Re: Olej rzepakowy
- misterbit
- Przyjaciele
- Posty: 305
- Rejestracja: 2006-12-19, 23:10
- Imię: Adam
- VOLVO: xc90
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 6
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11-12l
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2010-06-02, 12:08
- VOLVO: V70 I bylo bedzie S80 :)
- Silnik: 2.5 TDI
- KW/KM/NM: ka¿dy wie ile haha
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 6,5
- Przebieg: 185000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Olej rzepakowy
Ja tam czasami wlewam BIOESTER (100% FAME) na stacji Bliska na pół z olejem napędowym. Każde to paliwo spełnia norme (bioester EN 14214 a olej napędowy EN 590) dlatego ważne jest aby brać fakture ze stacji i w razie czego można się dopraszać odszkodowania hehe jeżeli to wogóle jest możliwe w naszym wolnogospodarczym kraju
A przesanką jedyną dla takiego tankowania jest ekonomia bioester jest tańszy teraz o 80 groszy od ON
A co do jakiś usterek to narazie nie zauważyłem nic co by sprawiło, że odstawie taki sposób tankowania
A przesanką jedyną dla takiego tankowania jest ekonomia bioester jest tańszy teraz o 80 groszy od ON
A co do jakiś usterek to narazie nie zauważyłem nic co by sprawiło, że odstawie taki sposób tankowania
-
- Przyjaciele
- Posty: 947
- Rejestracja: 2009-04-20, 00:52
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80
- Silnik: B6304S3 2,9
- KW/KM/NM: 204KM
- Rok: 1999
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: 12,76
- Przebieg: 280
- Lokalizacja: Świdnik
- Status: Offline
Re: Olej rzepakowy
Współczuję tylko sobie i innym, jadącym za Wami, których organizmy nie tolerują "smrodu" "rzepaku", LPG tak przy okazji też nie tolerują.
Już mam swoje wymarzone S80 Automat Forever
EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr
EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr
- Remo Z.
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2007-12-03, 15:51
- Imię: Remo
- VOLVO: S 70
- Silnik: 2.5 TDI
- KW/KM/NM: Do sprawdzenia :)
- Rok: 1998
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 5 trasa / 9 miasto
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Status: Offline
Re: Olej rzepakowy
Bioester nie śmierdzi rzepakiem ..._pawels_ pisze:Współczuję tylko sobie i innym, jadącym za Wami, których organizmy nie tolerują "smrodu" "rzepaku",
Ekonomii tu nie ma spalanie większe o 0,5 litra/100 km (sprawdzone na trasie), a ryzyko uszkodzenia uszczelek (estry metylowe są dla nich agresywne) dodatkowo nie przemawia za bioestrem z Bliskiej.sykstus pisze:przesanką jedyną dla takiego tankowania jest ekonomia bioester jest tańszy teraz o 80 groszy od ON
Nie do przeskoczenia - w starym samochodziesykstus pisze:dlatego ważne jest aby brać fakture ze stacji i w razie czego można się dopraszać odszkodowania
-
- Przyjaciele
- Posty: 947
- Rejestracja: 2009-04-20, 00:52
- Imię: Pawel
- VOLVO: S80
- Silnik: B6304S3 2,9
- KW/KM/NM: 204KM
- Rok: 1999
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: 12,76
- Przebieg: 280
- Lokalizacja: Świdnik
- Status: Offline
Re: Olej rzepakowy
Nie napisałem że śmierdzi rzepakiem, tylko że śmierdzi, dokładnie spaliny śmierdzą.Remo Z. pisze:Bioester nie śmierdzi rzepakiem ...
Tlenek węgla też jest bezwonny, a ja go czuję niestety
Prawdopodobnie dlatego że w przeszłości zatrułem się nim.
Już mam swoje wymarzone S80 Automat Forever
EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr
EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr
- Volvo245Vintage
- V
- Posty: 58
- Rejestracja: 2009-10-25, 22:38
- Imię: Jerzy
- VOLVO: 245 D6
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: 60/82/140
- Rok: 1992
- Był na spocie: 13
- Średnie spalanie: 7L/100km ON
- Przebieg: 1666666
- Lokalizacja: Warszawa/WB
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Olej rzepakowy
"Ekonomii tu nie ma spalanie większe o 0,5 litra/100 km (sprawdzone na trasie), a ryzyko uszkodzenia uszczelek (estry metylowe są dla nich agresywne) dodatkowo nie przemawia za bioestrem z Bliskiej."
Tylko co powiesz na fakt tankowania bioestru do co raz większej ilości ciężkiego sprzętu budowlanego? Sprzętu bardzo drogiego i intensywnie eksploatowanego? Fakt mój D24 dziwnie pracuje na bio... i raczej tankuję ON ale może to tak jak z LPG - wielu narzeka że niszczy silnik ale jednak zdaje egzamin w praktyce?
Tylko co powiesz na fakt tankowania bioestru do co raz większej ilości ciężkiego sprzętu budowlanego? Sprzętu bardzo drogiego i intensywnie eksploatowanego? Fakt mój D24 dziwnie pracuje na bio... i raczej tankuję ON ale może to tak jak z LPG - wielu narzeka że niszczy silnik ale jednak zdaje egzamin w praktyce?
- Remo Z.
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2007-12-03, 15:51
- Imię: Remo
- VOLVO: S 70
- Silnik: 2.5 TDI
- KW/KM/NM: Do sprawdzenia :)
- Rok: 1998
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 5 trasa / 9 miasto
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Status: Offline
Re: Olej rzepakowy
Volvo245Vintage, sprzęt budowlany zazwyczaj jest w leasingu ... więc i tak po zakończeniu umowy idzie pod młotek - ale to osobna historia.
Tego szkodliwego działania na uszczelki nie widziałem na żywo, ale estry kwasów tłuszczowych "wypłukują" z gum plastyfikatory (estry kwasu ftalowego) i guma "parcieje" a to już na żywo widziałem (nie w kontekście paliwa).
Jeżeli w uszczelnieniach zastosowane są nowoczesne plastyfikatory polimerowe to guma nie ulega erozji i wszystko jest OK!.
Tego szkodliwego działania na uszczelki nie widziałem na żywo, ale estry kwasów tłuszczowych "wypłukują" z gum plastyfikatory (estry kwasu ftalowego) i guma "parcieje" a to już na żywo widziałem (nie w kontekście paliwa).
Jeżeli w uszczelnieniach zastosowane są nowoczesne plastyfikatory polimerowe to guma nie ulega erozji i wszystko jest OK!.
Ostatnio zmieniony 2010-07-15, 18:02 przez Remo Z., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V
- Posty: 50
- Rejestracja: 2013-04-18, 13:01
- VOLVO: S40 2.0 TDI
- Silnik: 2.0 TDI
- KW/KM/NM: 136 KM/100 KW
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 183
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Re: Olej rzepakowy
Z tego wychodzi, że najlepiej wejść w układ z jakimś dobrym barem żeby dobrą fryture dostać:-) na jednym sie zaoszczędzi na drugim straci, ja tam bym nie ryzykował
-
- V
- Posty: 24
- Rejestracja: 2013-08-13, 09:50
- Imię: Marek
- VOLVO: V70 I
- Silnik: D5252T
- KW/KM/NM: 103/140/290
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 6
- Przebieg: 402000
- Lokalizacja: Wilno
- Status: Offline
Re: Re: Olej rzepakowy
Akurat frytura nie nadaje się do tego celu, bo jest zbyt gęsta przy temperaturze pokojowej i prędzej czy później silnik zdechnie. Nadaje się tylko olej, który jest w płynnym stanie w temperaturze pokojowej, albo niższej, czyli rzepak, słonecznik itp.
Swego czasu opisałem swoją instalację na olej roślinny. Tu screen: " onclick="window.open(this.href);return false;
Więcej informacji jest na stronie drewnozamiastbenzyny. Można tam dowiedzieć się więcej o olejach itd.
Swego czasu opisałem swoją instalację na olej roślinny. Tu screen: " onclick="window.open(this.href);return false;
Więcej informacji jest na stronie drewnozamiastbenzyny. Można tam dowiedzieć się więcej o olejach itd.
-
- V
- Posty: 3
- Rejestracja: 2015-03-02, 15:32
- Imię: Marian
- VOLVO: XC60
- Silnik: 2
- Rok: 2012
- Przebieg: 40000
- Status: Offline
Re: Re: Olej rzepakowy
ja tam bym nie ryzykowal wlewac tego do auta..