Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
kabzik
PostNapisane: 2009-04-04, 13:36 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 20.07.2008, 14:00
Posty: 372
Lokalizacja: Gniezno / Poznań
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: by³o 440
Silnik: 1.8 Benzin
KW/KM/NM: 66KW
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8 benzin / 11 lpg
Przebieg: 338
Nr z parady volvo: 0
Zakupilem elektryczne szybki i lusterka.. jednak dzis zauwazylem , ze zwintek kabli co wychodzi od drzwi do autka ma inna koncowke... i teraz mam pytanie : gdzie i jak podlaczyc elektryke? gdzie + gdzie -. czy sciagac jakos kabelkami zasialnie z akumulatora ? jak bedzie wygladalo dodatkowe okablowanie jesli chce zasilic 4 szyby ? jesli nie mam wtyczek to moznakupic w sklepie elektrycznym jakies zamienniki ? :|


Góra
 Zobacz profil  
 
Baset
PostNapisane: 2009-04-04, 14:36 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.04.2008, 02:53
Posty: 1490
Lokalizacja: Chojnice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: male szybkie i tanie brr brr
Silnik: szalone 1.2 16V
KW/KM/NM: loool
Rok: 2
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: siakies sesc
Przebieg: 300000
Nr z parady volvo: 99
Niedawno ćwiczyłem ten temat ( a właściwie kończe ćwiczyć w wolnych chwilach), więc co nieco mogę podpowiedziec.
Pytanie pierwsze- czy z siłownikiem szyb przednich lewych drzwi zakupiłeś również orginalną wiązkę od auta wyposażonego w w/w udogodnienie? jeżeli nie to radze dokupić, koszt niewielki a sztukować ponad 20 kabelkow nie polecam nikomu.
Z tyłu nieco lżejdo oby tylnych szybek ( jeżeli równioeż nie masz orginalnej wiązki) ciagniesz bodajze 6 kabli.
Wtczki od takich wiązek ( są dwie + trzecia do głośnika ) powinny pasować do wtyczeki w przednim lewym słupku, ew tyżnad wyjściem z słupka powinna być wtyczka pasująca. Nie trzeba dokładać żadnego bezpiecznika, wszystko "gra" od razu po podłączeniu.

Hm.... Chyba że kupiłeś szybki od starszej wersji, wtedy faktycznie może czasami być niezgodność wtyczek....
Niestety, takich wtyczek nie dostaniesz nigdzie poza serwisem, każdy z koncernów ma swój sposób wpinania końcówek do wtyczek, polskie "uniwersalne " dostępne w sklepach motoryzacyjnych są o wiele wieksze ( uniwersalna na 8 pinów jest wieksza od volvoskiej na 20 pinów) więc będzie spory problem gdzie to upchać, w słupki nie wejdzie na pewno.

Dalej... może po kolei
Wnioskuję iż nie miałeś żadnej elektryki , no może centralny, więc musisz wywalić starą wiązke z lewych przednich drzwi, założyć tą nową przystosowaną do obsługi centralnego, 4 x el szyb, 2 x el lusterek, podswietlenia bębenka zamka, głośnika, przepchać odpowiedni koniec tej wiązki pprzez dziure w drzwiach w strone słupka i przez słupek do wnętrza, i tam podpiąć pod wtyczki- są tzw "idiotoodporne" więc nie idzie ich pomylić. W moim przypadku miałem el szyby przód i dokładałem tylko tył, , więc trzeba był dodać tylko jeden kabelek.jeżeli bedziesz miał orginalną wiązkę - bułka z masłem, 4 x browar i wolne popołudnie lub dwa. Jeżeli będziesz miał orginalną wiązke do tylnych szyb - to samo, ale i tak musisz zdjąc listwy z progu, środkowego słupka, tylną kanapę, że o boczkach nie wspomne ( jak i wycinaniu dziurek w boczkach pod włączniki). Jeżeli nie masz orginalnej wiązki tylnej, kup druga do przednich, włączniki mają kilku pinowe złącza a wtyczki z przodu i z tyłu do włączników są takie same, więc "dodrutujesz", w samyych wtyczkach do tyłu bedziesz musiał dołożyć tylko po jednym pinie "damskim" którego brakuje we wtyczkach z przody, tam podłączasz "+" na żądanie" czyli blokada rodzicielska czy jak tam zwał

Podsumowując - w Volvo 460 mamy kompletna instalację do grzanych poddupników, halogenów, wycieraczek reflektorów, ale do szybek i lusterek trzeba dokładać wiązki przewodów od dawcy. Od zera nie podejmowałbym się odtwarzać tych wiązek ( z drzwi kierowcy wychodzi cos koło 40 przewodów różnej grubości, byłby nawet problem kupic u nas przewody w tylu różnych kolorach.

_________________
Karetce czy straży pożarnej zawsze się usunę, bo kiedyś mogą jechać po mnie. Jednak policji ani straży miejskiej nie będę się strasznie usuwał, bo kiedyś mogą jechać po mnie.

Jestem abstynentem. Niepraktykującym...


Góra
 Zobacz profil  
 
kabzik
PostNapisane: 2009-04-04, 22:36 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 20.07.2008, 14:00
Posty: 372
Lokalizacja: Gniezno / Poznań
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: by³o 440
Silnik: 1.8 Benzin
KW/KM/NM: 66KW
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8 benzin / 11 lpg
Przebieg: 338
Nr z parady volvo: 0
wiec. mam 440 nie 460 po liftingu. mam manualne wsio.. wiazka ktora idzie od drzwi tam do wewnatrz ma jedynie 2x2 ( chyba, nie wiecej ) kabli. ja zakupilem od anglika wiec mam ten kabel po prawej stronie ;) i on ma wtyczke 2x5 + 1x2 kable. tej 2x5 nie podlacze do 2x1 u mnie wiec jest maly zonk... i tak sie zastanawialem co dane kable oznaczaja....

wiem ze 2 ida do centralki i 2 do glosnika. a reszta ? dwa to + i - na zasilaniu szyb i lusterek. 5 to niby zasilanie lusterka pasazera ? a reszta ? sterowanie i blokada ? :)

chyba mnie czeka sporo zabawy :( ehh..du***a.. ale sie nie bede poddawal. prosze tylko o opis tego przelacznika do szyb ktory kabelek do czego ;)
wiem tylko ze rozowy cienki i bialobrazowy cienki to idzie zasilanie do szyb. pozniej oczywiscie racjonalnie 2 to zasilanie.. a 3 ?

PS : te kable z drzwi to mam od wersji 2 szybowej ... sam panel do 4 szyb bez wtyczek kolo sprzedal :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Baset
PostNapisane: 2009-04-05, 13:24 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.04.2008, 02:53
Posty: 1490
Lokalizacja: Chojnice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: male szybkie i tanie brr brr
Silnik: szalone 1.2 16V
KW/KM/NM: loool
Rok: 2
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: siakies sesc
Przebieg: 300000
Nr z parady volvo: 99
nIE MA OPCJI RACZEJ ZEBYS SOBIE PORADZIL- NA BANK MUSISZ DOKUPIC
1. pANEL sterowania 4 x el szyby, 2 x el lusterka, ochrona rodzicielska
2.Orginalna wiązka od drzwi z tym panelem ( moze być od anglika)

Jezeli kolo słupka nie masz wtyczek pasujących do takiej wiazki, musisz kupic nast wiazkę , idącą z okolic podszybia w okolice słupka własnie, , od auta które posiadało orginalnie co najmniej el szybu z przodu i lusterka.
Uwierz , lepiej dokupic te wiązki niż zadrutowac auto na amen, a w najgorszym razie spalic, a zawodowy elektryk , nawet jezeli sie podejmie sztukowania ( w co watpię ) to skasuje cie jak za kilkanascie takicjh wiązek

4xx na części jest teraz sporo na alledrogo, trzeba tylko podzwonic i popytac.
Wiązka z drzwi powinna miec od strony drzwi
4 wtyczki po 4 kable do sterowania szyb
2 x 5 kabli do ster lusterek
1 x 2 kable ochrona rodzicielska
1 x 3 kable oświetlenie bębenka zamka
1 x 3 lub 4 kable do centrala ( są dwa rodzaje)
1 x 2 kable do podgrzewania lusterek
1 x 2 kable do głośnika

Chyba nieczego nie pominąłem

od strony samochodu powinny być 3 wtyczki- dwie wielopinowe , bodajze po 10 pinow i jedna od głosnikow na dwa piny

Samo podanie gdzie masz plus a gdzie minus nic ci nie da- do drzwi wchodzi zarówno staly plus jak i plus z kluczyka, do tylnych podobnie ( ale nie te same, są podłączone pod osobne bezpieczniki + zabezpieczenie ochroną rodzicielsą), grubości przewodów też są różne w zależności od zapotrzebowania odbiornika w energię.

Wiązka którą kupiłeś przyda ci się w razie "drutowania" tyłu

_________________
Karetce czy straży pożarnej zawsze się usunę, bo kiedyś mogą jechać po mnie. Jednak policji ani straży miejskiej nie będę się strasznie usuwał, bo kiedyś mogą jechać po mnie.

Jestem abstynentem. Niepraktykującym...


Góra
 Zobacz profil  
 
kabzik
PostNapisane: 2009-04-06, 09:23 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 20.07.2008, 14:00
Posty: 372
Lokalizacja: Gniezno / Poznań
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: by³o 440
Silnik: 1.8 Benzin
KW/KM/NM: 66KW
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8 benzin / 11 lpg
Przebieg: 338
Nr z parady volvo: 0
dobra. narazie rozeslalem wici za kablami.. moze sie gdzies znajda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Luczki
PostNapisane: 2013-09-29, 23:50 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9.10.2011, 18:25
Posty: 352
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 195000
Nr z parady volvo: 0
Witam. I jak sprawa? Zakończyła sie? Czytam właśnie że jakaś kostka jest potrzebna i zastanawiam się czy ja też ją potrzebuję ale podejrzewam że tak. Tylko jak się o nią pytać, jak ją nazwać i najlepiej o jakieś zdjęcie poproszę żebym wiedział co mam kupić w razie czego :)

_________________
((=Volvo=))


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL