Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
wojtach
PostNapisane: 2010-01-17, 21:13 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.05.2008, 11:02
Posty: 252
Lokalizacja: Żary/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: V70 SE/V50 Kinetic
Silnik: D5 Polestar/ 2.0D
KW/KM/NM: 151/205/450 136/320
Rok: 2007
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 7,5<... /5-7
Przebieg: 252000
Nr z parady volvo: 306
Witam,
w silnikach 2.0D z filtrem cząstek stałych jest problem z rosnacym poziomem oleju w silniku spowodowane jazdą miejską. Czy silnik ten bez filtra będzie miał dalej ten sam problem z olejem czy nie? Proszę o odpowiedzi. Dziękuje!

[ Komentarz dodany przez: Jacoos: 2010-01-18, 20:28 ]
Popraw temat (zgodnie z Regulaminem), bo nie wiadomo o jakie auto chodzi.


Ostatnio edytowano 2010-01-19, 21:47 przez wojtach, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
dan147
PostNapisane: 2010-01-18, 13:49 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2009, 16:34
Posty: 6
Lokalizacja: wieden
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v50
Silnik: 2.0d
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
ja fabrycznie nie mam filtra i problemu z olejem nie mam zadnego.....wymiana co 15 tys..i wszystko ok.....a jezdze trasy po 500 km.....i czesto sprawdzam.....


Góra
 Zobacz profil  
 
bytheway_r
PostNapisane: 2010-01-18, 17:38 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.10.2009, 23:27
Posty: 115
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
Rok: 2006
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ja również nie mam DPF'a i co najwyżej ubywa :lol: . Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że to przybywanie oleju ma sporo związku z filtrem w tym przypadku ( jazda miejska ).

Co do tego, czy się poprawi po usunięciu... teoretycznie chyba powinno, ale ja się na tym nie znam :? . Z tego co wiem filtry cząstek stałych bardzo źle znoszą jazdę wybitnie miejską.


Góra
 Zobacz profil  
 
kogut1235
PostNapisane: 2010-01-18, 20:31 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 29.03.2007, 20:59
Posty: 729
Lokalizacja: Świnoujście
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
KW/KM/NM: 170KM / 105KM
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
wojtach, musialby oprocz usuniecia filtra zostac zmieniony soft na taki co nie widzi filtra lub zalozony emulator > Poziom oleju podnosi sie wtedy kiedy maja zostac dopalone syfy w filtrze, uklad dozuje wiecej paliwka i czesc z niego sie nie spala i splywa do miski olejowej co psuje rowniez jakos oleju. Ja osobiscie nie mam z filterm tym problemow , fakt ze w s60 ale od nowosci przejechane okolo 46 tys km i ani razu nie wywalilo zadnego komunikatu ani tez nie rozrzedzilo oleju.

_________________
eska


Góra
 Zobacz profil  
 
bytheway_r
PostNapisane: 2010-01-18, 23:01 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.10.2009, 23:27
Posty: 115
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
Rok: 2006
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Sądzę, że paliwo spływa do miski jak się nie utrzyma mniej więcej tych warunków jakie się zaleca w czasie wypalania sadzy ( w sensie odpowiednie i w miarę stałe obroty silnika ). Generalnie, ja twierdzę, że DPF to mocno wątpliwa konstrukcja jeśli chodzi o eksploatację. Może z czasem to dopracują, ale póki co, szkoda gadać.


Góra
 Zobacz profil  
 
wojtach
PostNapisane: 2010-01-19, 10:04 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.05.2008, 11:02
Posty: 252
Lokalizacja: Żary/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: V70 SE/V50 Kinetic
Silnik: D5 Polestar/ 2.0D
KW/KM/NM: 151/205/450 136/320
Rok: 2007
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 7,5<... /5-7
Przebieg: 252000
Nr z parady volvo: 306
Dowiedziałem się, że to niewypalona sadza spływa do miski olejowej i osadza się na dnie. Wymiana oleju wychodzi co 3-4 tys. km :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
bytheway_r
PostNapisane: 2010-01-19, 11:13 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.10.2009, 23:27
Posty: 115
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
Rok: 2006
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Nie za bardzo jestem w stanie sobie to wyobrazić. "Sadza" gromadzi się w DPF'ie, który jest częścią układu wydechowego i to w nim jest dopalana a nie w samym silniku.

W związku z powyższym, jakim cudem spływała by do miski olejowej? Poza tym, ten cały syf co się gromadzi w DPF'ie nie jest chyba cieczą ( myślę, że raczej przypominałoby to konsystencją smar ). Chyba, że w Volvo działa to w jakiś bardzo specyficzny sposób, ale wątpię :lol: .

Problem z wymianą oleju dalej jednak jest. Może nie w 100% konieczne jeśli poziom podniesie się minimalnie, ale generalnie rozrzedzony paliwem olej nie nadaje się do dalszego użytkowania i wymaga wymiany ( traci pierwotne właściwości smarujące ).


Góra
 Zobacz profil  
 
kogut1235
PostNapisane: 2010-01-19, 12:23 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 29.03.2007, 20:59
Posty: 729
Lokalizacja: Świnoujście
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
KW/KM/NM: 170KM / 105KM
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
to paliwo splywa. auto swiecie poradniku jest na ten temat artykul. Opisane sa wszystkie rodzajow filtrow czasteczek stalych.

_________________
eska


Góra
 Zobacz profil  
 
wojtach
PostNapisane: 2010-01-19, 15:32 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.05.2008, 11:02
Posty: 252
Lokalizacja: Żary/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: V70 SE/V50 Kinetic
Silnik: D5 Polestar/ 2.0D
KW/KM/NM: 151/205/450 136/320
Rok: 2007
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 7,5<... /5-7
Przebieg: 252000
Nr z parady volvo: 306
Faktycznie źle przeczytałem. Czy jak jest wypalana sadza to pojawia się komunikat albo jakaś kontrolka się zapala? Nic mi się nie pokazuje jak jeżdże, a na forum mazdy piszą o zapalającej się kontrolce. Ten filtr doprowadza mnie do nerwów :x


Góra
 Zobacz profil  
 
kogut1235
PostNapisane: 2010-01-19, 17:07 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 29.03.2007, 20:59
Posty: 729
Lokalizacja: Świnoujście
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
KW/KM/NM: 170KM / 105KM
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
u mnie tez nic sie nie zapala, chyba w volvo nic nie informuje , jedynie co mozna zrobic to sprawdzac raz na jakis czas olej. U mnie narazie przez 46 tys nic sie nie dzieje. W interwencjach autoswiata byl ostatnio tez list od czytelnika , pozwole sobie go zacytowac:

"Nie moge poradzic sobie z rosnacym poziomem oleju silnikowego w Volvo s80 . Nadmiar jest odsysany lub wymieniany caly olej. Dodatkowo ASO wgrala najnowsza wersje oprogramowania , co mialo rozwiazac problem. Probowano tez dokonac tzw. wypalenia filtra czasteczek stalych".

Volvo odpowiedzialo tak:

"Volvo pracuje nad rozwiazaniem tego problemu. Dotyczy on aut eksploatowanych na krotkich odcinkach, napedzanych dieslami wyposazonymi w filtr czasteczek stalych. Wylaczenie zaplonu w trakcie procesu regeneracji filtra powoduje , ze dodatkowa dawka paliwa , zamiast zosac zuzyta na dopalenie sadzy , przedostaje sie poprzez pierscienie tlokowe do miski olejowej. "

Drugi list tez o volvo z poradnika auto swiata.Uzytkownik napisal:

"Mam problem z przybywaniem oleju w silniku Volvo s80. Od kwietnia do wrzesnia olej byl odsysany 6 razy i raz wymieniany. Firma twierdzi ze to problem wystepujacy w wielu markach . Oto fragment otrzymanej z Volvo Auto Polska odpowiedzi na reklamacje: "(...)nalezy zwiekszyc przebiegi dobowe w celu umozliwienia zakonczenia regeneracji filtra czasteczek stalych oraz odparowania paliwa z miski olejowej."

Auto swiat odpisal:
"Choc uwazamy, ze to skandal , iz nowoczesne auta maja takie wady , to jednak prawda , ze nie jest to przypadlosc tylko Volvo. Co do zwiekszenia przebiegow dziennych to porada nieprecyzyjna. Trzeba nie tylko jezdzic wiecej , ile zapewnic autu okresowe przejazdy minimum kilkunastu km. bez zatrzymywania i najlepiej na podwyzszonych obrotach."

Tycz sie to silnikow z filterm typu DPF czyli "teoretycznie" bezobslugowym.
wojtach, a u Ciebie nie jest filterek typu FAP taki jak w mazdach , citroenach i peugetoach i niektorych fordach? Ten do ktorego raz na jakis czas trzeba dolewac ten specjalny dodatek paliwowy w ASO?

_________________
eska


Góra
 Zobacz profil  
 
wojtach
PostNapisane: 2010-01-19, 18:51 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.05.2008, 11:02
Posty: 252
Lokalizacja: Żary/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: V70 SE/V50 Kinetic
Silnik: D5 Polestar/ 2.0D
KW/KM/NM: 151/205/450 136/320
Rok: 2007
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 7,5<... /5-7
Przebieg: 252000
Nr z parady volvo: 306
Właśnie posiadam ten filtr FAP, który dodatkowo wymienia sie co 120 tys. km (koszt 3700 zł w ASO), a co 60 tys. trzeba dolewac specjalny płyn(800 zł). W v70 ojca nie ma żadnych problemów z rosnącym olejem choc też ma filtr tylko że DPF.


Góra
 Zobacz profil  
 
kogut1235
PostNapisane: 2010-01-19, 18:54 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 29.03.2007, 20:59
Posty: 729
Lokalizacja: Świnoujście
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
KW/KM/NM: 170KM / 105KM
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
z tego co jest napisane w poradniku to w silniku z tym filtrem co masz nie powinien wzrastac poziom oleju, wlasnie rozrzedzanie oleju wystepuje w DPF'ach u Ciebie oczyszczanie nastepuje z pomoca tego dodatku

_________________
eska


Góra
 Zobacz profil  
 
bytheway_r
PostNapisane: 2010-01-19, 18:55 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.10.2009, 23:27
Posty: 115
Lokalizacja: W-wa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
Rok: 2006
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Może się mylę, ale FAP to chyba po prostu inna nazwa dla DPF. Są po prostu 2 różne wersje systemu, jedna tzw. bezobsługowa i druga wymagająca dolewania płynu.

Trochę mnie dziwi, że nie ma ikonki informującej o przeprowadzaniu "wypalania" :? .

Tak czy inaczej, filtry cząstek stałych w mieście to tylko jeden wielki problem i jest to "normalne", że przybywa oleju. Nie liczyłbym, że cokolwiek poza usunięciem filtra pomoże.

Powiem szczerze, że miałem chwilę niepewności już, czy w moim na pewno nie ma jak zobaczyłem w waszych wypowiedziach, że nie ma niczego co by informowało o obecności filtra.
Dla wszystkich zainteresowanych, z forum UK:

8 znak w numerze VIN:

4 - euro IV, brak filtra
5 - euro IV, filtr

10 znak:

odpowiada za model year i oni podali przykład:

6 - MY 2006
7 - MY 2007

Niby może się to różni, zależnie od rynku, bo oni np. podają opcję tylko brak filtra lub filtr z płynem.
Tak czy inaczej, sprawdzając jeszcze z jakąś wyszukiwarką wychodzi, że moje auto ma według VINu datę produkcji 2007 a rejestracja jest z grudnia 2006 :neutral: . No i brak DPF :) .

Jeszcze, żeby było śmieszniej, instrukcja jest z 2005 :lol: .


Góra
 Zobacz profil  
 
wojtach
PostNapisane: 2010-01-19, 19:11 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.05.2008, 11:02
Posty: 252
Lokalizacja: Żary/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: V70 SE/V50 Kinetic
Silnik: D5 Polestar/ 2.0D
KW/KM/NM: 151/205/450 136/320
Rok: 2007
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 7,5<... /5-7
Przebieg: 252000
Nr z parady volvo: 306
Użytkownikom mazdy zapalają się kontrolki kiedy jest przeprowadzane czyszczenie. W v70 d5 pojawia sie informacja o koniecznosci przepalenia filtra, jeżeli jeździ się dużo czasu po mieście. A w v50 nic, echo.


Góra
 Zobacz profil  
 
kogut1235
PostNapisane: 2010-01-19, 21:29 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 29.03.2007, 20:59
Posty: 729
Lokalizacja: Świnoujście
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
KW/KM/NM: 170KM / 105KM
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
W artykule jest napisane : "Bedziesz stac w korkach a mimo tego chcesz diesla ? Warto pomyslec o systemie zn dodatkiem paliwowym."

bytheway_r, jest roznica pomiedzy FAP a DPF , polega w skrocie na tym ze ten drugi jest "teoretycznie" bezobslugowy, do pierwszego trzeba uzupelniac dodatek.

Zacytuje artyukl poradnika austo-swiat o FAP:
"Dodatkowe czynnosci obslugowe , kosztowny dodatek do paliwa , ale malo przykrych niespodzianek. Uklad kojarzony z nazwa FAP i autami koncernu PSA to system zlozony z :filtra w ukladzie wydechowym, w ktorym zatrzymywane i gromadzone sa czasteczki sadzy, zbiorniczka ze specjalnym dodatkiem do paliwa oraz elektroniki sterujacej. Gdy tankujemy auto , czujnik przy wlewie paliwa rejestruje jego otwarcie. To uaktywnia kolejny sensor: poziomu paliwa. Po zatankowaniu system oblicza , ile litrow paliwa dolalismy i dawkuje do baku odopwiednia ilosc dodatku ze zbiorniczka. Dodatek paliwowy obniza temeprature spalania sadzy w filtrze. W normalnych warunkach proces ten zachodzi w temp. ok 600st C, co zdarza sie tylko podczas jazdy autostradowej. Paliwo z dodatkiem sprawia , ze sadza wypala sie takze w trakcie normalnej jazdy, choc w miare potrzeby system wzbogaca mieszanke paliwowa , aby podniesc temperature w wydechu. Zawarta w dodatku substancja aktywna odklada sie jednak w kanalikach ceramicznego sitka - mozna dokladnie obliczyc po ilu litrach spalonego paliwa jej ilosc w filtrze przekroczy stan krytyczny. Rowniez pozostalosci po spaleniu sadzy stopniowo zatykaja filtr. Dlatego co jakis czas (80-160 tys km) trzeba go wymienic. Co do nazwy FAP to obecnie jest ona mylaca poniewaz taki system wystepuje nie tylko we francuzach z grupy PSA. Znajdziemy go w niektorych Fordach, Mazdach , Volvo i innych autach - m.in. z powodu stosowania tych samych silnikow . Koszty: planowa eksploatacja jest stosunkowo droga - co kilkadziesiat tys. km placimy za dolanie dodatku paliwowego i filtr. Poniewaz jednak z gory wiadomo ze nas to czeka , cena filtra jest w miare akceptowalna. Gdybysmy przed kupnem auta wiedzieli, ze filtr kosztuje np. 10 tys. zl nie wybralibysmy tego samochodu. Ta grozba zmusza producentow aut do utrzymywania cen na umiarkowanym poziomie czyli 2- 4 tys. zl."


UFF moje paluchy :D
Jak ktos chce moge przepisac jeszcze o DPF.

_________________
eska


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: pawelwaw84 i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL