Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
junior115
PostNapisane: 2012-07-18, 17:03 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2012, 16:27
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 220000
Nr z parady volvo: 0
Wiem że temat już był poruszany , ale nigdzie nie doczytałem się konkretnej odpowiedzi. A mianowicie chcę wymienić łożysko z piastą w kole przednim, jak sami wiecie koszt oryginału to majątek. Wszystkie sklepy internetowe oferują takie komplety w zamienniku od Forda za kwotę 250-300zł np. łożyska firmy FAG. Jednak po dokładnym obejrzeniu starego i nowego stwierdziłem że różnią się tym że stare oryginalne ma od strony półosi dodatkowo taki gumowy pierścień prawdopodobnie od ABS-u, na nowych zamiennikach nigdzie takiego pierścienia nie widziałem.Może ktoś z Was ma doświadczenie i podpowie czy można założyć zamiennik bez tego gumowego pierścienia i czy nie będzie to miało wpływu na ABS i DSTC. Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2012-07-18, 17:47 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 14352
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 197, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 222000
Nr z parady volvo: 0
junior115, Czujnik ABS przykręcony jest śrubką (klucz 10) od góry do zwrotnicy , liczy ząbki przy przegubie. Te piasty co są na allegro FAG itd są ok! Nic tylko wymieniać. Ja dopiero co u siebie w S60 wymieniałem ,bo tak mi buczało ,że głowę urywało ,a teraz cisza :shock: normalnie inny samochód


Załączniki:
2500915942.jpg
2500915942.jpg [ 72.53 KiB | Przeglądane 5175 razy ]

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05

Diagnostyka, elektryka, mechanika Volvo
Język polski, naprawa SAS
727 569 919
Góra
 Zobacz profil  
 
junior115
PostNapisane: 2012-07-18, 18:14 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2012, 16:27
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 220000
Nr z parady volvo: 0
No tak, to widziałem na zwrotnicy, ale w takim razie do czego jest ten pierścień. Czy przekładałeś stary na nowe łożysko, czy założyłeś nowe łożysko bez pierścienia?
Właśnie go zdjąłem z łożyska wymontowanego. Metalowy pierścień pokryty czymś w rodzaju gumy z wyżłobionymi trzema rowkami.


Załączniki:
ÂŁoÂżysko bez pierÂścienia.jpeg
ÂŁoÂżysko bez pierÂścienia.jpeg [ 9.27 KiB | Przeglądane 5166 razy ]
ÂŁoÂżysko z pierÂścieniem.jpeg
ÂŁoÂżysko z pierÂścieniem.jpeg [ 16.47 KiB | Przeglądane 5166 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
MemphisCK
PostNapisane: 2012-07-18, 18:39 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.08.2010, 20:32
Posty: 135
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 1.6D D4164T DPF
KW/KM/NM: 80/109/240
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7 l/100 km
Przebieg: 180000
Nr z parady volvo: 0
W zeszłym tygodniu wymieniałem dwie piasty z przodu, wybrałem FAG, idą na pierwszy montaż. Można wziąć z FoMoCo (też FAG), tylko, że są krótsze szpilki o 5 mm, można przełożyć, można zostawić.
Mateusz LKR dobrze mówi, kupujesz dwie rzeczy do wymiany, piastę z łożyskiem i śrubę do przykręcenia do półosi (czyli po prostu zestaw jaki jest sprzedawany). Nic więcej. Starą wypychasz, nową wprasowujesz, montujesz wszystko i jeździsz. 0 błędów, cisza jak makiem zasiał, nie zdawałem sobie sprawy, że taki cichy jest ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2012-07-18, 18:45 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 14352
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 197, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 222000
Nr z parady volvo: 0
junior115, Tak jak mówię Ja i MemphisCK, kupuj piastę z nową śrubą piasty i już. Ten pierścień nakładany jest na przegub za pewne ,ale stary może zostać ,aby wyczyść trzeba i składasz wszystko i autko ma śmigać. Jak droższa piasta z tym pierścieniem nie jest to bierz i taką to ten pierścień pójdzie nowy. Jak sam chcesz robić to druga osoba się przyda. Uważaj żeby półośka nie wypada ze skrzyni :D

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05

Diagnostyka, elektryka, mechanika Volvo
Język polski, naprawa SAS
727 569 919


Góra
 Zobacz profil  
 
junior115
PostNapisane: 2012-07-18, 18:59 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2012, 16:27
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 220000
Nr z parady volvo: 0
No oczywiście że piasta z pierścieniem jest droższa. Te FAG-a bez pierścienia kosztują około 250-280zł, a z pierścieniem od 400 do nawet 650zł. Pewnie bym się nawet skusił na tą tańszą z pierścieniem, ale problem w tym że nigdzie nie można ich dostać, a ja za chwilę wyjeżdżam na urlop. Spróbuję tak jak radzicie, dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
stanson
PostNapisane: 2012-07-19, 09:52 
Offline
V
V

Dołączył(a): 4.07.2012, 22:01
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6.4
Przebieg: 141000
Nr z parady volvo: 0
Nie dalej jak 3 tygodnie temu wymieniłem na FAG z tej aukcji: http://allegro.pl/piasta-lozysko-kola-p ... 65769.html

Wszystko jest w 100% OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
junior115
PostNapisane: 2012-07-19, 12:43 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2012, 16:27
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 220000
Nr z parady volvo: 0
Wszystko cacy. Tylko nikt nie pisze co robicie z tym gumowo-metalowym pierścieniem, przekładacie stary czy wyrzucacie?. Mój jest mocno podniszczony, obawiam się że nawet jak go przełożę to może coś nie działać.


Góra
 Zobacz profil  
 
MemphisCK
PostNapisane: 2012-07-19, 13:13 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.08.2010, 20:32
Posty: 135
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 1.6D D4164T DPF
KW/KM/NM: 80/109/240
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7 l/100 km
Przebieg: 180000
Nr z parady volvo: 0
Kurde, ja go nie miałem, a byłem przy wymianie cały czas...
Dodatkowo patrze w vadisie co słychać na ten temat też jakoś go znaleźć nie mogę:
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2012-07-19, 13:17 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 14352
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 197, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 222000
Nr z parady volvo: 0
W Vadisie przy S60 też nie widać ,a on siedzi przy przegubie. Tak mi się wydaje no bo gdzie indziej. Ja swój wyciągałem i ładnie wyczyściłem i z powrotem założyłem. Zaraz przy wieloklinie przez kołem zębatym.

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05

Diagnostyka, elektryka, mechanika Volvo
Język polski, naprawa SAS
727 569 919


Góra
 Zobacz profil  
 
MemphisCK
PostNapisane: 2012-07-19, 13:21 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.08.2010, 20:32
Posty: 135
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 1.6D D4164T DPF
KW/KM/NM: 80/109/240
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7 l/100 km
Przebieg: 180000
Nr z parady volvo: 0
Mechanika mam dobrego znajomego to by powiedział, że trzeba zmienić, więc może u mnie nie trzeba było :583:


Góra
 Zobacz profil  
 
andi23ct
PostNapisane: 2012-07-21, 22:57 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.02.2011, 22:07
Posty: 38
Lokalizacja: mĂźnster
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v 50
Silnik: 1,6 d
KW/KM/NM: 109
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 193000
Nr z parady volvo: 0
ten pierścień jest magnetyczny i należy bardzo na niego uważać. Ja kiedyś uszkodziłem takowy i koszt w serwisie kolosalny :)


Ostatnio edytowano 2012-07-21, 23:36 przez andi23ct, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
junior115
PostNapisane: 2012-07-24, 12:37 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2012, 16:27
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 220000
Nr z parady volvo: 0
A ja jestem już po wymianie i powiem wam co z nim zrobiłem.
Ponieważ miał za małą średnicę i nie dało się go założyć na fordowskie łożysko , po prostu go zaryzykowałem i go wywaliłem całkowicie.
Jak na razie wszystko jest w porządku - komputer nie pokazuje żadnych błędów. Na początku świecił się ABS, ale po pierwszym hamowaniu wszystko wróciło do normy.
Co będzie dalej - zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
nisensai
PostNapisane: 2012-07-27, 14:32 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.09.2009, 22:08
Posty: 574
Lokalizacja: Wałcz / Bydgoszcz / Słupsk
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S40
Silnik: 2.0D (D4204T)
KW/KM/NM: 136KM
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 4.1(eko) - 6.7(brum)
Przebieg: 260
Nr z parady volvo: 0
u mnie już na obu przednich kołach siedzą FAGowskie fordowskie łożyska, też po prostu zrezygnowałem z tego gumowego pierścienia i jeździ. Nie było nawet kontrolki ABS'u.

_________________
kompleksowe oprogramowanie:
CARGOS - dla spedycji, transportu, logistyki
MUZEO - dla instytucji kultury
........................
Sprzedam:
elektronikę panelu (cały czarny elemnt: klawiatura+pokrętła) S40/V50


Góra
 Zobacz profil  
 
KICAK
PostNapisane: 2012-08-29, 18:42 
Offline
V
V

Dołączył(a): 29.08.2012, 18:34
Posty: 1
Lokalizacja: KRZESZOWICE
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2,0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,5 DO 6
Przebieg: 175000
Nr z parady volvo: 0
nisensai napisał(a):
u mnie już na obu przednich kołach siedzą FAGowskie fordowskie łożyska, też po prostu zrezygnowałem z tego gumowego pierścienia i jeździ. Nie było nawet kontrolki ABS'u.


W TYCH PIASTACH JEST MAGNETYCZNY ABS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ErnoL i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL