czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1187
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: cezarpl » 2022-04-13, 20:03

Zatem podsumowując: Każdy kto zamierza za ponad siedem lat odwiedzić Mediolan własnym autem z silnikiem diesla, powinien już powoli szukać parkingu na jego przedmieściach...

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2022-04-13, 21:56

...przedmieścia/region też już mają route plan wyłączeń i zakazów w zależności od normy euro

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2022-04-13, 21:57

cezarpl pisze:
2022-04-13, 20:03
Każdy kto zamierza za ponad siedem lat odwiedzić Mediolan własnym autem z silnikiem diesla
lub już teraz jadąc dieslem euro 5 i starszym

Ricardow
Posty: 0
Rejestracja: 2020-07-05, 09:18
Imię: Ricardo
VOLVO: S80
Silnik: 2,9benzyna
KW/KM/NM: 204
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,5
Przebieg: 350000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Ricardow » 2022-05-15, 15:16

Wszyscy narzekają na samochody spalinowe,ale ile zużywają paliwa wszystkie floty powietrzne świata ,to już nikt nie mówi.Elaktryczne auta to jedno ,a elektrownie na paliwa stałe to drugie. Może najpierwej zacząć od energetyki,a później od samochodów.

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1051
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 238238
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2022-05-15, 16:22

Ricardow, :) Od kogoś trzeba zacząć więc męczą najpierw słabych kierowców prywatnych, babcie które kopcą w starych kotłach. Elektrownie i ciepłownie mają atuty w rękawach. Nasz kraj jakąś połową terytorium leży na gorących źródłach termalnych z opłacalnym wydobyciem. Można prawie całkowicie wyeliminować spalanie węgla do celów grzewczych i co nikomu na tym nie zależy; gdyż kasiora przestała by płynąć do tych ustawionych. Pozdrawiam Hermogenes

wegier
VO
VO
Posty: 287
Rejestracja: 2014-07-17, 23:34
Imię: grzesiek
VOLVO: V40 CrossCountry
Silnik: T4 PolestarEngineered
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2014
Przebieg: 75000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: wegier » 2022-05-17, 21:29

Hermogenes pisze:
2022-05-15, 16:22
Od kogoś trzeba zacząć więc męczą najpierw słabych kierowców prywatnych, babcie które kopcą w starych kotłach.
podobnie ze słomkami z plastiku-wieloryby w bałtyku za duzo ich jedzą, natomiast w przemysle zgrzewki np od pepsi, coca coli itp sa dalej plastikowe i trzymaja w kupie plastikowe butelki na paletach

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 654
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 89
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: FUX » 2022-05-18, 07:57

W Zanzibarze jest całkowity zakaz reklamówek, woreczków, torebek z tworzywa. Ponoć.
Jak to wygląda w praktyce?
Nie wiem.
Sprawdzę za pół roku.

BPG
VOLV
VOLV
Posty: 690
Rejestracja: 2013-09-11, 21:05
Imię: Bartosz
VOLVO: V60CC;XC60;S60
Silnik: D4/D3/2.0
KW/KM/NM: 200/163/180
Rok: 2018
Średnie spalanie: 5.8/7.6
Przebieg: 35000
Lokalizacja: OPO
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: BPG » 2022-05-18, 12:51

Technologia może być, jest obiecująca... Ale...
Jak wyobrażacie sobie tzw blokowiska i ładowanie elektryków?
Wskażcie mi proszę alternatywę dla diesla którym rocznie średnio 70kkm pokonuje...
Już sobie wyobrażam tę ciszę podczas bezstresowej jazdy autostradą na dyżur takim pięknym elektrykiem podczas zimy,no i oczywiście powrót następnego dnia w jakże piękny, trzasksjący mrozem poranek...
Bajka?
Hmmmm... czy warto diesla kupować,nadal ktoś zapyta?

Awatar użytkownika
Hermogenes
VOLVO
VOLVO
Posty: 1051
Rejestracja: 2019-09-13, 16:11
Imię: Hermogenes
VOLVO: v50
Silnik: 1,6 d2 DrivE
KW/KM/NM: 84 /115/270
Rok: 2011
Średnie spalanie: 5,1
Przebieg: 238238
Lokalizacja: WZY
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Hermogenes » 2022-05-18, 13:56

Ktoś na pewno wpadnie na pomysła żeby na środku osiedla postawić małą elektrownie węglową :???: . Pozdrawiam Hermogenes

Blaisee
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2019-11-27, 20:06
Imię: Blazej
VOLVO: V70 II
Silnik: D5244T
KW/KM/NM: 190km/437Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 340000
Lokalizacja: 022
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Blaisee » 2022-05-18, 16:03

BPG pisze:
2022-05-18, 12:51
Wskażcie mi proszę alternatywę dla diesla którym rocznie średnio 70kkm pokonuje...
Skoro robisz trasy, zgaduję - że pomiędzy aglomeracjami to alternatywą jest pociąg. I książkę sobie poczytasz albo sudoku zrobisz, kupę kasy oszczędzisz.
Ja jako fan motoryzacji, na prawdę, niekiedy z przerażeniem patrzę, jak ludzie są uwiązani do auta i bezradni gdy go nie ma...

BPG
VOLV
VOLV
Posty: 690
Rejestracja: 2013-09-11, 21:05
Imię: Bartosz
VOLVO: V60CC;XC60;S60
Silnik: D4/D3/2.0
KW/KM/NM: 200/163/180
Rok: 2018
Średnie spalanie: 5.8/7.6
Przebieg: 35000
Lokalizacja: OPO
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: BPG » 2022-05-18, 16:19

Blaisee pisze:
2022-05-18, 16:03
Skoro robisz trasy, zgaduję - że pomiędzy aglomeracjami to alternatywą jest pociąg. I książkę sobie poczytasz albo sudoku zrobisz, kupę kasy oszczędzisz.
Ja jako fan motoryzacji, na prawdę, niekiedy z przerażeniem patrzę, jak ludzie są uwiązani do auta i bezradni gdy go nie ma...
Błażeju TAK, MASZ RACJĘ!!!! :564:

Blaisee
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2019-11-27, 20:06
Imię: Blazej
VOLVO: V70 II
Silnik: D5244T
KW/KM/NM: 190km/437Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 340000
Lokalizacja: 022
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Blaisee » 2022-05-18, 17:03

Cieszę się i polecam. Od 3 lat dojeżdżam do pracy pociągiem bo taniej, szybciej, czytam książki, aktualnie uczę się norweskiego. A tak bym stał w korku i patrzył na samochody na s8. Pozdrawiam cieplutko z pociągu.

Malenstwo8
VOLV
VOLV
Posty: 588
Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
Imię: Marcin
VOLVO: Lexus RX
Silnik: 350H
Rok: 2023
Średnie spalanie: 6,2
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Malenstwo8 » 2022-05-18, 22:13

I, że to tym pociągiem, to takie wygodne? Wstać wcześniej, dojechać jakkolwiek na dworzec o ustalonej porze, potem ściskać się z całą gawiedzią, na koniec znowu z dworca do roboty jakoś trzeba dojechać, mróz, przystanki, tłum ludzi, hałas, spóźniony autobus i jeszcze portfel i telefon można stracić, a jak ktoś jest budowlańcem, albo rehabilitantem, to z drabinami i stołem rehabilitacyjnym do tego pociągu i autobusu elegancko podbije, a w nocy jak ktoś kończy robotę pod lasem, to aż miło do pociągu lecieć i się modlić, żeby w łeb nie dostać. Faktycznie, same zalety 😂😂😂
Dla mnie jak będą same elektryki i nie zrobią zasięgu min 600 km i ładowania w 5-10 min do pełna, to sobie mogę roboty szukać z moim jeżdżeniem i nieprzewidywalnymi trasami, bo nigdy nie wiem, gdzie będę jechał następnego dnia i jak bardzo będę się śpieszył, a moje spóźnienie przez ładowanie się godzinami po ładowarkach gdzieś na zadupiu może kosztować moich klientów grube miliony, więc szybko mi podziękują. Mając diesla, mam pewny zasięg w trasie 750 km i tankuje go w 5 min na kolejne 750 km. Dzięki temu jestem mobilny. Elektrykiem, żeby zrobić 1500 km ze średnią prędkością 90 km/h, to bym chyba się ładował z 5 razy i stracił z 8 godzin na ładowarkach 😂😂😂
Rewelacja.

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1187
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: cezarpl » 2022-05-18, 23:23

Malenstwo8, To bardzo znamienne, że w dzisiejszych czasach objawiło się wielu "wujków Dobra Rada", którzy lepiej wiedzą co ktoś powinien robić. Sorry ale dopóki mamy wolny kraj to ja będę decydował w jaki sposób będę żył. Czasami też lubię skorzystać z komunikacji zbiorowej ale częściej - z różnych względów - muszę korzystać z auta, taka praca...

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 654
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 89
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: FUX » 2022-05-19, 06:50

No zdarza mnie się korzystać z roweru zamiast auta, ku zazdrości wielu, że mogę sobie na to pozwolić. Taka robota.

Malenstwo8
VOLV
VOLV
Posty: 588
Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
Imię: Marcin
VOLVO: Lexus RX
Silnik: 350H
Rok: 2023
Średnie spalanie: 6,2
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Malenstwo8 » 2022-05-19, 07:04

U mnie auto jest narzędziem pracy, więc jak mogę bez niego iść do pracy? To tak, jakby malarz pojechał do pracy bez pędzli i drabiny 😁
@Cezarpl, święta racja, @FUX, ja do pracy rowerem nie dam rady, za to średnio w tygodniu w ramach treningu przejeżdżam rowerem 80-100 km i przebiegam 40 km 🙂 To przyjemność i odskocznia po godzinach spędzonych w aucie i pośpiechu. Ja po pracy staram się nie wsiadać do auta, chyba, że muszę. Do sklepiku wiejskiego jadę rowerem lub idę, a już głośnych miast centrów unikam i zgiełk komunikacji miejskiej mnie nie interesuje.

FUX
VOLV
VOLV
Posty: 654
Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
Imię: FUX
VOLVO: YV1ZZL
Silnik: B5
Rok: 21
Przebieg: 89
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: FUX » 2022-05-19, 16:28

Traktuje zamiennie rower z walkingiem.
Bez problemu robię dziennie w ramach pracy 2-5 km, więc trochę się tego w tygodniu nazbiera.
Aby to 500-600 kCal spalić, wolę rower, bo szybciej. 20-30 km
Walking 4-10 km dziennie extra I zamiennie z rowerem lub czasami razem.
:mrgreen:

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4653
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: krzysztof_1973 » 2022-05-19, 17:11

Ja robię 4000-5000 tys. km rowerem / rok - dojazd do pracy + zakupy. Jednak wyjazdy służbowe, gdzie trzeba dojechać do miejsca szkolenia min 120 max 580 km trzeba posłużyć się samochodem. W tym przypadku pojazd elektryczny nie wchodzi w rachubę ( chodzi o czas dojazdu i pełną mobilność).
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Malenstwo8
VOLV
VOLV
Posty: 588
Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
Imię: Marcin
VOLVO: Lexus RX
Silnik: 350H
Rok: 2023
Średnie spalanie: 6,2
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Malenstwo8 » 2022-05-19, 18:23

Więc wnioski mamy podobne. Auto jako narzędzie pracy nie może mieć 250 km realnego zasięgu i ładować się godzinami. Prąd też nie bierze się z gniazdka, a obciążenie sieci przy wzroście sprzedaży aut elektryczny doprowadzi do black out. No ale na lobby nie ma rady. Dla mnie diesel to bardzo dobry i wydajny napęd.

