kup najtańsze zimówki - ja kupiłem kormoran suv coś tam - wzmocnione extra load, 16" za 699zł w tym wysyłka - w lecie na prawdę dają rade- sprawdzone na feriach w zakopcumpmp pisze:Lakier,
bardzo dziękuję za opinię.
Zastanawiałem się nad zakupem tych opon, Twoja opinia mnie wyprostowała
Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
-
- VOL
- Posty: 371
- Rejestracja: 2018-07-22, 09:44
- Imię: M
- VOLVO: V70
- Silnik: 2,4D
- KW/KM/NM: 163
- Rok: 2005
- Przebieg: 555555
- Lokalizacja: WRC
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
- amdr
- VOLVO
- Posty: 1268
- Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70
- Silnik: T5 - B5234T3
- KW/KM/NM: 176/240/330
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Zimy mamy jakie mamy, szczególnie w mieście, więc takie Micheliny uważam za dobrą opcję do słabszych wersji silnikowych i do przebiegów, przy których 2 komplety opony starzeją się a nie zużywają. Żona w Grande Punto od 4 lat ma całoroczne Uniroyale i są świetne, zero problemów, a co tydzień jeździ do mamy na wieś, kilometr po gruntowej drodze i czuć żeby brakowało zimówek. Samochód słabszy, lżejszy, zdecydowanie lepiej tu pasują niż do ciężkiego dość mocnego volvo.
Ja przejeździłem 4 lata na całorocznych Pirelli i z przyczepnością w zakrętach było bardzo dobrze ale gorzej przy hamowaniu w gorące dni oraz w deszczu. W zimie mimo raczej niezimowego bieżnika także OK, poddawały się w kopnym śniegu. Po 6 latach bieżnik z przodu zszedł do 5mm i opony z całkiem przestały trzymać. Kiedyś przy ostrym zapięciu dwójki na suchym ładnie kleiły, teraz kontrola trakcji mruga nawet na 3. W deszczu dramat jak na chińczykach. Z tyłu mam jeszcze 7mm bieżnika i tył zachowuje się poprawnie.
W tym roku kupiłem nowe letnie Hankooki, nie wiem jeszcze co z zimą.
Ja przejeździłem 4 lata na całorocznych Pirelli i z przyczepnością w zakrętach było bardzo dobrze ale gorzej przy hamowaniu w gorące dni oraz w deszczu. W zimie mimo raczej niezimowego bieżnika także OK, poddawały się w kopnym śniegu. Po 6 latach bieżnik z przodu zszedł do 5mm i opony z całkiem przestały trzymać. Kiedyś przy ostrym zapięciu dwójki na suchym ładnie kleiły, teraz kontrola trakcji mruga nawet na 3. W deszczu dramat jak na chińczykach. Z tyłu mam jeszcze 7mm bieżnika i tył zachowuje się poprawnie.
W tym roku kupiłem nowe letnie Hankooki, nie wiem jeszcze co z zimą.
-
- V
- Posty: 27
- Rejestracja: 2017-07-23, 09:38
- Imię: Michal
- VOLVO: XC90
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2010
- Średnie spalanie: 10.00
- Status: Offline
Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Dorzucę swoje wrażenia z Crossclimate w XC90 po sezonie letnim i przejechaniu blisko 10tyś km. Muszę powiedzieć, że są ciche obiektywnie, tzn. nie tylko jak na całoroczne. Jeśli chodzi o przyczepność na suchym i mokrym, są tak samo dobre jak średniej klasy letnie gumy (wcześniej jeździłem n Falken Azenis). Nie wiem czy to ze względu na wyższą masę auta, jednak auto gorzej się na nich prowadzi. Jest trochę gumowe, trudniej mu zachować tor jazdy. Przejawia się w konieczności delikatnego kontrowania kierownicy do toru jazdy (żeby nie został źle zrozumiany, nie dzieje się tak jak na filmach z lat 60tych gdzie występowało kręcenie kierownicy w jeździe na wprost). To o czym piszę jest minimalnie, ale jednak wyczuwalne.
Całościowo zalety i wada znoszą się wzajemnie, dlatego nie mam negatywnych odczuć do tych opon. Zobaczymy jak będą sprawdzać się zimą. Wówczas też napiszę o wrażeniach.
Całościowo zalety i wada znoszą się wzajemnie, dlatego nie mam negatywnych odczuć do tych opon. Zobaczymy jak będą sprawdzać się zimą. Wówczas też napiszę o wrażeniach.
- ayrsen
- Przyjaciele
- Posty: 1747
- Rejestracja: 2008-02-28, 04:39
- Imię: ayrsen
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.5T AWD GT
- KW/KM/NM: 188/255/405
- Rok: 0
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
- Kontakt:
Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Będzie tak samo jak latem - czyli poniżej dolnej niskiej rynkowej. Marne latem, marne zimą - marność nad marnościami...
I tak, oczywiście - „w Szczecinie w ubiegłym roku były trzy dni ze śniegiem” oraz „jeżdżę mało, prawie wyłącznie po centrum dużego nizinnego miasta” itd - pytanie tylko, dlaczego nie kupić starszego samochodu od dowolnego posiadanego - przecież będzie tylko trochę gorszy, a nie najgorszy. A tego jakoś nikt albo prawie nikt nie robi - ciekawe dlaczego, może dlatego, że lepsze jest wrogiem dobrego?
I tak, oczywiście - „w Szczecinie w ubiegłym roku były trzy dni ze śniegiem” oraz „jeżdżę mało, prawie wyłącznie po centrum dużego nizinnego miasta” itd - pytanie tylko, dlaczego nie kupić starszego samochodu od dowolnego posiadanego - przecież będzie tylko trochę gorszy, a nie najgorszy. A tego jakoś nikt albo prawie nikt nie robi - ciekawe dlaczego, może dlatego, że lepsze jest wrogiem dobrego?
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip & Valance - 18" Pegasus | Garmin RTI
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Czy jest tu jakiś moderator?! To jakiś dramat co tutaj się dzieje. Tyle wodolejstwa to ja dawno nie widziałem.
Wątek na 15 stron, z czego 10 nadaje się do kosza. Temat jest jasno określony, a mimo to jest cała masa gadania jak przy piwie na rybach.
Doszedłem do połowy (8. strona) i szlag mnie trafił!
Człowiek, który TESTOWAŁ opony pisze swoją opinię:
No ludzie! Szanujmy się!
Podziwiam kolegę symptomAG, za spokój i tak łagodną odpowiedź.
Trzeba dwie godziny poświęcić, żeby oddzielić ziarno od plew i przebić się przez całą masę wodolejstwa, aby dotrzeć do opinii ludzi, którzy TESTOWALI te opony.
Wątek na 15 stron, z czego 10 nadaje się do kosza. Temat jest jasno określony, a mimo to jest cała masa gadania jak przy piwie na rybach.
Doszedłem do połowy (8. strona) i szlag mnie trafił!
Człowiek, który TESTOWAŁ opony pisze swoją opinię:
Na co dostaje odpowiedź od człowieka, który prawdopodobnie NAWET NIE WIDZIAŁ NA OCZY tych opon, a na pewno ich nie testował:
... i wkleja zdjęcie wyścigówki F1.ayrsen pisze: ↑2017-01-05, 11:21Ech - lekko Cię poniosło. Tak leciutko.
I nie chodzi o moją niechęć do tego typu opon - choć nie będę tego krył - jestem na nie. Dlaczego? Bo wolę mieć oponę na lato i oponę na zimę. Ja wolę. Tak - wiem - warunki deszczowe w PL. Wiem. Ja wolę tak. Tak preferuję. Bo jeżdżę poza miastem. Bo jeżdżę po autostradach. Bo jeżdżę na narty w góry wysokie i odległe.
No ludzie! Szanujmy się!
Podziwiam kolegę symptomAG, za spokój i tak łagodną odpowiedź.
Trzeba dwie godziny poświęcić, żeby oddzielić ziarno od plew i przebić się przez całą masę wodolejstwa, aby dotrzeć do opinii ludzi, którzy TESTOWALI te opony.
- ayrsen
- Przyjaciele
- Posty: 1747
- Rejestracja: 2008-02-28, 04:39
- Imię: ayrsen
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.5T AWD GT
- KW/KM/NM: 188/255/405
- Rok: 0
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
- Kontakt:
Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Zapewne jest, zawsze był.
__________
Poniżej oryginalny wpis oraz odpowiedź. I to będzie mój jedyny komentarz do Twojego wpisu. Bądź pozdrowiony.
Ech - lekko Cię poniosło. Tak leciutko.symptomAG pisze:Na tym co było jazda praktycznie jak po szynach.
I nie chodzi o moją niechęć do tego typu opon - choć nie będę tego krył - jestem na nie. Dlaczego? Bo wolę mieć oponę na lato i oponę na zimę. Ja wolę. Tak - wiem - warunki deszczowe w PL. Wiem. Ja wolę tak. Tak preferuję. Bo jeżdżę poza miastem. Bo jeżdżę po autostradach. Bo jeżdżę na narty w góry wysokie i odległe. Bo w okolicach 3M aktualnie jest tak (źródło - http://www.trojmiasto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;)
A odnośnie samych szyn - te samochody jeżdżą jak po szynach i to nie głównie z powodu opon, więc pisanie o oponach całorocznych w tym kontekście...
symptomAG pisze: ↑2017-01-05, 11:36Skrót myślowy - w sensie że w żadnym momencie nie pojechałem w inną stronę niż chciałem
ayrsen pisze: Ja wolę tak. Tak preferuję. Bo jeżdżę poza miastem. Bo jeżdżę po autostradach. Bo jeżdżę na narty w góry wysokie i odległe
No i dobre podsumowanie - każdy kupuje to czego potrzebuje
A tak apropos przekonań, to do tej zimy też byłem ortodoksyjnym wyznawcą opon sezonowych. Natomiast po przeczytaniu i obejrzeniu całego internetu n/t CC przekonałem się że może to być dobre. I dla eksperymentu kupiłem. Czy eksperyment się powiódł będę wiedział pewnie za kilka miesięcy po przelataniu zimy i części lata.
S60 2.5T AWD GT | BSR Stage 2 | Eibach PRO-KIT & 10mm spacers | iPd Anti-Sway Bars - HD Links - Adjustable Rear Toe Rods - Rear Camber Bushing Kit - Rear Chassis Brace | S60R Brembo - Gauges - Steering Wheel - Door Sills - Rear Lip & Valance - 18" Pegasus | Garmin RTI
- koper
- V
- Posty: 76
- Rejestracja: 2007-05-08, 20:37
- Imię: Michal
- VOLVO: v70; s60r; s80v8
- Silnik: 2.5; 4.4
- KW/KM/NM: 144; 300; 315
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 13; 12; 16
- Lokalizacja: Tychy
- Status: Offline
Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Moja opinia po 2,5 roku (35 tys. km) na tylnonapędowym Lexusie GS250. Opona bardzo dobra w każdych warunkach oprócz śniegu, gdzie jest niewiele lepsza niż letnia.
Kilka uwag:
- trochę mniej precyzji na suchym z uwagi na ząbki
- w zimie na suchym i mokrym dużo lepsza niż zimówka (opona nie twardnieje jak letnia)
- śnieg: wydawało mi się w 1 sezonie ok. A w 2 już jakaś porażka (zużyty tylko 1mm)
Ogólnie jako całoroczna jest świetna pod warunkiem, że nie ma śniegu. Jak jest śnieg lub chociaż w kilku procentach może być, to auto zostaje w garażu a biorę inne z oponami zimowymi...
Jakby to było jedyne auto w rodzinie to nigdy bym ich nie kupił. Tak więc nie polecam jak ktoś nie ma możliwości wsiąść w inne auto z porządnymi zimowymi jak pada śnieg.
Kilka uwag:
- trochę mniej precyzji na suchym z uwagi na ząbki
- w zimie na suchym i mokrym dużo lepsza niż zimówka (opona nie twardnieje jak letnia)
- śnieg: wydawało mi się w 1 sezonie ok. A w 2 już jakaś porażka (zużyty tylko 1mm)
Ogólnie jako całoroczna jest świetna pod warunkiem, że nie ma śniegu. Jak jest śnieg lub chociaż w kilku procentach może być, to auto zostaje w garażu a biorę inne z oponami zimowymi...
Jakby to było jedyne auto w rodzinie to nigdy bym ich nie kupił. Tak więc nie polecam jak ktoś nie ma możliwości wsiąść w inne auto z porządnymi zimowymi jak pada śnieg.
Ostatnio zmieniony 2020-05-18, 10:59 przez koper, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VOLV
- Posty: 995
- Rejestracja: 2016-08-09, 13:13
- Imię: Greg
- VOLVO: v70 asb
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 171/231/498
- Rok: 2012
- Średnie spalanie: 4,1
- Przebieg: 228000
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Michelin CrossClimate - Letnie opony na zimę
Szczera opinia rzadko się trafia, IMO cenny głos.