[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Dawniej: Styling/News
Zderzaki, grill, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, progi, felgi, powłoka nadwozia (lakierowanie, oklejanie, kalkomania)
ODPOWIEDZ
cisik
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2014-06-27, 09:58
VOLVO: S60
Silnik: 2.4D
KW/KM/NM: 130
Rok: 2003
Był na spocie: 1
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: cisik » 2024-04-03, 10:38

A jak jest z kompatybilnością różnych wersji zegarów TFT? Są 3 wersje, biała obudowa bez otworów wentylacyjnych, biała obudowa z otworami wentylacyjnymi i czarna obudowa. Ktoś testował czy wszystkie można dograć do każdego rocznika i silnika bo czytałem różne opinie.

B2rT
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2017-07-07, 08:32
Imię: Bartlomiej
VOLVO: S80 II
Silnik: T6
KW/KM/NM: 329
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 255000
Lokalizacja: Eeklo
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: B2rT » 2024-04-28, 11:28

cisik pisze:
2024-04-03, 10:38
A jak jest z kompatybilnością różnych wersji zegarów TFT? Są 3 wersje, biała obudowa bez otworów wentylacyjnych, biała obudowa z otworami wentylacyjnymi i czarna obudowa. Ktoś testował czy wszystkie można dograć do każdego rocznika i silnika bo czytałem różne opinie.
Tak jak wspomniałeś są 3 wersje:

Obrazek

V1 z białym tyłem bez otworów wentylacyjnych (tutaj występują problemy z zaprogramowaniem w P3Tool)

V2 z białym tyłem z otworami wentylacyjnymi (ten jest najłatwiejszy do zaprogramowania np. za P3Tool)

V3 z czarnym tyłem (tą wersje poleca VDASH jest to najnowsza i najmniej problemów, ale najtrudniej dostępna)

Co do kompatybilnosci zegarów:
TFT od S/V60, XC60, S80II, XC/V70III wyprodukowane w latach 2014 do 2017 pasują do siebie, jedynie jednostka z serii V40 może być używana tylko w samochodach V40 – ma inny kształt niż x60, x70, x80, mimo że elektronika jest ta sama.

Co do silników:
Wersja V3 jest jedną wersja która współpracuje z silnikami VEA.


Pozdrawiam

cisik
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2014-06-27, 09:58
VOLVO: S60
Silnik: 2.4D
KW/KM/NM: 130
Rok: 2003
Był na spocie: 1
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: cisik » 2024-04-28, 14:44

Dzięki za potwierdzenie. Czyli wychodzi, że jak ktoś ma T5 z 2014 czyli silnik VEA to musi szukać zegarów z czarną obudową, które wychodziły 2016-2017 rok bo zegary z 2014 z białą nie podejdą. Dziwne trochę, ale skoro ktoś to testował to bardzo wartościowa wiadomość. Najgorsze, że tych z czarną praktycznie nie można znaleźć albo są ale 2x droższe niż pozostałe...

B2rT
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2017-07-07, 08:32
Imię: Bartlomiej
VOLVO: S80 II
Silnik: T6
KW/KM/NM: 329
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 255000
Lokalizacja: Eeklo
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: B2rT » 2024-04-28, 17:51

Tak to się zgadza, ale i w wspomnianym przez Ciebie roczniku nie ma potrzebny dodawania dwóch przewodów z OBD do kostki Licznika, już jest instalacja wyposażona w te dwa kabelki.

cisik
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2014-06-27, 09:58
VOLVO: S60
Silnik: 2.4D
KW/KM/NM: 130
Rok: 2003
Był na spocie: 1
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: cisik » 2024-04-28, 18:44

Właśnie wiem, że te modele wychodziły też z TFT z fabryki i cała instalacja jest gotowa, dlatego dziwi mnie, że jakby wziąć licznik z tego samego rocznika to nie ruszy, tylko musi być nowszy. Jak przeglądałem dostępne liczniki u nas i za granica tą mnóstwo jest wymontowanych z aut z silnikami VEA i są to białe modele.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”