UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

humungus
VOL
VOL
Posty: 371
Rejestracja: 2018-07-22, 09:44
Imię: M
VOLVO: V70
Silnik: 2,4D
KW/KM/NM: 163
Rok: 2005
Przebieg: 555555
Lokalizacja: WRC
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: humungus » 2019-03-28, 19:17

nie da się precyzyjniej pozycjonować samochodu niż za pomocą lusterek, im bardziej prymitywna optyka tym bardziej dokładna.

Awatar użytkownika
Łosia Samosia
Miss Volvo
Miss Volvo
Posty: 3277
Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
Imię: 0
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
Rok: 2008
Był na spocie: 67
Średnie spalanie: zależne od pory roku
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: Łosia Samosia » 2019-03-28, 22:19

MRobert pisze:są ludzie którzy są predestynowani do bycia amebami,
Co oznacza, że nie powinni posiadać prawa jazdy. Po co więc dostosowywać pojazdy do prowadzenia przez ameby? Żeby było więcej wypadków?
Mój Łoś ma u mnie dożywocie :bawic:

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4652
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: krzysztof_1973 » 2019-03-28, 22:24

MRobert pisze: rowerzyści to zło ;)
Oczywiście, zdarzają się rozsądni, nie znamy się ale zakładam, że jesteś tym rozsądnym właśnie, ale zauważenie małego pojazdu poruszającego się prostopadle do cofającego auta, nie jest proste niezależnie od ilości lusterek, czujników czy kamer, nie mówiąc już o czujnym rozglądaniu się.
Człowiek w takiej sytuacji spodziewa się auta ewentualnie pieszego a nie hiszpańskiej inkwizycji, która na dodatek porusza się z prędkością światła i tradycyjnie ukryta jest idealnie za słupkami samochodu.
Rowerzysta jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego a polscy kierowcy jakoś nie chcą o tym słyszeć. Tłumaczenie nie widzialem , nie wiem zazwyczaj kończy sie żle.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: jaaano » 2019-03-28, 23:10

Są rowerzyści i rowerzyści :> tak samo jak kierowcy przy czym ci drudzy przynajmniej teoretycznie znają zasady ruchu drogowego bo poniekąd mają prawo jazdy a co do pierwszej grupy nie mamy tej pewności więc jak mają się stosować do powyższych ?
Poza tym zachowanie niektórych rowerzystów w konfliktach drogowych wygląda tak jakby gdzieś mieli ukryte drugie życie w kieszeni i dlatego walą na spotkanie z średnio 1,5 tony jak pewniaki :lol:

MRobert
V
V
Posty: 10
Rejestracja: 2019-03-20, 08:21
Imię: Robert
VOLVO: XC90
Silnik: 2
Rok: 2019
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: MRobert » 2019-03-29, 05:16

humungus pisze:nie da się precyzyjniej pozycjonować samochodu niż za pomocą lusterek, im bardziej prymitywna optyka tym bardziej dokładna.
Co to za dziwna hipoteza?!

Może nie da się precyzyjniej oglądać gwiazd niż gołym okiem?

Ludzie, na rozumiem, forum motoryzacyjne, można mieć hopla i te sprawy, ale twierdzenie że kamera cofania to zło to lekkie przegięcie.

Unia nie jest najrozsądniejszą z instytucji, ale niektóre jej działania są niezaprzeczalnie dobre i jedynie dzięki niej mogły się wydażyć.

żeby długo nie szukać, gdyby nie unia, każdy producent telefonów nadal miałby własny standard wtyczki do ładowania i pewnie nikt by nie używałem do tego USB.

Co do samochodów, imo to bardzo dobry ruch, pomijam zidiocenie, które tak czy inaczej postępuje i unia nie ma tu nic do rzeczy, to 'naturalny' proces.
W każdym razie teraz, żeby mieć asystenta pasa, trzeba na przykład kupić pakiet Super Duper 14 000 złotych, bo samego asystenta to panie się nie da, a żeby mieć kamerę cofania, trzeba kupić pakiet WIŻYN PRO, z siedemnastoma ruchomymi kamerami i czujnikiem pierdów pod siedzeniem pasażera za złotych 21 500. Dzięki regulacjom to się skończy, jest pewne minimum i nowe auta powinny mieć rozsądne wyposażenie.

Moja była firma kupiła dyrektorom ostatnio Fordy Mondeo, świetne auto, bardzo mi się podoba nowa wersja (zresztą stara też była ok) no i wzięli wersję bez czujników parkowania ani kamery, kurde w Mondeo, jedynej chyba, sztandarowej, 'limuzynie" od Forda - serio?!
Pomijam już, że z wysokim tyłem ciężko się parkuje a to auto służbowe, więc nie jeździ się od domu do sklepu tylko czas trzeba się wepchnąć w nieoptymalne może miejsce, ale w aucie tej klasy czujniki były w jakimśtam pakiecie z czymś tam innym i wyszło, że za drogo, więc nie ma i kij
(teraz na gwałt dokładają...)

Dobrze, że wspomaganie od jakiegoś czasu jest standardem, do którego nie trzeba dopłacać, ale może to tez za mało prezyzyjnie pozycjonuje koła względem kierownicy, bo jest niewystarczająco prymitywne?

Awatar użytkownika
Łosia Samosia
Miss Volvo
Miss Volvo
Posty: 3277
Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
Imię: 0
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
Rok: 2008
Był na spocie: 67
Średnie spalanie: zależne od pory roku
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: Łosia Samosia » 2019-03-29, 09:30

MRobert, kamera cofania to nie jest zło, ale montowanie tego jako obowiązkowe wyposażenie w samochodach wielkości astry czy focusa, to gruba przesada. Jeździłam laguną II w liftbacku i byłam w stanie wpasować się równolegle w miejsce parkingowe dłuższe o 20 cm od auta. Bez czujników. Miała po prostu bardzo dobrze skonstruowane lusterka.
MRobert pisze:W każdym razie teraz, żeby mieć asystenta pasa, trzeba na przykład kupić pakiet Super Duper 14 000 złotych, bo samego asystenta to panie się nie da, a żeby mieć kamerę cofania, trzeba kupić pakiet WIŻYN PRO, z siedemnastoma ruchomymi kamerami i czujnikiem pierdów pod siedzeniem pasażera za złotych 21 500. Dzięki regulacjom to się skończy, jest pewne minimum i nowe auta powinny mieć rozsądne wyposażenie.
Teraz będzie podobnie cenowo, tylko nie będzie już pakietów. Samochody zdrożeją o kilkanaście lub dwadzieścia kilka tysięcy złotych i ludzie będą kupować najtańsze, dużo mniej bezpieczne konstrukcyjnie auta. Producenci samochodów zaczną oszczędzać na innych elementach wyposażenia. Będzie też więcej starszych samochodów, bo ludzi nie będzie stać na nowe.
Wygrało lobby producentów tych „gadżetów” i bajki, że automat zastąpi człowieka.
Nie zapomnijmy też przy najbliższej okazji, że te zmiany zawdzięczamy naszej posłance Róży T. oraz Joannie B. ps. „Długa Rzęsa”.

Unia powinna się bardziej zająć zasadami dla świateł samochodów, bo przez wprowadzenie świateł dziennych i technologii LED, zrobiła się wolna amerykanka. Każdy świeci jak chce i ile chce. Niektóre walą po oczach stopami, inne dziennymi. Kierunkowskaz działa na zmianę z mijania i stopem. Choinka i dyskoteka w jednym. Tu jakoś nikt nie widzi problemu. Ale co o tym może powiedzieć pańcia wożona na tylnym siedzeniu?
Mój Łoś ma u mnie dożywocie :bawic:

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: jaaano » 2019-03-29, 10:03

Najbliższa okazja jest już dawno zaplanowana i realizowana -obietnice wlewa się motłochowi przez media a takie tam małe grupki jak nauczyciele, rolnicy czy inni "dobrze zarabiający" to efekt uboczny procesu wliczony w koszty.
Oszustwo, kłamstwo i złodziejstwo to sztandarowe hasła zarówno wiodącej w kraju organizacji jak i tej większej wspólnotowej mającej niby jednoczyć :>
Niestety przewaga pasożytów, innowierców, odmieńców wszelakich i ameb jest zatrważająca o beneficjentach programów nie wspomnę dlatego ta bitwa z góry jest skazana na przegraną.
Te "dwie" wskazane to idealny przykład jak coś bez kręgosłupa moralnego( ameba z rzęsami ) próbuje nieudolnie naśladować pierwszego arcy fachowca złodziejstwa, kłamstwa i oszustwa mającego to we krwi od przodków wygnanych i wbite w łeb wieczne bycie przy korycie :mrgreen:
Zupełnie uzasadnionym byłoby w tym momencie wpisanie paru nader popularnych wśród polaków haseł których niestety w świetle prawa nie wolno krzewić :>
A szkoda :/

theo-g
V
V
Posty: 142
Rejestracja: 2012-02-08, 11:40
Imię: J
VOLVO: V70 98r.
Silnik: B5254FS /2,4 20v
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: theo-g » 2019-03-29, 11:13

Łosia Samosia pisze: Nie zapomnijmy też przy najbliższej okazji, że te zmiany zawdzięczamy naszej posłance Róży T.
Naszej? Róża - grafini von T. und H. dokładnie się nazywa. Tylko woli się tak nie przedstawiac.

Ostatnio wysiadłem do nowego Clio... Jak w czołgu. Z wierzchu nie tak mały a w środku klaustrofobicznir. Nic dziwnego że kamery będą potrzebne jeśli utrzyma się trend zmniejszania okien.

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: jaaano » 2019-03-29, 11:25

Jaka nasza :evil:
To że ktoś posługuje się nasz a mową, posiada ID z orłem w tle czy nawet paszport który notabene w kraju "wiecznie uciśnionych" może dostać każdy jak u nas balon w promocji przed biedroną nie oznacza że jest POLAKIEM :evil:

gieniu
V
V
Posty: 43
Rejestracja: 2010-08-25, 19:57
Imię: gieniu
VOLVO: V60
Silnik: D4204T4
KW/KM/NM: seria
Rok: 2017
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: < 5.5
Przebieg: 1
Lokalizacja: Wlkp.
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: gieniu » 2019-03-29, 19:33

Nawet w PL już kilka lat temu rosnąca krzywa skutecznych samobójstw skrzyżowała się z opadającą krzywą obrazującą liczbę śmiertelnych ofiar wypadków drogowych, no ale żaden politykier nie powie głośno, że pod jego nie-rz(ż)ądem ludzie mogą być coraz bardziej nieszczęśliwi...

więc lepiej zrobić wielkie :569: i ogłosić światu, że uratuje się kilka żyć, które nie skończą się w wypadku przemilczając, że będzie to kosztowało kilka - kilkanaście patoli x liczba samochodów

humungus
VOL
VOL
Posty: 371
Rejestracja: 2018-07-22, 09:44
Imię: M
VOLVO: V70
Silnik: 2,4D
KW/KM/NM: 163
Rok: 2005
Przebieg: 555555
Lokalizacja: WRC
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: humungus » 2019-03-29, 19:59

odmóżdżanie postępuje, widać to po rzeszach jednokomórkowców gapiących się w ekran

theo-g
V
V
Posty: 142
Rejestracja: 2012-02-08, 11:40
Imię: J
VOLVO: V70 98r.
Silnik: B5254FS /2,4 20v
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: theo-g » 2019-03-29, 22:06

humungus pisze:odmóżdżanie postępuje, widać to po rzeszach jednokomórkowców gapiących się w ekran
I to za kierownicą. I tu jest miejsce na system zapobiegania pisaniu smsow za kierownicą i używania komórki ręką... Obym był złym prorokiem

Awatar użytkownika
jaaano
VOLVO
VOLVO
Posty: 2190
Rejestracja: 2012-09-19, 00:01
VOLVO: S 60
Silnik: D5244T4
KW/KM/NM: 155/210/500
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: ELA
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: jaaano » 2019-03-29, 22:18

Uwaga ! ameby przejmują forum https://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=4 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bodzio528
VOLV
VOLV
Posty: 684
Rejestracja: 2017-10-23, 12:48
Imię: Bogumil
VOLVO: S80
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 272KM/380Nm
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 380000
Lokalizacja: Wroclaw
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: bodzio528 » 2019-04-08, 18:00

theo-g pisze:
humungus pisze:odmóżdżanie postępuje, widać to po rzeszach jednokomórkowców gapiących się w ekran
I to za kierownicą. I tu jest miejsce na system zapobiegania pisaniu smsow za kierownicą i używania komórki ręką... Obym był złym prorokiem
Taki system już jest opracowywany. W Izraelu jak kierowcę złapią na gmeraniu przy telefonie podczas jazdy to ma 3000 szekli w plecy. Pracują przy tym nad oprogramowaniem, w którym kamery na skrzyżowaniach rozpoznawałyby czy kierowca ma łapki gdzie nie trzeba :D

frostbive
VOLVO
VOLVO
Posty: 1741
Rejestracja: 2013-05-04, 17:20
Imię: Arek
VOLVO: C70 Coupé&Cabrio, V50
Silnik: 2.4T, 2.0T & D2
KW/KM/NM: 193, 200, 114KM
Był na spocie: 3
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: frostbive » 2019-04-20, 09:05

Kilka dni temu w radiu (niemieckim) mówili o wprowadzeniu systemu oceniającego stan kierowcy i jego zachowania, działanie samochodowego alkomatu z blokadą stacyjki i cholera wie co jeszcze, bo unia europatologiczna ma pomysł jak zmniejszyć wypadki :evil:

Nowe samochody już są jeżdżącym podsłuchem dzięki systemowi eCall a będzie tylko gorzej. Dzięki ich automatycznemu nawiązywania połączenia alarmowego "w razie wykrycia wypadku" i przyciskom SOS mają stały dostęp do położenia, prędkości poruszania się i identyfikacji każdego auta jakie poruszać się będzie na drogach!

Inwigilacja jak w Sci-Fi, tylko że to wszystko staje się już prawdą..


PS: Teslę już kradnie się przez internet.

Zresztą... kto głosuje na tą bandę w UE? Przecież nikt, wybierają się sami przez siebie, nie przez obywateli.
Jest:
04' C70 swap 2.4T5
02' ML320 224KM

Było:
02' C70 Coupe 2.4T
11' V50 D2
97' XJR6 @360KM
2x 05' C70 Collection 2.4T
98' V40 T4
04' 206
06' Mazda 6
01' 206
2x 00' V40 2.0T
00' V40 2.0T @240KM
06' V50 1.6D @139KM by Kivi
05' 407 SW
01' Smart ForTwo
11' S60 D5 AWD

darknoid
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-17, 19:19
Imię: drk
VOLVO: V40
Silnik: 1,9 DI
KW/KM/NM: 115KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,8
Przebieg: 199
Lokalizacja: Nowa Sól, Poznań, Ustka
Status: Offline
Kontakt:

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: darknoid » 2020-08-06, 23:08

Łosia Samosia pisze:
2019-02-27, 08:52
niestety i full led i aktywne długie jeszcze wymagają dopracowania.
Człowiek szybciej zareaguje na samochód z naprzeciwka, bo nawet na zakręcie w lesie widzi łunę od świateł. Ustrojstwo musi dostać światłami w czujnik, żeby zareagowało. W praktyce wyłącza długie w ostatnim momencie, jak ten z przeciwka już jest skutecznie oślepiony.
Zgodzę się, że systemy ogłupiają i wymagają dopracowania. Ale odnośnie systemu automatycznych świateł długich - działają na podczerwień obliczając intensywność światła i tutaj niestety problem często nie jest w systemie ale w autach, które wymijamy, często zamiast świateł mają świeczki. Wtedy owszem zanim światła ulegną zmianie gość jest oślepiony. System pięknie działa jak mamy na przeciw siebie albo nowsze autko albo auto z xnenonami.
Tyle w kwestii systemu. Druga sprawa to nasze puczucie bycia oślepionym. Wystarczy, że zza wzniesienia widzimy że ktoś jeszcze jedzie na długich a w bani mamy „o Ty gnoju, na długich? Na dłuuuugich?” Trzymając już rękę na manetce żeby tylko moc zwrócić mu uwagę. No tacy jesteśmy i tyle. Walimy już z kilometra manetką ze ktoś ma długie, nie dlatego ze faktycznie nas oślepia (no chyba że się gapimy wprost w lampy sprawdzając, ma? czy nie ma? ;) jeśli już ma to walimy nie dlatego, że nas oślepia ale dlatego BO PO PROSTU MA. Dajmy czas na reakcje zarówno człowiekowi jak i systemowi.
W kwestii technicznej jeszcze, w okolicy mam sporo farm wiatrowych, które to wiatraki mają bardzo ostre światło czerwone na szczycie ... system głupieje od tak mocnego światła. Na odcinku 20 km, który pokonuje bardzo często - nocą mam dyskotekę ;)
Nakulane V40: 180.000 km;
Stan licznika: 320.000 km - sprzedany: 2017

Awatar użytkownika
bodzio528
VOLV
VOLV
Posty: 684
Rejestracja: 2017-10-23, 12:48
Imię: Bogumil
VOLVO: S80
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 272KM/380Nm
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 380000
Lokalizacja: Wroclaw
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: bodzio528 » 2020-08-07, 10:31

darknoid pisze:
2020-08-06, 23:08
Walimy już z kilometra manetką ze ktoś ma długie, nie dlatego ze faktycznie nas oślepia (no chyba że się gapimy wprost w lampy sprawdzając, ma? czy nie ma? jeśli już ma to walimy nie dlatego, że nas oślepia ale dlatego BO PO PROSTU MA. Dajmy czas na reakcje zarówno człowiekowi jak i systemowi.
Jak widzę łunę zza wzgórza w nocy to daję długimi - krótki, ale stanowczy sygnał, że jadę z naprzeciwka. Wtedy zobaczy moją łunę i zgasi długie ZANIM wyleci zza górki, skutecznie mnie oślepiając, co w lesie może kosztować niedostrzeżenie takiego dzika i skasowania połowy samochodu. To taka prewencja, nie ma nic wspólnego z charakterem, a bardzo dużo z zapobiegliwością. Daję w ten sposób drugiemu kierowcy dodatkowy czas na reakcję, bez założeń i we własnym interesie.

Olśnienie w nocy jest mega niebezpieczne, a tak się składa, że ja większość długich tras robię w nocy. Ludzie do jazdy po ciemku nie są przyzwyczajeni i dość głupio generalnie sobie poczyniają, jeśli chodzi o światła.

I tak największy problem jest z tym, że rzadko ktokolwiek światła reguluje/kalibruje. Lampy jeżdżą przez lata bez dotykania fabrycznego ustawienia, a kontrolka o niesprawnym układzie samo-poziomowania to ta z gatunku tych mniej ważnych.

Awatar użytkownika
Łosia Samosia
Miss Volvo
Miss Volvo
Posty: 3277
Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
Imię: 0
VOLVO: XC70 AWD
Silnik: B6324S
KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
Rok: 2008
Był na spocie: 67
Średnie spalanie: zależne od pory roku
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: Łosia Samosia » 2020-08-07, 11:35

darknoid pisze:
2020-08-06, 23:08
System pięknie działa jak mamy na przeciw siebie albo nowsze autko albo auto z xnenonami.
Naprzeciw siebie - o tym piszę. System nie działa prawidłowo, stąd moje obserwacje, a moje auto ma sprawne, niewypalone ksenony.
bodzio528, nic dodać, nic ująć!
Mój Łoś ma u mnie dożywocie :bawic:

Awatar użytkownika
waldemaras
VOLV
VOLV
Posty: 732
Rejestracja: 2017-04-30, 00:18
Imię: Waldemar
VOLVO: XC 70
Silnik: D5 Polestar
KW/KM/NM: 225
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 203000
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: waldemaras » 2020-08-07, 12:37

Łosiu, czyli wymieniałaś lampy na nowe czy też regerowałaś, tak?

Wysłane z mojego Atari 800XL


lechus111
VO
VO
Posty: 253
Rejestracja: 2017-09-12, 10:36
Imię: Leszek
VOLVO: v70
Silnik: 2.4d5
KW/KM/NM: 250km
Rok: 2001
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łomża
Status: Offline
Kontakt:

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: lechus111 » 2020-08-07, 12:40

Patrząc na te przepisy ,koniec świata przyjdzie z nikąd inąd tylko z urzędu :lol:
Diagnostyka,elektryka, chiptuning, dpf fap, polskie menu...

Awatar użytkownika
camillinhio
VO
VO
Posty: 178
Rejestracja: 2019-05-08, 18:21
Imię: Kamil
VOLVO: V60
Silnik: B5
KW/KM/NM: 250 +14
Rok: 2021
Przebieg: 1
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: camillinhio » 2020-08-07, 14:48

bodzio528 pisze:
darknoid pisze:
2020-08-06, 23:08
Walimy już z kilometra manetką ze ktoś ma długie, nie dlatego ze faktycznie nas oślepia (no chyba że się gapimy wprost w lampy sprawdzając, ma? czy nie ma? jeśli już ma to walimy nie dlatego, że nas oślepia ale dlatego BO PO PROSTU MA. Dajmy czas na reakcje zarówno człowiekowi jak i systemowi.
Jak widzę łunę zza wzgórza w nocy to daję długimi - krótki, ale stanowczy sygnał, że jadę z naprzeciwka. Wtedy zobaczy moją łunę i zgasi długie ZANIM wyleci zza górki, skutecznie mnie oślepiając, co w lesie może kosztować niedostrzeżenie takiego dzika i skasowania połowy samochodu. To taka prewencja, nie ma nic wspólnego z charakterem, a bardzo dużo z zapobiegliwością. Daję w ten sposób drugiemu kierowcy dodatkowy czas na reakcję, bez założeń i we własnym interesie.

Olśnienie w nocy jest mega niebezpieczne, a tak się składa, że ja większość długich tras robię w nocy. Ludzie do jazdy po ciemku nie są przyzwyczajeni i dość głupio generalnie sobie poczyniają, jeśli chodzi o światła.

I tak największy problem jest z tym, że rzadko ktokolwiek światła reguluje/kalibruje. Lampy jeżdżą przez lata bez dotykania fabrycznego ustawienia, a kontrolka o niesprawnym układzie samo-poziomowania to ta z gatunku tych mniej ważnych.
A mnie akurat taka nadgorliwość delikatnie irytuje ;) Przecież widzę, że zza górki ktoś nadjeżdża, więc wiem kiedy zmienić światła i nie potrzebuję zbędnych sygnałów. Jeśli nie sam, to automat sobie z tym dobrze poradzi (nawala jedynie przy ciężarówkach).

Jak wcześniej ktoś napisał, najgorzej jest z autami, w których siedzą złe żarówki lub których nikt nie ustawiał, bo po co ;)

Wysłane z internetu


Awatar użytkownika
bodzio528
VOLV
VOLV
Posty: 684
Rejestracja: 2017-10-23, 12:48
Imię: Bogumil
VOLVO: S80
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 272KM/380Nm
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 380000
Lokalizacja: Wroclaw
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: bodzio528 » 2020-08-07, 15:59

camillinhio pisze:
2020-08-07, 14:48
Jak wcześniej ktoś napisał, najgorzej jest z autami, w których siedzą złe żarówki lub których nikt nie ustawiał, bo po co
To ja napisałem. I nie, nie każdy zmienia widząc małą łunę od krótkich świateł, dobrze ustawione światła mijania świecą na asfalt, a nie w korony drzew. I nie, automat też nie zawsze sobie z tym radzi. Oślepianie kierowców ciężarówek jadących z naprzeciwka to raczej ryzykowny biznes.

Awatar użytkownika
urbek
VOLV
VOLV
Posty: 643
Rejestracja: 2008-10-30, 08:02
Imię: Pawel
VOLVO: V850 2.5 20v / V70 II 2.3 T5
Silnik: B5254S / B5234T3
KW/KM/NM: 125/170 / 184/250
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kobyłka
Status: Offline
Kontakt:

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: urbek » 2020-08-11, 10:09

camillinhio pisze:
2020-08-07, 14:48
Przecież widzę, że zza górki ktoś nadjeżdża, więc wiem kiedy zmienić światła i nie potrzebuję zbędnych sygnałów. Jeśli nie sam, to automat sobie z tym dobrze poradzi (nawala jedynie przy ciężarówkach).
Jeśli widzisz że ktoś nadjeżdża to jest właśnie ta pora aby zmienić światła a nie czekać jak pojazd się pojawi i automat je zmieni albo i nie. Nie mam takiego ustrojstwa ale domyślam się że musi być odpowiednie natężenia światła aby ten automat zadziałał.
Pozdrawiam
urbek

Jak widać na załączonym obrazku mózg mam, ale czy to o czymś świadczy??

theo-g
V
V
Posty: 142
Rejestracja: 2012-02-08, 11:40
Imię: J
VOLVO: V70 98r.
Silnik: B5254FS /2,4 20v
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: theo-g » 2020-08-23, 20:59

urbek pisze:
camillinhio pisze:
2020-08-07, 14:48
Przecież widzę, że zza górki ktoś nadjeżdża, więc wiem kiedy zmienić światła i nie potrzebuję zbędnych sygnałów. Jeśli nie sam, to automat sobie z tym dobrze poradzi (nawala jedynie przy ciężarówkach).
Jeśli widzisz że ktoś nadjeżdża to jest właśnie ta pora aby zmienić światła a nie czekać jak pojazd się pojawi i automat je zmieni albo i nie. Nie mam takiego ustrojstwa ale domyślam się że musi być odpowiednie natężenia światła aby ten automat zadziałał.
ale jak ktoś zaśnie za kierownicą jadąc na drogowych, to system je wyłączy, co jest lepsze niż by dalej tak jechał i oślepiał

Awatar użytkownika
bodzio528
VOLV
VOLV
Posty: 684
Rejestracja: 2017-10-23, 12:48
Imię: Bogumil
VOLVO: S80
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 272KM/380Nm
Rok: 2004
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: w normie
Przebieg: 380000
Lokalizacja: Wroclaw
Status: Offline

UE - pomysły „ułatwiające” prowadzenie auta

Post autor: bodzio528 » 2020-08-24, 08:38

theo-g pisze:
2020-08-23, 20:59
ale jak ktoś zaśnie za kierownicą jadąc na drogowych, to system je wyłączy, co jest lepsze niż by dalej tak jechał i oślepiał
Eee... a nie lepiej nie wsiadać sennym będąc za kierownicę? No to by wymagało pomyślenia zawczasu, a nie już w sytuacji podbramkowej.

Właśnie przez tego typu argumenty wszelkie propozycje UE dot wyposażenia aut mają tak szeroki poklask. Jeden system od zmieniania świateł, drugi system od zmiany pasa, trzeci system monitorowania martwego pola, kolejny system od hamowania awaryjnego, system od trzeźwości kierowcy, system od zmęczonego kierowcy... A na koniec i tak kierowca wpiernicza się przy 140 w bariery energochłonne (jak ma szczęście), albo na czołówkę z zestawem (jak szczęścia zabraknie) - żaden system nie pomoże, gdy człowiek-kierowca zawiedzie.

Jednego systemu mi brakuje najbardziej. Systemu szkolenia kierowców. Za to nikt się nie chce wziąć, a jak już się bierze, to brak kompetencji nadrabia entuzjazmem i jest gorzej niż było.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”