Po co komu nowe Volvo...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dz0rdasz
VIP
VIP
Posty: 1359
Rejestracja: 2006-08-06, 00:14
Imię: Robert
VOLVO: S70 i Volvo BL-71 2007r.
Silnik: 2500 LPG
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 382000
Lokalizacja: Młochów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Po co komu nowe Volvo...

Post autor: dz0rdasz » 2013-11-08, 13:43

rafalk74 pisze:Lord D5, To wiadomo ze nowe lepsze bez 2 zdań. Jednak ja po 3 kolejnych autkach jakie kupiłem prosto z salonu zdecydowałem się na 6 czy 7 letnie. Dlaczego :?: Bo mam już dosyć tego ze wyjazdem poza bramę salonu tracę 20% wartości autka a po kolejnych 5 dalszej 50% straty jego wartości. Ot dlaczego :idea:. A i koszty utrzymania nowego nie są wiele niższe od tego kilka lat starszego w którym wyposażenie i komfort nie odbiega od tego w nowym.
Prawie bym się zgodził, gdyby nie to pierwsze zdanie :mrgreen: Co nie którzy mają podejście mam ,stać mnie płacę . Każdy ma swoje racje .Tylko po co?
Tylko czy wydając na auto 250tysi i w najlepszym przypadku po trzech latach zaczyna doić was servis nie czujecie się że was oszukano ,sprzedano bubel?
Kto pamięta jakość aut z lat nap 90-tych zrozumie o co mi chodzi.
Jeśli wiadomo że producenci zmienili taktykę bo auta nowe w Polsce słabiej się sprzedają i trzeba klienta ograbić inaczej to ja dziękuję .
Za cenę lansu nowym bublem wolę zacząć budować dzieciom dom. A staruszek dobrze i na czas serwisowany bez druciarstwa długo jeszcze będzie biegał :mrgreen:
Nie piszę poprawnie po Polsku :-)

akarso
V
V
Posty: 123
Rejestracja: 2010-04-17, 21:26
VOLVO: 855 T-5
Silnik: 2.5 dłubnięty
KW/KM/NM: ~230KM
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja:
Status: Offline

Re: Po co komu nowe Volvo...

Post autor: akarso » 2013-11-08, 13:58

W dużej mierze kupowanie "youngtimerów" to robienie cnoty z konieczności, ale z drugiej strony jest to jakiś rachunek strat i zysków, czasem określony światopogląd, trudno to podsumować jednym zdaniem.

Choćby tak banalna sprawa jak spokój ducha w przypadku obcierek parkingowych czy pozostawienia samochodu w lesie i pójścia na dzień w góry. W przypadku strucla wartego góra 5k problem w ogóle nie istnieje, natomiast jeśli mowa o rocznym samochodzie to zaczyna się poszukiwanie parkingu strzeżonego albo podwórka "u chłopa"...

Zapewne gdyby było mnie stać na samochód za te 200 czy 300k to bym kupił RS6, zrobił je na 700 KM i był happy. Ale ponieważ jest jak jest, to żeby wydłubać jakieś 300 czy 400 KM muszę szukać czegoś łatwo modowalnego, z gazem na linkę, furą aftermarketowego szpeju i ogólnie czegoś co się zamknie w 20 czy 30k góra. Po modach.

Z drugiej znowuż strony kupowanie nówki to musi być strasznie frustrujące przedsięwzięcie o ile bierze się to w leasing albo kredyt na 30 lat i po wyjeździe od dealera samochód traci 25% wartości... Ponownie, trzeba sr** kasą żeby człowieka to nie obeszło.

Kolejna kwestia - koszta utrzymania. W pełnoletnim struclu będą spore jeśli to samochód z niegdysiejszej górnej półki i ma działać bez zarzutu, ale z drugiej strony możemy opękać całą blacharkę w cenie wkładu lusterka do audi. OFC, są ubezpieczenia, gwarancje i inne takie, ale to też swoje kosztuje.

Jakby się nie obracać du** zawsze z tyłu.

W każdym razie dopóki jakiś biznes nie przyniesie mi fury kasy będę twierdził że szczytowy okres rozwoju motoryzacji to lata '90 ubiegłego wieku :mrgreen:

Liquid
VO
VO
Posty: 166
Rejestracja: 2013-01-14, 18:11
Imię: Jarek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 107/145/185
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Po co komu nowe Volvo...

Post autor: Liquid » 2013-11-08, 14:18

nurek pisze:Nowe auta w tej chwili projektuje się pod leasing, max 3-4 lata użytkowania (pracowania na siebie) a potem bierzemy nowe. A potem 2. 3. i dalsi użytkownicy niech się martwią. Przykre ale prawdziwe. Stąd też roczne auto klasy premium kupisz o 30-40 proc. taniej.
Bo koncern nie ma większej korzyści z tego, że auto jest używane przez kolejnych użytkowników. Poza tym marki premium nie chcą być kojarzone z autami 10 - 15, a nawet 20 letnimi które są już "gruchotami". Auta marki premim są dla ludzi z portfelem premium, a koncern stara się dbać o wizerunek takej marki (poza wpływem kasy, co oczywiste).

Awatar użytkownika
rafalk74
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2899
Rejestracja: 2013-07-28, 04:55
Imię: rafal
VOLVO: s60
Silnik: d5
KW/KM/NM: 185
Rok: 2006
Średnie spalanie: yyyyy......
Przebieg: 0
Lokalizacja: SG (E)/Dębica
Status: Offline

Re: Po co komu nowe Volvo...

Post autor: rafalk74 » 2013-11-08, 14:26

dz0rdasz pisze:Za cenę lansu nowym bublem wolę zacząć budować dzieciom dom. A staruszek dobrze i na czas serwisowany bez druciarstwa długo jeszcze będzie biegał
Własnie o to mi chodziło tylko Ty ująłeś to lepiej (życiowo). Nawet jak miałem 2-3 obierki na autku zony (Fiesta) to tego nie robiłem bo w warunkach typowo miejskich pomalujesz, wypucujesz a pacan podjedzie pod marketem i obedrze Ci cały zderzak i po nim ani śladu. Fakt wielu zostawia karteczkę z nr.telefonu czy rejestracji (mowa o zachodzie choć tez z każdym razem coraz mniej) ale kilkukrotne malowanie np. tego samego miejsca mija się z celem.
Liquid pisze:Poza tym marki premium nie chcą być kojarzone z autami 10 - 15, a nawet 20 letnimi które są już "gruchotami". Auta marki premim są dla ludzi z portfelem premium, a koncern stara się dbać o wizerunek takej marki (poza wpływem kasy, co oczywiste).
Jeżeli jakaś marka ma być kojarzona z klasa premium to raczej będzie dbała o to by jej furki za 10, 15 czy 20 lat będą latały bezproblemowo a nie rozlatywały się jak plastikowa chińszczyzna. :lol: To podejście czysto komercyjne na przeciw premium.
Obrazek

Liquid
VO
VO
Posty: 166
Rejestracja: 2013-01-14, 18:11
Imię: Jarek
VOLVO: V50
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 107/145/185
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Po co komu nowe Volvo...

Post autor: Liquid » 2013-11-08, 14:41

rafalk74 pisze:
Liquid pisze:Poza tym marki premium nie chcą być kojarzone z autami 10 - 15, a nawet 20 letnimi które są już "gruchotami". Auta marki premim są dla ludzi z portfelem premium, a koncern stara się dbać o wizerunek takej marki (poza wpływem kasy, co oczywiste).
Jeżeli jakaś marka ma być kojarzona z klasa premium to raczej będzie dbała o to by jej furki za 10, 15 czy 20 lat będą latały bezproblemowo a nie rozlatywały się jak plastikowa chińszczyzna. :lol: To podejście czysto komercyjne na przeciw premium.
No właśnie nie będzie dbała o to. Dla nich jest ważny 1-szy klient, ewentualnie 2-gi, który będzie serwisował jeszcze auto u nich. BMW czy Audi nie chce być kojarzone z autami starymi, zjeżdżonymi bo nie w tym nic z "premium". Nie myl solidności i trwałości konstrukcji z czymś co w założeniu nie jest dla wszystkich. To, że często nowe auta są bublami tuż po wyjeździe z salonu to już inna historia.

Awatar użytkownika
dz0rdasz
VIP
VIP
Posty: 1359
Rejestracja: 2006-08-06, 00:14
Imię: Robert
VOLVO: S70 i Volvo BL-71 2007r.
Silnik: 2500 LPG
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 382000
Lokalizacja: Młochów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Po co komu nowe Volvo...

Post autor: dz0rdasz » 2013-11-08, 14:52

Ja już kupiłem w 2007 nową koparko-ładowarkę volvo . Myślałem :" Skoro osobówki zabić nie mogę to będzie też twarde"
Oj :???: Jak bardzo się myliłem :560: Materiały i jakość wykonania dno. Do dziś mnie trzęsie jak sobie przypomnę .

A co do premium? To mnie nie stać wymieniać premium co 3 - 4 lata.
Nie piszę poprawnie po Polsku :-)

Awatar użytkownika
nurek
VOLVO
VOLVO
Posty: 1260
Rejestracja: 2012-12-17, 10:19
Imię: Pawel
VOLVO: XC90II B5 diesel
Silnik: D420T2
KW/KM/NM: 235+14KM
Rok: 2021
Przebieg: 22222
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: Po co komu nowe Volvo...

Post autor: nurek » 2013-11-08, 15:18

Liquid pisze:Bo koncern nie ma większej korzyści z tego, że auto jest używane przez kolejnych użytkowników.
Oczywiście!
Teraz wytrzymałość części projektuje się na określony czas żeby zwiększyć przychody kncernu samochodowego- albo poprzez sprzedaż nowego auta albo części zapasowej.
A w Polsce mamy dodatkowo problem dysproporcji zarobków do cen dóbr z importu.
pozdrawiam,
Paweł
Obrazek Snovit
Obrazek Brandbil
Moje Volvo: Volvo XC90 II R-design
Moja Zabawka BMW 435i cabrio

Awatar użytkownika
rafalk74
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2899
Rejestracja: 2013-07-28, 04:55
Imię: rafal
VOLVO: s60
Silnik: d5
KW/KM/NM: 185
Rok: 2006
Średnie spalanie: yyyyy......
Przebieg: 0
Lokalizacja: SG (E)/Dębica
Status: Offline

Re: Po co komu nowe Volvo...

Post autor: rafalk74 » 2013-11-08, 15:25

Liquid pisze:No właśnie nie będzie dbała o to. Dla nich jest ważny 1-szy klient, ewentualnie 2-gi, który będzie serwisował jeszcze auto u nich.
Proszę nie myl pojęć. 1-wszy właściciel może najważniejszy jest w PL a na zachodzie własnie wszystkie serwisy opierają się na samochodach powyżej 4 lat. Jak byłyby serwisowane tylko do 2-3 lat to polowa ASO by padła bo na samej wymianie oleju i filtrów by im komornik zaglądał do kieszeni. Oni patrzą by klient jak najdłużej u nich serwisował (wymiana płynów, klocki , tarcze
itd. itp.)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”