2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2024-01-18, 19:56
- Imię: Tomasz
- VOLVO: S60 I FL
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 210KM
- Rok: 2007
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania
Witam! mam taki silnik jak w tytule, czy to normalne / wskazane dla tego silnika by się przełączał na LPG dopiero gdzieś w 1/2 drogi od 0 do 90 stopni wskazówki temperatury? w poprzednich samochodach zawsze mi się LPG załączało jak tylko lekko wskazówka od temperatury drgnęła - często nawet z pod bloku wyjechać nie zdążyłem a w tym samochodzie mi się załącza gdy już do pracy dojeżdżam
oczywiście z ciekawości pytam bo jeśli te silniki tak "preferują" to w tak zostawię bo nie pali on jakoś dużo by na to narzekać ale zawsze by mogło być troszkę taniej
oczywiście z ciekawości pytam bo jeśli te silniki tak "preferują" to w tak zostawię bo nie pali on jakoś dużo by na to narzekać ale zawsze by mogło być troszkę taniej
-
- VOLVO
- Posty: 2674
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania
Generalnie ja miałem temperature przełączania LPG na 18 stopni. Ale na to wpływa dużo czynników. Łącznie z tym jak jest wpięty redukor i gdzie czy wtryski dobrze się zachowają jak dostaną tak zimny LPG. Ale to już ustawi Ci gazownik. Podjedź i niech obniży. Tylko u siebie tą temperature ustalałem tak naprawdę przez pare dni porannych zimnych zimowych odpaleń.
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4708
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
- Kontakt:
2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania
Nawias - [... |
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- VOLVO
- Posty: 1115
- Rejestracja: 2012-09-23, 19:49
- Imię: Pawel
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.0T
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 338158
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania
Może masz zapchany reduktor, przez co zbyt wolno podnosi się temperatura na nim (przeważnie na reduktorze jest czujnik temperatury z instalacji LPG), a w konsekwencji sterownik LPG nie widzi odpowiedniej/wystarczającej temperatury do przełączenia z benzyny na LPG.
Sprawdź najpierw jaki masz reduktor, następnie poszukaj na nim czujnika temperatury i w następnej kolejności sprawdź/porównaj temperaturę z tego czujnika z temperaturą w układzie chłodzenia silnika (będziesz potrzebował złącze diagnostyczne typu choćby ELM327).
Sprawdź najpierw jaki masz reduktor, następnie poszukaj na nim czujnika temperatury i w następnej kolejności sprawdź/porównaj temperaturę z tego czujnika z temperaturą w układzie chłodzenia silnika (będziesz potrzebował złącze diagnostyczne typu choćby ELM327).
-
- V
- Posty: 2
- Rejestracja: 2024-01-14, 14:47
- Imię: Michal
- VOLVO: S60
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 210km
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 255000
- Status: Offline
2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania
U mnie w mercedesie odpowiadał za to za niski poziom płynu chłodniczego.
- kiler
- VOL
- Posty: 405
- Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
- Imię: marek
- VOLVO: v70
- Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
- Rok: 2011
- Przebieg: 140000
- Lokalizacja: poznań
- Status: Offline
2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania
Temperaturę przełączania na gaz można zmienić w ustawieniach samej centralki gazu . Potrzebny jest do tego przewód+ komputer który obsługuje twoją instalacje gazową
BARDZO CZĘSTO zakup odpowiedniego przewodu zwraca się zamiast jednej wizyty u gazownika . (gazownik za podłączenie swojego komputera i parę kliknięć bierze zbliżoną cenę do zakupu przewodu ) Oczywiście jeśli nie czujesz się na siłach to po prostu podjedź do warsztatu gazowników , przestawią ci to w 3 minuty
BARDZO CZĘSTO zakup odpowiedniego przewodu zwraca się zamiast jednej wizyty u gazownika . (gazownik za podłączenie swojego komputera i parę kliknięć bierze zbliżoną cenę do zakupu przewodu ) Oczywiście jeśli nie czujesz się na siłach to po prostu podjedź do warsztatu gazowników , przestawią ci to w 3 minuty
- krzysztof_1973
- Moderatorzy
- Posty: 4708
- Rejestracja: 2009-02-16, 17:18
- Imię: Krzysztof
- VOLVO: Volvo V 70 III
- Silnik: D5244 T12
- KW/KM/NM: 225 KM / 460 Nm
- Rok: 2015
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,0
- Przebieg: 250000
- Lokalizacja: Piła
- Status: Offline
- Kontakt:
2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania
Twój temat jest niezgodny z zasadami. Jeśli nie zmienisz tytułu tematu, zamknę wątek. W celu odblokowania będziesz musiał skontaktować się z moderatorem. Jeżeli sytuacja się powtórzy otrzymasz ostrzeżenie, a w wyjątkowym przypadku Twoje konto zostanie zablokowane. |
Volvo V70 D4 AWD +ASB 225 KM/460 Nm
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
Vida,diagnostyka Volvo, analiza i kasowanie błędów Piła
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2024-01-18, 19:56
- Imię: Tomasz
- VOLVO: S60 I FL
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 210KM
- Rok: 2007
- Przebieg: 300000
- Status: Offline
2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania
kurde instalacja w tym samochodzie ma dopiero trzy lata więc tak szybko by mogło dojść do czegoś takiego?kgb5 pisze: ↑2024-01-26, 13:01Może masz zapchany reduktor, przez co zbyt wolno podnosi się temperatura na nim (przeważnie na reduktorze jest czujnik temperatury z instalacji LPG), a w konsekwencji sterownik LPG nie widzi odpowiedniej/wystarczającej temperatury do przełączenia z benzyny na LPG.
Sprawdź najpierw jaki masz reduktor, następnie poszukaj na nim czujnika temperatury i w następnej kolejności sprawdź/porównaj temperaturę z tego czujnika z temperaturą w układzie chłodzenia silnika (będziesz potrzebował złącze diagnostyczne typu choćby ELM327).
-
- VOLVO
- Posty: 2674
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania
Nie spotkałem się żeby zablokowany był obieg wodny w reduktorze. Ale jak wyżej. Podjedź do gazownika niech się podepnie do sterownika LPG i do sterownika w samochodzie i porówna to. Może gdzieś indziej leży przyczyna. Wyżej napisali że może lepiej kupić kabel, co to masz za instalacje. Większość udostępnia oprogramowanie za darmo. Wyjątkami są np BRC.
- kiler
- VOL
- Posty: 405
- Rejestracja: 2014-02-11, 19:16
- Imię: marek
- VOLVO: v70
- Silnik: 2.5 benz Turbo + CNG
- Rok: 2011
- Przebieg: 140000
- Lokalizacja: poznań
- Status: Offline
2.5T 210KM S60 1 FL z LPG a temperatura przełączania
Najprościej sprawdzić "ręcznie" czyli
Wiesz że przełącza się po PRZYKŁADOWO 3 kilometrach jazdy . Przejeżdżasz 2 i trochę i dotykasz reduktora .
Jeśli jest letni to znaczy że jest niewłaściwie "ogrzewany" jeśli jest równie gorący jak reszta to znaczy że albo sam czujnik temperatury reduktora jest walnięty albo rzeczywiście jest ustawiona za wysoka temperatura przełączania.
Wiesz że przełącza się po PRZYKŁADOWO 3 kilometrach jazdy . Przejeżdżasz 2 i trochę i dotykasz reduktora .
Jeśli jest letni to znaczy że jest niewłaściwie "ogrzewany" jeśli jest równie gorący jak reszta to znaczy że albo sam czujnik temperatury reduktora jest walnięty albo rzeczywiście jest ustawiona za wysoka temperatura przełączania.