30 lat Globetrottera

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Falcon
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 889
Rejestracja: 2008-08-25, 21:37
VOLVO: V40
Silnik: 1.9Di (D4192 T2)
KW/KM/NM: 70/95/190
Rok: 1999
Był na spocie: 21
Średnie spalanie: 6,0l ON
Przebieg: 245
Lokalizacja: WLKP
Status: Offline
Kontakt:

Re: 30 lat Globetrottera

Post autor: Falcon » 2009-06-20, 18:21

Obrazek
Kiedy wprowadzono kabinę Globetrotter na rynek, Volvo liczyło na sprzedaż kilkuset sztuk rocznie. Ale ten niszowy, jak początkowo sądzono, produkt szybko okazał się być sukcesem. W tym roku, 30 lat od jego premiery rynkowej, dziewięć spośród dziesięciu nowych samochodów ciężarowych Volvo FH to pojazdy z kabiną Globetrotter. Teraz, dokładnie tak jak na samym początku, główne elementy, na których opiera się koncepcja kabiny Globetrotter to środowisko kierowcy i komfort w kabinie na światowym poziomie.

Kabina Globetrotter została zaprojektowana w celu zaoferowania bezpieczniejszej opcji w przypadku realizacji zadań transportowych na duże odległości. Wolumen przewozów pomiędzy Europą Zachodnią i Wschodnią regularnie zwiększał się w latach 70. ubiegłego stulecia. Podróże trwały po kilka, nawet kilkanaście dni, a w trasę udawało się dwóch lub więcej kierowców, prowadząc pojazd na zmianę. Często, jedynym dostępnym sposobem na wypoczynek w kabinie były montowane na jej dachu nadbudówki z tworzywa sztucznego, co było rozwiązaniem pozostawiającym wiele do życzenia w kwestiach związanych z bezpieczeństwem. Volvo zdecydowało, że chce zaoferować bezpieczniejsze i bardziej komfortowe rozwiązanie.

Przewidywania Volvo, co do niskiej sprzedaży zostały szybko obalone. Kabina Globetrotter spotkała się z zapotrzebowaniem na poziomie, którego nikt nie był w stanie przewidzieć. Volvo, zamiast realizacji niszowych dostaw, zapoczątkowało całkowicie nowy rynek.

Dzisiejsza kabina powstaje
W 1980 roku Volvo, jako pierwsza firma, przedstawiło rewolucyjną koncepcję rozwoju prac nad projektowaniem kabiny samochodu ciężarowego. Zamiast oparcia projektu na koncepcji pojazdu ciężarowego, kabina została opracowana z uwzględnieniem kwestii istotnych z punktu widzenia kierowcy. W ramach realizacji tego projektu zbudowano makietę wnętrza kabiny, która prezentowana była na wystawach samochodów ciężarowych na całym świecie.

Ponad 2000 kierowców, którzy siedząc we wnętrzu makiety i wyrażając swoją opinię w ankiecie dotyczącej różnych aspektów związanych z samochodem ciężarowym, a także tego, jak, ich zdaniem, winno wyglądać środowisko pracy kierowcy, przyczyniło się do powstania nowego projektu kabiny. Po 11 latach prac nad rozwojem produktu, nowa kabina Globetrotter została wprowadzona, a jej prezentacja odbyła się wraz z premierą rynkową pojazdów serii Volvo FH w 1993 roku.
"Nie ma wątpliwości, co do tego, że kabina Globetrotter odegrała kluczową rolę w sukcesie Volvo na przestrzeni lat. Bezpieczeństwo było zawsze jedną z kluczowych wartości Volvo, a to jest właśnie jeden z głównych dowodów na to, że nasze wysiłki na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa opłacają się", powiedział Claes Nilsson, Prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.

Kabina Globetrotter jest od tego czasu nieustannie poddawana szczegółowym analizom i udoskonaleniom. W 1996 roku Volvo zaprezentowało kabinę Globetrotter XL, a wraz z nią, pierwszy pojazd ciężarowy oferujący możliwość przyjęcia postawy wyprostowanej w kabinie, której wysokość wynosiła 193 cm. W 2002 roku otoczenie kierowcy w kabinie zostało wyposażone w nowe fotele i nowa deskę rozdzielczą, natomiast w 2008 roku wprowadzony został nowy system audio-wideo. Inne, nowe elementy wówczas wprowadzone to leżanka oferująca różne możliwości jej składania oraz dostępny jako opcja, obracany fotel pasażera.

Przyszłość
Aktualnie obowiązujące przepisy nie zezwalają na zmiany wymiarów zewnętrznych kabiny samochodu ciężarowego. Tym nie mniej, nieustannie wprowadzane są zmiany ukierunkowane na jeszcze lepsze wykorzystanie dostępnej przestrzeni i dostosowanie kabiny Globetrotter do nowych regulacji prawnych.
„Koncepcja na jakiej opiera się kabina Globetrotter to połączenie rozwiązań proponowanych przez kierowców oraz optymalizacja zakresu działań mających na celu zaoferowanie bezpiecznego i komfortowego środowiska pracy i odpoczynku w ograniczonej przestrzeni - prace te nadal są kontynuowane," powiedział Rikard Orell, dyrektor ds. konstrukcji w Volvo Trucks. „Równie ważną jest możliwość zaoferowania zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i komunikacji. Dzięki skandynawskiemu wzornictwu, koncentrującemu się przede wszystkim na kwestiach związanych z kształtem, funkcjonalnością i jakością, koncepcja na której opiera się kabina Globetrotter zapewni jej sukces również w przyszłości".

Kamienie milowe:
- 1979: Powstaje pierwsza kabina Globetrotter. Volvo jest pierwszym producentem oferującym kompletne rozwiązanie w zakresie komfortu jazdy i odpoczynku w samochodzie ciężarowym.
- 1993: Nowa wersja kabiny Globetrotter wchodzi na rynek wraz z premierą rynkową pojazdów serii Volvo FH i szybko staje się najlepiej sprzedającą się kabiną Volvo.
- 1996: Na rynek wprowadzona jest kabina Globetrotter w wersji XL, w której wysokość wnętrza kabiny, wynosząca 193 cm, pozwala na przyjęcie postawy wyprostowanej.
- 2002: Otoczenie kierowcy jest udoskonalone poprzez wprowadzenie nowej deski rozdzielczej i nowych foteli.
- 2008: Dzięki dalszym udoskonaleniom, kabina staje się jeszcze bardziej przestronna. Zmodernizowany zostaje system audio-wideo oraz wprowadzona zostaje nowa leżanka, którą można przekształcić w fotel. Nowością, oferowaną jako opcja, jest obracany fotel pasażera.

źródło
mojeauto.pl
Żyj zawsze tak abyś nigdy nie został sam

Awatar użytkownika
marek
VOLV
VOLV
Posty: 582
Rejestracja: 2009-02-14, 18:46
Imię: MAREK
VOLVO: ex440/ex850/ex s80/xc90/740
Silnik: D5 2,4/2,3 turbo
KW/KM/NM: 163/156
Rok: 2004
Był na spocie: 35
Przebieg: 260500
Lokalizacja: szczecin
Status: Offline

Re: 30 lat Globetrottera

Post autor: marek » 2009-06-20, 21:23

dla tego wielu kierowcow ciezarowek potwierdza ze volfy stragi to najlepsze ciezarowki jakimi jezdzili ;) ;) ;)
http://www.youtube.com/user/las257?feature=results_main

POZDRAWIAM
Grzeczne dziewczynki idą do nieba, a niegrzeczne...
tam gdzie chcą.

Awatar użytkownika
gamgit
VIP
VIP
Posty: 9267
Rejestracja: 2007-09-18, 20:37
Imię: Piotr
VOLVO: XC60
Silnik: 2,4 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2016
Był na spocie: 70
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 105000
Lokalizacja: Kaszëbë
Status: Offline
Kontakt:

Re: 30 lat Globetrottera

Post autor: gamgit » 2009-06-26, 15:52

trochę drzwiczki schowków nad szybą mogły by nie skrzypieć ;) :mrgreen:

Awatar użytkownika
Swedol
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4650
Rejestracja: 2006-06-18, 10:46
Imię: Jacek
VOLVO: V70 '97 TDI Automat
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1997
Był na spocie: 44
Przebieg: 400000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: 30 lat Globetrottera

Post autor: Swedol » 2009-06-26, 19:19

marek pisze:volfy stragi
Co to jest ????????????????????????????????????????
Swedol Swedolowicz Swedolski
Водка - не женщина, должна быть холодной
Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura.
Stara ludowa prawda - wyślij głupka po flaszkę to przyniesie jedną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”