Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
guzik1
PostNapisane: 2009-05-08, 21:39 
Offline
V
V

Dołączył(a): 8.03.2008, 13:09
Posty: 5
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 1,6 tdi
KW/KM/NM: 110
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam!
Jestem szczęśliwym posiadaczem Volvo V50 z silnikiem diesla 1,6. Po przeglądzie w serwisie upewniłem się, że posiadam filtr cząsteczek stałych. Z obserwacji postów na forum temat jest mało poruszany - a wiem, że bardzo istotny dla posiadaczy tego wynalazku. Gdy przed przeglądem zadzwoniłem do serwisu i się spytałem czy po Vin-ie mogą mi udzielić informacji czy mam taki filtr - Pan z serwisu się spytał: A po co Pan chce to wiedzieć?

Obserwując inne fora oraz gazety motoryzacyjne coraz częściej temat tego filtra jest poruszany. Może któryś z kolegów mający już miał do czynienia lub problemy i mógł by się nimi podzielić, tak aby reszta mogła się przed nimi ustrzec.

Po pierwsze nie każdy właściciel tego wynalazku jest świadomy, że go posiada. Mój kolega posiada Peugota 406 z silnikiem 2.2 hdi. Pół roku po zakupie używanego samochodu, zaczęły sie problemy, a mianowicie bardzo mocno wzrosło spalanie - zaczął jeździć po mechanikach, którzy stwierdzili że to wtryski. Ostatecznie diagnoza okazała się błędna - posiada on filtr cząsteczek stałych i skończyła się mieszanka, która jest dawkowana do paliwa. Dlatego uważam, że każdy posiadacz takiego filtru powinien być świadomy jego posiadania. Problemów z nim jest znacznie więcej - choćby odpowiedni styl jazdy - co kilkaset kilometrów jazdy miejskiej (przejeżdżanie krótkich odcinków) trzeba wyjechać na dłuższą przejażdżkę. Jadąc przynajmniej 60 km/h przez ponad 15 minut spala się nagromadzona w filtrze sadza. Nieprzestrzeganie tej zasady może skończyć się odholowaniem samochodu do serwisu!

Producenci innych samochodów (np. Citroen) stosują w swoich silnikach oleje z niską zawartością popiołów – są one specjalnie przeznaczone do samochodów z filtrem cząsteczek stałych. Serwis Volvo używa oleju Castrol SLX. Zbliża się u mnie czas wymiany właśnie oleju i zastanawiam się nad Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Czy ktoś z Was używał już tego oleju?

Będę wdzięczny za uwagi bardziej doświadczonych osób w tym temacie.

Chyba się już trochę się rozpisałem ;) - tak więc już kończę
Pozdrawiam Wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
Don MARIO
PostNapisane: 2009-05-09, 00:16 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.06.2007, 20:51
Posty: 945
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50 SUMMUM
Silnik: D4204T 2.0 D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2007
Był na spocie: 4
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Z tego co wiem Citroen ma kolosalne problemy z DPF wiec ratują sie jak mogą .
Osobiście ja jestem po przerobieniu tego tematu , przy czym nie zgodził bym sie z teoria dotyczącą że auto w korkach musi jeździć raz na jakiś czas w trasę . W moim przypadku auto hulało tylko w trasie i pomimo tego nie ustrzegło sie awarii.
Problem zaczął się banalnie najpierw raz na jakiś czas zaświecił sie "wymagany serwis silnika " i po chwili zgasł. temat pojawiał się przy prekroczeniu 3000 obr , zazwyczaj przy wyprzedzaniu . W pierwszej chwili pomyslałem wtryski ! ale zaraz po 40Tkm coś nie tak , zgłosił to przy przeglądzie OT . diagnoza i tu się usmiejecie " kawałek papieru dostał sie do układu " zapamietał i sledziłem dalszy rozwój sprawy , nie czekając na nastepne przypadkowe zaświecenie sie info , celowo prowokowalem sytuacje z wymuszenie 3000 obr/m I ku mojemu podejrzeniu problem zaczał sie powtarzać z większą częstotliwością.

Przy najbliższej okzaji było to przy OT 60tkm temat powrócił, tyle ze sytuacja stała się na tyle powazna że komp zaczął odcinac turbo , i nie było mowy o jeździe pow. 80 km /h nie wytrzymałem i zarządałem przeglądu .

Zdiagnozowano DPF ( złe odczyty parametrów) , po 1 wymieniono czujnik . nie pomogło , po 2 uzupełniono płyn z jakis powodów nie ubywało go tyle ile powinno , nie pomogło , za 3 razem wymieniono cały układ DPF . ale działa .

Dodam ze jeździłem na zalecanym Castrolu i w trasie . moje podejrzenie padło na złej jakości paliwo . Teraz jeżdze na Mobile 1 5W/50 i czekam co się bedzie dzialo

_________________
VOLVO PROSTSZA STRONA ŻYCIA
EX: VOLVO V40 1.9TD 1997rok
EX: VOLVO V50 2.0 D 2007rok
EX: VOLVO V70 2.5 TDI 1997rok


Góra
 Zobacz profil  
 
wojas
PostNapisane: 2009-05-13, 23:05 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.06.2008, 13:21
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo
Silnik: ON
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Podłączę się pod temat bo od dzisiaj niestety też mnie dotyczy... Dziś rano ruszając w dalszą trasę pojechałem na stację paliw zatankować. Zatankowałem do pełna, po czym po uruchomieniu auta dostałem komunikat "wymagany serwis silnika". Komunikat się pojawił nagle i już nie gasł - wyświetlał się nawet bez odpalenia silnika po przekręceniu kluczyka na pozycję II. Poza komunikatem brak było jakichkolwiek innych objawów - auto jechało normalnie. Wystraszony tą sytuacją (tym bardziej, że kilka setek kilometrów miałem zrobić tym wozem) podjechałem na szybko do ASO. Zczytali mi błędy i wyszło na to, że skończył się płyn z dodatkiem wspierającym dopalanie się spalin czy coś takiego (błąd: ADM-0005 Additive, tank level Level low). Od ręki nie mogli mi tego uzupełnić bo nie mieli czasu, ale usłyszałem, że moge spokojnie z tym jeździć i niczego nie zepsuje - poprostu będe troche bardziej zanieczyszczał atmosfere. Narazie jeżdżę więc z komunikatem "wymagany serwis silnika" - dziś zrobiłem ok 500km i nie odczówam, różnicy w jeździe auta. Po weekendzie musze jednak to zrobić bo denerwuję mnie ten komunikat... Uzupełnienie tego zbiornika (mieści się tam ponoć 2 litry "cudownego" płynu) kosztuje 800zł(z czego 7stów sam płyn)... Stąd moje pytania do Was: Czy serio, jeżdżąc bez tego płynu nic mi sie nie schrzani w aucie(pytam bo wyczytałem, że brak dodatku może wpłynąć na żywotność filtra) i czy wiecie co to za środek się tam wlewa? Może istnieją jakieś zamienniki tego płynu troche tańsze niż 350zł za litr? :) Z drugiej strony lepiej uzupełnić taki płynza 8 stów (co 60tyś ponoć trzeba to robić) niż wymieniać filtr cząsteczek za 4,5tyś zł (co 120tys i tak nieuniknione) ;)

[ Dodano: 2009-05-14, 09:37 ]
No nic... moje pytanie nieaktualne bo wstawiłem już wóz do ASO więc nawet wole nie słyszeć o tańszych zamiennikach ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
guzik1
PostNapisane: 2009-05-14, 15:56 
Offline
V
V

Dołączył(a): 8.03.2008, 13:09
Posty: 5
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 1,6 tdi
KW/KM/NM: 110
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam!

Jeśli chodzi o tą jazdę bez płynu to chyba nie najlepszy pomysł. Z tego co się orientuję jazda bez niego doprowadzi do zapchania filtru - co się wiąże - później z jego wymianą. Tak więc serwis chciał mieć chyba dodatkowy zarobek. To jest podobny przypadek, który opisywałem na początku z moim kolegą, który ma Peugota 406.


Góra
 Zobacz profil  
 
wojas
PostNapisane: 2009-05-14, 16:06 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.06.2008, 13:21
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo
Silnik: ON
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ja odebrałem już wóz z ASO. Błąd zniknął i mam nadzieję, że na te 60tyś będzie spokój :)


Góra
 Zobacz profil  
 
102zielony
PostNapisane: 2009-05-16, 14:16 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.07.2008, 23:13
Posty: 96
Lokalizacja: Hrubieszów/Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: exV50/V50
Silnik: 1.6 D/ 2.0D
KW/KM/NM: RICA 140KM/136KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 156000
Nr z parady volvo: 0
I mnie czeka uzupełnienie tego "cudownego płynu" , wywaliło mi komunikat o serwisie silnika po zatankowaniu do pełna w Stargardzie Szczecińskim a że śpieszyłem się na prom a najbliższy ASO w Szczecinie był już zamknięty znalazłem mechanika z kompem w Stargardzie. Niestety kasowanie błędu nic nie dawało pojawiał się na nowo więc "magic" mechanik oszukał kompa tzn ponoć teraz komp widzi tak jakby płyn był uzupełniony. No i tak jeżdzę bez tego płynu, ale myślę że przy najbliższej okazji uzupełnię ten płyn żeby nie zaszkodzić filtrowi. Rzeczywiście musi to być "cudowny płyn" skoro cena jest taka cudowna :(


Góra
 Zobacz profil  
 
wojas
PostNapisane: 2009-05-16, 17:33 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.06.2008, 13:21
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo
Silnik: ON
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Dokładnie to takie uzupełnienie kosztowało mnie 781,42zł (z 10% zniżką na robociznę) z czego sam płyn to 600,30zł brutto. Ale przynajmniej samochód mi umyli i odkurzyli ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
102zielony
PostNapisane: 2009-05-16, 17:57 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.07.2008, 23:13
Posty: 96
Lokalizacja: Hrubieszów/Kraków
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: exV50/V50
Silnik: 1.6 D/ 2.0D
KW/KM/NM: RICA 140KM/136KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 156000
Nr z parady volvo: 0
Cytuj:
Z drugiej strony lepiej uzupełnić taki płynza 8 stów (co 60tyś ponoć trzeba to robić) niż wymieniać filtr cząsteczek za 4,5tyś zł (co 120tys i tak nieuniknione)


Znalazłem ostatnio, bodajże na forum citoroena artykuł w którym jest napisane że filtr można wymontować, wymyć silnym strumieniem wody i ponownie zamontować po wcześniejszym wysuzeniu. Więc może nie jest konieczna wymiana po 120tyś?

A swoją drogą wojas, i tak drogo wychodzi to mycie i odkurzanie hehe :)


Góra
 Zobacz profil  
 
wojas
PostNapisane: 2009-05-16, 18:48 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.06.2008, 13:21
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Volvo
Silnik: ON
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Słyszałem o tych regeneracjach... może to i będzie działać, narazie odpukać nie muszę sprawdzać ;) Myślę jednak, że prędzej czy później znajdzie się ktoś (tzn. jakiś warsztat nieautoryzowany) kto będzie w stanie wymontować ten filtr + ten zasobnik z płynem i to wyprogramować jakoś ;) myślę, że i bez tego filtra większość v50/s40II będzie mniej zanieczyszczać atmosferę niż większość aut jeżdżących po naszych drogach bez katalizatorów itp :)
Puki będę miał kase i auto będzie w miarę młode to będę naprawiał wszystko zgodnie ze sztuką, ale wątpie, że ktokolwiek przy przebiegu np 360 lub 480tyś. km z autem ok 10letnim będzie bawił się jeszcze w wymiany filtrów za 4,5 klocka i uzupełnianie płynu po 800zł co 60tyś.
Co do myjni to fakt... wychodzi drogo :) ale i tak ładnie z ich strony, myślałem do tej pory, że takie rzeczy to tylko przy pełnych przeglądach robią. Ogólnie to muszę powiedzieć, że tym razem serwis AUTO BRUNO-SZCZECIN oceniam wyjątkowo pozytywnie (do tej pory starałem się serwisować auto głównie w warszawskich ASO).


Góra
 Zobacz profil  
 
preeezess
PostNapisane: 2010-01-22, 21:58 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.01.2010, 21:15
Posty: 9
Lokalizacja: Siedlce
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 40 SUMMUM
Silnik: 2000
KW/KM/NM: 100/136/
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7l/100
Przebieg: 281000
Nr z parady volvo: 0
Witam wszystkich jestem na forum nowy i mozę przeoczyłem gdzieś to pytanie ale czy zwykły laik może rozpoznać czy jest ten "filtr czasteczek stałych " w aucie czy go niema .Gdzies widziałem kiedys na jakimś forum ale to niebyło forum volvo że na tabliczce znamionowej jest jakaś magiczna liczba w lewym dolnym rogu.Ciekawi mnie czy w VOLVO tez tak ma?

_________________
"nie zna życia ten kto nie jezdził 440stką"


Góra
 Zobacz profil  
 
bytheway_r
PostNapisane: 2010-01-22, 22:13 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.10.2009, 23:27
Posty: 115
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
Rok: 2006
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Podawałem w innym temacie, nie wiem na ile to pewne, ale u mnie się zgadza. Cholera wie, czy przy wszystkich silnikach tak samo ( u mnie 2.0d ), ale 8 znak w numerze VIN tym sposobem:

- 4 - brak filtra
- 5 - jest filtr

wojas nie wiem na czym to dokładnie polega, ale chiptunerzy mają w ofercie usunięcie DPF. Zapewne idzie tylko o wyprogramowanie a potem sam sobie możesz usunąć z wydechu, ale jak widać, już się da.


Góra
 Zobacz profil  
 
colln
PostNapisane: 2010-01-22, 22:45 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.01.2009, 03:03
Posty: 1067
Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Superlekki czołg
Silnik: 6garów i 2 Turbiny
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
przed i za filtrem powinny być wyjścia do czujnika ciśnienia, jeśli wyjmiemy filtr i zastąpimy go jakimś tłumikiem czy rurą przelotową auto zgłosi błąd, różnica ciśnień będzie poza granicami.
Swoją drogą nie spodziewałem się że volvo nie zamontowało systemu samooczyszczania tylko dopala to za pomocą płynu. Z pewnością znają rozwiązanie które funkcjonuje samoczynnie a DPF starcza na całe życie auta. Jednak widać księgowi stwierdzili, że dzięki temu będą zmuszać użytkowników do wizyt w ASO także po zakończeniu gwarancji


Góra
 Zobacz profil  
 
bytheway_r
PostNapisane: 2010-01-22, 23:31 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.10.2009, 23:27
Posty: 115
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
Rok: 2006
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
colln napisał(a):
przed i za filtrem powinny być wyjścia do czujnika ciśnienia, jeśli wyjmiemy filtr i zastąpimy go jakimś tłumikiem czy rurą przelotową auto zgłosi błąd, różnica ciśnień będzie poza granicami.


Jestem pewien, że da się to jakoś programowo obejść ;) .

colln napisał(a):
Z pewnością znają rozwiązanie które funkcjonuje samoczynnie a DPF starcza na całe życie auta. Jednak widać księgowi stwierdzili, że dzięki temu będą zmuszać użytkowników do wizyt w ASO także po zakończeniu gwarancji


Zależy co rozumiemy przez "całe życie auta". Póki co, patrząc na problemy z tymi filtrami to ja nie sądzę, że w autach osobowych jakiś wytrzyma bez żadnych problemów 200 tysięcy :? .

Poza tym, odnoszę wrażenie, że chyba rozwiązanie z jakimś dodatkowym płynem jest jednak lepsze. Biorąc pod uwagę z czego skorzystano w ciężarówkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
colln
PostNapisane: 2010-01-22, 23:44 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.01.2009, 03:03
Posty: 1067
Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Superlekki czołg
Silnik: 6garów i 2 Turbiny
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
bytheway_r napisał(a):
nie sądzę, że w autach osobowych jakiś wytrzyma bez żadnych problemów 200 tysięcy

widziałem Niemieckie taksówki które miały po 400-500 tys i filtrowi nic nie było (MB)


Góra
 Zobacz profil  
 
bytheway_r
PostNapisane: 2010-01-23, 00:06 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.10.2009, 23:27
Posty: 115
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
Rok: 2006
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
colln napisał(a):
widziałem Niemieckie taksówki które miały po 400-500 tys i filtrowi nic nie było (MB)


Czyli może u nas paliwo po prostu jest aż tak do du** :mrgreen: .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL