Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
luckynyc
PostNapisane: 2010-12-12, 00:30 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 10.11.2008, 19:04
Posty: 531
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: było S80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 185 KM
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,5
Przebieg: 57000
Nr z parady volvo: 0
Witam
zastanawiam się nad kupnem XC60 z silnikiem D5.

Ostatnio dowiedziałem się jednak, że silniki D5 205KM z dwoma turbinami nie są zbyt udane i często się psują. Nikt nie potrafił mi jednak odpowiedzieć co się w nich psuje?

W niektórych ogłoszeniach widziałem XC60 z silnikiem D5 180KM - dziwne bo w ofercie Volvo ich nie ma, a te silniki 180KM z S80 były udane.

Co się najczęściej psuje w XC60?


Góra
 Zobacz profil  
 
maslog
PostNapisane: 2010-12-12, 12:08 
Offline
VOL
VOL

Dołączył(a): 17.04.2010, 22:53
Posty: 472
Lokalizacja: z kątowni
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 126 KM
Rok: 1995
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 14,0
Przebieg: 222000
Nr z parady volvo: 0
Nikt ci nie odpowie w prost psują się turbiny czy regulatory hudrauliczne. Jednemu psuje się ogrzewanie innemu zegary a jeszcze inny ma problemy z odpalaniem lub zawieszeniem
Prościej bedzie jak w szukajkę wpiszesz [XC60] i pojawią ci się tematy. Zobaczysz z czym ludzie maja problemy


Góra
 Zobacz profil  
 
gajo_to
PostNapisane: 2010-12-12, 12:29 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.02.2010, 21:36
Posty: 755
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Rafal
VOLVO: ex-S80 now V70
Silnik: ex-2.5TDI now 2.4 D5
KW/KM/NM: 226/460
Rok: 2006
Był na spocie: 24
Średnie spalanie: 7,5- kto wie??
Przebieg: 250
Nr z parady volvo: 134
DPF o którym były programy w TV

_________________
Moja była i Obecna
Karawana z wirusem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
luckynyc
PostNapisane: 2010-12-12, 23:34 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 10.11.2008, 19:04
Posty: 531
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: było S80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 185 KM
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,5
Przebieg: 57000
Nr z parady volvo: 0
wiadomo, że popsuć może się wszystko. Chciałbym się dowiedzieć co się często psuje. Przejrzałem wątki dotyczące XC60 i mam już jakiś pogląd, ale osoby które mają ten model siedzą w tym od dłużej i im łatwiej jest ocenić - z czym są największe problemy.

O DPF słyszałem. Jeśli to jest jedyny istotny problem z silnikami D5 to problemu nie ma. Bo podczas gwarancji będą to naprawiać w ramach gwarancji a później można to usunąć i problem z głowy.
Jeśli miałby psuć się często turbiny to już byłby duży problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
luckynyc
PostNapisane: 2011-01-04, 00:53 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 10.11.2008, 19:04
Posty: 531
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: było S80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 185 KM
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,5
Przebieg: 57000
Nr z parady volvo: 0
Miałem możliwość jeździć kilka dni testowym XC60 i mogę wymienić kilka wad. Niestety samochód nie zrobił na mnie zbyt dobrego wrażenia.
Usterki / wady, które pojawiły się podczas 2 dniowego testowania nowego samochodu:
- rano silnik D5 wpadł w takie drgania, że wydawało się, że samochód jedzie na kwadratowych kołach;
- automatyczna skrzynia wolno zmienia biegi, działa dużo gorzej niż w BMW czy Mercedesie;
- napęd AWD mnie rozczarował, tylna oś była nadsterowna i napęd na tylną oś za późno się załączał
- system antypoślizgowy b. późno się włączał, po;mimo poślizgów lampka się nie świeciła i nie było widać działania systemu;
- samochód dość sporo palił - przeloty głównie na autostradzie a średnie spalanie 9;
- komputer dziwnie pokazuje zasięg - po zatankowaniu do pełna pokazywał 450 km zasięgu i dopiero po czasie poprawiał;
- mały bak paliwa - co powoduje zbyt mały zasięg;
- zawieszający się czujnik zapięcia tylnych pasów - sygnalizował brak zapięcia, pomimo, że nikt tam nie siedział;
- zawiesił się czujnik BLIS i cały czas lampka mrugała na pomarańczowo, musiałem zatrzymać się na autostradzie, wyłączyć samochód i uruchomić od nowa;
- bardzo wolno otwiera się tylna klapa - wolałbym chyba ręcznie ją otwierać ale nie można;
- podczas szybszej jazdy ponad 100km/h nie można otwierać tylnych szyb (otwieram dla wietrzenia samochodu) bo powstaje takie dudnienie, że rozsadza bębenki;
- bardzo mało schowków na drobiazgi;
- mało ciekawy design liczników - choć to kwestia gustu;
- w aluminiowych ringach liczników odbija się światło co wygląda mało ciekawie;
- w wersjach po maju 2010 nie ma halogenów;
- nie ma halogenów więc nie ma szans na doświetlanie zakrętów halogenami;
- brak opcji świateł dziennych - niby w cenniku jest taka opcja ale polega ona jedynie na tym, że świateł przy włączonym silniku nie da się wyłączyć;
- światła stopu nie są led-owe a szkoda bo ładnie by się to komponowało;
- nie ma opcji podgrzewanej przedniej szyby, ale niestety to norma w Volvo;
- nie można przerobić podgrzewacza silnika na webasto -jak to było w S60;
- nawiew na nogi nie wieje na stopy a na piszczele;
- brak możliwości sterowania obydwiema strefami klimy jednym pokrętłem;
- brak tunelu na narty w podłokietniku tylnego siedzenia - trzeba złożyć całą środkową część siedzenia;
- relingi dachowe jedynie dla ozdoby a nie użyteczności;

- więcej nie potrafię sobie przypomnieć;

Na plus zaskoczył mnie
- bardzo fajne działający tempomat aktywny;
- fajne okno dachowe (ale za drogie i nie kupię ;( )


