[ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Dawniej: Styling/News
Zderzaki, grill, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, progi, felgi, powłoka nadwozia (lakierowanie, oklejanie, kalkomania)
raspiras
VOLV
VOLV
Posty: 995
Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
Imię: Greg
VOLVO: v70 asb
Silnik: D5
KW/KM/NM: 171/231/498
Rok: 2012
Średnie spalanie: 4,1
Przebieg: 228000
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: raspiras » 2018-03-20, 19:38

Volcano pisze:Widzę, że mój wskaźnik przestał pokazywać ilość paliwa w zbiorniku. Nie jestem zaskoczony. Korekta tego wymaga podpięcia Dice/Vida i ponowne zalogowanie komunikacji CAN.
Ogólnie zazdroszczę zmiany.
Też zauważyłem - sugerujesz, że to przez zmianę licznika? To kiedy odwiedzasz stolicę? ;-) I jak tam volty? ;-)

Awatar użytkownika
Volcano
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1637
Rejestracja: 2006-03-14, 21:51
Imię: Gabriel
VOLVO: Było S60 I, jest S80 II
Silnik: Było D5244T, jest D5244T4
KW/KM/NM: 210KM/490Nm
Rok: 0
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Było 5,2 jest 6,9
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: Volcano » 2018-03-20, 20:55

Muszę się poskarżyć.
Napisałem PW do @OVS WDOWCZYK pytanie dotyczące możliwości zamontowania licznika TFT do mojego samochodu.
Wiadomość została przeczytana, niestety odpowiedzi brak.

Volcano
Wskaźnik wypalania DPF (i innym parametrów) do S/V60II, S80II, XC/V70III, XC60 rocznik 2006 - 2014.
Więcej w wątku https://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=72&t=92117" onclick="window.open(this.href);return false;
Szczegóły PW.
Mam Dice/Vide, Wrocław, pisz PW.

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-20, 21:48

Volcano pisze:Widzę, że mój wskaźnik przestał pokazywać ilość paliwa w zbiorniku. Nie jestem zaskoczony. Korekta tego wymaga podpięcia Dice/Vida i ponowne zalogowanie komunikacji CAN.
Ogólnie zazdroszczę zmiany.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Volcano, nie koniecznie - skoro przestało działać po wyjęciu starego licznika to znaczy że łapałeś ramki "przetworzone" przez licznik ;) Nowy licznik, żeby pokazać zużycie paliwa, ilość km którą można przejechać itd potrzbuje podania HS CAN. Duża szansa, że wróci po podłączeniu, co Raspiras będzie robił na dniach.
Volcano pisze:Muszę się poskarżyć.
Napisałem PW do @OVS WDOWCZYK pytanie dotyczące możliwości zamontowania licznika TFT do mojego samochodu.
Wiadomość została przeczytana, niestety odpowiedzi brak.

Volcano
Pisz przez fejsa.. ;)

raspiras
VOLV
VOLV
Posty: 995
Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
Imię: Greg
VOLVO: v70 asb
Silnik: D5
KW/KM/NM: 171/231/498
Rok: 2012
Średnie spalanie: 4,1
Przebieg: 228000
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: raspiras » 2018-03-21, 18:53

gamgit pisze:
v70t4 MY14 pisze: waldemaras napisał(a):
Coś tam działamy kombinujemy.. Z naszych kombinacji wynika że najbardziej bezproblemowa jest linia 60..
Dokładnie ... coś tam kombinujemy i testowane v60 s60II ( xc60 w kolejce ) wydają sie być bardzo podatne na przeszczepy zegara TFT. Co ciekawe to to, że zegary z wczesnych 2014 miały "pasować najlepiej" a mam wrażenie, że nowsze zegary są podatniejsze na wszelakie operacje.
Prosze wziąść pod uwagę, że w chwili obecnej są to tylko testy.
Dla zainteresowanych tematem wklejam kilka fotek z testu na s60-2011 2.0t w manualu i Low spec CEM on board. Licznik z połowy 2015 z modelowego 2016.

Jeszcze jedno małe pytanko :mrgreen:

Z tego co piszecie, to tylko przekładacie te liczniki. Podaliście do tego licznika dodatkowe dwa kabelki dla CAN HS L i HS H z OBD ? -> http://forums.swedespeed.com/showthread ... hlight=TFT" onclick="window.open(this.href);return false;

Patrzyłem na schematy i brakuje tam dodatkowych kabli CAN.
Potwierdzam, że podpięcie przewodów zgodnie z informacjami z swedespeed.com jest skuteczne (wybaczcie jakość zdjęć - zimno, ciemno, ręce się trzęsą ;) ):
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pysi
VOLVO
VOLVO
Posty: 2144
Rejestracja: 2011-11-10, 17:14
Imię: Krzysiek
VOLVO: ex S60 / V60
Silnik: ex 2.0t / D3
Rok: 0
Był na spocie: 1
Przebieg: 239000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: pysi » 2018-03-21, 19:52

Najgorsza sprawa... znaleźć kompatybilny licznik :)

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-21, 20:15

Owszem. Na alle mało kto wie, z czego zegar był wyjęte.

Wysłane z Atari 800XL.

Awatar użytkownika
v70t4 MY14
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 976
Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: t4 1,6 EcoBoost
KW/KM/NM: 180KM
Rok: 2014
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 205000
Lokalizacja: Sverige
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: v70t4 MY14 » 2018-03-21, 20:22

raspiras, tylko nie jeździj całą noc bo do pracy nie wstaniesz :)
A tak poważnie to, może teraz znajdziemy DRL-e, tylne lampy 14+ i przednie reflektory 15+ (te z białym szkiełkiem z boku) :>
Ostatnio zmieniony 2018-03-21, 21:05 przez v70t4 MY14, łącznie zmieniany 1 raz.
:loss:

raspiras
VOLV
VOLV
Posty: 995
Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
Imię: Greg
VOLVO: v70 asb
Silnik: D5
KW/KM/NM: 171/231/498
Rok: 2012
Średnie spalanie: 4,1
Przebieg: 228000
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: raspiras » 2018-03-21, 20:25

pysi pisze:Najgorsza sprawa... znaleźć kompatybilny licznik :)
Wiadomo, że różnice typu rodzaj skrzyni, paliwa, wielkość baku są nie do przeskoczenia. Pytanie brzmi co licznik jest w stanie ściągnąć sam. Mój był z XC70 D5 2013r- teoretycznie były przesłanki do sukcesu operacji ;-)

-- 2018-03-21, 21:29 --
v70t4 MY14 pisze:raspiras, tylko nie jeździj całą noc bo do pracy nie wstaniesz :)
He he he, jutro będziemy kończyć podłączanie wskaźnika Volcano bo dziś czasu zabrakło :/

A tak poważnie to, może teraz znajdziemy DRL-y, tylne lampy 14+ i przednie reflektory 15+ (te z białym szkiełkiem z boku) :>
Taaaa, a kto mnie potem takiego rozbitka kupi, łe? ;-)
Ale w DRLe mógłbym pójść :D Lampy tylne dadzą efekt diody z allegro albo RUSI?

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-21, 20:38

Dadzą lepszy, bo dioda z opornikiem to podróbka która je udaje. Ale grzebanie we wiazce Cię czeka.

Ciekawy jestem czy wyskoczy zaginiony stan zbiornika na wskaźniku od Volcano.

Wysłane z Atari 800XL.
Ostatnio zmieniony 2018-03-21, 20:40 przez waldemaras, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
v70t4 MY14
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 976
Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: t4 1,6 EcoBoost
KW/KM/NM: 180KM
Rok: 2014
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 205000
Lokalizacja: Sverige
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: v70t4 MY14 » 2018-03-21, 20:39

Jak ja to napisałem ... DRL-y ? :???: Łojezu, ale wstyd :oops:
:loss:

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23052
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: coonrado » 2018-03-21, 20:53

Panowie znowu robicie OT w temacie! :evilbat:
Chcecie abym usuwał znowu posty? :kosci:
A może zamkniemy po prostu ten temat?

Awatar użytkownika
gamgit
VIP
VIP
Posty: 9267
Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
Imię: Piotr
VOLVO: XC60
Silnik: 2,4 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2016
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 105000
Lokalizacja: Kaszëbë
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: gamgit » 2018-03-21, 21:12

waldemaras pisze:Owszem. Na alle mało kto wie, z czego zegar był wyjęte.
TFT mają numery na naklejce z góry, jak na razie udało mi się ustalić że jest 10 rodzajów ( nie liczę 40-ki ), dalej sprawdzam.

Możliwe że da się dopasować po numerach :mrgreen:


Jakby raspiras, wrzucił zdjęcie naklejki ze starego licznika, to może każdy by sprawdził czy aby nie ma identycznej i przypadkiem nie był montowany w innych modelach :?

raspiras
VOLV
VOLV
Posty: 995
Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
Imię: Greg
VOLVO: v70 asb
Silnik: D5
KW/KM/NM: 171/231/498
Rok: 2012
Średnie spalanie: 4,1
Przebieg: 228000
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: raspiras » 2018-03-21, 21:53

Oczywiście, że wrzucę zdjęcia naklejek - podczas dokładania przewodów pomyślałem, że może się w wątku przydać i zrobiłem :roll:

Operacja jest dość prosta i przy opcji P&P, w zależności od wymagań jakościowych względem połączeń, do wykonania w 25 minut.
I pomyśleć, że połowę życia babrałem się z lutownicą by w drugiej jej nienawidzić i znów się bratać - dzięki Waldemaras :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
gamgit
VIP
VIP
Posty: 9267
Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
Imię: Piotr
VOLVO: XC60
Silnik: 2,4 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2016
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 105000
Lokalizacja: Kaszëbë
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: gamgit » 2018-03-21, 22:01

Z np. tego -> http://da.bildelsbasen.se/?link=item&se ... pc1=116&vc" onclick="window.open(this.href);return false;[0]=204132100&vcx=5075&pc[0]=116100106&post_id=34352287 <- do XC60 też powinno podejść.

Skopiujcie link bo coś forum to za bardzo skraca :o

Ktoś by musiał to sprawdzić z xc60-ek :mrgreen:

Wydaje mnie się że łatwiej będzie to dopasowywać po numerach niż po tych drukowanych datach.

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-21, 22:03

gamgit,

Popraw linka ;) (możesz użyć guzika do liknów.)

Awatar użytkownika
gamgit
VIP
VIP
Posty: 9267
Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
Imię: Piotr
VOLVO: XC60
Silnik: 2,4 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2016
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 105000
Lokalizacja: Kaszëbë
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: gamgit » 2018-03-21, 22:07

waldemaras, nie da się, za długi chyba :/

Awatar użytkownika
v70t4 MY14
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 976
Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: t4 1,6 EcoBoost
KW/KM/NM: 180KM
Rok: 2014
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 205000
Lokalizacja: Sverige
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: v70t4 MY14 » 2018-03-21, 22:09

Mam pod ręką licznik xc70 2014 w manualu o bardzo zbliżonym numerze.
:loss:

Awatar użytkownika
gamgit
VIP
VIP
Posty: 9267
Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
Imię: Piotr
VOLVO: XC60
Silnik: 2,4 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2016
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 105000
Lokalizacja: Kaszëbë
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: gamgit » 2018-03-21, 22:25

v70t4 MY14, też o numer wyżej tylko że automat -> https://www.ebay.com/itm/SPEEDOMETER-CL ... odel%3AS80" onclick="window.open(this.href);return false; o ile to jest z niego wyjęte...

Może kwestia wymiana ramki, a CEM sam zmienia automat/manual :? .

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-21, 22:33

IMO nie - liczniki do automatów pokazują pozycję wajchy zapalając diodę przy odpowiedniej literce.. literki są namalowane. To nie grafika na tft. Nie wiem jak to wygląda w manualu, ale to np. v70t4 MY14 może pokazać - ma manuala

Awatar użytkownika
v70t4 MY14
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 976
Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: t4 1,6 EcoBoost
KW/KM/NM: 180KM
Rok: 2014
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 205000
Lokalizacja: Sverige
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: v70t4 MY14 » 2018-03-21, 22:39

waldemaras pisze:IMO nie - liczniki do automatów pokazują pozycję wajchy zapalając diodę przy odpowiedniej literce.. literki są namalowane. To nie grafika na tft. Nie wiem jak to wygląda w manualu, ale to np. v70t4 MY14 może pokazać - ma manuala
Manual
:loss:

Awatar użytkownika
gamgit
VIP
VIP
Posty: 9267
Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
Imię: Piotr
VOLVO: XC60
Silnik: 2,4 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2016
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 105000
Lokalizacja: Kaszëbë
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: gamgit » 2018-03-21, 22:45

No to jak pisałem, że to kwestia ramki :mrgreen:

Zdjęcia zapożyczone z http://forums.swedespeed.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
v70t4 MY14
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 976
Rejestracja: 2017-12-02, 08:42
Imię: Michal
VOLVO: v70
Silnik: t4 1,6 EcoBoost
KW/KM/NM: 180KM
Rok: 2014
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 205000
Lokalizacja: Sverige
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: v70t4 MY14 » 2018-03-21, 22:50

Czyli pewnie nie gra roli czy zegar jest z manuala czy z aut.
:loss:

Awatar użytkownika
gamgit
VIP
VIP
Posty: 9267
Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
Imię: Piotr
VOLVO: XC60
Silnik: 2,4 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2016
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 105000
Lokalizacja: Kaszëbë
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: gamgit » 2018-03-21, 22:51

v70t4 MY14, jak w starych licznikach tak było to pewnie i w tych tak jest :) ale trzeba by to sprawdzić.

raspiras
VOLV
VOLV
Posty: 995
Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
Imię: Greg
VOLVO: v70 asb
Silnik: D5
KW/KM/NM: 171/231/498
Rok: 2012
Średnie spalanie: 4,1
Przebieg: 228000
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: raspiras » 2018-03-22, 07:33

waldemaras pisze:Ciekawy jestem czy wyskoczy zaginiony stan zbiornika na wskaźniku od Volcano
Niestety nie wskoczył :(

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

Re: [ALL, P2+P3] Zmiana zegarów na 2014+ (TFT)

Post autor: waldemaras » 2018-03-22, 08:20

Szkoda.. Na pewno do ogarnięcia ale sporo będzie z tym zabawy.

Wysłane z Atari 800XL.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”