Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
junior115
PostNapisane: 2012-07-18, 17:03 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2012, 16:27
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 220000
Nr z parady volvo: 0
Wiem że temat już był poruszany , ale nigdzie nie doczytałem się konkretnej odpowiedzi. A mianowicie chcę wymienić łożysko z piastą w kole przednim, jak sami wiecie koszt oryginału to majątek. Wszystkie sklepy internetowe oferują takie komplety w zamienniku od Forda za kwotę 250-300zł np. łożyska firmy FAG. Jednak po dokładnym obejrzeniu starego i nowego stwierdziłem że różnią się tym że stare oryginalne ma od strony półosi dodatkowo taki gumowy pierścień prawdopodobnie od ABS-u, na nowych zamiennikach nigdzie takiego pierścienia nie widziałem.Może ktoś z Was ma doświadczenie i podpowie czy można założyć zamiennik bez tego gumowego pierścienia i czy nie będzie to miało wpływu na ABS i DSTC. Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2012-07-18, 17:47 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13948
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 163, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 215000
Nr z parady volvo: 0
junior115, Czujnik ABS przykręcony jest śrubką (klucz 10) od góry do zwrotnicy , liczy ząbki przy przegubie. Te piasty co są na allegro FAG itd są ok! Nic tylko wymieniać. Ja dopiero co u siebie w S60 wymieniałem ,bo tak mi buczało ,że głowę urywało ,a teraz cisza :shock: normalnie inny samochód


Załączniki:
2500915942.jpg
2500915942.jpg [ 72.53 KiB | Przeglądane 4498 razy ]

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05


Naprawa i pomoc w rozwiązywaniu problemów.
Kontakt PW
Góra
 Zobacz profil  
 
junior115
PostNapisane: 2012-07-18, 18:14 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2012, 16:27
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 220000
Nr z parady volvo: 0
No tak, to widziałem na zwrotnicy, ale w takim razie do czego jest ten pierścień. Czy przekładałeś stary na nowe łożysko, czy założyłeś nowe łożysko bez pierścienia?
Właśnie go zdjąłem z łożyska wymontowanego. Metalowy pierścień pokryty czymś w rodzaju gumy z wyżłobionymi trzema rowkami.


Załączniki:
ÂŁoÂżysko bez pierÂścienia.jpeg
ÂŁoÂżysko bez pierÂścienia.jpeg [ 9.27 KiB | Przeglądane 4489 razy ]
ÂŁoÂżysko z pierÂścieniem.jpeg
ÂŁoÂżysko z pierÂścieniem.jpeg [ 16.47 KiB | Przeglądane 4489 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
MemphisCK
PostNapisane: 2012-07-18, 18:39 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.08.2010, 20:32
Posty: 126
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 1.6D D4164T DPF
KW/KM/NM: 80/109/240
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7 l/100 km
Przebieg: 175000
Nr z parady volvo: 0
W zeszłym tygodniu wymieniałem dwie piasty z przodu, wybrałem FAG, idą na pierwszy montaż. Można wziąć z FoMoCo (też FAG), tylko, że są krótsze szpilki o 5 mm, można przełożyć, można zostawić.
Mateusz LKR dobrze mówi, kupujesz dwie rzeczy do wymiany, piastę z łożyskiem i śrubę do przykręcenia do półosi (czyli po prostu zestaw jaki jest sprzedawany). Nic więcej. Starą wypychasz, nową wprasowujesz, montujesz wszystko i jeździsz. 0 błędów, cisza jak makiem zasiał, nie zdawałem sobie sprawy, że taki cichy jest ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2012-07-18, 18:45 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13948
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 163, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 215000
Nr z parady volvo: 0
junior115, Tak jak mówię Ja i MemphisCK, kupuj piastę z nową śrubą piasty i już. Ten pierścień nakładany jest na przegub za pewne ,ale stary może zostać ,aby wyczyść trzeba i składasz wszystko i autko ma śmigać. Jak droższa piasta z tym pierścieniem nie jest to bierz i taką to ten pierścień pójdzie nowy. Jak sam chcesz robić to druga osoba się przyda. Uważaj żeby półośka nie wypada ze skrzyni :D

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05


Naprawa i pomoc w rozwiązywaniu problemów.
Kontakt PW


Góra
 Zobacz profil  
 
junior115
PostNapisane: 2012-07-18, 18:59 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2012, 16:27
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 220000
Nr z parady volvo: 0
No oczywiście że piasta z pierścieniem jest droższa. Te FAG-a bez pierścienia kosztują około 250-280zł, a z pierścieniem od 400 do nawet 650zł. Pewnie bym się nawet skusił na tą tańszą z pierścieniem, ale problem w tym że nigdzie nie można ich dostać, a ja za chwilę wyjeżdżam na urlop. Spróbuję tak jak radzicie, dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
stanson
PostNapisane: 2012-07-19, 09:52 
Offline
V
V

Dołączył(a): 4.07.2012, 22:01
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6.4
Przebieg: 141000
Nr z parady volvo: 0
Nie dalej jak 3 tygodnie temu wymieniłem na FAG z tej aukcji: http://allegro.pl/piasta-lozysko-kola-p ... 65769.html

Wszystko jest w 100% OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
junior115
PostNapisane: 2012-07-19, 12:43 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2012, 16:27
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 220000
Nr z parady volvo: 0
Wszystko cacy. Tylko nikt nie pisze co robicie z tym gumowo-metalowym pierścieniem, przekładacie stary czy wyrzucacie?. Mój jest mocno podniszczony, obawiam się że nawet jak go przełożę to może coś nie działać.


Góra
 Zobacz profil  
 
MemphisCK
PostNapisane: 2012-07-19, 13:13 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.08.2010, 20:32
Posty: 126
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 1.6D D4164T DPF
KW/KM/NM: 80/109/240
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7 l/100 km
Przebieg: 175000
Nr z parady volvo: 0
Kurde, ja go nie miałem, a byłem przy wymianie cały czas...
Dodatkowo patrze w vadisie co słychać na ten temat też jakoś go znaleźć nie mogę:
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Mateusz LKR
PostNapisane: 2012-07-19, 13:17 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.02.2011, 23:30
Posty: 13948
Lokalizacja: Kraśnik Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: S80, S80, S60
Silnik: D5, D5, 2.4i
KW/KM/NM: 163, 163, 140
Rok: 2005
Był na spocie: 15
Średnie spalanie: 6l/100
Przebieg: 215000
Nr z parady volvo: 0
W Vadisie przy S60 też nie widać ,a on siedzi przy przegubie. Tak mi się wydaje no bo gdzie indziej. Ja swój wyciągałem i ładnie wyczyściłem i z powrotem założyłem. Zaraz przy wieloklinie przez kołem zębatym.

_________________
Było: S80 2.5D '99 ,S60 D5 '01 ,S60 D5 '02 ,S80 D5 '04 ,S80 D5 '05


Naprawa i pomoc w rozwiązywaniu problemów.
Kontakt PW


Góra
 Zobacz profil  
 
MemphisCK
PostNapisane: 2012-07-19, 13:21 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.08.2010, 20:32
Posty: 126
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 1.6D D4164T DPF
KW/KM/NM: 80/109/240
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7 l/100 km
Przebieg: 175000
Nr z parady volvo: 0
Mechanika mam dobrego znajomego to by powiedział, że trzeba zmienić, więc może u mnie nie trzeba było :583:


Góra
 Zobacz profil  
 
andi23ct
PostNapisane: 2012-07-21, 22:57 
Offline
V
V

Dołączył(a): 7.02.2011, 22:07
Posty: 38
Lokalizacja: mĂźnster
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v 50
Silnik: 1,6 d
KW/KM/NM: 109
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 193000
Nr z parady volvo: 0
ten pierścień jest magnetyczny i należy bardzo na niego uważać. Ja kiedyś uszkodziłem takowy i koszt w serwisie kolosalny :)


Ostatnio edytowano 2012-07-21, 23:36 przez andi23ct, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
junior115
PostNapisane: 2012-07-24, 12:37 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.07.2012, 16:27
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0D
KW/KM/NM: 100/136
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 220000
Nr z parady volvo: 0
A ja jestem już po wymianie i powiem wam co z nim zrobiłem.
Ponieważ miał za małą średnicę i nie dało się go założyć na fordowskie łożysko , po prostu go zaryzykowałem i go wywaliłem całkowicie.
Jak na razie wszystko jest w porządku - komputer nie pokazuje żadnych błędów. Na początku świecił się ABS, ale po pierwszym hamowaniu wszystko wróciło do normy.
Co będzie dalej - zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
nisensai
PostNapisane: 2012-07-27, 14:32 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7.09.2009, 22:08
Posty: 571
Lokalizacja: Wałcz / Bydgoszcz / Słupsk
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S40
Silnik: 2.0D (D4204T)
KW/KM/NM: 136KM
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 4.1(eko) - 6.7(brum)
Przebieg: 260
Nr z parady volvo: 0
u mnie już na obu przednich kołach siedzą FAGowskie fordowskie łożyska, też po prostu zrezygnowałem z tego gumowego pierścienia i jeździ. Nie było nawet kontrolki ABS'u.

_________________
kompleksowe oprogramowanie:
CARGOS - dla spedycji, transportu, logistyki
MUZEO - dla instytucji kultury
........................
Sprzedam:
elektronikę panelu (cały czarny elemnt: klawiatura+pokrętła) S40/V50


Góra
 Zobacz profil  
 
KICAK
PostNapisane: 2012-08-29, 18:42 
Offline
V
V

Dołączył(a): 29.08.2012, 18:34
Posty: 1
Lokalizacja: KRZESZOWICE
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2,0D
KW/KM/NM: 136
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,5 DO 6
Przebieg: 175000
Nr z parady volvo: 0
nisensai napisał(a):
u mnie już na obu przednich kołach siedzą FAGowskie fordowskie łożyska, też po prostu zrezygnowałem z tego gumowego pierścienia i jeździ. Nie było nawet kontrolki ABS'u.


W TYCH PIASTACH JEST MAGNETYCZNY ABS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL