[S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

ODPOWIEDZ
krystianp00
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2018-11-10, 18:02
Imię: Krystian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4t
KW/KM/NM: 191KW
Rok: 2008
Przebieg: 270000
Status: Offline

[S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: krystianp00 » 2018-11-29, 20:02

Witam!
Niedawno zakupiłem volvo s60 t5 270k przebiegu. Samochód z instalacja lpg brc sq p&d. Skrzynia automatyczna.
Od początku odpalał tylko przy wciśniętym pedale gazu. Dwa razy podczas jazdy testowej przed zakupem (ok godz) zaczęły mu falować obroty (spadać) kiedy stałem w miejscu (obojętne czy na d czy p) . Zostały sprawdzone ciśnienia na cylindrach wszystkie trzymaja fabryczne 9ba. Olej w silniku ładny. Ogólnie samochód dobrze się prowadził, więc dokonałem zakupu.
Padło podejrzenie, że to wina lpg, zakręciłem butlę z gazem, przepaliłem układ i zostawiłem ustawiona benzyne. W międzyczasie zostały wymienione świece, filtry powietrza i benzyny, wyczyszczona przepustnica. Sytuacja z obrotami oczywiście się powtarzała jednego dnia prawie wcale, drugiego tak, że prawie gasł. Zamówiłem sobie interfejs na obd2 vgate icar i starałem się coś znaleźć..

Napięcie mierzone przez program (obd2 elm) jest inne niż to mierzone multimetrem na akumulatorze. A mianowicie podczas gdy silnik pracuje na wolnych obrotach mierzone multimetrem do akumulatora U=14,5V, a w programach przez obd2 ok 13,3. Podczas jazdy to napięcie potrafiło spaść do poniżej 11,5. Przez program przed uruchomieniem silnika pokazuje 10,5, ale jak chwile pochodzi i go zgasze to spada do 11. Myślicie, że ma to jakiś wpływ?

Ogólnie brak błędów w programach, nawet znajomy połączył na chwilę vide przez swój oryg kabel i wyszły jakieś błędy lusterek pomimo, że wszystko działa..
Od dwóch tygodni jak nim jeżdżę to pokazywały mi się następujące błędy na desce rozdzielczej:
-ograniczenie mocy silnika 1x
-błąd kontroli trakcji 3x
-niski poziom akumulatora 1x
Wszystkie gasly po ponownym uruchomieniu.
Zas przy sprawdzeniu w "ukrytym menu" na desce pokazuje błędy prawie wszystkiego oprócz poduszek i kilku innych..
Pomóżcie proszę bo już nie wiem co robić i gdzie szukać pomocy..
Może u gazownika brc? Starałem się odłączyć instalację np przez wyjęcie bezpiecznika od gazu, ale wtedy rozrusznik nie kręci. Czytałem, że trzeba odciąć jakieś kabelki, ja mam dwa kabelki podobno "od resetowania gazu" wciśnięte w bezpiecznik od ecu. Od tego idzie bezpiecznik i jakis wylacznik przekaznik.. Zastanawiałem się czy można to wypiąć i włożyć tam zwykły bezpiecznik? Ale to chyba i tak nic nie da bo brc laczy sie gdzies indziej z komputerem? Bo bardzo prawdopodobne, że lpg kasuje błędy ecu samochodu..
Proszę o pomoc...

Awatar użytkownika
kreciq
VOLVO
VOLVO
Posty: 1809
Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
Imię: kreciq
VOLVO: S40 II
Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2008
Lokalizacja: Mazowieckie
Status: Offline

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: kreciq » 2018-12-04, 22:23

