Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Darek ko
PostNapisane: 2012-02-23, 01:05 
Offline
V
V

Dołączył(a): 6.07.2010, 16:44
Posty: 3
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 740
Silnik: B230F
KW/KM/NM: 115KM
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 635000
Nr z parady volvo: 0
Witam volvomaniaków.

Od kilku tygodni czasie jazdy kiedy wrzucam na luz żeby zmienić bieg np. przy dojezdzie do skrzyżowania wolne obroty spadają w okolicę 500 i dopiero po chwili wracają na ok. 750 albo niżej i silnik często gaśnie, to samo po rozruchu bez względu na temp. silnika, najpierw obroty spadają na ok 500 i rosną do ok 750. Nie ma błędów migowych, żadnej straty mocy, czy na PB czy LPG(instalacja IIgen. BRC, ma czasowy wyłącznik pompy paliwa i odłączanie +30 od kasety wtrysku po wyłączeniu zapłonu). Zgodnie z podobnymi postami które czytałem w warsztacie wymieniłem parę części i sprawdziłem nieszczelność na dolocie.Odpala na mrozie od strzała, nowa sonda lambda, świece i przewody, reg ciśnienia wtrysku, "silniczek" krokowy wszystko nowe Boscha, przepływomierz i "potencjometr" przepustnicy ok(zmieniłem na drugi z innej 700 tki). Zużycie paliwa bez zmian. Może ktoś miał podobne problemy,
pozdrawiam fanatyków kanciastych kształtów Darek

_________________
Darek ko


Ostatnio edytowano 2012-02-23, 12:46 przez Darek ko, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
ygor007
PostNapisane: 2012-02-23, 01:11 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.07.2011, 12:37
Posty: 1285
Lokalizacja: Perpignan, Francja
Płeć: Mężczyzna
Imię: Igor
VOLVO: C70
Silnik: 2435 B5244S
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2002
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11pb95, 12-13 gaz
Przebieg: 113000
Nr z parady volvo: 0
Temat znany, nieszczelny dolot lub silniczek krokowy. Sprawdź czy odmy są dobrze założone. Nieszczelność może być niezauważalna a jednak silnik dostaje więcej powietrza niż daje mu znać czujnik i samochód przygasa.

_________________
____MOJE C70____ Moondust M.
Obrazek
Sprzedam różne części do C/v/s70


Ostatnio edytowano 2012-02-23, 01:16 przez ygor007, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Sikor353
PostNapisane: 2012-02-23, 01:12 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9.04.2011, 20:55
Posty: 983
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: ni ma
Silnik: beznynowy
KW/KM/NM: wystarczająco
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 234000
Nr z parady volvo: 0
Stycznik przepustnicy dobrze masz ustawiony?

[ Dodano: 2012-02-23, 00:13 ]
ygor007 napisał(a):
czy uszczelka pod krokowcem dobrze przylega.

Gdzie przy "krokowcu" w B230 masz uszczelkę?

_________________
Drei Zylinderen, zwei Takten, ein Auto!

353+945


Części do serii 700 i 900


Góra
 Zobacz profil  
 
ygor007
PostNapisane: 2012-02-23, 01:14 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.07.2011, 12:37
Posty: 1285
Lokalizacja: Perpignan, Francja
Płeć: Mężczyzna
Imię: Igor
VOLVO: C70
Silnik: 2435 B5244S
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2002
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 11pb95, 12-13 gaz
Przebieg: 113000
Nr z parady volvo: 0
Wybacz, rozpędziłem się. Tak czy siak na pierwszy ogień sprawdzić bardzo dokładnie dolot.

_________________
____MOJE C70____ Moondust M.
Obrazek
Sprzedam różne części do C/v/s70


Góra
 Zobacz profil  
 
Szuwar
PostNapisane: 2012-02-23, 01:15 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.05.2009, 20:15
Posty: 635
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v70 II / 745
Silnik: 2,4 / B230FK
KW/KM/NM: 170 / 2xx
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 14,5 lpg / 20+ lpg
Przebieg: 334
Nr z parady volvo: 0
sprawdzałeś czy przepustnica dokładnie się domyka? Bo moja na przykład nie ;)

_________________
Moja jest tylko racja i to święta racja, bo jeżeli nawet jest i twoja, to moja jest mojsza niż twojsza i zaprawdę powiadam wam, że to właśnie moja racja jest najmojsza!


Góra
 Zobacz profil  
 
Iwan
PostNapisane: 2012-02-23, 11:12 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6279
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ostatnio ponad 8
Przebieg: 360360
Nr z parady volvo: 0
Szuwar napisał(a):
sprawdzałeś czy przepustnica dokładnie się domyka? Bo moja na przykład nie ;)

tak, ja w znajomych 940 z B230FB wyczyściłem przepustnicę z nagarów i się nie domykała; potem musiałem przeregulować śrubę oporową (pewno ktoś kiedyś doregulował do stanu z nagarem... cóż, bez komentarza) i przestawić tym samym stycznik

praktycznie w tym samym czasie wyczyściłem krokowca, przepływomierz, zakładałem nowe świece, kable itd. i obroty się uspokoiły, jest tylko jakieś tam minimalne wahanie się wskazówki obrotomierza; o przygasaniu auta nie ma mowy, ani na benzynie ani na gazie (bo ma LPG sekwencję to auto)

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl

SPRZEDAM:
- 4 koła alu Adhara, opony letnie Matador 2006 rok na 1 sezon (pod 5 mm bieżnika).

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
 
Darek ko
PostNapisane: 2012-02-23, 12:44 
Offline
V
V

Dołączył(a): 6.07.2010, 16:44
Posty: 3
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 740
Silnik: B230F
KW/KM/NM: 115KM
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 635000
Nr z parady volvo: 0
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, idę sprawdzić jeszcze raz dokładnie część dolotową silnika i przepustnicę. Oczywiście poinformuję o wynikach mojego grzebania.

_________________
Darek ko


Góra
 Zobacz profil  
 
marek_rd
PostNapisane: 2012-02-28, 19:20 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.12.2009, 14:55
Posty: 370
Lokalizacja: Wałbrzych / Bielany Wrocławskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marek
VOLVO: 740
Silnik: 2.3 T5 - B5234T3
KW/KM/NM: 184/250/330
Rok: 1989
Był na spocie: 1
Przebieg: 150
Nr z parady volvo: 0
i jak ?

_________________
740 2.3 T5


Góra
 Zobacz profil  
 
Darek ko
PostNapisane: 2012-04-03, 23:11 
Offline
V
V

Dołączył(a): 6.07.2010, 16:44
Posty: 3
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 740
Silnik: B230F
KW/KM/NM: 115KM
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Przebieg: 635000
Nr z parady volvo: 0
Miałem trochę zajęć ale wreszcie znalazłem czas dla "kwadrata" jak mówi mój czteroletni bratanek. Dziękuję za podpowiedzi. Jeszcze raz przejrzałem cały dolot. Przeoczyłem mały element filtr odmy miał nadłamany cienki króciec od podciśnienia! Nawet na drugi rzut oka nie było widać. Wymieniłem na nowy i wszystko wróciło do normy :) !
Dziękuję za porady i życzę Wszystkim Wesołych Świąt
Darek

_________________
Darek ko


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL