[V70 2.4 02] Prosba o opinie

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: tofu » 2013-03-01, 19:09

ja powiem tak 850 którą robiłem
dostała techa 316
barakude dysze 2,7 chyba ,,, bez dysz tez chodziło krócej jak pb . choć wolne takie same ,,,
do tego
shark 1500
czaja FL03 ,,,
map sensor blisko 5 cyl
i skoro spadki malutkie
a adapterek masz przelot chyba 10 mm albo nawet 12 wąż ,,,wyjście na wtrysk jest chyba ze 6 mm to różnice ciśnień zachodzą i się to wyrównuje ew można rozwiercić ostatni adapter i podłączyć nanometr taki jak do turbo i obserwować co pokazuje komp a co nanometr ponad to po nocy widać by było że wszystko szczelne a większość problemów właśnie przez to jest ,,

tu masz Ykreka http://allegro.pl/trojnik-metalowy-typu ... 63256.html
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Grześ
V
V
Posty: 13
Rejestracja: 2010-06-01, 21:50
VOLVO: 850\XC90
Silnik: 2,0 T5\2,9 T6
KW/KM/NM: 210 \272
Rok: 199604
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Tczew
Status: Offline

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: Grześ » 2013-03-01, 20:10

Kolego tofu, masz rację w frontierze B 2,2 l jest 136 km, rzadko spotykany, ale w pozostałych oplach 2,2l ma 147 km (astra,zafira,omega,vectra), nie dopisałeś ,że chodzi o frontiere.


ps Dzisiaj wymieniłem kolejną hane 30 tys. zaczeła stukać jak rozklekotany valtek, dajcie sobie panowie spokój z nimi zakładajcie barracudy

Pozdrawiam

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: tofu » 2013-03-01, 20:44

a hana na króćcu do montażu węża + złącze typu valtek = bosch te pod wiązki lpg wiesz oco chodzi ,,

bo podobno te nowsze są już kiepskie ,,,tz bywa że coś tam kalikuje ,,,choć w tej cenie nie ma nic lepszego ,,

tak mój błąd że nie pisałem o fronterze wydawało mi sie że wszystkie 2,2 mają jedynie 136 z 2,2 nie dość że upośledzili takie ciężkie auto takim małym silnikiem to jeszcze wersja osłabiona ,,,do 136 KM ,,,marnie zresztą 147 KM z 2.2 to też nie technologia ,,,, omega ma z 2,2 --144 jeszcze zresztą to nie ważne wcale ...

jak dla mnie dla silnika 2.0 nissan primera GT 150 KM zielona hana musi być na 1,1Bara mnożnik dla staga zaczynał sie od 1.3x wiec prosił sie o zwiększenie ,,dla porównania ta Frontera znajomego jeździ poprawnie

bo zavolaka ma Ske która nie lubi niskiego ciśnienia to jest 1,4 i czasy o połowę dłuższe ,,,wiec średnio niby w granicach błędów ale nie bardzo kończy sie ponad 1,1.. już nie pamiętam ..

ostatnio kolega w 350Z dostał też czerwone hany mnożnik w kosmosie --wytłumaczenie właściciela zakładu że takie przyszło z hurtowni i przez pomyłkę takie pracownicy zamontowali ,,, nie wpadli że na pewno był problem przy kalibracji wolnych to i tak to wystroili i gitara ,,,, :evil:

aa co do instalacji kolega mnie namawia na Optimę Pro tec ,,, firma mówi że instalka sie połączy przez obd z ecu wiec ciekawa sprawa strojenie na mnożnik jak w stagu ale dopracowane ,,,,reszt podobna no i rodzimy produkt ,,, ;)
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Awatar użytkownika
Dzikus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2214
Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
Imię: Robert
VOLVO: XC90 / V70
Silnik: D5 / TDI
KW/KM/NM: 200KM / 140KM
Rok: 2007
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: Dużo
Przebieg: 466
Lokalizacja: Międzyrzecz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: Dzikus » 2013-03-01, 20:59

tofu, Ygreka to ja wiem że mam gotowego...ale estetyka zdechnie i reputacja mi spadnie na osiedlu :) Ale ja chcę coś takiego jak na tym prowizorycznym rys. Zlutuję gotowe kolanko z trójnikiem albo zrobię z miedzi. Wąż zasilający nie będzie mi się plątał i nie będzie też za mocno zagięty. Taki fetysz/fanaberię mam :). Oczywiście na "Y: działo by co najmniej tak samo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WildR mnie wcześniej tu wołali 😊

<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły :> >>>>

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: tofu » 2013-03-01, 21:14

myślę że trójnik + kolanko to dobry pomysł ,,

strzałki na foto nie tak ,,, ale wiemy oco chodzi ,,,

stosowanie reduktora z 2 wyjściami jak odradzany gold ,,, załatwia sprawę ,..

ew pomyśl o filtrze z 2 wyjściami

[ Dodano: 2013-03-01, 21:20 ]
wiem że były spadki chłopaki rozwiercali http://allegro.pl/podstawa-filtra-fazy- ... 33168.html
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Awatar użytkownika
Dzikus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2214
Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
Imię: Robert
VOLVO: XC90 / V70
Silnik: D5 / TDI
KW/KM/NM: 200KM / 140KM
Rok: 2007
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: Dużo
Przebieg: 466
Lokalizacja: Międzyrzecz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: Dzikus » 2013-03-01, 21:49

tofu pisze:strzałki na foto nie tak ,,, ale wiemy oco chodzi ,,,
jak najbardziej TAK. Zasilanie dolną rurką i rozejście na 2 listwy po obu stronach trójnika.
WildR mnie wcześniej tu wołali 😊

<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły :> >>>>

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: tofu » 2013-03-01, 22:33

aaa no jeśli tak to TAK ,...
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: Pyroli » 2013-03-02, 12:04

Wchodzą wtryski pionowo, tylko trzeba sobie zrobić kolanko dla kompensatora ciśnienia benzyny:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zwróćcie uwagę na custom listwę. Jest ona oczywiście zasilana z obu stron a zaraz za reduktorami mam też jeszcze jedną kompensację.

Ważna uwaga co do han:
Hana to tylko hana z wtyczką denso. Ta z wtyczką AMP SuperSeal to jest hana EG2000. Oznaczenie inne więc pewnie też wykonanie inne. H2

Awatar użytkownika
Dzikus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2214
Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
Imię: Robert
VOLVO: XC90 / V70
Silnik: D5 / TDI
KW/KM/NM: 200KM / 140KM
Rok: 2007
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: Dużo
Przebieg: 466
Lokalizacja: Międzyrzecz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: Dzikus » 2013-03-03, 18:56

Pyroli, nie wiem jak w tu ale w domowych instalacjach gazowych zakłada się bufor. Gdyby rurka listwy miała znacznie większe fi to powstał by bufor, który w momencie gwałtownego dużego poboru zapewni brak spadku ciśnienia. Ciekawe czy to by się sprawdziło w autku. W domu robi się tak gdy masz np. 2 urządzenia ze sporym apetytem. Jak się włączą oba na raz to bez bufora są tak duże spadki ciśnienia że kocioł potrafi wywalić błąd i nie ruszyć. Ciekawe czy to miałoby przełożenie w aucie? :?
WildR mnie wcześniej tu wołali 😊

<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły :> >>>>

frackow
VOLV
VOLV
Posty: 697
Rejestracja: 2010-07-15, 17:22
Imię: Kuba
VOLVO: V70
Silnik: 1.6 D
KW/KM/NM: --/109/240
Rok: 2010
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: frackow » 2013-03-03, 20:23

Wiec rozmawialem z moim gazownikiem i powiedzial ze kompensacji przy tej mocy nie potrzeba i ze cisnienie gazu na kazdym wtrysku jednakowe jest wiec nic nie wskazuje i ze producent nawet nic nie mowi o momtazu. Moj gaz wlasnie montowany byl pod 170koni mimo ze jest 140 narazie i flatego dostal ac czerwony gazownik mowi ze kilka juz zamontowal i nie ma problemu. Ja szczerze powiem zadowolony jestem z instalacji samochod sie tak samo zachowuje na gazie i benzynie. Narazie tylko 1km zrobione ale mam nadzieje ze ok bedzie 2 lata gwarancji dalo.

Awatar użytkownika
OZi
V
V
Posty: 105
Rejestracja: 2011-09-11, 17:08
VOLVO: S80
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Przebieg: 0
Lokalizacja: KCH
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: OZi » 2013-03-04, 00:02

No i gitara tak trzymać :)

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: Pyroli » 2013-03-04, 01:52

ze kompensacji przy tej mocy nie potrzeba i ze cisnienie gazu na kazdym wtrysku jednakowe jest wiec nic nie wskazuje i ze producent nawet nic nie mowi o momtazu.
Zmień gaziarza zanim nie ugotujesz pierwszego cylinda.

Nóż mi się w kieszeni otwiera jak słucham takich dydrymałów. A całkiem uczulony jestem na słowo "moc".
Dlaczego?
Dlatego, że to nie ma odzwierciedlenia przy przepływie paliwa.

Ził ma silnik V8 o pojemności 6Litrów i tylko 150 koni. Myślisz, że taki reduktor pokroju AC R01 wystarczy, żeby go zasilić? NIE

Reduktor to w dużym uproszczeniu wymiennik ciepła. Z jednej strony ciecz chłodząca silnik a z drugiej zimny ciekły gaz.
Wydajność reduktora nie zależy od mocy silnika.
Tylko od przepływu masowego obu mediów razy sprawność wymiany ciepła.
Prościej mówiąc od maksymalnego chwilowego spalania oraz prędkości obrotowej silnika (bo pompa wody na rozrządzie).

Nie ważne czy masz 140 czy 170 koni. Masz 2.4 litrowego potworka który ciągnie sporą budę i przy max bucie ostatni wtrysk nie ma odpowiedniego ciśnienia.

Ciekawe czy mierzył ciśnienie na poszczególnych cylindrach? Pewnie nie.

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: tofu » 2013-03-04, 12:02

Pyroli pisze:
ze kompensacji przy tej mocy nie potrzeba i ze cisnienie gazu na kazdym wtrysku jednakowe jest wiec nic nie wskazuje i ze producent nawet nic nie mowi o momtazu.
Zmień gaziarza zanim nie ugotujesz pierwszego cylinda.

Nóż mi się w kieszeni otwiera jak słucham takich dydrymałów. A całkiem uczulony jestem na słowo "moc".
Dlaczego?
Dlatego, że to nie ma odzwierciedlenia przy przepływie paliwa.

Ził ma silnik V8 o pojemności 6Litrów i tylko 150 koni. Myślisz, że taki reduktor pokroju AC R01 wystarczy, żeby go zasilić? NIE

Reduktor to w dużym uproszczeniu wymiennik ciepła. Z jednej strony ciecz chłodząca silnik a z drugiej zimny ciekły gaz.
Wydajność reduktora nie zależy od mocy silnika.
Tylko od przepływu masowego obu mediów razy sprawność wymiany ciepła.
Prościej mówiąc od maksymalnego chwilowego spalania oraz prędkości obrotowej silnika (bo pompa wody na rozrządzie).

Nie ważne czy masz 140 czy 170 koni. Masz 2.4 litrowego potworka który ciągnie sporą budę i przy max bucie ostatni wtrysk nie ma odpowiedniego ciśnienia.

Ciekawe czy mierzył ciśnienie na poszczególnych cylindrach? Pewnie nie.

Troszkę mieszasz ,,

nie ważne czy silnik ma 140 czy 190 KM można zamontować taki reduktor który nie będzie miał spadków lub będzie miał ale akceptowalne

reduktor dobiera sie do mocy/i do silnika to zę prawie wszystkie reduktory są zakłamane to jedna sprawa

dalej to tak jak pisałem dla mnie będzie różnica na logikę

przelot w adapterkach masz 10 czy 12 mm ale jak wchodzi na wtrysk to jest zmniejszone do 6mm a wylot masz max 4mm
pyzatym weź pod uwagę długość węża do reduktora to jest cała pojemność po 12mm w środku a reduktor dobija cały czas ,,

i tak samo są zrobione listwy wtryskowe .

do autla z nie dużym wydatkiem wydaje mi się ok do turbo nie bardzo ,,,

nie jest to problem można kupić nanometr w castoramie Kosztuje 20 zł wywiercić na w końcowym adapterze dziurę i podłączyć

co do mapy to nie zebrana ale z tego co jest to widać że za bogato ,,
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: Pyroli » 2013-03-05, 00:59

Kod: Zaznacz cały

reduktor dobiera sie do mocy
Moc to tylko pewne przybliżenie prawdziwego wyznacznika tj maksymalnego poboru paliwa chwilowego.

Przy takim przeliczniku zakładasz, że wszystkie silniki mają taką sprawność a to bzdura.
Powtórzę:
Reduktora nie dobiera się do mocy silnika tylko do maksymalnego zapotrzebowania na paliwo.
dalej to tak jak pisałem dla mnie będzie różnica na logikę
Jaką logikę. Tu nie ma żadnej logiki tu jest fizyka.

Przejściówki mają średnicę ok 10mm więc zanim dojdzie do ostatniego wtrysku masz 4 zwężki obniżające ciśnienie. Dodatkowo przy mocnym naciśnięciu na pedał gazu układ paliwowy wykazuje się wysoką dynamiką i dodatkowo obniża ciśnienie chwilowe ostatniego cylindra.

Plus reduktor nie "dopompowuje" cały czas tylko dopiero wtedy kiedy dostanie feedback z kolektora ssącego a na tej linii są opóźnienia ciut wyższe niż zapotrzebowanie na paliwo. Tak samo regulator wewnątrz reduktora ma swoje opóźnienia. Dlatego gro reduktorów przy max bucie na ułamek sekundy pokazuje mniejsze ciśnienie niż robocze.

Spadki ciśnienia można obliczyć bez problemu. Potrafisz czy oprowadzić?

Mapka zebrana do końca, coś się sterownikowi pochrzaniło i złapał jakiś dziwny punkt. Nie jest też za bogato bo strojone to było na korekty i są w idealnie tym samym miejscu co benzynowe czyli 1.7% oraz 7.6%.

tofu
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2011-09-02, 21:46
Imię: Wojtek
VOLVO: v40
Silnik: T4
KW/KM/NM: 147/200/300
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 180000
Lokalizacja: kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70 2.4 02] Prosba o opinie

Post autor: tofu » 2013-03-05, 10:50

czepiasz sie słówek wiadomo ze chodzi o zapotrzebowanie na paliwo tak czy inaczej sie z tobą zgadzam tylko trzeba by rozgraniczyć te z turbinką i zwykłe wiadomo że będzie różnice

aa co do twojego ustawienia to wzorując sie instrukcją patrząc na przebieg mnożnika to jest za Bogato ale to bezpieczniej dla silnika ,,

Ps jak wygląda spalanie tego twojego silniczka bo kiedyś sie zastanawiałem nad taką S80 bo czasy to ma długie ,, :???: ale widać że do pętli nie dochodzi ,,

nie przyglądnąłem się myślałem że masz 200 KM a nie kW ...
Forum Volvo V40 S40 <http://www.V40.info.pl>

Porady strojenie LPG z AFR Diagnostyka

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”