Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

kowalma
VOLVO
VOLVO
Posty: 1060
Rejestracja: 2017-03-27, 21:58
Imię: Marcin
VOLVO: było XC60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2017
Średnie spalanie: 8.7l
Przebieg: 129500
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: kowalma » 2020-10-21, 14:42

kiler pisze:
2020-10-21, 09:33
yoss7
kosztem PV, bo wiatraki wykoszono...

yoss71
V
V
Posty: 27
Rejestracja: 2017-03-26, 22:10
Imię: Krzysztof
VOLVO: V50, V70
Silnik: D5, D4
KW/KM/NM: 180
Rok: 2008
Przebieg: 134000
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: yoss71 » 2020-10-22, 15:29

kiler pisze:
2020-10-21, 09:33
Owszem elektrownia może mieć wyższą sprawnośc ale .... po drodze są sieci przesyłowe , transformatory i mnóstwo innych które tą sprawność finalnie (czyli w gniazdku w naszym domu ) obniżają
tylko, że... tamten akurat wątek dotyczył ciepła sieciowego w domach zamiast prywatnych pieców na syf węglowy, tak, że ten, trochę nie o gniazdku mowa kiler :)

Awatar użytkownika
kiler
VOL
VOL
Posty: 391
Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
Imię: marek
VOLVO: v70
Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
Rok: 2011
Przebieg: 140000
Lokalizacja: poznań
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: kiler » 2020-10-22, 17:04

niby tak tylko że te wymarzone "bezemisyjne " samochody tez trzeba czymś zasilać :)

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: BK » 2020-10-27, 14:25

Nemo24 pisze:
2020-10-13, 20:56
Szkoda tylko, że te wszystkie zabawy w elektromobilność wyglądają pięknie w reklamach.
Zgadzam się. Przedsiębiorstwa potrafią liczyć. Gdyby to było opłacalne to auta firmowe już by jeździły na prąd. A tego nie widać.
Nemo24 pisze:
2020-10-13, 20:56
Dlaczego rządzący zapominają o tym, że produkcja baterii, czy utylizacja są niesamowicie obciążające dla środowiska.
Nieprawda. To jest mit. Recykling akumulatorów jest na wysokim poziomie: https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/ ... ii-li-ion/
zbij pisze:
2020-10-14, 13:42
A prąd w Polsce pochodzi głównie ze spalania węgla. Wątpliwa ekologia...
Zgadza się, ale z biegiem lat to się będzie zmieniało. Poza tym znacznie czyściej jest spalić węgiel w elektrowni, która ma bardzo kontrolowany proces spalania i szereg filtrów. Niż spalać paliwo w silnikach, które to (szczególnie w mieście) procentowo pracują bardzo krótko w swych optymalnych warunkach.
Czarny82 pisze:
2020-10-14, 14:53
Dlaczego porzuca się pomysł z wodorem, nie wspiera choćby i znanego LPG. To wszystko to nic innego jak lobby które narzuca własne pomysły i chce robić na tym interes.
Nie porzuca się. Wręcz przeciwnie. Niemcy rozwijają technologię bardzo intensywnie. Mają już chyba ponad 100 stacji tankowania wodoru. Przyjęli strategię wodorową, do której będą mocno przekonywać całą UE. Stety, czy niestety ale oni mają tak mocną pozycję, że można być pewnym wdrożenia tej strategii w całej Wspólnocie.
LPG to moim zdaniem świetne rozwiązanie, bo po montażu instalacji LPG, auta benzynowe stają się nieco tańsze w eksploatacji niż diesle. Wiem co mówię, bo sam dokładnie sprawdziłem i porównałem na przestrzeni kilku lat. Instalacje fabryczne mogą mieć mniejszy zbiornik benzynowy, dzięki czemu zbiornik LPG praktycznie nie zabiera miejsca w bagażniku.
Pozostaje tylko cały czas problem z CO2. LPG jest z ropy naftowej. Wodór może być produkowany z elektrolizy wody. Elektrolizery zasilane prądem z zeroemisyjnego źródła i już mamy neutralność. Dzięki czemu nie ma śladu węglowego.
Czarny82 pisze:
2020-10-14, 18:12
Ot taka ekologia i próżne gadanie ze strony Niemców.
O ekologii przy produkcji i utylizacji baterii, każdy może poczytać.
Zgadzam się. Próbują rozwijać jednocześnie sprawdzone ale nieekologiczne elektrownie cieplne na węgiel. Ale o tym już nie mówią głośno.

Awatar użytkownika
kiler
VOL
VOL
Posty: 391
Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
Imię: marek
VOLVO: v70
Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
Rok: 2011
Przebieg: 140000
Lokalizacja: poznań
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: kiler » 2020-10-31, 23:01

BK pisze:
2020-10-27, 14:25
Niemcy rozwijają technologię bardzo intensywnie. Mają już chyba ponad 100 stacji tankowania wodoru.
79 :)
A skąd bierze się wodór w stanie wolnym ??
Powstaje w wyniku procesu elektrolizy i to napewno nie na samej stacji tylko w jakiejś fabryce czy czymś takim :)
1 jak wiemy z chemii chyba z 7 klasy szkoły podstawowej do procesu elektrolizy potrzebny jest prąd
2 ten wodór trzeba zmagazynować , przewieźć i na danej stacji też magazynować . To nie jest ani łatwe ani tanie ani napewno nie jest "energooszczędne" co stawia pod znakiem zapytania "ekologie" całego tego przedsięwzięcia

rezon
VOLVO
VOLVO
Posty: 2089
Rejestracja: 2017-06-23, 18:40
Imię: Krzysztof
VOLVO: V60 CC AWD
Silnik: 2,4D4
KW/KM/NM: 220/440
Rok: 2018
Średnie spalanie: 8,3
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: rezon » 2020-10-31, 23:29

kiler pisze:
2020-10-21, 09:33
Jest np gaz CNG do produkcji którego wystarczy nawet ...... kupa krów (ludzka w sumie też )
CNG to CNG, a biogaz czy biometan to biogaz lub biometan. Chociaż skład jest podobny (głównie metan), to pochodzenie różne. CNG to gaz ziemny, a biogaz jak sama nazwa wskazuje może być i z krówek ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
kiler
VOL
VOL
Posty: 391
Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
Imię: marek
VOLVO: v70
Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
Rok: 2011
Przebieg: 140000
Lokalizacja: poznań
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: kiler » 2020-11-01, 09:15

Skład jest praktycznie taki sam i one obydwa po sprężeniu mogą być wykorzystane do napędzania samochodu korzystając z dokładnie tej samej instalacji

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: BK » 2020-11-02, 10:10

kiler pisze:
2020-10-31, 23:01
1 jak wiemy z chemii chyba z 7 klasy szkoły podstawowej do procesu elektrolizy potrzebny jest prąd
No właśnie o to chodzi! Żeby magazynować nadwyżki prądu z wiatraków i PV. Zamiast zmarnować to robić wodór. Taki magazyn energii.
kiler pisze:
2020-10-31, 23:01
2 ten wodór trzeba zmagazynować , przewieźć i na danej stacji też magazynować .
A benzynę nie trzeba?
kiler pisze:
2020-10-31, 23:01
To nie jest ani łatwe ani tanie ani napewno nie jest "energooszczędne" co stawia pod znakiem zapytania "ekologie" całego tego przedsięwzięcia
A przewożenie benzyny jest energooszczędne? Tak trudno sobie wyobrazić, że cysterna będzie też napędzana wodorem? Wodór jest trudniej (drożej) magazynować, ale jeśli sama cena wodoru będzie niższa niż cena paliw ropopochodnych to wodór może się stać konkurencyjny.

Awatar użytkownika
kiler
VOL
VOL
Posty: 391
Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
Imię: marek
VOLVO: v70
Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
Rok: 2011
Przebieg: 140000
Lokalizacja: poznań
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: kiler » 2020-11-02, 20:23

ale cysterna na benzynę będzie ok 10xtańsza i co za tym idzie 10x bardziej energooszczędna w produkcji od wodorowej
tak samo proces przechowywania wodoru
Zasada jak przy samochodach elektrycznych - piękne , nie trują , nie kopcą ale nikt już nie powie że większość baterii jest produkowana w chinach gdzie coś takiego jak ekologia produkcji nie istnieje , z surowców wydobywanych Afryce z jeszcze mniejszym przestrzeganiem norm eko
Ja tam nigdy nie uwierzę że wodór będzie tańszy niż benzyna ropa itp
wszem - na początku można na niego zmniejszyć akcyzę czy wogóle z niej zrezygnować , czy zmniejszyć inne podatki zawarte w cenie ale docelowo żaden kraj nie "odejmie sobie od gęby" tak ogromnych pieniędzy jakie wpływają z wszelkiego rodzaju opłat z paliwo
widziałeś kiedykolwiek żeby cokolwiek związane z motoryzacją staniało na dłuższą metę ??

BK
VO
VO
Posty: 348
Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
Imię: Bartosz
VOLVO: V70
Silnik: D5244T14 + TF-80SC
KW/KM/NM: 129kW
Rok: 2009
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 8,685
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: BK » 2020-11-03, 10:38

kiler pisze:
2020-11-02, 20:23
ale cysterna na benzynę będzie ok 10xtańsza i co za tym idzie 10x bardziej energooszczędna w produkcji od wodorowej
Cysterna na wodór będzie droższa w produkcji, to fakt. Przy odpowiedniej skali ceny spadną. Ilość energii na produkcję w stosunku do ilości energii transportowanej taką cysterną w trakcie całej długoletniej eksploatacji jest pomijalna.
Z resztą wcale nie jest powiedziane, że transport cysternami będzie wiodący. Już teraz wiadomo, że będą próby przesyłania wodoru gazociągami wraz z gazem ziemnym. Podobno nawet NS2 jest na to gotowy.
kiler pisze:
2020-11-02, 20:23
Zasada jak przy samochodach elektrycznych - piękne , nie trują , nie kopcą ale nikt już nie powie że większość baterii jest produkowana w chinach gdzie coś takiego jak ekologia produkcji nie istnieje , z surowców wydobywanych Afryce z jeszcze mniejszym przestrzeganiem norm eko
To jest niestety do poprawy. Świat jest daleki od ideału. Wszędzie rządzą pieniądze. Zwróć uwagę, że przy wydobyciu ropy także są ogromne szkody dla środowiska. Więc ten argument także masz nietrafiony.
kiler pisze:
2020-11-02, 20:23
Ja tam nigdy nie uwierzę że wodór będzie tańszy niż benzyna ropa itp
I nikt tego nie gwarantuje. Wodór jest jedną z obiecujących technologii. Ale jak pokazuje historia, niczego nie można być pewnym w kwestii rozwoju technologii.
kiler pisze:
2020-11-02, 20:23
wszem - na początku można na niego zmniejszyć akcyzę czy wogóle z niej zrezygnować , czy zmniejszyć inne podatki zawarte w cenie ale docelowo żaden kraj nie "odejmie sobie od gęby" tak ogromnych pieniędzy jakie wpływają z wszelkiego rodzaju opłat z paliwo
widziałeś kiedykolwiek żeby cokolwiek związane z motoryzacją staniało na dłuższą metę ??
W pełni się zgadzam. To oczywiste, że gdy wodór (lub inne źródło energii) zacznie odgrywać znaczącą rolę to praktycznie każdy rząd momentalnie nałoży podatki. Fundusz drogowy musi z czegoś być zasilany.
Bardziej mnie ciekawi jaki będzie pomysł na pobór opłat drogowych od samochodów elektrycznych ładowanych ładowanych z sieci domowej. :lol:
Każdemu viatoll założą? :?

Astraturbo140
V
V
Posty: 43
Rejestracja: 2020-07-26, 10:33
Imię: A
VOLVO: V40
Silnik: 2.0 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2014
Średnie spalanie: 8,5
Przebieg: 154000
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: Astraturbo140 » 2021-04-02, 16:56

A mam takie pytanie jakiej firmy są silnik diesla w volvo v40 koło 2013roku D3 D4?

xxqa
VO
VO
Posty: 238
Rejestracja: 2019-08-20, 14:13
Imię: Rafal
VOLVO: xc60
Silnik: D4204T14
KW/KM/NM: 200kM
Rok: 2015
Przebieg: 135500
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: xxqa » 2021-04-02, 19:00

Jak to jakiej produkcji?własnej volvo VEA

Astraturbo140
V
V
Posty: 43
Rejestracja: 2020-07-26, 10:33
Imię: A
VOLVO: V40
Silnik: 2.0 D4
KW/KM/NM: 190
Rok: 2014
Średnie spalanie: 8,5
Przebieg: 154000
Status: Offline

Volvo żegna silniki benzynowe i typu Diesel! Ten model będzie ostatnim z jednostką spalinową

Post autor: Astraturbo140 » 2021-04-02, 20:48

Tak pytam bo słyszałem że Peugeot ale byłem zdziwiony 😲

ODPOWIEDZ

Wróć do „Newsy”