Góra
 Zobacz profil  
 
ayrsen
PostNapisane: 2011-01-04, 08:39 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.02.2008, 05:39
Posty: 1089
Lokalizacja: Polska
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60
Silnik: 2.5T AWD GT
KW/KM/NM: 185+/252+/410+
Rok: 0
Był na spocie: 3
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
luckynyc - zaraz, zaraz - czy Ty nie czekasz na nowe XC60? Z taką listą zastrzeżeń? Masochista? ;-)

luckynyc napisał(a):
- rano silnik D5 wpadł w takie drgania, że wydawało się, że samochód jedzie na kwadratowych kołach;

To diesel - a na zewnątrz jaka temperatura była?

luckynyc napisał(a):
- automatyczna skrzynia wolno zmienia biegi, działa dużo gorzej niż w BMW czy Mercedesie;

Co to znaczy gorzej? Pewnie chciałeś napisać wolniej, mniej płynnie, ale czy to wada, czy charakterystyka? Czy wszystko w dzisiejszych czasach musi być "błyskawicznie"? Czy XC60 to samochód sportowy?

luckynyc napisał(a):
- napęd AWD mnie rozczarował, tylna oś była nadsterowna i napęd na tylną oś za późno się załączał

TTTM a Ty pewnie pierwszy raz miałeś kontakt z AWD. Absolutnie można się nauczyć samochodu i czasu reakcji - kwestia wprawy i umiejętności.

luckynyc napisał(a):
- napęd AWD mnie rozczarował, tylna oś była nadsterowna i napęd na tylną oś za późno się załączał

Prawdopodobnie dlatego, że najpierw zaczynał działać napęd, czego nie zobaczysz na żadnej kontrolce, a dopiero później pomoce stabilizujące tor jazdy. Znów za późno - trzeba było nie wybierać AWD tylko stały napęd na wszystkie koła - wówczas nie miałbyś na co narzekać.

luckynyc napisał(a):
- samochód dość sporo palił - przeloty głównie na autostradzie a średnie spalanie 9;

To jest samochód większy (gabaryty), cięższy, na większych i cięższych kołach, z innym rodzajem napędu niż w Twojej S60 i z innym/mocno zmienionym silnikiem o znacznie wyższych parametrach - więc przepraszam - ale czego się spodziewałeś? Inna sprawa, na ile Twój odczyt był rzeczywisty - oparty na tankowaniu czy na komputerze? Ale więcej n.t. temat jeszcze napiszę...

luckynyc napisał(a):
- komputer dziwnie pokazuje zasięg - po zatankowaniu do pełna pokazywał 450 km zasięgu i dopiero po czasie poprawiał;

A ile było w baku przed tankowaniem? Czy nie "prawie pełno"? Wówczas często komputer nie odnotuje zwiększonej ilości paliwa i dokładnie będzie tak, jak napisałeś - z czasem się zaadoptuje. Wpływ na teoretyczny zasięg po tankowaniu ma także styl jazdy i spalanie bezpośrednio przed tankowaniem.

luckynyc napisał(a):
- mały bak paliwa - co powoduje zbyt mały zasięg;

Przepraszam - bodajże 70l - mało? Nawet przy "Twoim spalaniu" 9l da to zasięg ok 800 km - wystarczy na przemierzenie całej Polski - mało? Fakt - autobusy liniowe mają większy zasięg... ;-)

luckynyc napisał(a):
- zawieszający się czujnik zapięcia tylnych pasów - sygnalizował brak zapięcia, pomimo, że nikt tam nie siedział;

A nie leżała na siedzeniu torba, cięższa aktówka lub coś w tym stylu?

luckynyc napisał(a):
- zawiesił się czujnik BLIS i cały czas lampka mrugała na pomarańczowo, musiałem zatrzymać się na autostradzie, wyłączyć samochód i uruchomić od nowa;

OK - zawiesił się - może kwestia oblodzenia, może elektronika zwariowała - zdarza się. Podobnie jak zawieszenie płyty CD w odtwarzaczu ale tego nikt już nie zauważa, bo system nam spowszedniał... ;-)

luckynyc napisał(a):
- bardzo wolno otwiera się tylna klapa - wolałbym chyba ręcznie ją otwierać ale nie można;

Elegancja, szyk - to nie ma być szybkie. I XXI w - bezpieczeństwo i higiena pracy...

luckynyc napisał(a):
- podczas szybszej jazdy ponad 100km/h nie można otwierać tylnych szyb (otwieram dla wietrzenia samochodu) bo powstaje takie dudnienie, że rozsadza bębenki;

Zapomniałem jak to się nazywa naukowo - ale to jest normalne - rozpędź się do większej prędkości lub zwolnij - minie.

luckynyc napisał(a):
- bardzo mało schowków na drobiazgi;

Ech...

luckynyc napisał(a):
- mało ciekawy design liczników - choć to kwestia gustu;

A o gustach... ;-)

luckynyc napisał(a):
- w aluminiowych ringach liczników odbija się światło co wygląda mało ciekawie;

Niech ktoś wyłączy słońce... ;-)

luckynyc napisał(a):
- w wersjach po maju 2010 nie ma halogenów;
- nie ma halogenów więc nie ma szans na doświetlanie zakrętów halogenami;

What? :?: :?: :?:

luckynyc napisał(a):
- brak opcji świateł dziennych - niby w cenniku jest taka opcja ale polega ona jedynie na tym, że świateł przy włączonym silniku nie da się wyłączyć;

Przypomina mi to narzekanie innego użytkownika forum na to, że kierunkowskazy działają 3 razy...

luckynyc napisał(a):
- światła stopu nie są led-owe a szkoda bo ładnie by się to komponowało;

A o gustach... ;-)

luckynyc napisał(a):
- nie można przerobić podgrzewacza silnika na webasto -jak to było w S60;

A można zamówić ogrzewanie postojowe?

luckynyc napisał(a):
- nawiew na nogi nie wieje na stopy a na piszczele;

Jeśli tak, to nareszcie - bo do tej pory dmuchało na końce stóp...

luckynyc napisał(a):
- brak możliwości sterowania obydwiema strefami klimy jednym pokrętłem;

A w S60 jest? 8)

luckynyc napisał(a):
- brak tunelu na narty w podłokietniku tylnego siedzenia - trzeba złożyć całą środkową część siedzenia;

A nie ma tego w opcji?

luckynyc napisał(a):
- relingi dachowe jedynie dla ozdoby a nie użyteczności;

Chyba nie wiesz, co piszesz - jakiej użyteczności nie zapewniają?

luckynyc napisał(a):
- bardzo fajne działający tempomat aktywny;

Fajnie - ciekawe, czy, jeśli będziesz miał, to będziesz z niego korzystał. I jak będziesz wyprzedzał w trasie... ;-)

luckynyc napisał(a):
- fajne okno dachowe (ale za drogie i nie kupię ;( )

Generalnie - dwa plusy i cała lista minusów - i Ty zamówiłeś taki samochód? ;-)

Podsumowując - luckynyc - to Twoje odczucia, masz do nich prawo - i wszystko byłoby OK, gdybyś sam nie kupował/zamierzał kupić XC60 - jak napisałem na początku - masochistą jesteś? ;-)

_________________
S60 2.5T AWD GT MY'05 | BSR Stage 2 | 18" Pegasus | S60R Brembo | Bluepower | Garmin by Volvo


Góra
 Zobacz profil  
 
Iwan
PostNapisane: 2011-01-04, 10:14 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6264
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ostatnio ponad 8
Przebieg: 358900
Nr z parady volvo: 0
Cytuj:
tylna oś była nadsterowna i napęd na tylną oś za późno się załączał

Nie kumam, bo jakby napęd załączał się za wcześnie i zbyt duży moment szedł na koła tylne, to wtedy mogłaby być nadsterowna wg mnie.

luckynyc napisał(a):
samochód dość sporo palił - przeloty głównie na autostradzie a średnie spalanie 9

No nie będzie takie coś palić 6 litrów, jak waży pewno z 1800 kg i jest wyższe od osobówek. Do tego na autostradzie pewno nie jechałeś 90-100 km/h.
Do tego auto obwieszone mnóstwem elektroniki, a to nie jest zasilane z powietrza.

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl

SPRZEDAM:
- 5 szt. kołpaki 15" oryg. Volvo seria S/V40, stan db

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
 
luckynyc
PostNapisane: 2011-01-05, 02:50 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 10.11.2008, 19:04
Posty: 531
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: było S80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 185 KM
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,5
Przebieg: 57000
Nr z parady volvo: 0
Przypomniały mi się jeszcze dwie wady:
- powyżej 120 podziałka licznika jest co 30km/h a nie co 20km/h przez co trudniej kontroluje się prędkość;
- wycieraczki przedniej szyby nie da się podnieść jak jest w stanie spoczynku;

Kupiłem XC60 bo nie znalazłem nic lepszego w swoich możliwościach finansowych. Na MLa niestety mnie nie stać a do tego jest bardzo awaryjny. Na X5 i X6 też mnie nie stać. Q7, Q5 i X3 mi się nie podobają. Został mi jedynie XC60 jako samochód o marce mającej dobrą renomę i wyglądający ładnie. Do tego żadna z tych wad i usterek nie jest zupełnie dyskwalifikująca.

Oczywiście moja lista jest czysto subiektywna, ale twoje odpowiedzi też, a komentarz o zgaszeniu słońca lekko przesadzone.

Pomimo zdziwienia
- tak XC60 od połowy maja 2010, podobnie jak nowe S60, nie mają halogenów,
- bardziej jednak niż halogenów brakuje mi funkcji doświetlania zakrętów halogenami. Funkcję tą od kilku lat ma większość marek Mercedesy, BMW, Audi, VW, Peugoty, Seaty .... Naprawdę jest to bardzo wygodna funkcja.

Odpowiadając na poszczególne komentarze
ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- rano silnik D5 wpadł w takie drgania, że wydawało się, że samochód jedzie na kwadratowych kołach;

To diesel - a na zewnątrz jaka temperatura była?


- to prawda, że deasel a temperatura była -5. Jeździłem jednak wieloma deaslami, mam S60 D5 i jeździłem nim przy -20 i nigdy nie miałem drgań nawet w połowie tak mocnych jak przy XC60;

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- automatyczna skrzynia wolno zmienia biegi, działa dużo gorzej niż w BMW czy Mercedesie;

Co to znaczy gorzej? Pewnie chciałeś napisać wolniej, mniej płynnie, ale czy to wada, czy charakterystyka? Czy wszystko w dzisiejszych czasach musi być "błyskawicznie"? Czy XC60 to samochód sportowy?


- wolniej to znaczy mniej płynniej, a to na pewno znaczy gorzej. Jesteś chyba jednak wyjątkiem, albo handlowcem Volvo, skoro uważasz, że zaletą automatycznej skrzynii biegów jest wolna reakcja na manipulowanie gazem;

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- napęd AWD mnie rozczarował, tylna oś była nadsterowna i napęd na tylną oś za późno się załączał

TTTM a Ty pewnie pierwszy raz miałeś kontakt z AWD. Absolutnie można się nauczyć samochodu i czasu reakcji - kwestia wprawy i umiejętności.


- kwestie AWD tutaj pominę, bo dyskusja o tym jest na osobnym wątku. Pierwszy raz jechałem na dołączanym 4x4. Kiedyś jeździłem trochę na stałym 4x4 i wrażenia były o niebo lepsze. Pewnie do AWD można się przyzwyczaić, ale tak czy inaczej czułem się mniej pewnie, niż w swojej S60 z przednim napędem.

Dodając do wad:
- szkoda, że nie ma przycisku wymuszającego stały napęd na 4 koła. W autach tej klasy np. BMW X3 taka funkcja jest.
- szkoda, że konkurencyjne rozwiązania jak np. X-Drive w BMW spisują się lepiej i są dużo bardziej zaawansowane technologiczne.


ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- samochód dość sporo palił - przeloty głównie na autostradzie a średnie spalanie 9;

To jest samochód większy (gabaryty), cięższy, na większych i cięższych kołach, z innym rodzajem napędu niż w Twojej S60 i z innym/mocno zmienionym silnikiem o znacznie wyższych parametrach - więc przepraszam - ale czego się spodziewałeś? Inna sprawa, na ile Twój odczyt był rzeczywisty - oparty na tankowaniu czy na komputerze? Ale więcej n.t. temat jeszcze napiszę...


- co do spalania to oczywiście zdaje sobie sprawę z większej masy, gabarytów, opon itp. Ale zawsze jak kupuje się samochód to masz nadzieje, że będzie palił - tak jak podają w instrukcji :)
Spalanie odczytałem z komputera. wiem, że komputer zwykle nie jest dokładny - u mnie w S60 oszukiwał.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- komputer dziwnie pokazuje zasięg - po zatankowaniu do pełna pokazywał 450 km zasięgu i dopiero po czasie poprawiał;

A ile było w baku przed tankowaniem? Czy nie "prawie pełno"? Wówczas często komputer nie odnotuje zwiększonej ilości paliwa i dokładnie będzie tak, jak napisałeś - z czasem się zaadoptuje. Wpływ na teoretyczny zasięg po tankowaniu ma także styl jazdy i spalanie bezpośrednio przed tankowaniem.


- za każdym razem tankowałem jak zostało 1/3 baku, w S60 komputer pokazywał normalnie. Zatankowałem do pełna to miałem zasięg ponad 1000km i zmieniał się bardzo powoli. Jeśli reaguje na styl jazdy ostatniego odcinka przed tankowaniem jest bez sensu. Fakt, że chwile przed tankowaniem 3 razy wyprzedzałem pod górkę i palił 50l nie oznacza, że tak będę ciągle jechał - oczywiście sytuacja hipotetyczna. Zasadniczo dla mnie komputer z zasięgiem pokazywał dziwne wskazania.


ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- mały bak paliwa - co powoduje zbyt mały zasięg;

Przepraszam - bodajże 70l - mało? Nawet przy "Twoim spalaniu" 9l da to zasięg ok 800 km - wystarczy na przemierzenie całej Polski - mało? Fakt - autobusy liniowe mają większy zasięg... ;-)


Tak 70l to mało, dużo za mało. W S60 miał 72l i tu jest podobnie, a jak ustaliliśmy wyżej XC60 ma większe spalanie. Większe spalanie, większy bak. Powinien mieć 85l tak aby zasięg był około 1000km.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- zawieszający się czujnik zapięcia tylnych pasów - sygnalizował brak zapięcia, pomimo, że nikt tam nie siedział;

A nie leżała na siedzeniu torba, cięższa aktówka lub coś w tym stylu?

Czujnik zapięcia na tylnych siedzeniach, w przeciwieństwie do czujnika na przednich, nie działa na nacisk. Nawet jakby działał na nacisk to działa wadliwie skoro wykrywa już położenie płaszcza. Dodam też, że nie wytarłem kurzu z tylnego siedzenia - może kurz został wykryty przez czujnik. Mam tylko nadzieję, że w ASO będą mogli wyłączyć ten czujnik.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- zawiesił się czujnik BLIS i cały czas lampka mrugała na pomarańczowo, musiałem zatrzymać się na autostradzie, wyłączyć samochód i uruchomić od nowa;

OK - zawiesił się - może kwestia oblodzenia, może elektronika zwariowała - zdarza się. Podobnie jak zawieszenie płyty CD w odtwarzaczu ale tego nikt już nie zauważa, bo system nam spowszedniał... ;-)


Skoro CD Ci się zawiesza pewnie używasz nieoryginalnych płyt - bo mi się nie zawiesza :) Oczywiście elektronika może czasami poszaleć, ale w nowym samochodem z przebiegiem 3 tys km ??? To co będzie po 50 tys czy 100 tys. Ponadto skoro komputer wykrył błąd systemu to zamiast poinformować o tym i wyłączyć system, lampka przy lusterku ciągle mrugała na pomarańczowo. Okropnie to rozpraszało. Pomogło dopiero zatrzymanie, włączenie i wyłączenie silnika. Aby to jednak zrobić musiałem zatrzymać się na pasie awaryjnym na autostradzie co było znacznie bardziej niebezpieczne niż jechanie bez BLISa.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- bardzo wolno otwiera się tylna klapa - wolałbym chyba ręcznie ją otwierać ale nie można;

Elegancja, szyk - to nie ma być szybkie. I XXI w - bezpieczeństwo i higiena pracy...

- dość dziwne tłumaczenie. Znów porównam do X3 - tam otwiera się klapa 3 razy szybciej - normalnie. W XC60 mam nadzieje, że da się wyłączyć to automatyczne otwieranie i otwierać ręcznie, bo sterczenie z bagażami przed bagażnikiem i czekanie aż się łaskawie otworzy jest mocno wkurzające.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- podczas szybszej jazdy ponad 100km/h nie można otwierać tylnych szyb (otwieram dla wietrzenia samochodu) bo powstaje takie dudnienie, że rozsadza bębenki;

Zapomniałem jak to się nazywa naukowo - ale to jest normalne - rozpędź się do większej prędkości lub zwolnij - minie.


Próbowałem przy różnych prędkościach i ciągle było to uciążliwe dla uszu. W S60 nigdy mi się to nie zdarzyło a korzystam naprawdę często.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- bardzo mało schowków na drobiazgi;

Ech...

fakt jest taki, że jest ich mało i mi to bardzo przeszkadza. Jak dwie osoby korzystają z miejsc na kubki to nawet nie ma gdzie komórki położyć.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- mało ciekawy design liczników - choć to kwestia gustu;

A o gustach... ;-)

pisałem, że to kwestia gustu. Wyświetlacz LCD jest w kolorze - szarym z czarnymi napisami. Trudno to uznać za atrakcyjną kolorystykę. Design, w mojej ocenie, już dużo mniej ciekawy, niż w bardzo konserwatywnym BMW.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- w aluminiowych ringach liczników odbija się światło co wygląda mało ciekawie;

Niech ktoś wyłączy słońce... ;-)

A może wystarczy aby nie oświetlać pod kątem aluminiowych ringów białym światłem. Zegary powinny być oświetlone równomiernie.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- w wersjach po maju 2010 nie ma halogenów;
- nie ma halogenów więc nie ma szans na doświetlanie zakrętów halogenami;

What? :?: :?: :?:

tak jak pisałem - halogenów niestety brak, podobnie jak systemu doświetlania zakrętów, który jest bardzo fajny. O led-owych halogenach to można tylko pomarzyć.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- brak opcji świateł dziennych - niby w cenniku jest taka opcja ale polega ona jedynie na tym, że świateł przy włączonym silniku nie da się wyłączyć;

Przypomina mi to narzekanie innego użytkownika forum na to, że kierunkowskazy działają 3 razy...

A mi twoja odpowiedź przypomina, odpowiedzi handlowca z salonu samochodowego. Twoje oceny są chyba jednak odosobnione, bo po pierwsze wiele osób samemu montuje sobie światła dzienne, po drugie światła dzienne pomagają bardzo oszczędzać ksenony, które świecąc się w dzień niepotrzebnie się wypalają oraz niszczą od zapalania i gaszenia. Najważniejsze jednak że UW wprowadziła od lutego 2011 obowiązek aby wszystkie nowe samochody miały światła mijania niezależne od świateł dziennych. Ciekawe Co zrobi z tym Volvo.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- światła stopu nie są led-owe a szkoda bo ładnie by się to komponowało;

A o gustach... ;-)

Tylko jednak mój gust jest zbieżny z większością bo w nowych samochodach klasy premium coraz więcej jest świateł LEDowych. Przykłady to Audi czy Mercedesy, chyba BMW. Ponadto ledowe światła stopu są dużo bezpieczniejsze bo mają dużo mniejszy czas reakcji - zapalenia.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- nie można przerobić podgrzewacza silnika na webasto -jak to było w S60;

A można zamówić ogrzewanie postojowe?

Można zamówić ale za 4500zł. W S60 wystarczyło jednak jedynie dograć oprogramowanie za 800zł.


ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- nawiew na nogi nie wieje na stopy a na piszczele;

Jeśli tak, to nareszcie - bo do tej pory dmuchało na końce stóp...

Bardzo ciekawe, że marzną Ci piszczele a nie stopy?? Mi podobnie jak mojej żonie marzną jednak bardziej stopy niż piszczele i wolałbym nawiew na stopy.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- brak możliwości sterowania obydwiema strefami klimy jednym pokrętłem;

A w S60 jest? 8)

w S60 nie ma ale po pierwsze to jest samochód zaprojektowany w latach 90 i deska do końca niewiele uległa zmianie. Po drugie automatyczna klima w S60 była trochę oszukiwana bo temperaturę w niej ustawiało się ręcznie a nie automatycznie.
W XC60 sterowanie klimą jest elektroniczne i nie było żadnego problemu aby móc przełączyć sterowanie obydwiema strefami pokrętłem kierowcy.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- brak tunelu na narty w podłokietniku tylnego siedzenia - trzeba złożyć całą środkową część siedzenia;

A nie ma tego w opcji?

nie ma dostępnej takiej opcji

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- relingi dachowe jedynie dla ozdoby a nie użyteczności;

Chyba nie wiesz, co piszesz - jakiej użyteczności nie zapewniają?

dobrze wiem o czym piszę, raczej chyba nie widziałeś tych relingów

dla mnie podstawowa zaleta relingów to możliwość stałego przyczepienia anteny CB bez wiercenia i niszczenia blacharki. Druga zaleta to tanie bagażniki na relingi. Żadna z zalet nie jest spełniona.

ayrsen napisał(a):
luckynyc napisał/a:
- bardzo fajne działający tempomat aktywny;

Fajnie - ciekawe, czy, jeśli będziesz miał, to będziesz z niego korzystał. I jak będziesz wyprzedzał w trasie... ;-)

Nie będę miał bo kosztuje aż 8000 zł. Ale jakbym miał to bym na pewno korzystał bo przy testach sporo korzystałem i działał bardzo fajnie. Z wyprzedzaniem nie ma żadnych problemów - działa jak na tradycyjnym tempomacie. Naciskasz gaz i wyprzedzasz. Jak puścisz gaz to tempomat wraca do zaprogramowanej prędkości.

Zapomniałeś jeszcze skomentować braku podgrzewania przedniej szyby. Szkoda i dziwne zważywszy, że Volvo pochodzi ze Skandynawii, gdzie zalodzenie szyby to norma. W S60 tej opcji też nie ma, ale przez 10 lat jakichś postęp można chyba poczynić.

Odnośnie posta Iwna
Nigdy nie pamiętam, które to jest nadsterowne i podsterowne ale w zakrętach tył ewidentnie uciekał, czego nie obserwowałem w FWD.

A szkoda właśnie, że nie z powietrza :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
ayrsen
PostNapisane: 2011-01-05, 10:12 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.02.2008, 05:39
Posty: 1089
Lokalizacja: Polska
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60
Silnik: 2.5T AWD GT
KW/KM/NM: 185+/252+/410+
Rok: 0
Był na spocie: 3
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
luckynyc - nie jestem handlowcem, przedstawicielem Volvo ani w ogóle "z branży" - moje odczucia i komentarze są czysto osobiste, subiektywne i maja wprowadzić element polemiki - tylko tyle. Odnośnie słońca - może nie wyczułeś - albo może powinien dodać emotkę na końcu... ;-)

Tak jak już napisałem wcześniej:

Cytuj:
Podsumowując - luckynyc - to Twoje odczucia, masz do nich prawo - i wszystko byłoby OK, gdybyś sam nie kupował/zamierzał kupić XC60 - jak napisałem na początku - masochistą jesteś? ;-)


To jedyne, co mnie dziwi - bo gdyby było tak, że chciałeś kupić, spróbowałeś, podałeś listę kilkudziesięciu uwag (mniej lub bardziej ważnych) i w efekcie stwierdziłeś - nie - to nie dla mnie i zrezygnowałeś - Twoja lista stanowiłaby pewne kompendium subiektywnych uwag człowieka który chciał, ale zrezygnował z powodu braku dopasowania. A tak - skoro jednak kupiłeś - to przepraszam, ale nadal powtórzę - masochistą jesteś? Wybacz bezpośredniość, ale stosunkowo bogato wyposażone XC60 zbliża się do ok 200 tys. zł, więc Twoje argumenty, że ML i inne są poza limitem nie przemawiają do mnie - za ok 200 tys. zł każdy - tak - każdy - nawet przysłowiowy "dr Jan" - mógłby jeździć samochodem, który nie byłby aż takim utrapieniem dla właściciela/użytkownika.

I jeszcze jedno - dosłownie wczoraj widziałem pod własnym domem zaparkowane XC60 - wg mnie również wczoraj wyjechało z salonu - świadczyły o tym m.in. zaciski hamulcowe w stanie dziewiczym. I rzeczywiście - miało inne, ale miało światła przeciwmgielne z przodu - ba - wyjątkowo ładne - dość duże, okrągło-elipytczne - przepraszam za mało obrazowy opis - montowane jak 99% świateł przeciwmgielnych - w zderzaku. Jeśli to było akcesorium montowane przez Volvo, to wygląda jak oryginał. Ale to tylko obrazowo - nie upieram się, że można zamówić to standardowo do XC60, bo nie weryfikowałem tego. Ale na pewno można mieć... ;-)

_________________
S60 2.5T AWD GT MY'05 | BSR Stage 2 | 18" Pegasus | S60R Brembo | Bluepower | Garmin by Volvo


Góra
 Zobacz profil  
 
luckynyc
PostNapisane: 2011-01-05, 12:36 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 10.11.2008, 19:04
Posty: 531
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: było S80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 185 KM
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,5
Przebieg: 57000
Nr z parady volvo: 0
Cena 200.000zł za ten samochód to jest chora cena i nigdy bym za niego tyle nie zapłacił. Dostałem dość spory rabat, na samochód w wersji Summnum, zarówno od dystrybutora jak i dealera i to był jeden z powodów, z którego zdecydowałem się na zakup. Po dwóch latach leasingu będę mógł sprzedać samochód z niewielką stratą.
Ponadto za 200.000zł nie kupisz ani nowego ML ani X5. Nie starczy Ci też na podobnie do XC60 wyposażonego X3, może starczy na GLK ale to jest zupełny szajs.

Niezależnie od tego, że zdecydowałem się na zakup tego samochodu, wszystkie zgłoszone przeze mnie uwagi istnieją. Spisałem je dla innych osób, które będą w przyszłości rozważały zakup XC60 i nie będą miały możliwości kilkudniowego samodzielnego testowania. Każdy sobie sam oceni, czy te wady mu przeszkadzają i czy są dla niego istotne.

Jeśli chodzi o halogeny, to musiał być jednak nie tak nowy egzemplarz. Tam gdzie kupuje kilka razy się pytałem o halogeny i za każdym razem odpowiadali, że w samochodach produkowanych od maja 2010 nie ma halogenów. Przed chwilą potwierdziłem to jeszcze w Domu Volvo w Warszawie - odpowiedź nie ma halogenów i nic nie wskazuje, że będą. Jak byś miał okazje rozmawiać z właścicielem tego XC60 z halogenami to spytaj się go proszę kiedy kupował samochód a jeśli niedawno - to jak założył halogeny. Nie przypuszczam aby były nieoryginalne, bo to powoduje utratę gwarancji. Nie ma też opcji w cenniku - halogeny. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zamontowanie z wersji sprzed maja 2010 - ale nie wiem czy ASO się na to zgodzi, czy jest do tego instalacja i czy komputer na to pozwoli, bo zapalanie na pewno było sterowane przez CAN.


Góra
 Zobacz profil  
 
tohk
PostNapisane: 2011-01-08, 01:27 
Offline
V
V

Dołączył(a): 6.10.2008, 21:53
Posty: 119
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50, xc70
Silnik: 2.0D, D3
KW/KM/NM: 136, 163
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,5; 6,6
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam.
Nie wiem jak w xc60 ale w xc70 doświetlanie zakrętów realizują obrotowe biksenony - nocą kręcą się razem z kierownicą.
Co do komunikatu o niezapiętych pasach - wyświetla się jeśli przed ruszeniem otwierałeś tylne drzwi, np wkładając tam torbę czy zakupy. Nie ma czujników nacisku tylko czujnik otwarcia drzwi.
Drgania - silnik ma pięć cylindrów, na niskich obrotach, zimą faktycznie trochę trzęsie. Wiedziałem o tym przed zakupem więc nie narzekam. Szczególnie to czuć gdy stoisz na światłach, trzymając auto na hamulcu w pozycji D. Wrzucam wtedy na P i tyle. Gdy się rozgrzeje objaw jest niezauważalny, szczególnie gdy podkręcę "basy" w audio :)
Na pociechę dodam, że "stary" D5 185 koni, która montują w XC90 drga o wiele mocniej.

Podobnie automat - na zimno jest ospały ale po kilku kilometrach zmienia biegi szybciej niż ja w skrzyni manualnej, a to mi wystarcza. Gdybym się tym autem ścigał to zrozumiałe, że jest za wolna ale w ruchu drogowym nie ma co narzekać. Róznica między DSG a Geartronic owszem, jest ale... mam wrażenie, że geartronic jest dłużej na rynku i chyba jest bardziej dopracowany. Obym się nie mylił :)

Spalanie... sedno tkwi w masie auta. Dwie tony to 33% więcej niż 1,5. Spalanie musi byc większe. Plus wymiary czyli opór powietrza. Jeśli v50 z masą blisko 1500kg palił 6/100 to wynik 9l/100 w przypadku xc60 nie jest wcale przesadą.
Nie uwierzę, że jakikolwiek silnik o tej mocy i tej masie auta będzie palił mniej.

O wiele bardziej martwią mnie historie z DPF-em. Co prawda znajomy xc90 z dpf dobija już do 100tys.km bez problemów, drugi z xc60 do 50 tys. i również nie słychać o nadmiarze oleju... ale jednak problem jest, co słychać tu i ówdzie.

Jedyne co mi w xc70 przeszkadza to ciche trzaski z tapicerki bocznych słupków. Auto jest świetnie wyciszone więc tym bardziej drażnią te dzwięki tuz przy uchu. Pewnie to kwestia dokręcenia, podklejenia itp. ale przegląd za rok a specjalnie z tym jechać nie chce mi się.
Zresztą, czasem słychać, czasem nie. Zależy od temperatury i wilgotności :)

Cena, owszem - przesadzona ale targować się można. Po drugie - zawsze można iśc do konkurencji ale tam trzeba by wyłożyć nie mniejsze pieniądze i niekoniecznie dostanie się więcej
Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
luckynyc
PostNapisane: 2011-01-08, 01:50 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 10.11.2008, 19:04
Posty: 531
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: było S80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 185 KM
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,5
Przebieg: 57000
Nr z parady volvo: 0
Witam
w XC60 też są aktywne ksenowny i będę je miał. Ale ksenony służą na trasę a doświetlenie halogenami w miejście - bo działają do 40km/h. Więkoszść osób, które miały doświetlenie halogenami jest z tego b. zadowolona. Natomiast o skrętnych ksenonach słyszałem różne opinie - głownie takie, że nic nie dają.

Z tego co słyszałem, to czujnik tak właśnie działa - co jest sporym idiotyzmem. Zawsze worze na tylnym siedzeniu albo płaszcz albo torbę więc wiecznie będzie błąd. Albo go wyłączę albo dokupię takie klamry aby oszukiwały.

Z auomtatem nie mam problemu bo nie kupuje, ale w mojej ocenie do BMW i Mercedesa się nie umywa. Zresztą zawsze automaty w Volvo miały złą opinię, a w Volvotechu od razu mi powiedzieli, abym kupował XC60 bez automatu.

Z drganiami to była naprawdę masakra. Fakt, że po rozgrzaniu ustało ale na początku było przynajmniej jak w traktorze.

Ze spalaniem zdaje sobie sprawę, że to wynik masy i oporu powietrza. Zastanawia mnie tylko czy wcześniejsza wersja 180KM paliła mniej. Bo większość samochodów tej klasy ma jednak około 170-180KM i nie wiem czy właśnie za to dodatkowe 25KM nie pali litr więcej.

Mi w S60 ciągle przewiewa słupek i nie wiadomo gdzie. Na takie rzeczy już nie zwracam uwagi, szczególnie, w testowym może przewiewać a w nowym nie i na odwrót.

Z PDF-em to podobno poprawili program i już jest lepiej. Mam przynajmniej taką nadzieję.

Dzisiaj jadę wybierać kolor pomiędzy czernią szafiru a tym brązem...


Góra
 Zobacz profil  
 
tohk
PostNapisane: 2011-01-08, 10:29 
Offline
V
V

Dołączył(a): 6.10.2008, 21:53
Posty: 119
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50, xc70
Silnik: 2.0D, D3
KW/KM/NM: 136, 163
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,5; 6,6
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
W VolvoTechu powiedzieli... ale to nie oni będą jeździć tylko Ty :) Zauważyłem dziwną prawidłowość - automaty odradzają ci, którzy nimi na codzień nie jeżdżą. Ci, którzy jeżdżą - sobie chwalą. Tako i ja :)
Jeśli jeżdzisz długie trasy - z automatem odpoczniesz a i żywotność będzie dłuższa.
Tez byłem sceptycznie nastawiony ale... trudno mi było sobie odmówić po jazdach próbnych automatem :) Dla pewności poprosiłem jeszcze o auto ze skrzynią manualną i po minucie wiedziałem, ze będzie jednak automat.
Tak jak mogę sobie wyobrazić XC bez doświetlania zakrętów tak bez automatu juz nie bardzo :)

A komunikatu o pasach z tyłu nie traktuj jak błąd. Nie wiem o jakiej klamrze mówisz ale to po prostu jeden z wielu komunikatów, które te auta wyświetlają - zapnij pasy, śliska jezdnia, skrzynia na P i takie tam. Kasujesz je jednym dotknięciem przycisku komputera w przełączniku kierunkowskazów, nie odrywając dłoni od kierownicy więc czy jest sens grzebać w elektryce...

Dla mnie bardziej męczący jest sygnalizator nie zapiętych pasów - kiedy trzeba się rozebrać z kurtki w czasie jazdy - cholerstwo hałasuje niemiłosiernie.

I jeszcze jedno... nie chciałbym byc złym prorokiem ale jeśli na tym etapie masz tyle zastrzeżeń... to później będziesz miał tylko więcej i więcej. "Idiotyczne rozwiązania" zaczną Cię denerwować, jazda będzie Cię męczyć... moja rada - daruj sobie jeśli jeszcze możesz :)

[ Dodano: 2011-01-08, 09:37 ]
I jeszcze jedno - wspomniałeś, że elektryczne otwieranie klapy bagażnika działa zbyt wolno a nie można go wyłączyć. Otóż można, co znalazłem w instrukcji obsługi - otwierając bagażnik pociągasz za klamkę nie raz ale dwa razy - to wyłącza elektrykę i można ciągnąć i zamykać ręcznie. Ale... spróbowałem raz, drugi... i wróciłem do elektryki :) Szczególnie teraz, kiedy klapa jest usyfiona mokrym błotem - otwieranie przyciskiem z kluczyka to niemal błogosławieńtwo :) takoż i zamykanie jednym dotknięciem czystego przycisku.
Przekonasz się :)


Góra
 Zobacz profil  
 
luckynyc
PostNapisane: 2011-01-09, 00:51 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 10.11.2008, 19:04
Posty: 531
Lokalizacja: Opole / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: było S80
Silnik: D5
KW/KM/NM: 185 KM
Rok: 2009
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 9,5
Przebieg: 57000
Nr z parady volvo: 0
Wybrałem kolor czarny szafir z beżową tapicerką.

Volvotech doradzał z punktu widzenia awaryjności. Już jak kupowałem S60 to słyszałem, że automaty w Volvo często się psują.
Odnośnie używania automatu to nie podzielam Twoich odczuć. W samochodzie testowym, którym przejechałem około 800km, miałem właśnie automat z silnikiem D5 i w mojej ocenie on odbierał przyjemność z jazdy. Wcześniej jeździłem też trochę na automacie w BMW, Mercedesie, Jeepie i kilku innych markach. Nigdy automat mnie nie zachwycił. W BMW czy Mercedesie może mógłbym się jeszcze zastanawiać nad automatem, ale automat w Volvo, w porównaniu do tamtych, w mojej ocenie, wypada słabo. Jak dla mnie główna wada to zbyt długa reakcja.
Zasadniczo automat w XC60 to dla mnie nie problem bo i tak go nie wezwę 

Z komunikatem o pasach to rzeczywiście nie jest duża uciążliwość. Pisząc o klamrach miałem na myśli te metalowe końcówki w pasach bezpieczeństwa, które wpina się do zatrzasku pasów. Można na szrocie kupić takie bez pasów, wpiąć je w zatrzask i po problemie. Nie miałem też zamiaru samemu grzebać w elektronice, bo to chyba nawet nie jest możliwe. Wiem, że w S60 można było wyłączyć w komputerze komunikat o braku zapięcia przednich pasów. Przypuszczam, że w XC60 ASO tym bardziej może wyłączyć taki komunikat o tylnych pasach.

W S60 na początku też mnie okropnie wkurzał komunikat o braku zapięcia pasów kierowcy, ale dzięki temu nauczyłem się jeździć w pasach. Kiedyś zwykle jeździłem bez.

Wycofać się potencjalnie jeszcze mogę płacąc 10% wartości samochodu. Nie rozważam jednak takiej możliwości, bo nie mam alternatywy i nic nie wskazuje abym w najbliższym czasie miał. Tak jak pisałem wcześniej samochody, które podobają mi się bardziej, są poza moim budżetem na samochód. Dodatkowo na XC60 dostałem super ofertę, która raczej się nie powtórzy.
Wiem, że przedstawiłem sporą listę zastrzeżeń. Jest ona jednak wynikiem tego, że zwracam bardzo dużą uwagę na szczegóły i zwykle widzę dużo wad, dużo więcej niż inni :). Gdybym na tej podstawie eliminował, to chyba nigdy nic bym nie wybrał. Zdaje sobie sprawę, że wymienione wady nie są jakoś szczególnie istotne i nie będą bardzo uciążliwe.
Wiem, że najbardziej będzie mnie męczył ten wolno otwierający się bagażnik i brzydkie, jak dla mnie, podświetlenie liczników. Deska w S60 też specjalnie mi się nie podobała i się do niej przyzwyczaiłem. Najważniejsze, że samochód podoba mi się z zewnątrz.

Też znalazłem w instrukcji informację o wyłączaniu elektrycznego otwierania klapy. Pisałem wcześniej, że nie ma takiej możliwości, bo tak twierdził handlowiec w ASO. Dzisiaj w ASO próbowałem przetestować tą możliwość i niestety w XC60 nie udało się ani mi ani handlowcowi. Pomijając fakt, iż w instrukcji jest napisane o klamce a klapa bagażnika nie ma klamki – domyślam się, że chodzi o ten gumowy przycisk, to podwójne naciskanie nie zwalniało elektryki, a powodowało otwarcie i od razu zamknięcie. Oczywiście testowałem otwieranie w warunkach salonu, więc może rzeczywiście w warunkach zimy lepsza jest elektryka. W S60 jednak ręczne otwieranie w zimie nie stwarza problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
MichalB
PostNapisane: 2011-01-09, 09:45 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.06.2009, 19:58
Posty: 551
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80 D5
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Czytam ten wątek od początku i zastanawia mnie luckynyc sens i cel Twoich wypowiedzi. Nawet ten ostatni post. Wynajdujesz wady w Volvach, oceniasz negatywnie a przy okazji wychwalasz Beemki i Mercedesy.
Ja tego nie rozumiem. Nigdy nie kupiłbym samochodu ( jeszcze za taką kasę ), który by robił na mnie tak złe wrażene. Po co się męczyć , przyzwyczajać ???
Kiedyś miałem Jeepy - pierwsze wejście do autka - poczułem , że samochód jest skrojony dla mnie - kupiłem.
Szukałem osobówki , oglądałem BMW, Mercedesy - źle się w nich czułem (mniej więcej tak , jak Ty w XC60) - nie kupiłem. Raz zasiadłem, żoną w Mitsubishi - tylko się rozejrzeliśmy po wnętrzu i od razu wiedzieliśmy , że to nie to.
W Volvo poczuliśmy się jak w domu.
Dlatego zastanawia mnie kupowanie na siłę ! :shock: :shock:


A BTW co do cen, chyba ktoś Cię oszukuje ( albo nie aktualne cenniki są na stronach dealerskich) - XC60 Summum z silnikiem D5 kosztuje 185 000 zł/ brutto , http://www.volvocars.com/pl/all-cars/vo ... nik_styczeń_2011_MY11_v1_XC60.pdf a BMW X3 drive 2,0D - 161 300zł /brutto http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/prices/prices.html

Nie traktuj moich wypowiedzi jak złośliwości czy jakieś nagonki volvofrustrata ( bo takim nie jestem), po prostu miałem w swoim życiu wiele samochodów i jazda tymi kupionymi na siłę nie sprawiała mi przyjemności i praktycznie po 1/2 roku szukałem już innego autka.

Pozdrawiam.
MichałB

_________________
MichałB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL