Test Volvo V90 2018r. D4 190KM Inscription

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rom33
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 802
Rejestracja: 2012-05-29, 09:12
Imię: Romek
VOLVO: v50
Silnik: 2.0D D4204T
KW/KM/NM: wystarczająco
Rok: 2008
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 6.0 i niech zostanie
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Pawłowice
Status: Offline

Test Volvo V90 2018r. D4 190KM Inscription

Post autor: Rom33 » 2019-03-07, 19:30

20190211_084930.jpg
Witam,
Niedawno udostępniono mi, w celu przetestowania, Volvo V90 z 2018 r. Samochód ten był w bogatej wersji wyposażenia Inscription oraz posiadał kilka istotnych dodatków. Atutem był dwulitrowy, czterocylindrowy silnik diesla, doładowany dwoma turbinami o mocy 190KM i 400Nm. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie ten silnik, który wraz z ośmiobiegową automatyczną skrzynią Geartronic pozwala na dynamiczną jazdę samochodem ważącym 1840 kg. Rozwiązanie z dwoma turbinami daje pełny zakres mocy od najniższych obrotów, nie ma tzw. „turbo dziury”. Wysoki moment obrotowy i doskonale zgrana skrzynia pozwalają sprawnie przyśpieszać; nagłe przyśpieszenie z redukcją biegu przebiega szybko i bardzo płynnie.

Ciekawym rozwiązaniem okazał się dodatek „Drive Mode”, to elektroniczna możliwość zmiany charakterystyki pracy silnika, skrzyni biegów i opcjonalnie zawieszenia pneumatycznego. Możliwe są ustawienia COMFORT, ECO, DYNAMIC, INDIVIDUAL. Różnica pomiędzy wybranymi trybami pracy jest rzeczywiście odczuwalna. Zawieszenie bardzo dobrze amortyzuje pokonywane nierówności i nie przenosi ewentualnego hałasu czy stuków do wnętrza samochodu. Należy podkreślić, że przy wersji kombi nie słychać pracy tylnego zawieszenia. Silnik samochodu pracuje cicho i przy spokojnej jeździe trzeba się wsłuchać w dźwięk jego pracy. System start-stop działa sprawnie i następuje szybka reakcja na naciśnięcie pedału gazu.

Volvo V90 to pokaźny gabarytowo i ciężki samochód, jednak w ogóle nie jest to odczuwalne, auto ma dobre właściwości jezdne, prowadzi się je pewnie. Jedynym minusem, jaki mogę mu przypisać jest to, że prędkość jest nieodczuwalna i bardzo łatwo można złamać przepisy. O ile na drodze można zapomnieć o rozmiarze auta to w garażu czy na parkingu szybko sobie o nim przypomnimy. Kierowca, który przyzwyczajony jest do mniejszych samochodów będzie miał utrudnione zadanie przy parkowaniu, będzie musiał szukać odpowiedniego miejsca gdyż auto jest stosunkowo długie (4936cm) i szerokie (219cm). Oczywiście, tutaj nie bez znaczenia pozostaje elektronika, która pomoże bezpiecznie się ustawić. Do wyboru są np. systemy czujników parkowania przód-tył, kamera cofania czy kamera 360’. Wyjazd z parkingu ułatwi system ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym.

Gdy po raz pierwszy wsiadłem do V90 „wpadłem” w fotel. Pierwsza myśl jaka się pojawiła: „coś jest nie tak”, na szczęście Volvo ma doskonałe fotele i wiele możliwości regulacji. Warto poświęcić kilka minut na dopasowanie ustawień – jest sporo możliwości w wielu płaszczyznach. Samochód wygląda długi nie tylko z zewnątrz, takie wrażenie ma się również będąc w środku: potężna maska wprost „rozlewa się” przed szybą, spojrzenie w lusterko jeszcze bardziej pozornie wydłuża kabinę. Miejsca wewnątrz jest wystarczająco dla każdego z pasażerów, co pozwala na wygodną i przyjemną podróż. Bagażnik jest obszerny i ustawny, mieści się w nim wózek, a i tak pozostaje jeszcze sporo miejsca. Po złożeniu tylnej kanapy można by bez problemu przenocować w aucie. Takim dodatkowym, bardzo pożytecznym rozwiązaniem są uchwyty Isofix ukryte pod klapką w oparciu kanapy, nie trzeba umieszczać mocowań bazy fotelika między siedzisko a oparcie kanapy. Wykończenie wnętrza jest na najwyższym poziomie, w testowanej wersji Inscription obszycia skórą deski rozdzielczej, drzwi, fotele precyzyjnie wykonane i przyjemne w dotyku.

Jazda tym samochodem to prawdziwa przyjemność. Na trasie sprawdza się aktywny tempomat, który utrzymuje zadaną odległość przed autem poprzedzającym a system Pilot Assist prowadzi auto właściwym pasem przy delikatnym ruszaniu kierownicą. Blis ostrzega przy przeszkodzie z boku samochodu, w tzw. martwym polu. Auto „nafaszerowane” jest elektroniką, jednak jak to w Volvo, wszystko jest intuicyjnie rozmieszczone i łatwe w obsłudze. Ekran konsoli jest duży, przejrzysty i czytelny, łatwy dostęp do ustawień. Elektroniczny wyświetlacz zegarów można ustawiać w kilku wersjach, nawigacja jest pomiędzy zegarami oraz można mieć na ekranie konsoli, nagłośnienie na przyzwoitym poziomie (dla wymagających dodatkowy pakiet nagłośnienia firmy Bowers& Wilkins). Opcji multimediów jest wiele i łatwo je skonfigurować do oczekiwań każdego użytkownika.

Volvo V90 jest rewelacyjnym samochodem, nie tylko wygląda bardzo nowocześnie i atrakcyjnie, ale najważniejsze ze bardzo dobrze się go prowadzi. Przejechałem tym samochodem niecałe 500 kilometrów i nie mam zastrzeżeń do tego modelu. Zanim poznałem ten samochód, nie byłem przekonany co do wykończenia jego tyłu – klapy bagażnika schodzącej w dół pod kątem. Nie zbyt podobała mi się taka linia tyłu nadwozia, jednak po zaparkowaniu w garażu, przekonałem się o praktyczności takiego rozwiązania, ponieważ dzięki niemu bezpiecznie można otworzyć klapę nie uszkadzając jej o sufit.

Zapytałem użytkowników V90, co ich zadawala, a co nie spełnia ich oczekiwań w użytkowanych przez nich samochodach, a także czy ponownie zdecydowali by się na zakup tego auta. Spotkałem się z wieloma pozytywnymi opiniami, które zachwalały wygląd, komfort, wykonanie, trwałość. Oczywiście, nie tylko same pochwały usłyszałem, bo zdarzały się głosy stwierdzające awaryjność. Były to jednak pojedyncze opinie. Wiadomo, że samochód jest tylko przedmiotem złożonym z mnóstwa części, podzespołów oraz elektroniki, dlatego jest szansa ze któryś z tych elementów może się zepsuć, nie ma samochodów bezawaryjnych.

Oto opinia kobiety o Volvo V90:
„Volvo V90 dla mnie jako kobiety robi wrażenie. Mimo, że nie jestem fanką motoryzacji uwielbiam jeździć Volvo, zarówno jako pasażer i jako kierowca. Obecnie posiadamy Volvo V50, które spełnia moje oczekiwania, natomiast Volvo V90 fascynuje chyba każdego. Dla mnie to samochód komfortowy (wewnątrz przestronny, kamera wspomagająca parkowanie ułatwia parkowanie, samochód ma pojemny bagażnik), daje poczucie bezpieczeństwa (lusterka boczne sygnalizują brak możliwości zmiana pasa ruchu (BLIS), pomocna opcja zwalniania samochodu, gdy samochód przed nami zmniejszył prędkość (ACC)). Niby to tylko samochód, ale sprawia że jazda staje się wielką przyjemnością. Opcja jazdy dynamicznej (Drive Mode) „wbija” w fotel. Trochę ma szeroką maskę jak patrzy się na nią ze środka samochodu i jest trochę „długi” co utrudnia parkowanie w standardowym garażu (w moim przypadku pozostałe wolne miejsce + 10cm z przodu, + 20 cm z tyłu) .”

Podsumowując, Volvo V90 jest samochodem bardzo dopracowanym o ponadczasowym wyglądzie. Jakość materiałów oraz wykonanie oceniam wysoko, komfort jazdy jak i osiągi są rewelacyjne. Obsługa mocno rozbudowanego elektronicznie samochodu jest intuicyjna, zresztą do tego volvo nas już przyzwyczaiło. Podstawowym istotnym plusem jest dla mnie poziom bezpieczeństwa. Należy zauważyć, że w Volvo jest on taki sam dla każdej wersji wyposażenia, czy to w najtańszej czy najbogatszej. V90 jest autem klasy premium i w pełni zasługuje na ten poziom. Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości/wykonania/osiągów/wyposażenia/bezpieczeństwa i komfortu, jest to najkorzystniejsza opcja na rynku. Konkurencyjne samochody, z tym samym wyposażeniem, są zdecydowanie droższe. Volvo V90 nie jest tanie i z pewnością niedostępne dla większości z nas, jednak za kilka lat będzie korzystnym rozwiązaniem na rodzinny samochód używany. Dla tych którzy chcą kupić nowy samochód, producent oferuje różne wersje silnikowe, napędu i wyposażenia oraz dodatki wedle potrzeb. Dealerzy zaś mogą zaproponować rozwiązania, które obniżą cenę auta.

Specyfikacja testowanego samochodu:
Volvo V90 2018r., D4 190KM, 8 biegowa skrzynia automatyczna Geartronic, wersja Inscription.
Kolor: Bright Silver. Koła 18” Silver DiamondCut. Fotele komfortowe z tapicerką Nappa.
Pakiety:
- Versality: elektrycznie otwierana klapa, automatyczna roleta bagażnika
- Business Connect: przednie i tylne czujniki parkowania, nawigacja sensus, Android Auto i Apple Carplay
- Winter: podgrzewane dysze szyby przedniej, podgrzewane siedzenia przednie
Dodatkowe wyposażenie poza wersją Inscription:
- system bezpieczeństwa IntelisafeSurround
- kamera wspomagająca parkowanie tyłem
- podgrzewana szyba przednia
- odtwarzacz CD integrowany w konsoli centralnej
- automatycznie przyciemniające lusterko wsteczne i lusterka boczne
Cena katalogowa: 274 100zł

Testowane auto dealer oferuje w cenie 211 000zł
Dziękuję bardzo firmie Auto-Boss za użyczenie auta do testów.

Wszelkie prawa do tekstu i zdjęć zastrzeżone.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo. Zapraszam do kontaktu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”