Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
chele
PostNapisane: 2013-11-07, 15:48 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 23.06.2010, 00:03
Posty: 207
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60
Silnik: D5
KW/KM/NM: 136/185/450
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 111111
Nr z parady volvo: 0
Starsze vs. nowe, czyli porównanie parametrów głównie jakości i niezawodności aut sprzed 2000 r. do obecnie wytwarzanych

http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... ign=chrome


Góra
 Zobacz profil  
 
Kaban
PostNapisane: 2013-11-07, 19:30 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.12.2011, 22:37
Posty: 2037
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: -
Silnik: -
Rok: 0
Był na spocie: 31
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Tak apropo, jeszcze przed przeczytaniem artykulu. Mielismy dwie 70tki, obie z 97r. Teraz robilem chrzestnemu xc90 '04 z oryginalnym przebiegiem 128tys. Czesci i rozwiazania sa baaardzo podobne. Ale ich zywotnosc jakby 3x krotsza... Naprawde, nie zamienilbym sie... tyle pierdól kompletnie bez sensu sie psuje, ze az nie wierze. Wiem, ze to i tak nie jest duzo w porownaniu do konkurencji... Takze... Oby nie doszlo szybko do zaostrzenia przepisow ws emisji spalin, bo ja zamierzam zostac przy autach sprzed ~2000r.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
dz0rdasz
PostNapisane: 2013-11-07, 19:57 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.08.2006, 00:14
Posty: 1298
Lokalizacja: Rozalin k. Nadarzyna
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S 70 i Volvo BL-71 2007r.
Silnik: 2500 LPG (sekwencja)
KW/KM/NM: 144KM
Rok: 1997
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 330
Nr z parady volvo: 0
Jeszcze przedmówca zapomniał dodać że w owym XC90 była robiona dwa razy skrzynia biegów, koszt jedyne 26000zł :lol:
Zawsze będę bronił stwierdzenia "Im starsze tym lepsze" :569:

_________________
Nie piszę poprawnie po Polsku :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
rafalk74
PostNapisane: 2013-11-07, 20:19 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.07.2013, 04:55
Posty: 2741
Lokalizacja: SG (E)
Płeć: Mężczyzna
Imię: rafal
VOLVO: s60
Silnik: d5
KW/KM/NM: 185
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: yyyyy......
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
dz0rdasz napisał(a):
"Im starsze tym lepsze"

Podobnie jak wino i wapno gaszone :lol:

_________________
Było: 340/440/460/.....VW,$%"#¬@{&}Ç*^VW ;]
Jest: s60
Będzie: Obrazek :]


Góra
 Zobacz profil  
 
pocisk82
PostNapisane: 2013-11-07, 20:29 
Offline
VOLVO
VOLVO

Dołączył(a): 14.11.2012, 00:10
Posty: 1621
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Darek
VOLVO: XC70
Silnik: 2.5 T
KW/KM/NM: 166/210/320
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Średnie spalanie: 14lpg
Przebieg: 245000
Nr z parady volvo: 0
rafalk74 napisał(a):
dz0rdasz napisał(a):
"Im starsze tym lepsze"

Podobnie jak wino i wapno gaszone :lol:
Ale bez mowy o kobietach :lol:

_________________
ZARZĄDCA BARBASI!
VOLVO NIE JEST DLA KAZDEGO!
REGENERACJA LAKIERÓW SAMOCHODOWYCH!


Góra
 Zobacz profil  
 
Lord D5
PostNapisane: 2013-11-07, 23:15 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.05.2009, 19:14
Posty: 146
Lokalizacja: Polska
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80 AWD
Silnik: D5 Geartronic
KW/KM/NM: 158/215/420
Rok: 2012
Był na spocie: 0
Przebieg: 30000
Nr z parady volvo: 0
Pomijając tematy uboczne, to niestety w wielu dziedzinach pozostaje wybór - albo masz premium sprzed lat bez wielkich wydatków, albo masz premium po cię stać. 8-) Wasze rozważania opierają się na "26.000 zł" i to też potwierdza regułę.
Mnie ostatnio zagadał taksówkarz wioząc mnie po odbiór demolowanego niezmiennie przez serwis auta i nadziwić się nie mógł, jak można wydawać kasę na nowe auta, jak on ma starego merca i nic mu się nie psuje. Pomijając wytarte przez pasażerów elementy drzwi i wyraźnie przypominające o sobie elementy napędu i zawieszenia, to niestety styl i jakość zdecydowanie kieruje mnie na zakup nowego "szajsu". I może moja dwudziestoparoletnia miłość do Volvo jest trochę chora, to oglądając przed zapłaceniem kilku kawałków za naprawę nowych modeli budzi się we mnie diabeł "volvowskich nowinek" i zaczynam patrzeć na swoje auto jak na dziadka.
Prawda jest taka, że auta premium pierwsze mają nowości (czasem przełomowe, czasem gadżeciarskie) i niestety przez to też najszybciej tracą swoje walory luksusu. Nie da się w tym segmencie uzasadnić bezsensu kupowania nowych modeli, a dopisywanie znamion klasyki autom premium z końcówki lat 90' też nie jest chyba uzasadnionym pomysłem (klasyk to klasyk, który z roku na rok zyskuje na wartości, a nie auto, którego wartość można podwoić tankując bak do pełna :mrgreen: ). Stare auto psuje się podobnie jak nowe, ale sama kwestia kosztów tych awarii nie stawia jeszcze starszych aut na pozycji wygranej - komfort, technologia i nawet "gadżeciarkie" wyposażenie niosą konsekwencje finansowe, które przez nabywców pewnej grupy aut muszą być akceptowane.
Reasumując - dla mnie artykuły pokroju "lepiej mieć stare auto, którego utrzymanie przy życia nie kosztuje fortuny, zamiast nowego auta, którego eksploatacja jest kosztowna" są zdecydowaną pomyłką. Nie możesz zaakceptować kosztów utrzymania drogiego auta, to kup tańsze. Absurdalnie proste.

_________________
Ojcem może być każdy, ale Tata to ktoś wyjątkowy!


Góra
 Zobacz profil  
 
rafalk74
PostNapisane: 2013-11-07, 23:38 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.07.2013, 04:55
Posty: 2741
Lokalizacja: SG (E)
Płeć: Mężczyzna
Imię: rafal
VOLVO: s60
Silnik: d5
KW/KM/NM: 185
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: yyyyy......
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Lord D5, To wiadomo ze nowe lepsze bez 2 zdań. Jednak ja po 3 kolejnych autkach jakie kupiłem prosto z salonu zdecydowałem się na 6 czy 7 letnie. Dlaczego :?: Bo mam już dosyć tego ze wyjazdem poza bramę salonu tracę 20% wartości autka a po kolejnych 5 dalszej 50% straty jego wartości. Ot dlaczego :idea:. A i koszty utrzymania nowego nie są wiele niższe od tego kilka lat starszego w którym wyposażenie i komfort nie odbiega od tego w nowym.

_________________
Było: 340/440/460/.....VW,$%"#¬@{&}Ç*^VW ;]
Jest: s60
Będzie: Obrazek :]


Góra
 Zobacz profil  
 
Liquid
PostNapisane: 2013-11-08, 01:24 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.01.2013, 19:11
Posty: 211
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 107/145/185
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Lord D5 napisał(a):
Pomijając tematy uboczne, to niestety w wielu dziedzinach pozostaje wybór - albo masz premium sprzed lat bez wielkich wydatków, albo masz premium po cię stać. 8-) Wasze rozważania opierają się na "26.000 zł" i to też potwierdza regułę.
Mnie ostatnio zagadał taksówkarz wioząc mnie po odbiór demolowanego niezmiennie przez serwis auta i nadziwić się nie mógł, jak można wydawać kasę na nowe auta, jak on ma starego merca i nic mu się nie psuje. Pomijając wytarte przez pasażerów elementy drzwi i wyraźnie przypominające o sobie elementy napędu i zawieszenia, to niestety styl i jakość zdecydowanie kieruje mnie na zakup nowego "szajsu". I może moja dwudziestoparoletnia miłość do Volvo jest trochę chora, to oglądając przed zapłaceniem kilku kawałków za naprawę nowych modeli budzi się we mnie diabeł "volvowskich nowinek" i zaczynam patrzeć na swoje auto jak na dziadka.
Prawda jest taka, że auta premium pierwsze mają nowości (czasem przełomowe, czasem gadżeciarskie) i niestety przez to też najszybciej tracą swoje walory luksusu. Nie da się w tym segmencie uzasadnić bezsensu kupowania nowych modeli, a dopisywanie znamion klasyki autom premium z końcówki lat 90' też nie jest chyba uzasadnionym pomysłem (klasyk to klasyk, który z roku na rok zyskuje na wartości, a nie auto, którego wartość można podwoić tankując bak do pełna :mrgreen: ). Stare auto psuje się podobnie jak nowe, ale sama kwestia kosztów tych awarii nie stawia jeszcze starszych aut na pozycji wygranej - komfort, technologia i nawet "gadżeciarkie" wyposażenie niosą konsekwencje finansowe, które przez nabywców pewnej grupy aut muszą być akceptowane.
Reasumując - dla mnie artykuły pokroju "lepiej mieć stare auto, którego utrzymanie przy życia nie kosztuje fortuny, zamiast nowego auta, którego eksploatacja jest kosztowna" są zdecydowaną pomyłką. Nie możesz zaakceptować kosztów utrzymania drogiego auta, to kup tańsze. Absurdalnie proste.


Dokładnie, zgadzam się z tym. Wielu Polaków ma obsesje an punkcie Audi czy BMW, a na ich kieszeń odpowiedni byłby np. Opel. Kolega kupił BMW E60 z 2004r i nie ma tygodnia (!) żeby nie musiał być z czymś u mechanika. Na auto wydał ~45 tyś. no i jest niesmak, bo ciągle coś. Auto nie jest tani ew utrzymaniu bo to 3 litrowa benzyna w automacie no ale zaciska pasa bo musi płacić jeżeli chce mieć auto sprawne. Dla mnie to chore, za te pieniądze nie kupiłbym tak staergo auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
Kaban
PostNapisane: 2013-11-08, 02:39 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.12.2011, 22:37
Posty: 2037
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: -
Silnik: -
Rok: 0
Był na spocie: 31
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Moge sie zgodzic tylko z ostatnim postem i ostatnim zdaniem kolegi Lord D5.

Czego taki czlowiek, ktorego stac na marke premium oczekuje od auta. Zeby byl noooowyyy, laaadny, komfortowy, gadzeciarski... itp Ale od marki premium oczekuje, ze np. jadac autostrada nie spier**** mi sie poziomowanie bixenonow i ponad 2tys km bede wracal jak kret. Czemu lozysko kola rozdupcza sie po 120tys km a nie po 250-300tys jak bylo to w autach starszych? No troche nie na reke mi jazda po serwisach tak mlodym autem, bo zawsze od takiego auta oczekiwalo sie niezawodnosci, bo NOWE. Skrzynia biegow w xc90 t6 dobrym przykladem. Jest tam i miska olejowa i filtr oleju... W starszych skrzyniach olej choc to glupie podobno nie podlegal wymianie. Tu w XC juz byli w pelni swiadomi ze laduja do auta bubel i trzeba bedzie chuchac dmuchac na skrzynie. Krzyzak w kolumnie kierownicy? A to sie moze popsuc? W nowym jak najbardziej...

Kilkuletnie, rdzewiejace auta... Ah, szkoda sie nakrecac, wymieniac.
300tys na xc90 - wolę kupic LSa 400 za 20-30k, zainwestowac w niego przykladowo 50tys i cieszyc sie tym, ze dowiezie mnie bez zajakniecia na koniec swiata i z powrotem. Bo takie powinno byc auto. A telefon jest do dzwonienia.

Wybaczcie brak PL znakow.


Góra
 Zobacz profil  
 
Lord D5
PostNapisane: 2013-11-08, 07:35 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.05.2009, 19:14
Posty: 146
Lokalizacja: Polska
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80 AWD
Silnik: D5 Geartronic
KW/KM/NM: 158/215/420
Rok: 2012
Był na spocie: 0
Przebieg: 30000
Nr z parady volvo: 0
Pecha można mieć kupując też nowe auto bez ww. bajerów. Ja ma drugie już volvo (pierwsze z salonu, drugie odkupione, lecz znane mi od nowości) i w obu generowanie kosztów zaczęło się od piątego roku "życia". do tego czasu każde jeździło bezproblemowo. Gdyby tak założyć, to niestety wartymi uwagi są nie 6-7 latki, lecz 10-12 latki, a to już nie różnica klas, a zwyczajnie przepaść. Mi jazda takimi autami wystarczy, gdy muszę pojechać taksówką 8-)
By nie wychodzić na jakiegoś rozrzutnego pacana, to podkreślę, że sam też zacząłem widzieć bezsens kupowania nówki za 250 tyś. gdy nawet nie roczniak z przebiegiem kilku tyś. km jest o 1/5 tańszy a różnicy nie widać. Nie mniej potem wolę bulić ile trzeba, póki jeszcze daję radę. Czasem jazda jest jedynym relaksem po pracy na to volvo :lol:

_________________
Ojcem może być każdy, ale Tata to ktoś wyjątkowy!


Góra
 Zobacz profil  
 
melo30
PostNapisane: 2013-11-08, 09:40 
Offline
V
V

Dołączył(a): 1.08.2009, 16:55
Posty: 88
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60
Silnik: D5
KW/KM/NM: 136/185/400
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Nietrudno zauważyć, iż upraszczając z danej pojemności wyciskają dwukrotnie większa moc czy moment. Stare silniki bez turbo, zrobione z podobnych materiałów musza wytrzymać wiecej, przeniesienie napędu rownież. Blacha jest cieńsza/gorszej jakości z tym można sie zgodzić. Sami pchamy sie w nowoczesność, gonimy za osiągami...


Góra
 Zobacz profil  
 
robert1v
PostNapisane: 2013-11-08, 10:55 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2013, 18:09
Posty: 876
Płeć: Mężczyzna
Imię: Robert
VOLVO: V70II AWD 2.5T man:)
Silnik: B5254T2
KW/KM/NM: xxx/250/380
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 1xx
Przebieg: 137
Nr z parady volvo: 0
tym rodzynka słodsza in starsza i bardziej pomarszczona :mrgreen:

_________________
Szybciej nie mogę !!!
...http://imageshack.us/a/img24/3816/hj9f.jpg
http://imageshack.us/a/img14/9194/4okc.jpg
http://imageshack.us/a/img203/2016/oqzn.jpg
Obrazek
http://imageshack.com/a/img833/1023/iuvt.jpg
http://imageshack.us/a/img12/9697/uy11.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Cyro
PostNapisane: 2013-11-08, 11:14 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.09.2012, 11:59
Posty: 1574
Lokalizacja: DW/DLE
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v70 Classic
Silnik: R5, 2.5D
KW/KM/NM: 124KW/168KM/340NM
Rok: 2000
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 6,5
Przebieg: 309
Nr z parady volvo: 0
Temat rzeka i pewnie jeden obóz drugiego nigdy nie przekona. Ja do momentu zakupu volvo jeździłem autami klasy kompakt +, przeciętnych marek VW, Opel w miarę świerzych rocznikach (na nowe nie było mnie stać ale 3-4 lata + od rodziny po śmiesznych przebiegach i pewne). W porównaniu z tamtymi autami to moje v70 było 4-5x tańsze w zakupie i kilkanaście razy droższe w naprawach :) Fakt jest taki że chciałem kwadrata i mam. Komfort, moc, spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie, usterki (w nowych autach też się zdarząją), koszty - zależy jak na to patrzeć - ja nie mogę jeździć jak mam coś przetarte albo stuka czy puka, od razu robię. Moje obecne Volvo nawet przy jakichś harcorowych awariach nie zrujnuje mnie finansowo a i nie psuje się nadmiernie więc to daje jakiś tam komfort fizyczny.

Posiadanie auta nowego premium dużo kosztuje i to się nie zmieni, firma musi zarabiać. Poza tym duże koszty są przecież jednym ze stałych elementów premium.

Może i bym chciał nowsze Volvo czy BMW ale trzeba liczyć zamiary na siły i w tym przypadku finansowe.

_________________
Obrazek

Historia mojego sVena!
Zamienię moje Perfo na 17 do 850/v/s/xc/c70.


Góra
 Zobacz profil  
 
JEJEK
PostNapisane: 2013-11-08, 12:06 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.02.2011, 00:09
Posty: 1496
Lokalizacja: opole
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: s80 (stylizowany na executive)
Silnik: 2.5 TDI ; automat
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7.3
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Jak by na szybko policzyć to użytkowanie opla kadeta z 86r. (oczywiście kilka lat temu heh) było droższe niż użytkowanie s80 z 2000r., w starych autach sypie się co innego, nie licząc uganiania się za korozją.
Gdyby było mnie stać na nowe auto nie kupił bym klasyka z lat 90 , bo te auta już swoje przejechały +- kilka stłuczek po drodze :D

_________________
s80 2.9 204km EUROPA części: przepustnica 8644346 65CFM2, airbagi, pasy, piasty, serwa hamulcowe, maglownica SMI
el. blacharskie lakier 443, zderzaki, półosie, lampy tył, reflektor lewy, telefon, Radio HU-801, czujniki zawieszenia FOUR-C

-> >>>album zdjęć części<<< <-


Góra
 Zobacz profil  
 
nurek
PostNapisane: 2013-11-08, 13:29 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2012, 11:19
Posty: 371
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: XC60
Silnik: D5204T3
KW/KM/NM: 120/163
Rok: 2013
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Nowe auta w tej chwili projektuje się pod leasing, max 3-4 lata użytkowania (pracowania na siebie) a potem bierzemy nowe. A potem 2. 3. i dalsi użytkownicy niech się martwią. Przykre ale prawdziwe. Stąd też roczne auto klasy premium kupisz o 30-40 proc. taniej.

_________________
pozdrawiam,
Paweł

Obrazek
Obrazek
Moje Volvo:
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=141&t=62470"
Sprzedam: viewtopic.php?f=51&t=78862&e=0#p963071


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL