kosztem PV, bo wiatraki wykoszono...
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
-
- VOLVO
- Posty: 1060
- Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
- Imię: Marcin
- VOLVO: było XC60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 190
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 8.7l
- Przebieg: 129500
- Status: Offline
-
- V
- Posty: 27
- Rejestracja: 2017-03-26, 22:10
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: V50, V70
- Silnik: D5, D4
- KW/KM/NM: 180
- Rok: 2008
- Przebieg: 134000
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
tylko, że... tamten akurat wątek dotyczył ciepła sieciowego w domach zamiast prywatnych pieców na syf węglowy, tak, że ten, trochę nie o gniazdku mowa kiler
- kiler
- VOL
- Posty: 401
- Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
- Imię: marek
- VOLVO: v70
- Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
- Rok: 2011
- Przebieg: 140000
- Lokalizacja: poznań
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
niby tak tylko że te wymarzone "bezemisyjne " samochody tez trzeba czymś zasilać
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
Zgadzam się. Przedsiębiorstwa potrafią liczyć. Gdyby to było opłacalne to auta firmowe już by jeździły na prąd. A tego nie widać.
Nieprawda. To jest mit. Recykling akumulatorów jest na wysokim poziomie: https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/ ... ii-li-ion/
Zgadza się, ale z biegiem lat to się będzie zmieniało. Poza tym znacznie czyściej jest spalić węgiel w elektrowni, która ma bardzo kontrolowany proces spalania i szereg filtrów. Niż spalać paliwo w silnikach, które to (szczególnie w mieście) procentowo pracują bardzo krótko w swych optymalnych warunkach.
Nie porzuca się. Wręcz przeciwnie. Niemcy rozwijają technologię bardzo intensywnie. Mają już chyba ponad 100 stacji tankowania wodoru. Przyjęli strategię wodorową, do której będą mocno przekonywać całą UE. Stety, czy niestety ale oni mają tak mocną pozycję, że można być pewnym wdrożenia tej strategii w całej Wspólnocie.
LPG to moim zdaniem świetne rozwiązanie, bo po montażu instalacji LPG, auta benzynowe stają się nieco tańsze w eksploatacji niż diesle. Wiem co mówię, bo sam dokładnie sprawdziłem i porównałem na przestrzeni kilku lat. Instalacje fabryczne mogą mieć mniejszy zbiornik benzynowy, dzięki czemu zbiornik LPG praktycznie nie zabiera miejsca w bagażniku.
Pozostaje tylko cały czas problem z CO2. LPG jest z ropy naftowej. Wodór może być produkowany z elektrolizy wody. Elektrolizery zasilane prądem z zeroemisyjnego źródła i już mamy neutralność. Dzięki czemu nie ma śladu węglowego.
Zgadzam się. Próbują rozwijać jednocześnie sprawdzone ale nieekologiczne elektrownie cieplne na węgiel. Ale o tym już nie mówią głośno.
- kiler
- VOL
- Posty: 401
- Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
- Imię: marek
- VOLVO: v70
- Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
- Rok: 2011
- Przebieg: 140000
- Lokalizacja: poznań
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
79
A skąd bierze się wodór w stanie wolnym ??
Powstaje w wyniku procesu elektrolizy i to napewno nie na samej stacji tylko w jakiejś fabryce czy czymś takim
1 jak wiemy z chemii chyba z 7 klasy szkoły podstawowej do procesu elektrolizy potrzebny jest prąd
2 ten wodór trzeba zmagazynować , przewieźć i na danej stacji też magazynować . To nie jest ani łatwe ani tanie ani napewno nie jest "energooszczędne" co stawia pod znakiem zapytania "ekologie" całego tego przedsięwzięcia
-
- VOLVO
- Posty: 2098
- Rejestracja: 2017-06-23, 18:40
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: V60 CC AWD
- Silnik: 2,4D4
- KW/KM/NM: 220/440
- Rok: 2018
- Średnie spalanie: 8,3
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
CNG to CNG, a biogaz czy biometan to biogaz lub biometan. Chociaż skład jest podobny (głównie metan), to pochodzenie różne. CNG to gaz ziemny, a biogaz jak sama nazwa wskazuje może być i z krówek
- kiler
- VOL
- Posty: 401
- Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
- Imię: marek
- VOLVO: v70
- Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
- Rok: 2011
- Przebieg: 140000
- Lokalizacja: poznań
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
Skład jest praktycznie taki sam i one obydwa po sprężeniu mogą być wykorzystane do napędzania samochodu korzystając z dokładnie tej samej instalacji
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
No właśnie o to chodzi! Żeby magazynować nadwyżki prądu z wiatraków i PV. Zamiast zmarnować to robić wodór. Taki magazyn energii.
A benzynę nie trzeba?
A przewożenie benzyny jest energooszczędne? Tak trudno sobie wyobrazić, że cysterna będzie też napędzana wodorem? Wodór jest trudniej (drożej) magazynować, ale jeśli sama cena wodoru będzie niższa niż cena paliw ropopochodnych to wodór może się stać konkurencyjny.
- kiler
- VOL
- Posty: 401
- Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
- Imię: marek
- VOLVO: v70
- Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
- Rok: 2011
- Przebieg: 140000
- Lokalizacja: poznań
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
ale cysterna na benzynę będzie ok 10xtańsza i co za tym idzie 10x bardziej energooszczędna w produkcji od wodorowej
tak samo proces przechowywania wodoru
Zasada jak przy samochodach elektrycznych - piękne , nie trują , nie kopcą ale nikt już nie powie że większość baterii jest produkowana w chinach gdzie coś takiego jak ekologia produkcji nie istnieje , z surowców wydobywanych Afryce z jeszcze mniejszym przestrzeganiem norm eko
Ja tam nigdy nie uwierzę że wodór będzie tańszy niż benzyna ropa itp
wszem - na początku można na niego zmniejszyć akcyzę czy wogóle z niej zrezygnować , czy zmniejszyć inne podatki zawarte w cenie ale docelowo żaden kraj nie "odejmie sobie od gęby" tak ogromnych pieniędzy jakie wpływają z wszelkiego rodzaju opłat z paliwo
widziałeś kiedykolwiek żeby cokolwiek związane z motoryzacją staniało na dłuższą metę ??
tak samo proces przechowywania wodoru
Zasada jak przy samochodach elektrycznych - piękne , nie trują , nie kopcą ale nikt już nie powie że większość baterii jest produkowana w chinach gdzie coś takiego jak ekologia produkcji nie istnieje , z surowców wydobywanych Afryce z jeszcze mniejszym przestrzeganiem norm eko
Ja tam nigdy nie uwierzę że wodór będzie tańszy niż benzyna ropa itp
wszem - na początku można na niego zmniejszyć akcyzę czy wogóle z niej zrezygnować , czy zmniejszyć inne podatki zawarte w cenie ale docelowo żaden kraj nie "odejmie sobie od gęby" tak ogromnych pieniędzy jakie wpływają z wszelkiego rodzaju opłat z paliwo
widziałeś kiedykolwiek żeby cokolwiek związane z motoryzacją staniało na dłuższą metę ??
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
Cysterna na wodór będzie droższa w produkcji, to fakt. Przy odpowiedniej skali ceny spadną. Ilość energii na produkcję w stosunku do ilości energii transportowanej taką cysterną w trakcie całej długoletniej eksploatacji jest pomijalna.
Z resztą wcale nie jest powiedziane, że transport cysternami będzie wiodący. Już teraz wiadomo, że będą próby przesyłania wodoru gazociągami wraz z gazem ziemnym. Podobno nawet NS2 jest na to gotowy.
To jest niestety do poprawy. Świat jest daleki od ideału. Wszędzie rządzą pieniądze. Zwróć uwagę, że przy wydobyciu ropy także są ogromne szkody dla środowiska. Więc ten argument także masz nietrafiony.kiler pisze: ↑2020-11-02, 20:23Zasada jak przy samochodach elektrycznych - piękne , nie trują , nie kopcą ale nikt już nie powie że większość baterii jest produkowana w chinach gdzie coś takiego jak ekologia produkcji nie istnieje , z surowców wydobywanych Afryce z jeszcze mniejszym przestrzeganiem norm eko
I nikt tego nie gwarantuje. Wodór jest jedną z obiecujących technologii. Ale jak pokazuje historia, niczego nie można być pewnym w kwestii rozwoju technologii.
W pełni się zgadzam. To oczywiste, że gdy wodór (lub inne źródło energii) zacznie odgrywać znaczącą rolę to praktycznie każdy rząd momentalnie nałoży podatki. Fundusz drogowy musi z czegoś być zasilany.kiler pisze: ↑2020-11-02, 20:23wszem - na początku można na niego zmniejszyć akcyzę czy wogóle z niej zrezygnować , czy zmniejszyć inne podatki zawarte w cenie ale docelowo żaden kraj nie "odejmie sobie od gęby" tak ogromnych pieniędzy jakie wpływają z wszelkiego rodzaju opłat z paliwo
widziałeś kiedykolwiek żeby cokolwiek związane z motoryzacją staniało na dłuższą metę ??
Bardziej mnie ciekawi jaki będzie pomysł na pobór opłat drogowych od samochodów elektrycznych ładowanych ładowanych z sieci domowej.
Każdemu viatoll założą?
-
- V
- Posty: 43
- Rejestracja: 2020-07-26, 10:33
- Imię: A
- VOLVO: V40
- Silnik: 2.0 D4
- KW/KM/NM: 190
- Rok: 2014
- Średnie spalanie: 8,5
- Przebieg: 154000
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
A mam takie pytanie jakiej firmy są silnik diesla w volvo v40 koło 2013roku D3 D4?
-
- VO
- Posty: 241
- Rejestracja: 2019-08-20, 14:13
- Imię: Rafal
- VOLVO: xc60
- Silnik: D4204T14
- KW/KM/NM: 200kM
- Rok: 2015
- Przebieg: 135500
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
Jak to jakiej produkcji?własnej volvo VEA
-
- V
- Posty: 43
- Rejestracja: 2020-07-26, 10:33
- Imię: A
- VOLVO: V40
- Silnik: 2.0 D4
- KW/KM/NM: 190
- Rok: 2014
- Średnie spalanie: 8,5
- Przebieg: 154000
- Status: Offline
Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową
Tak pytam bo słyszałem że Peugeot ale byłem zdziwiony