XC90 2,5T - brc

Pawelpoznan
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2016-02-23, 11:13
Imię: Pawel
VOLVO: XC90
Silnik: 2,5T
KW/KM/NM: 210
Rok: 2006
Przebieg: 202000
Status: Offline

XC90 2,5T - brc

Post autor: Pawelpoznan » 2016-02-23, 16:20

Witam
Zamontowałem instalację BRC /sequent plug&drive/ i zaczęły się problemy.
Trochę to dziwne, bo gazownik raczej /tak mi się wydaje/ dość kumaty.
Już po ok. 10km zapaliła się kontrolka silnika i już tak od miesiąca są przeboje.
Z kompa wychodziło, że przepływomierz powietrza jest uszkodzony i sondy.
Wymienione jedno i drugie ale bez większych zmian.
Na pierwszym przeglądzie u gazownika ponoć wszystko jest ok. tylko problem się pojawia w kółko ten sam.
Zacząłem już podejrzewać jakąś awarię na benzynie ale też nic.
Po całonocnych szperaniach w internecie znalazłem informację że czujnik ciśnienia paliwa musi być podłączony pod emulgator bo inaczej wyskakuje błąd przepływomierza a brak tego to: falujące obroty, zapalanie się kontrolki silnika przy rozruchu.
Ponoć ta centralka ma już w sobie emulgator, może nie daje rady.
Miał ktoś może taki przypadek, co tu jest grane ?
Pytam, bo jutro biorę w obroty gazownika a nie chcę gościa uszkodzić nie żeby specjalnie tylko zupełnie przez przypadek.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Mikaell » 2016-02-24, 16:09

EMULACJI ciśnienia paliwa możesz potrzebować w przypadku gdy Twoje auto posiada na listwie paliwowej czujnik ciśnienia paliwa. Ale wydaje mi się, że może wcale go tam nie być. To EU czy US ?
Także o ile auto jest sprawne to problem raczej leży w sposobie montażu lub strojenia instalacji.
Zapłaciłeś pieniądze i instalacja ma działać. Jak druciarz nie potrafi to daj mu jeszcze szansę (albo trzy) i ja nie ogarnie to niech zabiera swoje zabawki i oddaje pieniądze.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Chalski » 2016-02-25, 23:25

Mikaell pisze:Zapłaciłeś pieniądze i instalacja ma działać. Jak druciarz nie potrafi to daj mu jeszcze szansę (albo trzy) i ja nie ogarnie to niech zabiera swoje zabawki i oddaje pieniądze.
Popieram.

Czujnik może już występować
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Devgru
V
V
Posty: 52
Rejestracja: 2015-11-18, 09:45
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Devgru » 2016-08-25, 20:20

U mnie są dokładnie takie same objawy.
Nowa instalacja BRC, miesiąc temu założona, XC70 2.5T 2006r.
Rano odpala za pierwszym razem ale ciężko, raz na jakiś czas za pierwszym rozruchem pobulgocze i zgaśnie, za drugim już załapuje.
Stojąc na światłach na drive obroty falują.
Do tego wyrzuca check z komunikatem motorsystem wart erforderl. Chwilowo pomaga odpięcie klem ale temat zaraz wraca ponownie.
Wywalało błąd przepływomierza, to go wymieniłem na nówkę Boscha a problem nie zniknął.
I tez nie mam pojęcia co jest grane.

Aha, jedyne modyfikacje, to poprosiłem aby temperaturę przerzucania z benzyny na gaz ustawić wyższą niż w standardzie, wolę mieć dobrze rozgrzany układ.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Mikaell » 2016-08-25, 21:44

Mikaell pisze:Zapłaciłeś pieniądze i instalacja ma działać. Jak druciarz nie potrafi to daj mu jeszcze szansę (albo trzy) i ja nie ogarnie to niech zabiera swoje zabawki i oddaje pieniądze.
Taki auto-cytat. Znów aktualny :(

Devgru
V
V
Posty: 52
Rejestracja: 2015-11-18, 09:45
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Devgru » 2016-08-25, 22:17

Mam utrudnione możliwości, bo mieszkam za granicą, potrzebuję diagnozy.
Co się da posprawdzam samemu wtedy wyskoczę na dwa - trzy dni do PL i to ogarnę.
Jakieś pomysły?

-- 2016-08-26, 12:00 --

Panowie, a nieszczelny dolot?

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Mikaell » 2016-08-26, 14:43

Mam utrudnione możliwości - muszę chyba zareklamować moduł szklanej kuli :) - działa fatalnie, nic nie widzę :(.

A serio to trudno wykluczyć nieszczelny dolot.
Metody sprawdzania:
- nasłuch uszami w poszukiwaniu syczenia,
- psikanie samostartem, brake cleanerem czy innym łatwopalnym świństwem (OSTROŻNIE bo łatwopalne!!!) jak trafimy na nieszczelność to zachwieje pracą silnika bo dostanie raptem dodatkową dawkę paliwa.
- zatkanie przepustnicy i dmuchanie dymem przez jakiś wężyk podciśnienia
- dmuchanie z kompresora jw przy czym trzeba by tu jeszcze odmy pozatykać.

Devgru
V
V
Posty: 52
Rejestracja: 2015-11-18, 09:45
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Devgru » 2016-08-26, 14:53

Dzięki serdeczne, o to mi chodziło - biorę się do roboty.
Silnik mam B5254T2, podobno raz miał konieczność emulowania czujnika ciśnienia paliwa raz nie.
Jak to dokładnie wygląda? Po czym poznać, że emulacja jest konieczna?
Może gazownik mi nie zamontował?

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Mikaell » 2016-08-26, 21:07

Devgru pisze:Silnik mam B5254T2, podobno raz miał konieczność emulowania czujnika ciśnienia paliwa raz nie.
Trudno powiedzieć, ale rocznik 2006 o ile ma czujnik ciśnienia paliwa to raczej może wymagać emulacji.
Devgru pisze:Jak to dokładnie wygląda? Po czym poznać, że emulacja jest konieczna?
Może gazownik mi nie zamontował?
Czujnik ciśnienia paliwa to takie szare plastikowe ustrojstwo na końcu listwy paliwowej z 4 pinową wtyczką.
Konieczność emulacji można poznać po zachowaniu się odczytów ciśnienia paliwa pod OBD oraz PWM pompy (pod Vidą).
Po przełączeniu na gaz ciśnienie rośnie. A w końcu wywala CE.
A może też się skończyć niemożliwością odpalenia na benzynie. (Hard reset - odpięcie aku pomaga)

Devgru
V
V
Posty: 52
Rejestracja: 2015-11-18, 09:45
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Devgru » 2016-08-27, 00:40

Zapewne chodzi o taką szarą kostkę przy listwie jak tu na zdjęciu:

Obrazek

U mnie jest zakończone tak:

Obrazek

Oba zdjęcia z neta.

Samostart dorwę dopiero jutro, tutaj w Obi sprzedawca musi Ci wyjąć zza lady, bo nie wiem, wybuchniesz.
Dziś już byłem na samo zamknięcie i nie szło nikogo z doradców złapać.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Mikaell » 2016-08-27, 09:29

To problem nie leży w czujniku bo go nie ma :).
Obstawiam jednak złe wystrojenie.
Masz jakiś skaner OBD ? Kup ELMa za pisiąt :) i będziesz miał narzędzie diagnostyczne.

Jakkub
VO
VO
Posty: 152
Rejestracja: 2013-12-10, 13:08
Imię: Jakub
VOLVO: S80 T6 II / S80 II / ex V70 II
Silnik: 3.0T AWD / 3.2 / ex 2.5 T
KW/KM/NM: 305/234/ex209
Rok: 2010
Średnie spalanie: 16 / 14 lpg
Przebieg: 62000
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Jakkub » 2016-08-27, 12:19

Mam taki sam silnik i mam emulator, miałem problemy z checkiem jak miałem słaby akumulator i nie chał mi zapalać w opcji benzyna gaz, musiałem przełączyć na samą benzynę i zapalał. Po sprawdzeniu po 10 km napięcie na akumulatorze 11.7V.
Po wymianie akumulatora problemy nie wróciły.
Ważne jest również to gdzie się tankuje gaz, raz na trasie zatankowałem taki szajs, że też pojawiał się check- po dolaniu lepszego gazu problemy nie wróciły.
Ja osobiście jestem mega zadowolony z gazu. Mam już przejechane ok 65 tys.

Devgru
V
V
Posty: 52
Rejestracja: 2015-11-18, 09:45
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Devgru » 2016-08-28, 17:11

Samostartem sprawdziłem, dolot nie ciągnie z zewnątrz.
Aku tez trzyma w normie, na postoju jak i ładowaniu, jutro nabędę podstawowego elm'a, to dam znać co się tam dzieje dodatkowo.
Na jakieś konkretne parametry powinienem zwrócić uwagę?

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Mikaell » 2016-08-29, 12:47

Odczytaj błędy, nie kasuj, obejrzyj korekty paliwowe i zachowanie sondy przy przełączaniu paliw
STFT short LTFT long term fuel trim

Devgru
V
V
Posty: 52
Rejestracja: 2015-11-18, 09:45
Imię: jacek
VOLVO: 740GL / XC70
Silnik: 230F / 2.5T
KW/KM/NM: 113 / 210
Rok: 1987
Przebieg: 500
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Devgru » 2016-09-01, 11:20

Czekam Panowie za dostawą. Jak tylko będę miał w ręku - opublikuję co jest.

-- 2016-12-08, 02:45 --

Po regulacji u gazownika problem nie powrócił, chyba, że wróci latem.
Na jałowym była zbyt bogata mieszanka. Ot za mało kilometrów wyjeżdżone zanim wszystko się ładnie ułożyło.
Pierwszy przegląd robiłem gdzieś po 300km - za wcześnie.

Awatar użytkownika
Pyro11
V
V
Posty: 50
Rejestracja: 2014-12-22, 12:50
Imię: M
VOLVO: XC90
Silnik: 3.2
Rok: 2011
Lokalizacja: Puławy
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Pyro11 » 2017-06-16, 08:24

też mam problem w swoim XC90 3.2 wersja USA.
Założyłem gaz BRC i po wyjeździe z gazowni pali mi się "Check engine". Na domiar złego często mi się dławi, a jak włączam silnik faluje. Postoi tak 5 min i w konsekwencji spadają obroty i gaśnie :( Odpinam klamę od aku na jakiś czas i działa oki (check się pali nadal). Gazownik twierdził, że "check" może się palić nic w tym złego, ale powiem szczerze nie podoba mi się to. Dlatego zaproponowali mi rozwiązanie, aby oszukać system i w konsekwencji ma się nie palić "Check", oczywiście za dodatkową opłatą :(.
Zastanawiam się nad rezygnacją z instalacji bo zaczyna mnie to denerwować. Ktoś miał podobne objawy?

darektr
V
V
Posty: 40
Rejestracja: 2016-02-29, 08:17
Imię: Dariusz
VOLVO: XC90
Silnik: 2,9
Rok: 2004
Przebieg: 125000
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: darektr » 2017-06-16, 15:56

Myślę że trafiłeś do złego gazownika. Ja teraz zamontowałem w 2,9T6 nic się nie świeci chodzi normalnie.

janusz.fajkowski
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2017-05-24, 17:05
Imię: janusz
VOLVO: xc90
Silnik: d5
KW/KM/NM: 120/163
Rok: 2006
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 365927
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: janusz.fajkowski » 2017-06-16, 16:23

Pyro11 pisze:też mam problem w swoim XC90 3.2 wersja USA.
Założyłem gaz BRC i po wyjeździe z gazowni pali mi się "Check engine". Na domiar złego często mi się dławi, a jak włączam silnik faluje. Postoi tak 5 min i w konsekwencji spadają obroty i gaśnie :( Odpinam klamę od aku na jakiś czas i działa oki (check się pali nadal). Gazownik twierdził, że "check" może się palić nic w tym złego, ale powiem szczerze nie podoba mi się to. Dlatego zaproponowali mi rozwiązanie, aby oszukać system i w konsekwencji ma się nie palić "Check", oczywiście za dodatkową opłatą :(.
Zastanawiam się nad rezygnacją z instalacji bo zaczyna mnie to denerwować. Ktoś miał podobne objawy?

może nie zastosował emulatora

Awatar użytkownika
Pyro11
V
V
Posty: 50
Rejestracja: 2014-12-22, 12:50
Imię: M
VOLVO: XC90
Silnik: 3.2
Rok: 2011
Lokalizacja: Puławy
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Pyro11 » 2017-06-16, 17:38

janusz.fajkowski pisze:
Pyro11 pisze:może nie zastosował emulatora
Powiem szczerze, że oddałem do jednego z lepszych gazowników (rekomendacje znajomych, którzy jeżdżą na gazie od niego kilka lat). Zapłaciłem i miało być wszystko oki. Teraz mają mi poprawiać, ale liczy się to z dodatkowymi kosztami co mi się zaczyna nie podobać.

Janusz.. w jaki sposób montuje się emulator?

janusz.fajkowski
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2017-05-24, 17:05
Imię: janusz
VOLVO: xc90
Silnik: d5
KW/KM/NM: 120/163
Rok: 2006
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 365927
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: janusz.fajkowski » 2017-06-16, 18:18

Pyro11 pisze:ale liczy się to z dodatkowymi kosztami co mi się zaczyna nie podobać.

a czemu ,jezeli miało a nie jest ,to to ich problem, chyba że coś tak się zepsuło

Awatar użytkownika
Pyro11
V
V
Posty: 50
Rejestracja: 2014-12-22, 12:50
Imię: M
VOLVO: XC90
Silnik: 3.2
Rok: 2011
Lokalizacja: Puławy
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Pyro11 » 2017-06-16, 19:06

janusz.fajkowski pisze:
Pyro11 pisze:może nie zastosował emulatora
Janusz. Czy zastosowanie emulatora łączy się z jakimś nawiercaniem baku ?

janusz.fajkowski
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2017-05-24, 17:05
Imię: janusz
VOLVO: xc90
Silnik: d5
KW/KM/NM: 120/163
Rok: 2006
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 365927
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: janusz.fajkowski » 2017-06-16, 19:26

Nie .ale wiem że wiekszość amerykanów ma jakiś czujnik i jest konieczne stosowanie emulatorów zeby pracowało dobrze.Emulator steruje odcina ,oszukuje pracę wtrysków

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: Mikaell » 2017-06-17, 20:55

janusz.fajkowski pisze:Emulator steruje odcina ,oszukuje pracę wtrysków
Emulator emuluje (oszukuje) sygnały z czujnika ciśnienia paliwa.
Najwyraźniej temat przerósł majstra od BRC...
Warto zaglądać na fora przed montażem a nie po....

Awatar użytkownika
QompaQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2710
Rejestracja: 2013-12-07, 19:44
Imię: Victor
VOLVO: S80 - ASB - RHD
Silnik: 2.4 - B5244S2 -
KW/KM/NM: Nominalna - 103/140
Rok: 2003
Średnie spalanie: LPG 8,9 trasa
Przebieg: 183000
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
Status: Offline
Kontakt:

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: QompaQ » 2017-06-17, 22:11

Mikaell pisze:... Najwyraźniej temat przerósł majstra od BRC...
Czyli to kolejna opinia że, BRC :arrow: Brak Regulacji Czegokolwiek <-

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 744
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: XC90 2,5T - brc

Post autor: PeBe » 2017-08-12, 22:22

Pyro11, w jednym z aktualniejszych wątków w tym dziale Nikodem napisał: "...jedynym mi znanym volvo w którym w sposób akceptowalny nie da się rozwiązać problemu check engine lub adaptacji pompy to volvo 3.2 w wersji USA z modułem przy zbiorniku...".
Może w tym problem, a nie w niefachowości fachowca?
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”