V40 95KM daje rade na rzepaku ?
-
- VO
- Posty: 264
- Rejestracja: 2015-04-17, 20:41
- Imię: M
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 190KM/450Nm
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5,5
- Przebieg: 505050
- Lokalizacja: DW2R
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
bez jajec, nie ma żadnej roznicy w dynamice na opałowym i zwykłym, ,spaliny bardziej smierdza i podkapca delikatnie, chyba ci sie placebo udzieliło
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 41
- Rejestracja: 2013-06-21, 18:00
- Imię: Szczepan
- VOLVO: V40
- Silnik: Diesel
- KW/KM/NM: 95
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6
- Przebieg: 189000
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Ja nie mówię o opalowym OO bo to jest to samo co ON, tylko mowie o OR - olej rzepakowy. Na OR idzie troszke gorzej a po zalaczeniu klimy to juz prawie kaplica
-
- V
- Posty: 60
- Rejestracja: 2014-03-27, 13:54
- Imię: Michal
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 147/200/420
- Rok: 2006
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 6,5
- Przebieg: 345000
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Dlaczego wszyscy jesteście tak sceptycznie nastawieni do rzepaków? Ja tankuję swojego S60 2.4 z 2006 roku od przeszło 1,5 roku tylko rzepą. Przejechałem już ponad 30.000 km i wszystko jest idealnie. Myślę, że głosy o szkodliwości tego rodzaju paliwa dla jednostek napędowych to w 99% lobby petrochemi, która boi się utracić wpływy z paliw... no i stereotypy. Takie jest moje zdanie.
-
- V
- Posty: 41
- Rejestracja: 2013-06-21, 18:00
- Imię: Szczepan
- VOLVO: V40
- Silnik: Diesel
- KW/KM/NM: 95
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6
- Przebieg: 189000
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
No dokładnie, ja swoja v40 95KM na pompie Bosch przejeździłem od wiosny do teraz włącznie na rzepaku w proporcji 50:50, lato w 2/3 rzepaku 1/3 ON. Auto normalnie jeździ, odpala i spalanie takie samo. Kwestia tylko dobrze wymieszać (w bańce, nie w baku).
-
- VO
- Posty: 264
- Rejestracja: 2015-04-17, 20:41
- Imię: M
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 190KM/450Nm
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 5,5
- Przebieg: 505050
- Lokalizacja: DW2R
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
a co za rzepak miales? jakie zrodlo? przepalona frytura?
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 41
- Rejestracja: 2013-06-21, 18:00
- Imię: Szczepan
- VOLVO: V40
- Silnik: Diesel
- KW/KM/NM: 95
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6
- Przebieg: 189000
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Rzepak to rzepak, jadalny ze sklepu po 3zl/l a frytura to zuzyty, tez na nim jezdzilem ale fordem.
- Azariasz
- VOLV
- Posty: 597
- Rejestracja: 2012-02-17, 20:51
- Imię: Azariasz
- VOLVO: V70R
- Silnik: 2.3T
- Rok: 1998
- Był na spocie: 20
- Przebieg: 99114
- Lokalizacja: Szkocja
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
A potem się dziwić, że takie zanieczyszczenie jest jak janusze dla zaoszczędzonych kilkunastu złotych jeżdżą na rzepaku.
Zabierałbym dowody za to.
Zabierałbym dowody za to.
Zapraszamy na http://www.volvo-forum.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOLVO
- Posty: 1090
- Rejestracja: 2011-04-23, 20:57
- Imię: Dawid
- VOLVO: 760/V70II
- Silnik: D24TIC/D5
- KW/KM/NM: 115/163
- Rok: 1988
- Średnie spalanie: 9/6.5
- Przebieg: 350
- Lokalizacja: Brzeg
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Taki był zamysł diesla żeby chodził na oleju roślinnym, jeździłem W124 2.5d na transformatorowym, potem na OR jak był w biedronce po 3.30, na transformatorowym był mocniejszy niż na ON i silnik był bardziej gorący, na OR był lekko słabszy niż na ON i już przy 15*C dłużej trzeba było kręcić a po odpaleniu przez chwile mocniej telepało silnikiem niż na ON. No i śmierdziało za mną jak za zapuszczoną kuchnią Tylko nie bawiłem się w żadne mieszanki, 100% OT lub OR. W ogóle pojechałem nim na przegląd, i mówię do diagnosty żeby lepiej założył sobie odciąg spalin bo zaraz mu całą hale zasmrodze frytkami To się zaśmiał i mówi że jest przyzwyczajony bo sam śmiga Ventem 1.9d na rzepaku Ale Volvo zalewam już tylko ON, Mercedes miał pompe wtryskową smarowaną olejem silnikowym to się tak nie bałem.
Ex:
240 B19E 82'
850 T5 95'
940 B230FB 94'
240 B19E 82'
850 T5 95'
940 B230FB 94'
-
- V
- Posty: 60
- Rejestracja: 2014-03-27, 13:54
- Imię: Michal
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4D
- KW/KM/NM: 147/200/420
- Rok: 2006
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 6,5
- Przebieg: 345000
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
No tak. Z tym, że silnik na rzepaku rozgrzewa się mocniej- tutaj macie rację. Mój ma cały czas około 110-130 stopni... ale ja się tym nie przejmuję. Jeździ i wszystko hula elegancko. Wg moich wyliczeń zaoszczęsciłem już jakieś 900 złotych... uważam że nie warto przepłacać i kupować ON na stacjach benzynowych. Ale to moje zdanie.
- MPolak
- VOLV
- Posty: 743
- Rejestracja: 2008-03-10, 16:15
- Imię: Michal
- VOLVO: V40 III
- Silnik: 1.6 T4
- KW/KM/NM: 180
- Rok: 2014
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: 8.5
- Przebieg: 48000
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Za dawnych studenckich czasów testowałem namiętnie alternatywne paliwa w swoim 340 1.6D
Wiadomo, silnik przedpotopowy, ale pompę rozdzielaczową już miał.
- Na czystym rzepaku dało się jeździć w lato, ale po daniu w rurę trochę kopcił i frytkami mocno pachniało i zdecydowanie ciężej odpalał na zimno pracując dość twardo. Prawdopodobnie trzeba było dokonać regulacji pompy, gdyż rzepak w stosunku do ON ma mniejsza liczbę cetanową, co powoduje znaczną zwłokę zapłonu. Podejrzewam też, że przez gęstość takiego paliwa ciśnienia wtrysku też się nie zgadzały. Natomiast na mieszance 50/50 ON/rzepak było całkiem przyzwoicie, nie kopcił a pompa pracowała dosyć cicho.
- Na oleju opałowym też bez problemu można było jeździć, ale dało się zauważyć głośniejsza pracę pompy, widać coś jest na rzeczy z mniejszymi właściwościami smarnymi opału.
- Najlepszym paliwem na jakim miałem okazje jeździć, było "zielone" paliwo do kutrów - zwłaszcza w zimie silnik odpalał od kopa, nic nie kopciło, najmniej było czuć zapach spalonego paliwa, a silnik chodził chyba najlepiej z wszystkich paliw jakie tankowałem.
A tak jeszcze w kwestiach technicznych mazutu: ani samochód ani lokomotywa spalinowa na tym nie pojedzie - to jest paliwo które nadaje się w niskiej temperaturze do opalania kotłów. Istnieją wprawdzie wielkie silniki okrętowe zasilane mazutem (2-suwowe o prędkości obrotowej rzędu 80-150obr/min) ale tam jest specjalna instalacja podgrzewająca mazut do dość wysokiej temperatury przed podaniem do cylindra z kilkustopniowym sprężaniem
Wiadomo, silnik przedpotopowy, ale pompę rozdzielaczową już miał.
- Na czystym rzepaku dało się jeździć w lato, ale po daniu w rurę trochę kopcił i frytkami mocno pachniało i zdecydowanie ciężej odpalał na zimno pracując dość twardo. Prawdopodobnie trzeba było dokonać regulacji pompy, gdyż rzepak w stosunku do ON ma mniejsza liczbę cetanową, co powoduje znaczną zwłokę zapłonu. Podejrzewam też, że przez gęstość takiego paliwa ciśnienia wtrysku też się nie zgadzały. Natomiast na mieszance 50/50 ON/rzepak było całkiem przyzwoicie, nie kopcił a pompa pracowała dosyć cicho.
- Na oleju opałowym też bez problemu można było jeździć, ale dało się zauważyć głośniejsza pracę pompy, widać coś jest na rzeczy z mniejszymi właściwościami smarnymi opału.
- Najlepszym paliwem na jakim miałem okazje jeździć, było "zielone" paliwo do kutrów - zwłaszcza w zimie silnik odpalał od kopa, nic nie kopciło, najmniej było czuć zapach spalonego paliwa, a silnik chodził chyba najlepiej z wszystkich paliw jakie tankowałem.
A tak jeszcze w kwestiach technicznych mazutu: ani samochód ani lokomotywa spalinowa na tym nie pojedzie - to jest paliwo które nadaje się w niskiej temperaturze do opalania kotłów. Istnieją wprawdzie wielkie silniki okrętowe zasilane mazutem (2-suwowe o prędkości obrotowej rzędu 80-150obr/min) ale tam jest specjalna instalacja podgrzewająca mazut do dość wysokiej temperatury przed podaniem do cylindra z kilkustopniowym sprężaniem
"To nie jest Volvo jeno Ford, a każdy Ford nic nie wort..."
moje ex: 340_DL 1.6D '86, 460_Turbo 1.7 '91, S40 1.8 '02, S40 1.8 '07.
VOLVO - najbardziej samochodowy samochód Świata
moje ex: 340_DL 1.6D '86, 460_Turbo 1.7 '91, S40 1.8 '02, S40 1.8 '07.
VOLVO - najbardziej samochodowy samochód Świata
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Przez ile czasu/km?Cobrax86 pisze:Wg moich wyliczeń zaoszczęsciłem już jakieś 900 złotych...
Ciekawe ile wydasz potem na naprawę auta? Myślę, że dużo więcej niż zaoszczędzisz.
O proszę, problemy już się zaczęły: http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=65 ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój Łoś ma u mnie dożywocie
-
- V
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-26, 19:27
- Imię: Piotr
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4 d5
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2007
- Przebieg: 400000
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Ja pier**le, a potem boże, pompa siadła...
-
- V
- Posty: 41
- Rejestracja: 2013-06-21, 18:00
- Imię: Szczepan
- VOLVO: V40
- Silnik: Diesel
- KW/KM/NM: 95
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6
- Przebieg: 189000
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Akurat na rzepaku to pompa bosch długo pociągnie, co innego nieszczęsny lucas.
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
-
- VOLVO
- Posty: 1243
- Rejestracja: 2009-06-03, 22:22
- Imię: xxx
- VOLVO: v
- Silnik: 2.0 T
- KW/KM/NM: 163
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 342106
- Status: Offline
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Jeździł ktoś z was dieslem na oleju roślinnym?...chyba nie..wasza dyskusja na ten temat jest podobna do dyskusji do instalacji LPG, 30 lat temu jeździłem VW Golfem III rocznik 92 diesel i zrobiłem 5 tyś km na rzepaku auto sprzedałem znajomemu a on dalej nim jeździ ale na dieslu..rzepak nie szkodzi pompie ale może zaszkodzić wtryskiwaczom to zależne jest jakie są wtryskiwacze..nie pamiętam już o co chodziło w tym ale w nowszych autach od 1999 roku w większości zasilanie silnika rzepakiem nie nadaje się właśnie ze względu na nowoczesne wtryskiwacze...pompa nie ma nic do tego pompa dostarcza paliwo a wtryski dozują mieszanką, trzeba pamiętać że ropa jest rzadsza od rzepaku więc w nowych wtryskiwaczach dysze mogą się zapychać, tak na marginesie..jazda na rzepaku tylko latem bo zimą rzepak gęstnieje i jest ryzyko zapchania dysz we wtryskiwaczachmajdan pisze:Akurat na rzepaku to pompa bosch długo pociągnie, co innego nieszczęsny lucas.
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
- QompaQ
- VOLVO
- Posty: 2710
- Rejestracja: 2013-12-07, 19:44
- Imię: Victor
- VOLVO: S80 - ASB - RHD
- Silnik: 2.4 - B5244S2 -
- KW/KM/NM: Nominalna - 103/140
- Rok: 2003
- Średnie spalanie: LPG 8,9 trasa
- Przebieg: 183000
- Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska -
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Otóż jeździłem Peugeotem 306 rocznik 1999 na oleju słonecznikowymzerard74 pisze:Jeździł ktoś z was dieslem na oleju roślinnym?...chyba nie
Nie było różnicy w przyspieszaniu , zauważyłem cichszą prace silnika ... spalanie stukowe
Jedynie na zimnym przy pierwszym starcie "z rana" zapaszek się unosił
-
- V
- Posty: 20
- Rejestracja: 2015-01-25, 15:17
- Imię: Marcin
- VOLVO: V40
- Silnik: 2
- Przebieg: 198000
- Status: Offline
V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Czy ten trend nadal się rozwija, czy zostal zastopowany i wyparty? Z tego co wiem, problem jest z tym taki, że obszary które można byłoby wykorzystać na produkcję żywnosci szły na produkcję oleju napędowego. No i pytanie, jak silniki reagują na domieszke oleju np rzepakowego?
-
- VOLVO
- Posty: 1243
- Rejestracja: 2009-06-03, 22:22
- Imię: xxx
- VOLVO: v
- Silnik: 2.0 T
- KW/KM/NM: 163
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 342106
- Status: Offline
V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Auta po 99 to raczej ciężko znaleźć które wytrzymają jazdę na rzepaku, jak już kiedyś wspomniałem zależne jest od tego że nowsze i nowe auta mają wtryskiwacze które są czułe na paliwo
-
- V
- Posty: 68
- Rejestracja: 2018-09-16, 20:27
- Imię: Pawel
- VOLVO: S 70
- Silnik: 2.5 TDI
- KW/KM/NM: 170
- Rok: 2000
- Był na spocie: 5
- Przebieg: 425
- Status: Offline
V40 95KM daje rade na rzepaku ?
W tej chwili ON kosztuje ok. 4,15 a olej rzepakowy w sklepie w granicach 4,50, więc wątpię w sens ekonomiczny (pomijając, że teoretycznie można dostać karę za brak odprowadzone akcyzy od paliwa). Trzeba by jeszcze w porównaniu uwzględnić kaloryczność obu paliw - podejrzewam, że ON jest bardziej kaloryczny, ale nie posiada "twardych danych".
-
- VOLVO
- Posty: 1243
- Rejestracja: 2009-06-03, 22:22
- Imię: xxx
- VOLVO: v
- Silnik: 2.0 T
- KW/KM/NM: 163
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 342106
- Status: Offline
V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Problemem największym oleju rzepakowego jest to że gęstnieje w niskich temperaturach, tak że gęstość oleju wpływa na wtryskiwacze we wtryskiwaczach robi sie maź, latem tego problemu niema, jeśli chodzi o kaloryczność to nie wiem czy wpływa na pracę silnika ale pamiętam że w golfie nie odczułem żadnych negatywnych zmian a jeździłem często latem na rzepaku, co do akcyzy.....to kto miałby sprawdzać na czym jeździsz owszem zdarzają sie oszołomy mógłby któryś sie doczepić ale wątpię taki rezim panował 24 lata temu. Ale jak mówię w nowych autach bez specjalnej instalacji lać rzepaku do baku to czysta gł pota
-
- VO
- Posty: 239
- Rejestracja: 2019-04-10, 15:05
- Imię: Arek
- VOLVO: S80 AWD
- Silnik: 2,4
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7,6
- Przebieg: 217
- Status: Offline
- Kontakt:
V40 95KM daje rade na rzepaku ?
wszystko pojedzie na rzepaku - pytanie tylko ile ....
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2015-02-24, 12:15
- Imię: Marcel
- VOLVO: S40
- Silnik: 2.0
- Rok: 2002
- Przebieg: 138000
- Status: Offline
V40 95KM daje rade na rzepaku ?
Współczesne nowoczesne konstrukcje silników diesla wykluczają inne rozwiązania niż stosowanie dobrej jakości oleju napędowego czy olejów silnikowych.
Pytanie jak zaragowałyby np takie elementy jak filtr DPF. A z tego co widzę np tutaj: https://dpf-fap.waw.pl/
To jego regeneracja nie należy do najtańszych.
Pytanie jak zaragowałyby np takie elementy jak filtr DPF. A z tego co widzę np tutaj: https://dpf-fap.waw.pl/
To jego regeneracja nie należy do najtańszych.