Awatar użytkownika
cezarpl
VOLVO
VOLVO
Posty: 1187
Rejestracja: 2011-05-25, 21:52
Imię: Cezary
VOLVO: XC60
Silnik: D5 D4204T23 Polestar
KW/KM/NM: 177/240/500
Rok: 2019
Był na spocie: 0
Przebieg: 6300
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: cezarpl » 2022-05-19, 22:01

Malenstwo8, Otóż to. Również oczekuję na auto elektryczne z zasięgiem chociażby dwa razy większym niż rezerwa w moim D5...

Iwan
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6126
Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: B230FK/M90
KW/KM/NM: 99/135
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
Przebieg: 451000
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Iwan » 2022-05-19, 22:30

Hermogenes pisze:
2022-05-15, 16:22
Nasz kraj jakąś połową terytorium leży na gorących źródłach termalnych z opłacalnym wydobyciem
20 lat temu gadali profesory na UJ, że źródła termalne gdzieś u nas się eksploatowało "po taniości" i niezgodnie ze sztuką, bez wtłaczania zużytej wody z powrotem pod ziemię. Tylko zrzucanie tego gdzieś do potoków, kiedy woda niekoniecznie całkiem zimna i jakoś tam zmineralizowana. Państwo z tektury mamy nie od dziś.
Blaisee pisze:
2022-05-18, 16:03
Ja jako fan motoryzacji, na prawdę, niekiedy z przerażeniem patrzę, jak ludzie są uwiązani do auta i bezradni gdy go nie ma...
Taaa. To jest dramat. Ludzie mają do roboty dystans pieszy, może dłuższy pieszy/ krótszy rowerowy, a i tak wożą swoje szanowne 4 litery autem. Znam delikwentów co potrafią specjalnie jechać z domu auto tankować. Nie kumam, czy po drodze kiedy się jest w trasie to się nie da zjechać i zatankować? Można by idiotyczne zachowania mnożyć. Wielu "eko" ludzi jest mocnych w gębie, a ich zachowania przeczą temu co deklarują.

Ja przez 12 lata miałem diesla, bo taki mi się trafił akurat - chciałem kupić volvo 940. Teraz mam benzyniaka z LPG. Fakt, żre trochę litrów - powiedzmy 12 LPG vs. tamten 7-7,5 ON, więc kosztowo to może wychodzi lekko na korzyść gazowca. Super, diesel był 6 garowy, beznyniak to jednak plebejskie 4 cylindry, kultura pracy nie ta, dźwięk silnika żaden. Ale użytkowanie niebo a ziemia na korzyść benzyny z gazem. Szybko się rozgrzewa, ciszej o wiele, nie zostawia chmury dymu za sobą. Katalizator jest, badanie spalin wzorowo. W dolnym zakresie obrotów fajniejsza jazda niż D24TIC, który zaczynał się "zbierać" dość wysoko. Generalnie w kierunku elektryka/ hybrydy nie idę nijak. Ale z diesla jestem wyleczony może i na zawsze. Zdecydowanie benzyna + kuchenka.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.

Blaisee
V
V
Posty: 8
Rejestracja: 2019-11-27, 20:06
Imię: Blazej
VOLVO: V70 II
Silnik: D5244T
KW/KM/NM: 190km/437Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 340000
Lokalizacja: 022
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Blaisee » 2022-05-20, 11:46

"wujek dobra rada" :roll:
Sam mam diesla i tu euro3. Robię rocznie pod 10kkm, z czego używam go w 80% do tras 100-300km i to w miejsca, gdzie jest po prostu wygodniej (brak innej możliwości dojazdu), pozostałe 20% to miasto na cięższe zakupy, pilna sprawa, dojazd do lekarza itd. I wiem, świadomie truję, trafię do specjalnie dla mnie przygotowanego kręgu piekła. Mieszkam w Warszawie, gdzie jest świetna komunikacja miejska i na co dzień z niej korzystam. Jeśli ktoś uważa, że jest ciężko poruszać się w stolicy zbiorkomem to albo mieszka na obrzeżach albo dawno z niej nie korzystał i gada głupoty wyrobione sprzed 15 lat. Chyba, że ma poruszoną tu fobię przed zostawieniem auta na parkingu, ale to cięższy przypadek. Trasy pomiędzy miastami to pociąg lub samolot i wypożyczenie auta na miejscu (lub zbiorkom).

Jeśli ktoś twierdzi, że koniecznie musi jeździć dieslem/benzyną/holzgasem 70kkm rocznie, to niech jeździ. Czasem są takie zawody, że trzeba jeździć ze sprzętem w bagażniku do klienta. Ale ja bym oszalał i szukałbym zmian trybu życia/pracy, gdybym bity miesiąc w roku (przy zał. śr 90km/h) miał spędzać za kółkiem. Szkoda mi cennego czasu, wolałbym go spędzić inaczej. Dlatego tam gdzie można, sugerowaną przeze mnie alternatywą jest pociąg, jeśli nasz bagaż ogranicza się do walizki.
Co do diesla w mieście. Tylko restrykcyjne ruchy coś mogą zmienić. Na początku boli, ale uważam że jest to dobry kierunek. Sam niedługo przeprowadzam się na mokotów i jeśli będę musiał, to pozbędę się d5 z chęcią kupię elektryka jeśli będzie mnie na niego stać. W warszawie jest syf w powietrzu - ba, w całej Polsce jest. Palenie śmieci, wyrzucanie chemii do dołów, śmiecenie bo ktoś sprzątnie za mnie, to creme de la creme tego społeczeństwa.
Ja już rodziców pochowałem przez choroby płuc i nikt mnie nie przekona, że jakikolwiek ruch w kierunku poprawy jakości powietrza w mieście to bzdura i wymysł jarmużożerców w rurkach.

Malenstwo8
VOLV
VOLV
Posty: 588
Rejestracja: 2020-10-10, 18:09
Imię: Marcin
VOLVO: Lexus RX
Silnik: 350H
Rok: 2023
Średnie spalanie: 6,2
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Malenstwo8 » 2022-05-20, 13:31

@Blaisee, Ty też z tych, co myślą, że prąd bierze się z gniazdka?
Pochówku Rodziców oczywiście szczerze współczuję, ale resztę nie wiem jak skomentować. Zmiana zawodu/pracy, to rzeczywiście Ty jesteś jednak „wujek dobra rada” 😁
Mam jeszcze pytanie, czy wiesz jaki procent zanieczyszczeń generują auta w skali świata?

Awatar użytkownika
nurek
VOLVO
VOLVO
Posty: 1260
Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
Imię: Pawel
VOLVO: XC90II B5 diesel
Silnik: D420T2
KW/KM/NM: 235+14KM
Rok: 2021
Przebieg: 22222
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: nurek » 2022-05-20, 13:52

cezarpl pisze:
2022-05-19, 22:01
Również oczekuję na auto elektryczne z zasięgiem chociażby dwa razy większym niż rezerwa w moim D5...
Ile robisz na rezerwie? i przy jakiej prędkości

Czy ja dobrze rozumiem, że strefy czystego transportu co do zasady mają obejmować "centra" miast, i to tych większych? Skoro tak, to po co argumenty o rocznych przebiegach czy zasięgach skoro taka strefa to będzie miała max w polskich warunkach jakieś 4x4 km
Ostatnio zmieniony 2022-05-20, 13:54 przez nurek, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam,
Paweł
Obrazek Snovit
Obrazek Brandbil
Moje Volvo: Volvo XC90 II R-design
Moja Zabawka BMW 435i cabrio

Gonel
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2021-09-28, 09:48
Imię: Grzegorz
VOLVO: Chcę kupić V40
Silnik: Benzyna
Rok: 2018
Przebieg: 60000
Status: Offline

czy warto jeszcze kupować/trzymać diesle w perspektywie stref czystego transportu...

Post autor: Gonel » 2022-05-20, 13:53

No ja się wycofałem i kupiłem benzynę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”