Mój ma jakoś 16 lat i dalej się trzymaOsiem88 pisze:korodujące układy wydechowe
***
Chalski olej - kto chce ten jeździ na LPG, kto nie - niech płaci 5 zł za benzynę My wiemy, że LPG to prawie same plusy, szczególnie Omegas.
Mój ma jakoś 16 lat i dalej się trzymaOsiem88 pisze:korodujące układy wydechowe
Ja w zeszłym roku wymieniłem końcówkę wydechu - w ASO chyba coś koło 150 plnPuhcio pisze:Mój ma jakoś 16 lat i dalej się trzyma
Zdecydowanie mylisz pojęcia._pawels_ pisze:Nie o dokładność chodzi, ani nie o ustalenie ew. wartości rożnicy, chodzi tylko o ustalenie czy temperatura spalania LPG w silniku jest wyższa czy też nie.
"Ot mądrego to i dobrze posłuchać"wilson pisze:A ja dalej twierdzę, że o polityce, religii oraz LPG się nie dyskutuje...
A CO2 nie jest przypadkiem produktem spalania? Jeżeli sugerujesz że podczas spalania LPG procentowa zawartość CO2 w spalinach jest większa lub mniejsza niż w przypadku benzyny (ja nie wiem jak jest) to dałeś właśnie odpowiedź jaka jest temepratura spalania LPG w silniku, lub precyzyjniej (żebyś się nie czepiał) jaka temperatura panuje w komorze podczas spalania LPG w stosunku to temperatury panującej w tej samej komorze podczas spalania benzyny.Aleksiasty pisze:Ta druga temperatura w zbyt dużym stopniu zależna jest od procentowej zawartości CO2 w spalinach.
A kto mówi o mega wysokich temperaturach? Nie wydaje mi się żeby różnice jeżeli są były mega duże, chyba że źle wyregulowany skład mieszanki, ale cały czas zakładamy że instalacja jest poprawnie zamontowana i wystrojona. inaczej to wogóle nie ma o czym mówićChalski pisze:Ale zaraz zaraz - temp spalania jako taka, jeśli była by mega wysoka spowoduje nie wypalenie zaworów a wypalenie dziury w tłoku, a o takim przypadku na LPG jeszcze nie słyszałem.
A skąd ja mam to wiedzieć? Jeśli masz na myśli 20 stopni w kolektorze, to pewnie żadną, ale jeśli zasugerowaleś się którymś z postów powyżej, gdzie ktoś podał jakiś wynik pomiaru i zapewne mierzony u wylotu końcowego tłumika, to już bym się lekko zastanawiał.Chalski pisze:Jeśli tak to powiedz jaką różnicę zrobi silnikowi wzrost temp spalin o powiedzmy 20 stopni??
Chalski pisze:mega wysoka
_pawels_ pisze:kto mówi o mega wysokich
Piszcie że po polsku. Stopniowanie przymiotników to naprawdę nie aż tak bardzo skomplikowana sprawa._pawels_ pisze:były mega duże
Niestety muszę Cię bardzo zmartwić taki pomiar jeżeli ma nam powiedzieć cokolwiek musi być dokonany w tym samym samochodzie i niekoniecznie podczas jazdy. A co do argumentów to nie wiem jakie masz na myśli bo jeśli za argumenty uważasz to co napisał kolega Aleksiasty to poprostu brak mi słów.Chalski pisze:Jeśli do Ciebie nie docierają żadne inne argumenty i tak bardzo chcesz pomiaru temp kolektora to może sam zmajstruj 2 takie układy pomiarowe. Jeden założysz do siebie drugi założymy u mnie i jadąc wspólnie po tej samej trasie zrobimy pomiar który rozwieje Twoje wątpliwości, których podstawy nie dopatruje się nawet w podstawówce ale w baśniach z forum auto świata.
Nie może być, dobrze wiesz o co chodzi, więc po co się wygłupiać. Przepraszam, ale mam trochę fioła na punkcie polszczyzny i pomimo tego, że zdaję sobie sprawę z ewolucji języka, to niektóre "numery" u mnie nie przechodzą._pawels_ pisze:Iwan, chory, chorszy, trup - może być
No zagalopowałeś się ja bym chciał na wodzie, ale dzisiaj na samej wodzie się jeszcze nie daWildR pisze:więc każdy śmiga na czym chce.
Ustosunkuje się to kilku bredni które tu piszesz:_pawels_ pisze:
[1]Niestety muszę Cię bardzo zmartwić taki pomiar jeżeli ma nam powiedzieć cokolwiek musi być dokonany w tym samym samochodzie i niekoniecznie podczas jazdy.
[2]O poprawny (optymalny) skład mieszanki ma dbać elektronika zarówno przy spalaniu Pb jak i LPG. Przecież wasze auta są sprawne, instalacje LPG poprawnie zamontowane i dostrojone, czyż nie?
[ad 1] - Aleksiasty
"Ale ta temperatura jest ściśle uzależniona od chwilowego obciążenia silnika, znacznie bardziej, niż od paliwa użytego do jego pracy. "
No jak ktoś chce mierzyć porównawczo dany parametr (w tym przypadku temperaturę) w różnych warunkach pracy to po prostu pogratulować. I znowu co z tego wynika? Jak zwykle - NIC
[3] Tak więc widzisz sam że takie argumenty nie mogą przemawiać do nikogo, a wystarczy kupić termistor, podłączyć go do dowolnego multimetru (bo nie interesuje nas konkretny wynik w stopniach tylko ustalenie czy temperatura na LPG bedzie wyższa, niższa czy taka sama). Następnie trzeba by położyć termistor gdzieś na kolektorze i na wolnych obrotach rozgrzać silnik (na Pb) do momentu aż na skali wynik przestanie się zmieniać (teoretycznie będzie to max temperatura), następnie przełączyć na LPG i obserwować czy coś na skali się zmienia i w którą stronę. Wynik podać i wtedy zależnie od wyniku można się zastanawiać czy warto się pokusić o bardziej profesjonalne pomiary czy temat olać jako zupełnie nieistotny.
Uffff... myślę że teraz już wszystko jasne, prawie Treaz już tylko poczekamy aż ktoś to w końcu zmierzy.
Iwan, chory, chorszy, trup - może być