Volvo C40 weekendowy test

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rom33
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 802
Rejestracja: 2012-05-29, 09:12
Imię: Romek
VOLVO: v50
Silnik: 2.0D D4204T
KW/KM/NM: wystarczająco
Rok: 2008
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 6.0 i niech zostanie
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Pawłowice
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: Rom33 » 2022-03-01, 13:52

20220214_104028.jpg
Dzień dobry,
Ostatnio miałem okazję testować nowe Volvo C40, które polską premierę miało kilkanaście dni temu. Samochód jak dla mnie trochę egzotyczny z racji napędu pozostawił po sobie całkiem ciekawe wrażenia. Model który testowałem to C40 Recharge Twin o mocy 408KM i momencie obrotowym 660Nm, wersja Twin Motor doskonale przyspiesza, wg. danych producenta 4,7s/100km i to nie mija się z prawdą. W zależności od warunków atmosferycznych, techniki jazdy zasięg jest różny i może się różnić od deklarowanych 440km w cyklu mieszanym ale o tym w dalszej części tekstu. Dostępny jest również model Single Motor o mocy 231KM, 330 Nm i zasięgu 432km.
20220214_104312.jpg
Nowo wprowadzony model bazujący na płycie XC40 przykuwa uwagę linią stylizacyjną, ścięty dach w tylnej części nawiązuje sylwetką do sportowego Coupe. Nowe lampy, oświetlenie klapy bagażnika, część tylna samochodu budzi różne emocje, moim zdaniem na pierwszy rzut oka wygląda „dziwnie”, jednak po bliższym przyjrzeniu się można się przekonać do wyglądu. Oczywiście nie każdy się z tym zgodzi i nie każdemu będzie się podobać. Prócz zmiany linii dachu i bagażnika, zmieniono również grill, pełna osłona jest symbolem modeli elektrycznych Volvo. Przednie lampy pikselowe oświetlają bardzo skutecznie drogę wycinając pojazdy z naprzeciwka by uniknąć oślepienia kierowcy nadjeżdżającego samochodu.
Wymiary samochodu to: szerokość z lusterkami 2034mm, długość 4440mm, wysokość 1591mm, prześwit 171mm.
20220214_093508.jpg
Co do wnętrza, zrezygnowano całkowicie z zastosowania skór, użyto materiałów tekstylnych, wełny, oraz materiału Microtech. Tapicerka z tych materiałów wraz ze świetnym oświetleniem wnętrza wraz z elementami ozdobnymi Topography tworzą bardzo dobry klimat.
Zgodnie z nowymi wersjami wyposażenia C40 możemy skonfigurować w trzech wersjach: Core, Plus i Ultimate. Różnią się one podstawowym wyposażeniem.
I tak wersja Plus bogatsza jest od Core o:
- Adaptacyjny tempomat ACC, Pilot Assist,
- Klimatyzacja: CleanZone, filtr powietrza, Elektrycznie sterowane drzwi bagażnika, System bezkluczykowy z obsługiwanymi bez użycia rąk elektrycznie sterowanymi drzwiami bagażnika,
- Bagażnik: Siatka zabezpieczająca, Składana podłoga bagażnika z przegrodą bagażu i uchwytem na torby z zakupami
Natomiast najbogatsza wersja Ultimate zawiera dodatkowo:
- Regulowany elektrycznie fotel pasażera, Elektrycznie składane zagłówki siedzeń tylnych, Regulowany elektrycznie fotel kierowcy z funkcją pamięci
- Reflektory Pixel LED, Spryskiwacze reflektorów, Światła przeciwmgielne, Układ wspomagania parkowania
- Kamera o zasięgu 360°, Przedni, tylny i boczny układ wspomagania parkowania
- Harman Kardon Premium Sound, Wentylowany głośnik niskotonowy
Można dokonać zmian koloru nadwozia, tapicerki, rozmiar kół, przyciemnić szyby czy zamówić pakiet Climate, z dodatkowych akcesoriów pozostają kable i stacja do ładowania, hak holowniczy.
Wszystkie wersje wyposażenia mają panoramiczny dach.
20220214_092928.jpg
20220214_092825.jpg
20220214_092842.jpg
20220214_092958.jpg
Czas na wnioski po kilkudniowym testowaniu.
Samochód prowadzi się bardzo pewnie, świetnie trzyma się drogi szczególnie na krętych drogach, na szybkich zakrętach odczuwa się że samochód jest wyższy lecz nie ma się wrażenia „pływania”. Jeździ się praktycznie cały czas operując tylko pedałem gazu – odpuszczenie pedału powoduje hamowanie samochodu. Spodobał mi się taki rodzaj jazdy gdzie cały czas (poza tempomatem) bawimy się pedałem gazu, podróż nie jest nudna. Reakcja na wciśnięcie pedału jest szybka. Podwyższone zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z dziurami czy nierównym terenem.
Środek wykonany bardzo komfortowo, elementy tapicerki, listwy ozdobne, podświetlenie robią bardzo dobry klimat, myślę że jeden z najlepszych w gamie nowych modeli Volvo. Nowy wyświetlacz kierowcy i system Google to kolejny krok do przodu, przydatną rzeczą jest w nawigacji Google wskaźnik poziomu naładowania baterii na koniec ustalonej podróży, pozwoli to na zaplanowanie ładowania. Bagażnik 413 litrów w dość ustawnej przestrzeni jest wystarczający dla przeznaczenia tego auta. Przestrzeń pasażerska jest dość przestronna, sprawia wrażenie większej niż patrząc na auto z zewnątrz. Podróżując w trzy osoby dorosłe plus dziecko w foteliku nie brakowało miejsca.
Baterie. Pozostawiając poza tematem ekologię i jej koszty oraz całą sprawę z sensem użytych technologii, podróżuje się tym autem bardzo wygodnie, trzeba jednak mieć na oku poziom baterii. Podczas moich testów, przy kilkustopniowej plusowej temperaturze, przy jeździe w cyklu mieszanym (droga szybkiego ruchu, miasto, górskie drogi) realny zasięg na pełnej baterii to około 220-250km.
Statystyki podróży:
20220214_125325.jpg
Dobrym pomysłem jest system odzyskiwania energii podczas hamowania czy zjeżdżania ze wzniesień, oczywiście nie jest to znaczący przyrost ale daje to dodatkowe kilka % energii.
20220214_092613.jpg
20220214_092634.jpg
20220214_092713.jpg
20220214_092721.jpg
20220214_092757.jpg
Czy warto kupić Volvo C40?
Myślę że jeśli mamy dostęp w domu do energii z własnej elektrowni lub miejsca gdzie możemy niskim kosztem szybko ładować baterię to jest to bardzo dobra propozycja na samochód elektryczny. Osiągi, komfort, poziom bezpieczeństwa, wyposażenie jest jak najbardziej na plus dla Volvo. Kupując tego typu samochód musimy bardziej zwrócić uwagę na sposób jego użytkowania. Na pewno sprawdzi się jako drugie auto w domu, do dojazdów do pracy, centrów miast, niedalekich podróży. Do wyjazdu na wakacje trzeba będzie zrobić pauzę na ładowanie, latem na pełnej baterii z pewnością przejedziemy np. z południa nad Bałtyk z jedną przerwą na ładowanie. Cena samochodu może i jest wysoka jednak biorąc pod uwagę wyposażenie, materiały, technologię wart jest zainteresowania.
Dziękuję za udostępnienie samochodu dealerowi Volvo, Auto-Boss z Bielska-Białej.
20220214_093621.jpg
20220214_103657.jpg
20220214_103835.jpg
20220214_103939.jpg
20220214_104012.jpg
20220214_104028.jpg
20220214_104247.jpg
20220214_104301.jpg
Pełna specyfikacja samochodu testowego:
Volvo C40
Silnik i skrzynia biegów: Recharge P8 Elektryczny 408 KM Napęd elektryczny
Wersja: Recharge Twin
Kolor: Fjord Blue
Koła: 19-calowe, 5-ramienne Diamond Cut/Black 235/50 R19 - przód, 255/45 R19 - tył
Tapicerka: R980 Tapicerka Connect tekstylna/Microtech w tonacji czerni (Charcoal), wnętrze w tonacji czerni (Charcoal)
Wykończenie wnętrza: Wykończenie wnętrza Topography
Kierownica: Kierownica trójramienna, Sportowa
Dźwignia zmiany biegów: Dźwignia zmiany biegów Unideco
Komfort: 2-strefowa automatyczna klimatyzacja, Czujnik wilgotności powietrza, Przewietrzenia + ogrzewanie kabiny ciepłem szczątkowym po wyłączeniu silnika, Przyciemniany dach panoramiczny, Podgrzewana kierownica, Keyless Entry - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu, Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne oraz lusterka boczne, Czujnik deszczu, uchwyty fotelika Isofix, Przyciski sterowania na kierownicy, Zawieszenie Touring
Wsparcie kierowcy: Światła przeciwmgielne przednie, Wysokociśnieniowy układ oczyszczania lamp, Regulowany ogranicznik prędkości - speed limiter, Adaptacyjny tempomat, System wspomagający unikanie kolizji, Układ utrzymania pasa ruchu LKA, System Bezpieczeństwa Intellisafe Surround zawiera: Blind Spot Information System (BLIS) martwe pola widoczności, Cross Traffic Alert ostrzeganie o zbliżających się obiektach z tyłu pojazdu, Kamera parkowania 360°, Czujniki parkowania trzeciej generacji, przednie, tylne i boczne, Drive Mode - wybór trybów jazdy, Asystent podjazdu, Asystent Zjazdu, Komunikacja pomiędzy pojazdami - ostrzeganie o śliskiej drodze i światłach awaryjnych, RSI (ROAD SIGN INFORMATION) - układ informowania o znakach drogowych, System monitorowania ciśnienia w oponach iTPMS
Nadwozie: Przednie listwy progowe, metalowe Recharge, Elektrycznie otwierana klapa bagażnika, Grill BEV w kolorze nadwozia, Klamki lakierowane w kolorze nadwozia z podświetleniem (tylko z keyless), Dach w kolorze Solid Black (019), Lusterka zewnętrzne w kolorze czarnym, Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, Glossy black Skid Plates, Front & Rear
Wnętrze: Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, Wstawki wewnątrz samochodu w kolorze Charcoal, Pakiet oświetlenia wnętrza poziom III, Haczyk na torebkę w schowku deski rozdzielczej, Pojemnik na śmieci z siatką w tunelu środkowym, Tunel środkowy wykończony w czerni z połyskiem, Podsufitka w kolorze charcoal, Podsufitka w kolorze czarnym, Aluminiowa listwa ochronna bagażnika, Listwy wokół szyb bocznych w kolorze czarnym błyszczącym, 2 porty USB Typu C w tunelu środkowym
Bagaż i Ładunek: Uchwyt na zakupy w bagażniku, rozkładany z podłogi bagażnika, Miękka siatka odgradzająca przestrzeń bagażową, Bagażnik przedni
Bezpieczeństwo i Zabezpieczenia: Pompa ciepła, Autoalarm Volvo Guard, Wewnętrzny czujnik ruchu dla Alarmu, Czujnik przechyłu dla alarmu, Elektryczna blokada otwarcia drzwi tylnych, Blokada zamka centralnego z diodą w przednich drzwiach, Hartowane szkło - szyby boczne i szyba tylna, Trójkąt ostrzegawczy, Reflektory przednie w technologii Pixel, Ostrzeganie innych użytkowników drogi o gwałtownym hamowaniu EBL, Ostrzeganie przed kolizją i łagodzenie skutków kolizji, tył, Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, Poduszka kolanowa - strona kierowcy, SIPS (SIDE IMPACT PROTECTION SYSTEM) – system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych, Kurtyny boczne, system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego WHIPS, Czujnik zapięcia pasów - wszystkie siedzenia, Napinacze pirotechniczne pasów bezpieczeństwa, Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, System mocowania fotelika ISOFIX na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy
Fotele: Fotele komfortowe, Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, Elektrycznie regulowany fotel pasażera, Elektryczna 4-stopniowa regulacja odcinka lędźwiowego, Mechanicznie regulowane podparcie ud dla fotela kierowcy i pasażera, Podgrzewane siedzenia przednie, Mechaniczne składanie drugiego rzędu siedzeń, Elektrycznie składane zagłówki foteli tylnych z wyświetlacza centralnego, Podłokietnik środkowy z uchwytami na kubki
Technika i Dźwięk: 12,3-calowy graficzny wyświetlacz kierowcy, System audio Harman Kardon Premium Sound, 9-calowy dotykowy wyświetlacz centralny, Łączność Bluetooth, Wyjście 5 volt (2 porty USB) w tylnej części konsoli środkowej, Subwoofer z technologią Fresh Air™, System Infotainment nowej generacji z nawigacją i połączeniem internetowym, Volvo On Call - powiadamianie służb ratowniczych i zdalny dostęp do samochodu, Bezprzewodowy Apple CarPlay & AndroidAuto (usługa aktywna od 1 kwartału 2022 roku), Tuner radia cyfrowego DAB, Indukcyjne ładowanie telefonu + NFC
Ładowanie: Przewód Mode 2, 10 A, Schuko (7 m)
Pozostałe: 3 letni pakiet serwisowy, Emblemat 'RECHARGE TWIN', Chłodzenie cieczą akumulatora wysokonapięciowego, Podgrzewany przedni emblemat - radar LIDAR, 5-miejscowy, Zestaw naprawczy koła, Apteczka, DIN 13164, Brak oznaczenia na klapie, Napęd na wszystkie koła, Akumulator wysokonapięciowy 396V 197Ah 78kWh, Przedni silnik elektryczny (204KM), Electric Rear Axle Drive 6 (204PS), Ograniczenie prędkości 180 km/h, Hamulce tylne 18", Opony wielosezonowe, Instrukcja obsługi w języku polskim, Język Polski, Cyfrowa instrukcja obsługi w systemie samochodu
Cena katalogowa samochodu: 264 940 pln
20220214_104312.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo. Zapraszam do kontaktu.

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: wegier » 2022-03-03, 09:29

Rom33 pisze:
2022-03-01, 13:52
realny zasięg na pełnej baterii to około 220-250km.
...bez stania w kilkudziesięciogodzinnych korkach-i weź tym uciekaj w czasie działań wojennych :(
ja w swoim zatankowanym plus dwa kanistry w bagażniku mogę bez zatrzymania/tankowania zrobić prawie 1500km

Awatar użytkownika
Rom33
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 802
Rejestracja: 2012-05-29, 09:12
Imię: Romek
VOLVO: v50
Silnik: 2.0D D4204T
KW/KM/NM: wystarczająco
Rok: 2008
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 6.0 i niech zostanie
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Pawłowice
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: Rom33 » 2022-03-03, 13:11

wegier pisze:
2022-03-03, 09:29
...bez stania w kilkudziesięciogodzinnych korkach-i weź tym uciekaj w czasie działań wojennych
ja w swoim zatankowanym plus dwa kanistry w bagażniku mogę bez zatrzymania/tankowania zrobić prawie 1500km
W czasie działań wojennych skonfiskują Ci karnistry ;)
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo. Zapraszam do kontaktu.

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: wegier » 2022-03-03, 20:32

Rom33 pisze:
2022-03-03, 13:11
W czasie działań wojennych skonfiskują Ci karnistry
wtedy powiniennem być już w europie zachodniej a nawet bez kanistrów zrobię prawie 700 km a nie 150-200 jak elektrykiem a gdy jeszcze trzeba będzie ogrzewać nim zimą wnętrze to już ogolnie padaka ;)

Awatar użytkownika
Nair
VOL
VOL
Posty: 425
Rejestracja: 2010-04-24, 23:00
VOLVO: v40
Silnik: B4184S
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8,6
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: Nair » 2022-03-04, 11:12

Jak dla mnie tył ładniejszy niż przód, przez ten zabudowany grill kojarzy mi się z jakimś zaporożcem :?
Obrazek

Awatar użytkownika
tomekbomek
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2020-09-05, 16:57
Imię: Tomek
VOLVO: V60
Silnik: B3
KW/KM/NM: 177
Rok: 2020
Przebieg: 5500
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: tomekbomek » 2022-03-14, 16:26

Miałem to na weekend, Jezusicku to jest demon. Wilk w owczej skórze, jak to zapiernicza. I ten moment obrotowy od początku do końca. Wsiadłem do swojej v60 b3 i mówię panie, to nie jedzie… po paru jazdach już jest lepiej, ale po przesiadce szok.
V60 B3 Rdesign MY21

dypek
VOL
VOL
Posty: 434
Rejestracja: 2012-05-04, 22:45
Imię: X
VOLVO: S80
Silnik: T6
KW/KM/NM: 300
Rok: 2014
Był na spocie: 10
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mazury
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: dypek » 2022-03-14, 18:41

Przy 281tys za 600 konną EV6 GT myślę że Volvo nie ma czego szukać na rynku.

MartinussTrucker
VOL
VOL
Posty: 422
Rejestracja: 2022-01-30, 09:24
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 238/320
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12.5
Przebieg: 82000
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: MartinussTrucker » 2022-03-14, 19:57

Elektryczny shit.

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: wegier » 2022-03-14, 23:30

a czy w tym samochodzie mozna jakąś zapasową fazę w wiaderku przewozić w bagażniku jakby bateria padła a prundu nie było w okolicy lub trzeba by było zatankować auto do pełna w 5 minut żeby du..pę chrnić? zamiast czekaćx godzin aby pokonac kolejne 200 km

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1051
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 238238
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: Hermogenes » 2022-03-15, 08:14

Samochody elektryczne to jest przyszłość motoryzacji; tylko że nie na akumulatory wbudowane. To jest dobre do zabawek i ogólnie małych odbiorników. O ile pierwotnie był konsensus w sprawie jednorodnej baterii i punktów wymiany owych, teraz tylko w państwie środka coś tam wdrażają. Pozdrawiam Hermogenes

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: wegier » 2022-03-15, 16:17

z życia wzięte-z c40 byłoby podobnie https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... cs&utm_v=2

"Ukrainka zmuszona była przenocować w Sybinie. Potrzebne było specjalne urządzenie, aby do pełna móc podładować jej auto. Sprowadzono je z innego miasta. Warto podkreślić, że Ukraince zaoferowano nie tylko pomoc z autem, ale również nocleg i wyżywienie."
ciekawe jaka byłaby pomoc gdyby samochodem kierował facet :P

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1187
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Volvo C40 weekendowy test

Post autor: cezarpl » 2022-03-22, 18:09

Wydaje się, że aktualna sytuacja geopolityczna ostudzi nieco rozpalone głowy wyznawców eko-religii i uchroni ludzi, którzy nie podróżują jedynie "w koło komina" od nakazu używania czegoś takiego...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”