Wygląda to na zły kontakt masy. Może to być masa komputera silnika lub umasowienie silnika.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: Mikaell » 2018-12-05, 08:32

krystianp00 pisze: Może u gazownika brc? Starałem się odłączyć instalację np przez wyjęcie bezpiecznika od gazu, ale wtedy rozrusznik nie kręci. Czytałem, że trzeba odciąć jakieś kabelki, ja mam dwa kabelki podobno "od resetowania gazu" wciśnięte w bezpiecznik od ecu. Od tego idzie bezpiecznik i jakis wylacznik przekaznik.. Zastanawiałem się czy można to wypiąć i włożyć tam zwykły bezpiecznik? Ale to chyba i tak nic nie da bo brc laczy sie gdzies indziej z komputerem? Bo bardzo prawdopodobne, że lpg kasuje błędy ecu samochodu..
Tak najprawdopodobniej druciarze od BRC nie potrafiąc wystroić instalacji i/lub zaemulować ciśnienia paliwa wstawili kasownika błędów ECU. Bezwzględnie bym to wypiął.

Nie wiem co tam więcej jest namieszane -na BRC się nie znam i może tam jest inaczej, ale w każdej innej instalacji po wyjęciu jej bezpieczników jest ona "przezroczysta" dla samochodu.
Nie znam się na robieniu kasowników.. ale przypuszczam, że być może jak wywalisz ten kasownik to może i auto będzie odpalać po wyjęciu bezpiecznika instalacji...

kreciq pisze:Wygląda to na zły kontakt masy. Może to być masa komputera silnika lub umasowienie silnika.
Najpewniej.

wod2u
VOLV
VOLV
Posty: 558
Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 250
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: wod2u » 2018-12-05, 11:02

krystianp00 pisze: Od dwóch tygodni jak nim jeżdżę to pokazywały mi się następujące błędy na desce rozdzielczej:
-ograniczenie mocy silnika 1x
-błąd kontroli trakcji 3x
-niski poziom akumulatora 1x
Wszystkie gasly po ponownym uruchomieniu.
Jaki masz akumulator? Nie stary? Masz za niskie napięcie i podczas sprawdzania przed uruchomieniem komputery od różnych układów nie dostają wystarczającego napięcia i zgłasza ich błędy (chyba komunikacji). Przerabiałem to u siebie, nawet silnik ten sam. Najczęściej były błędy DSTC, inne rzadziej. Aku miał 10 lat, jeszcze oryginalny.
Ograniczenie mocy silnika ma wg mnie powiązanie z czyszczeniem przepustnicy, jeśli była odpinana trzeba zrobić adaptację (=odczekać 30 sec po przekręceniu stacyjki na 2 a przed zapaleniem nasłuchując jak przepustnica się wychyla sprawdzając zakres ruchu).
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

bobik247
VOLVO
VOLVO
Posty: 2090
Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
Imię: Daniel
VOLVO: S60
Silnik: B5244S
Rok: 2005
Przebieg: 258000
Lokalizacja: Dolnośląskie
Status: Offline

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: bobik247 » 2018-12-05, 11:03

Sprawdź połączenie masy na prawym nadkolu, tam jest masa ECU podłączona, przy okazji sprawdź też masę po drugiej stronie i podłączenie masy silnik-karoseria. Napięcie może być niższe na ECU ale nie o takie wartości.

cashanka
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2017-08-20, 16:32
Imię: Mateusz
VOLVO: S60
Silnik: B5234T3
KW/KM/NM: 184/250/330
Rok: 2000
Status: Offline

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: cashanka » 2018-12-05, 13:08

Ostatnio również zmagałem się z falowaniem obrotów i brakiem mocy. Wymiana przewodów podciśnienia (sparciałe) i uszczelnienie dolotu pomogły.

krystianp00
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2018-11-10, 18:02
Imię: Krystian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4t
KW/KM/NM: 191KW
Rok: 2008
Przebieg: 270000
Status: Offline

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: krystianp00 » 2019-02-17, 15:09

Po ostatnim wpisie udało mi się odłączyć całkiem lpg (w końcu znalazłem ukryte dwa bezpieczniki -.-)
Pojawił się błąd przepływomierza który powracał po zresetowaniu.
Sprawdziłem szczelność dolotu dymem i okazało się, że intercooler ma dziurę.
Wymieniłem też przepływomierz powietrza na nowy oryginał bosha, intercooler i falowanie obrotów całkiem ustało. Ten błąd również nie powrócił. Sprawdziłem i dla pewności przeczyściłem też masy na błotnikach i od silnika.
Niestety nadal został problem z rozruchem silnika. Za jednym razem odpala po 1sek, innym po 5sek, a czasem tak jakby coś hamowało silnik po kilku ruchach tłoków i dopiero po drugim albo trzecim przekręceniu kluczyka w końcu odpala. Nie jest to zależne od temperatury otoczenia oraz silnika.
Jakiś niecały miesiąc temu (ok 600km) dostałem nowe błędy p0420 (wydajność kata poniżej normy), p0336 (czujnik wałka rozrządu) oraz błąd dotyczący sygnału z czujnika obrotów, które nie powróciły po skasowaniu (przynajmniej narazie).
Sam już nie wiem co mam robić.. Przypuszczam, że wina może leżeć gdzieś w elektronice pojazdu?
Szukam kogoś kto pomógłby mi efektywnie zdiagnozować problem w okolicach Lublina, oczywiście odpłatnie.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: Mikaell » 2019-02-17, 21:44

krystianp00 pisze:Jakiś niecały miesiąc temu (ok 600km) dostałem nowe błędy (...) p0336 (czujnik wałka rozrządu) oraz błąd dotyczący sygnału z czujnika obrotów, które nie powróciły po skasowaniu (przynajmniej narazie).
Przyjrzałbym się właśnie temu - problemy z sygnałem z czujnika (położenia) wałka rozrządu mogą skutkować problemami z odpalaniem...

krystianp00
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2018-11-10, 18:02
Imię: Krystian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4t
KW/KM/NM: 191KW
Rok: 2008
Przebieg: 270000
Status: Offline

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: krystianp00 » 2019-02-22, 12:15

Pomyliłem się, błędy były tylko dwa, kata p0420 oraz p0336 który odpowiada za czujnik obrotów silnika (wału). Sprawdzony na tyle, na ile mialem możliwość, czyli oporność ma jak nowy 130ohm, zmienny sygnal dociera do kompa. Nie mam oscyloskopu, zeby sprawdzic czy daje równego sinusa, ale przy użyciu multimetru wydaje sie, że to nie to..
Zastanawiam sie czy może to być wina zacierajacych się panewek? Albo słaba benzyna w zbiorniku? Ogólnie samochód odpala najgorzej jak jest zimno na zewnatrz, ale czasem jest to niezależne od temperatury i nawet ciepły ma problem z odpaleniem.
Zrobiłem też ostatnio płukanke silnika i wymieniłem olej. W starym oleju nie znalazłem żadnych opiłków metalu.
Pomimo, że aku byl wymieniany dwa lata temu to jego też podmieniłem na nowszy i bez rożnicy w odpalaniu..
Auto na biegu jałowym, bez obciażenia oprócz świateł pozycyjnych (nie da sie calkiem wylaczyc) pobiera 1l benzyny na godzine wg torque. Chyba to dobrze?

wod2u
VOLV
VOLV
Posty: 558
Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 250
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: wod2u » 2019-02-22, 16:07

krystianp00, nie zalewa go gazem przypadkiem? Czy problemy występują tylko po jeździe na LPG? Jeśli tak, to wg mnie są dwie opcje, albo zalewa gazem przy gaszeniu (komp benzynowy podczas gaszenia pokazuje bardzo duże czasy wtrysków, taka specyficzna cecha niektórych volvo, a komp lpg podlewa paliwa) albo pompa paliwa podczas pracy na gazie nabija ostro ciśnienia (układ paliwowy bez powrotu paliwa, a pompa ciągle pracuje) i po odpaleniu dostaje za dużo benzyny na pierwszym strzale i go dusi.
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

krystianp00
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2018-11-10, 18:02
Imię: Krystian
VOLVO: S60
Silnik: 2.4t
KW/KM/NM: 191KW
Rok: 2008
Przebieg: 270000
Status: Offline

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: krystianp00 » 2019-02-23, 15:47

Jako, że chcialem wyeliminowac instalacje gazowa, a narazie pokonuje nim krótkie dystanse, to jeżdżę tylko na benzynie (gaz odlaczony, bezpieczniki wyjęte).
Juz mi kiedyś ktoś mówił żebym sprawdził ciśnienie paliwa. I wg dwóch programów bylo dobre, ale sprawdzalem tylko podczas pracy silnika...
Więc sprawdziłem jeszcze raz, obserwujac jak się zmienia od razu po uruchomieniu silnika i ciśnienie od razu po uruchomieniu wzrosło do prawie 5bar i spadało przez nastepne ok 15sek do właściwych 4bar. Wiec może problem leży w regulatorze ciśnienia? Tym przy listwie wtryskowej?
Dziwne jest to, że czasami po przekreceniu kluczyka na II slychac przez ok 20sek jakieś dziwne dźwięki jakby przepustnica chodziła, jakies pykanie i piszczenie, a czasem nic tylko kontrolki sie zapalaja i cisza..
Jeszcze martwi mnie czemu prawie zawsze po uruchomieniu przez pare sekund telepie nim jakby nie na wszystkie gary łapał.. A jak sie troche nagrzeje to chodzi jak w zegarku.
Jestem wdzięczny za każdą pomoc. Sprawdzam juz co sie da..
P.s
Już kilka osób pytało się mnie czemu go nie sprzedam jak same problemy z nim. Szczerze mówiąc do głowy mi to nie przyszło. Żadnym samochodem wczesniej nie jezdzilo mi sie tak dobrze i wygodnie jak tym. Pomijajac frajde z mocy, to polecam ze wzgledu na wygodę, wygląd i oczywiście bezpieczeństwo jak na volvo przystało :) Chodzbym miał go całego na części rozkręcić żeby znaleźć usterke zrobię to! :) A najpredzej udam sie gdzieś dalej do profesjonalisty jeśli nic nie zdziałam..
Pozdrowienia dla wszystkich Volvomaniakow

bobik247
VOLVO
VOLVO
Posty: 2090
Rejestracja: 2014-10-27, 17:56
Imię: Daniel
VOLVO: S60
Silnik: B5244S
Rok: 2005
Przebieg: 258000
Lokalizacja: Dolnośląskie
Status: Offline

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: bobik247 » 2019-02-23, 17:30

Obejrzyj dokładnie wiązkę od czujnika wałka rozrządu, może przy wtyczce jest uszkodzona. A jak teraz wyglądają napięcia na ECU? Dalej jest taka różnica? Zajrzyj do bagażnika i zobacz jak poprowadzony jest jabel masowy, czy jest przykręcony do tylnej ścianki bagażnika czy idzie w kierunku kabiny? Możesz posprawdzać jeszcze komputerem napięcia na pozostałych modułach, to może pomóc w zlokalizowaniu problemu.

Awatar użytkownika
QompaQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2710
Rejestracja: 2013-12-07, 19:44
Imię: Victor
VOLVO: S80 - ASB - RHD
Silnik: 2.4 - B5244S2 -
KW/KM/NM: Nominalna - 103/140
Rok: 2003
Średnie spalanie: LPG 8,9 trasa
Przebieg: 183000
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S60 T5 lpg 2008] falujące obroty, różne napięcia obd a akum

Post autor: QompaQ » 2019-02-24, 10:13

krystianp00 pisze:efektywnie zdiagnozować problem w okolicach Lublina, oczywiście odpłatnie
Kolega lewlub :arrow: https://volvoforum.pl/memberlist.php?mo ... le&u=26914" onclick="window.open(this.href);return false;
jest z Twojej okolicy, Spróbuj zapytać kiedy będzie miał możliwość.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”