Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Pismen
PostNapisane: 2007-06-06, 12:29 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5.06.2007, 08:53
Posty: 58
Lokalizacja: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: B5202FS - 2,0 10V
KW/KM/NM: 93/126
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam!

Jakiś czas temu pojawił się w mojej wołowinie problem.
W czasie jazdy silnik zgasł. Kręcił itd ale nie odpalał.
Pow wizycie u mechanika odżył, choć mechanik w sumie nic nie zrobił, po prostu rozłączył i złączył z powrotem elektryke. Następnego dnia wykrył, że mam za wysoki prąd ładowania (przy wyższych obrotach 18V). Usterka została usunięta - nowy mostek. Facet uznał że to prawdopodobnie było przyczyną awarii.
Niestety, po jakichś 200 km problem pojawił się znowu. Odłączyłem akumulator ("reset" kompa) udało się odpalić.
Trzeci raz nastąpił znów po jakichś 200 km. Tym razem całkowity trup. Po jakichś czterdziestu resetach kompa poddałem się.
kolejna wizyta u mechanika, kongo, nikt nie wie o co chodzi.
W końcu typ odłączył przekaźnik od systemu paliwa, (3545803 - szara kostka nad wentylatorem)
I po tym byku odżył. Podejrzenie padło na ten przekaźnik. Ale jest parę innych kwestii.
Za pierwszym i trzecim razem próbowałem odczytać kod błyskowy błedu. Zero reakcji, nie było nawet kodu 1-1-1. Czyli coś na rzeczy z komputerem. Za drugim razem reakcja była - kod 1-1-1 :-/
Mechanior sprawdzał co się da, cewka jest ok, nie ma sygnału sterowania czy coś. Czujnik położenia wału korbowego - też ok. Drogą eliminacji stwierdził, że to albo ten zakichany przekaźnik albo komputer, bo tylko to może odciąć zapłon
Rozmawiałem też z volvotechem i jak mu powiedziałem symptomy (z niedziałającymi kodami błyskowymi) mówił żeby sprawdzić mase i zasilanie kompa. Mechanior mówi że jest ok. Tak więc jestem w kropce, zwłaszcza że w scandicarze nie mają tego przekaźnika, a serwis zaśpiewa mi cene z sufitu. Załamka. Cóż mogę dodać - ratujcie!!!
Aha, mam od jakichś 11 tys km gaz - sekwencje w aucie. Ponoć może mieć to jakiś wpływ.
Reasumując - HEEEEEEEEEEELP!!!!!

_________________
Rachunek jest 16, ty wyjmujesz dwadzieścia
każesz wydać do osiemnastu I jesteś wieśniak


Ostatnio edytowano 2007-06-06, 14:14 przez Pismen, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Pismen
PostNapisane: 2007-06-09, 11:38 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5.06.2007, 08:53
Posty: 58
Lokalizacja: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: B5202FS - 2,0 10V
KW/KM/NM: 93/126
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Znowu zdechło. Odpaliłem przejechałem metr i koniec. Sprawdzałem przekaźnik wymieniony powyżej, (przykładałem ręke a druga osoba przekręcała kluczyk) i nie pstrykał. Kodów błyskowych brak - świeci się jedynie dioda po naciśnięciu przycisku. Po resecie kompa metodą jak wyżej przekaźnik ożył ale samochód wciąż nie odpala. Czy to wina kompa, przekaźnika a może jeszcze czegoś innego?

_________________
Rachunek jest 16, ty wyjmujesz dwadzieścia
każesz wydać do osiemnastu I jesteś wieśniak


Góra
 Zobacz profil  
 
maskek
PostNapisane: 2007-06-09, 17:33 
Offline
VIP
VIP

Dołączył(a): 12.01.2006, 17:23
Posty: 4734
Lokalizacja: wwa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: C 70
Silnik: 2,3t
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Naczy zadnych kodow nie wymigal ? jak nie bylo nawet 111 tzn ze cos z zasilaniem kompa nawala.

_________________
Zamienię c70 2.3 na V70 II w dobrej opcji. D5 lub Pb z t.
Sprzedam c70 2.3t full opcja- 15000zl http://olx.pl/oferta/volvo-c70-2-3t-CID5-ID6ZxIp.html
Sprzedam Mercedes Benz W210 4.3 v8 kombi full opcja- 14.000zl. http://olx.pl/oferta/mercedes-w210-4-3- ... 6YqYh.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Pismen
PostNapisane: 2007-06-10, 13:21 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5.06.2007, 08:53
Posty: 58
Lokalizacja: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: B5202FS - 2,0 10V
KW/KM/NM: 93/126
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Nie wymigał. czasami działa (za drugim razem jak mi zgasł o później ożył) czasmai nie zapala się nawet dioda jak naciskam guzik, a naprzykład teraz zapala się ale nie wyrzuca rzadnego błędu, nawet 1-1-1

_________________
Rachunek jest 16, ty wyjmujesz dwadzieścia
każesz wydać do osiemnastu I jesteś wieśniak


Góra
 Zobacz profil  
 
Pismen
PostNapisane: 2007-08-29, 11:16 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5.06.2007, 08:53
Posty: 58
Lokalizacja: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: B5202FS - 2,0 10V
KW/KM/NM: 93/126
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Dobra, volvo śmiga!
Co było: po wymianie jakichś czipów w układzie zapłonu, cudowaniu z alarmem itd itd okazało się że padł komputer (ECU). Od czasu gdy go wymieniłem wszystko gra i bucy!!!!
Mam chociaż pewność że elektryka jest w dobrym stanie bo elekytryk rozkręcił auto na śrubki i wyczyścił każdy kabelek...

_________________
Rachunek jest 16, ty wyjmujesz dwadzieścia
każesz wydać do osiemnastu I jesteś wieśniak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: vasal i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL