Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
king
PostNapisane: 2013-04-12, 22:33 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.06.2011, 23:50
Posty: 103
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo V40
Silnik: 1900 TDI
KW/KM/NM: 115
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 165000
Nr z parady volvo: 0
Witam

Dziś przy wymianie oleju , zauważyłem że w okolicach turbo jest olej, problem polega na tym że obawiam się ze może już turbina siadać, od czasu ostatniej wymiany zrobiłem 14500 km, oleju nic nie dolewałem nie kopci z tyłu ani też nie pali więcej paliwa niż powinien , jazda w mieście 5.6/7.

Mechanik powiedział że prawdopodobnie turbina przepuszcza i może ją czekać w przyszłości regeneracja.

Koszt regeneracji od 600 do 800 zł + zamontowanie i czyszczenie przewodów intelcooler od 300 do 400zł

Czy jest sens dawać do regeneracji czy kupić nową
I teraz pytanie ile kosztuje nowe Turbo i gdzie są sklepy gdzie można zakupić, chętnie jakieś linki proszę
115 KM 1,9 TD rok 2004

Jak na razie autko fajnie chodzi

aaa jak bym wymieniał turbo to filtry tez się wszystkie wymienia??
Auto ma obecnie przejechane 195 000, a ile tak na prawdę

ma przejechane , to z pewnością właściciel od nowości wie

_________________
BÓG JEST LITOŚCIWY JA NIE ...........


Góra
 Zobacz profil  
 
skowron201
PostNapisane: 2013-04-13, 00:17 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.03.2010, 11:01
Posty: 323
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: S40
Silnik: 1.9 TD D4192T
KW/KM/NM: 67KW/90KM/176NM
Rok: 1997
Był na spocie: 3
Przebieg: 225522
Nr z parady volvo: 0
Może to nie jest olej z turbiny tylko z odmy, czyszczony był kiedykolwiek dolot? Jeśli nie to od tego bym zaczął i jeśli dalej turbina by się pociła to wtedy pomyślał by o wymianie turbosprężarki, najwyżej że masz za dużo pieniędzy :)

Regeneracja w dobrym zakładzie to koszt w granicach 800 zł wzwyż w zależności od uszkodzeń. A nowa GT1749V pewnie ponad 2000 zł. Tak na szybkiego to widzę po internecie same po regeneracji są do kupienia, pewnie o nową byś musiał pytać i jakiegoś dystrybutora Garrett.

king napisał(a):
aaa jak bym wymieniał turbo to filtry tez się wszystkie wymienia??
Ja bym wymienił od razu powietrza i nowy olej z filtrem.

_________________
D4192T Redblock
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
king
PostNapisane: 2013-04-13, 10:04 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.06.2011, 23:50
Posty: 103
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo V40
Silnik: 1900 TDI
KW/KM/NM: 115
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 165000
Nr z parady volvo: 0
filtry wszystkie wczoraj wyminiełem na boscha, a trbo bym chcial wyminic za jakis miesiac

_________________
BÓG JEST LITOŚCIWY JA NIE ...........


Góra
 Zobacz profil  
 
skowron201
PostNapisane: 2013-04-13, 12:21 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.03.2010, 11:01
Posty: 323
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: S40
Silnik: 1.9 TD D4192T
KW/KM/NM: 67KW/90KM/176NM
Rok: 1997
Był na spocie: 3
Przebieg: 225522
Nr z parady volvo: 0
king, Ja regenerowałem i nie narzekam, ale wybór należy do Ciebie.

_________________
D4192T Redblock
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
king
PostNapisane: 2013-04-14, 17:01 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.06.2011, 23:50
Posty: 103
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo V40
Silnik: 1900 TDI
KW/KM/NM: 115
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 165000
Nr z parady volvo: 0
cieknie z tego węża
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4cf ... d7f54.html

wczoraj wyczyściłem właśnie ten wąż, on chyba dochodzi do intelcoler , oraz turbosprężarkę , po przejechaniu dziś około 100 km tylko właśnie na tym wężu co na fotce widać są ślady oleju, na pozostałych częściach jest sucho,poza tym nie kopci mi z tyłu ani też nie spala więcej paliwa , nawet od ostatniej wymiany 14000 km nie dolewałem ani miligrama oleju,

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d ... ea321.html

Jakieś sugestie na ten temat??

_________________
BÓG JEST LITOŚCIWY JA NIE ...........


Góra
 Zobacz profil  
 
skowron201
PostNapisane: 2013-04-14, 18:33 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.03.2010, 11:01
Posty: 323
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: S40
Silnik: 1.9 TD D4192T
KW/KM/NM: 67KW/90KM/176NM
Rok: 1997
Był na spocie: 3
Przebieg: 225522
Nr z parady volvo: 0
Jest przewód od EGR, tam ogólnie nie powinno być oleju ale z czasem się zbiera, wyczyść EGR i rury od turbiny i wyciek powinien ustać.

_________________
D4192T Redblock
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
king
PostNapisane: 2013-04-14, 18:40 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.06.2011, 23:50
Posty: 103
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo V40
Silnik: 1900 TDI
KW/KM/NM: 115
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 165000
Nr z parady volvo: 0
pójdę sprawdzić jeszcze raz czy to przewód od EGR, ale nie wydaje mi się,
wyczytałem że cytuje ,, Jeśli leci Ci na łączeniu z coolerem, to zacznij od wymiany o'ringu. ''

cieżko tam zrobić dokładne zdjęcia żeby to jakoś normalnie wyglądalo

_________________
BÓG JEST LITOŚCIWY JA NIE ...........


Góra
 Zobacz profil  
 
skowron201
PostNapisane: 2013-04-14, 18:51 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.03.2010, 11:01
Posty: 323
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: S40
Silnik: 1.9 TD D4192T
KW/KM/NM: 67KW/90KM/176NM
Rok: 1997
Był na spocie: 3
Przebieg: 225522
Nr z parady volvo: 0
Rurak łączy kolektor wydechowy z ssącym.


Załączniki:
t_kolektor_opaska_191.jpg
t_kolektor_opaska_191.jpg [ 87.15 KiB | Przeglądane 638 razy ]

_________________
D4192T Redblock
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
 
king
PostNapisane: 2013-04-14, 18:55 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.06.2011, 23:50
Posty: 103
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo V40
Silnik: 1900 TDI
KW/KM/NM: 115
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 165000
Nr z parady volvo: 0
Właśnie tą rurę chodzi na złączce cieknie tak do połowy rury,takie coś to już musze jechać do mechanika, nie mam narzędzi a kolektor ciężko wyciągnąć, czyli turbo sprawne czy to jeszcze nie wiadomo??

_________________
BÓG JEST LITOŚCIWY JA NIE ...........


Góra
 Zobacz profil  
 
skowron201
PostNapisane: 2013-04-14, 18:59 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.03.2010, 11:01
Posty: 323
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: S40
Silnik: 1.9 TD D4192T
KW/KM/NM: 67KW/90KM/176NM
Rok: 1997
Był na spocie: 3
Przebieg: 225522
Nr z parady volvo: 0
Często w tych silnikach coś z tej rurki się poci, ale na łączeniach w dolocie, ja przypuszczam że jest to po prostu olej z odmy, dolot nie był może wcale jeszcze czyszczony i dlatego tak się dzieje. Jeśli auto dobrze jeździ to turbo sprawne, zresztą ja bym Ci przepuszczało to ubywało by Ci oleju.

_________________
D4192T Redblock
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
king
PostNapisane: 2013-04-14, 19:10 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.06.2011, 23:50
Posty: 103
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo V40
Silnik: 1900 TDI
KW/KM/NM: 115
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 165000
Nr z parady volvo: 0
Jak ta rura fachowo się nazywa???

_________________
BÓG JEST LITOŚCIWY JA NIE ...........


Góra
 Zobacz profil  
 
skowron201
PostNapisane: 2013-04-14, 22:57 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.03.2010, 11:01
Posty: 323
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: S40
Silnik: 1.9 TD D4192T
KW/KM/NM: 67KW/90KM/176NM
Rok: 1997
Był na spocie: 3
Przebieg: 225522
Nr z parady volvo: 0
Chyba nie ma to żadnej fachowej nazwy, po prostu wąż EGR.
Numer OE: 30616659

_________________
D4192T Redblock
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
king
PostNapisane: 2013-04-14, 23:11 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.06.2011, 23:50
Posty: 103
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo V40
Silnik: 1900 TDI
KW/KM/NM: 115
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 165000
Nr z parady volvo: 0
jak bym kupił ten wąż, to musieli by mi przeczyścić kolektor EGR dopiero mogli by założyć ten wąż???
wszystko chyba na to wskazuje że tylko tam jest wyciek na tym wężu i rozlewa się po turbinie
jeszcze nad EGR jest taka czarna pompka ona tez troszke była w oleju, ale w takim ulanym tylko taka troszke zawilgocona

_________________
BÓG JEST LITOŚCIWY JA NIE ...........


Góra
 Zobacz profil  
 
skowron201
PostNapisane: 2013-04-15, 00:25 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.03.2010, 11:01
Posty: 323
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: S40
Silnik: 1.9 TD D4192T
KW/KM/NM: 67KW/90KM/176NM
Rok: 1997
Był na spocie: 3
Przebieg: 225522
Nr z parady volvo: 0
Nie ma sensu żebyś go kupował, wystarczy go wyczyścić, ewentualnie założyć nowe opaski, taki wąż to przypuszczam jedynie w ASO byś mógł dostać pewnie za kosmiczne pieniądze :|

_________________
D4192T Redblock
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
king
PostNapisane: 2013-04-15, 12:10 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.06.2011, 23:50
Posty: 103
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo V40
Silnik: 1900 TDI
KW/KM/NM: 115
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 165000
Nr z parady volvo: 0
znalazłem ten wąż od EGR na allegro koszt 90 zł- i tak samo był usmarowany olejem- sprzedawca powiedział że to rzecz naturalna

_________________
BÓG JEST LITOŚCIWY JA NIE ...........


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: karolS40 i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL