2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania

ODPOWIEDZ
Gadon
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2024-01-18, 19:56
Imię: Tomasz
VOLVO: S60 I FL
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 210KM
Rok: 2007
Przebieg: 300000
Status: Offline

2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania

Post autor: Gadon » 2024-01-26, 11:41

Witam! mam taki silnik jak w tytule, czy to normalne / wskazane dla tego silnika by się przełączał na LPG dopiero gdzieś w 1/2 drogi od 0 do 90 stopni wskazówki temperatury? w poprzednich samochodach zawsze mi się LPG załączało jak tylko lekko wskazówka od temperatury drgnęła - często nawet z pod bloku wyjechać nie zdążyłem ;) a w tym samochodzie mi się załącza gdy już do pracy dojeżdżam :D
oczywiście z ciekawości pytam bo jeśli te silniki tak "preferują" to w tak zostawię bo nie pali on jakoś dużo by na to narzekać ale zawsze by mogło być troszkę taniej ;)

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2627
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania

Post autor: ewemarkam » 2024-01-26, 11:54

Generalnie ja miałem temperature przełączania LPG na 18 stopni. Ale na to wpływa dużo czynników. Łącznie z tym jak jest wpięty redukor i gdzie czy wtryski dobrze się zachowają jak dostaną tak zimny LPG. Ale to już ustawi Ci gazownik. Podjedź i niech obniży. Tylko u siebie tą temperature ustalałem tak naprawdę przez pare dni porannych zimnych zimowych odpaleń.

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4684
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania

Post autor: krzysztof_1973 » 2024-01-26, 12:37

Twój temat jest niezgodny z regulaminem i zasadami ogólnie przyjętymi na forum.
Proszę, popraw tytuł używając edycji (patrz prawy górny róg swojego postu)

Nawias - [...
Model - [S60, ...
Pojemność silnika - [S60, 2.4D5, ...
Rok prod. - [S60, 2.4D5, 2003r. ...
Zamykamy nawias - [S60, 2.4D5, 2003r.] ...
Opis - krótko i na temat usterki lub zapytania - [S60, 2.4D5, 2003r.] Brak ładowania...

Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

kgb5
VOLVO
VOLVO
Posty: 1105
Rejestracja: 2012-09-23, 19:49
Imię: Pawel
VOLVO: S60
Silnik: 2.0T
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 338158
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline

2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania

Post autor: kgb5 » 2024-01-26, 13:01

Może masz zapchany reduktor, przez co zbyt wolno podnosi się temperatura na nim (przeważnie na reduktorze jest czujnik temperatury z instalacji LPG), a w konsekwencji sterownik LPG nie widzi odpowiedniej/wystarczającej temperatury do przełączenia z benzyny na LPG.
Sprawdź najpierw jaki masz reduktor, następnie poszukaj na nim czujnika temperatury i w następnej kolejności sprawdź/porównaj temperaturę z tego czujnika z temperaturą w układzie chłodzenia silnika (będziesz potrzebował złącze diagnostyczne typu choćby ELM327).

splatt92
V
V
Posty: 2
Rejestracja: 2024-01-14, 14:47
Imię: Michal
VOLVO: S60
Silnik: T5
KW/KM/NM: 210km
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Przebieg: 255000
Status: Offline

2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania

Post autor: splatt92 » 2024-01-28, 22:34

U mnie w mercedesie odpowiadał za to za niski poziom płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
kiler
VOL
VOL
Posty: 401
Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
Imię: marek
VOLVO: v70
Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
Rok: 2011
Przebieg: 140000
Lokalizacja: poznań
Status: Offline

2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania

Post autor: kiler » 2024-01-30, 10:27

Temperaturę przełączania na gaz można zmienić w ustawieniach samej centralki gazu . Potrzebny jest do tego przewód+ komputer który obsługuje twoją instalacje gazową
BARDZO CZĘSTO zakup odpowiedniego przewodu zwraca się zamiast jednej wizyty u gazownika . (gazownik za podłączenie swojego komputera i parę kliknięć bierze zbliżoną cenę do zakupu przewodu ) Oczywiście jeśli nie czujesz się na siłach to po prostu podjedź do warsztatu gazowników , przestawią ci to w 3 minuty

Awatar użytkownika
krzysztof_1973
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 4684
Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
Imię: Krzysztof
VOLVO: Volvo V 70 III
Silnik: D5244 T12
KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
Rok: 2015
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 7,0
Przebieg: 250000
Lokalizacja: Piła
Status: Offline
Kontakt:

2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania

Post autor: krzysztof_1973 » 2024-01-30, 13:23

Twój temat jest niezgodny z zasadami.
Jeśli nie zmienisz tytułu tematu, zamknę wątek.
W celu odblokowania będziesz musiał skontaktować się z moderatorem.
Jeżeli sytuacja się powtórzy otrzymasz ostrzeżenie, a w wyjątkowym przypadku Twoje konto zostanie zablokowane.
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm

Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła

Gadon
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2024-01-18, 19:56
Imię: Tomasz
VOLVO: S60 I FL
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 210KM
Rok: 2007
Przebieg: 300000
Status: Offline

2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania

Post autor: Gadon » 2024-02-14, 16:45

kgb5 pisze:
2024-01-26, 13:01
Może masz zapchany reduktor, przez co zbyt wolno podnosi się temperatura na nim (przeważnie na reduktorze jest czujnik temperatury z instalacji LPG), a w konsekwencji sterownik LPG nie widzi odpowiedniej/wystarczającej temperatury do przełączenia z benzyny na LPG.
Sprawdź najpierw jaki masz reduktor, następnie poszukaj na nim czujnika temperatury i w następnej kolejności sprawdź/porównaj temperaturę z tego czujnika z temperaturą w układzie chłodzenia silnika (będziesz potrzebował złącze diagnostyczne typu choćby ELM327).
kurde instalacja w tym samochodzie ma dopiero trzy lata więc tak szybko by mogło dojść do czegoś takiego?

ewemarkam
VOLVO
VOLVO
Posty: 2627
Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
Imię: Marcin
VOLVO: V50
Silnik: D4162t
KW/KM/NM: 109
Rok: 2010
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Cieszyn
Status: Offline

2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania

Post autor: ewemarkam » 2024-02-14, 17:18

Nie spotkałem się żeby zablokowany był obieg wodny w reduktorze. Ale jak wyżej. Podjedź do gazownika niech się podepnie do sterownika LPG i do sterownika w samochodzie i porówna to. Może gdzieś indziej leży przyczyna. Wyżej napisali że może lepiej kupić kabel, co to masz za instalacje. Większość udostępnia oprogramowanie za darmo. Wyjątkami są np BRC.

Awatar użytkownika
kiler
VOL
VOL
Posty: 401
Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
Imię: marek
VOLVO: v70
Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
Rok: 2011
Przebieg: 140000
Lokalizacja: poznań
Status: Offline

2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania

Post autor: kiler » 2024-02-14, 23:08

Najprościej sprawdzić "ręcznie" czyli
Wiesz że przełącza się po PRZYKŁADOWO 3 kilometrach jazdy . Przejeżdżasz 2 i trochę i dotykasz reduktora .
Jeśli jest letni to znaczy że jest niewłaściwie "ogrzewany" jeśli jest równie gorący jak reszta to znaczy że albo sam czujnik temperatury reduktora jest walnięty albo rzeczywiście jest ustawiona za wysoka temperatura przełączania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”