Lakier pisze:Opony te są beznadziejne na śniegu i błocie pośniegowym. Mam do czynienia z nimi w golfie VII i Volvo s80II. Normalnie jak bym jeździł na letnich oponach. Do golfa są już założone normalne zimówki, a s80II stoi w garażu, bo mam jeszcze s60 na zimówkach.
Ogólnie to jest typowo marketingowy produkt i większość opinii jest opłacona lub ludzie nie wiedzą jak się zachowuję zimówka. Najgorsze jest to, że też przez dwa lata uważałem, że te opony są spoko, a dopiero jak przeszedł normalny śnieg przeszło mi.
Mam bardzo podobną opinię. Rok temu zrobiłem eksperyment i kupiłem cross climaty.
Do początku tego roku byłem umiarkowanie zadowolony (lato: bardzo ciche, ale jednak mało precyzyjne; zima: dają dobrze radę z hamowaniem czy przyspieszaniem na wprost, ale na łuku już jest mniej przewidywalna, poniżej ok 0st. c robi się bardzo twarda). Początek tego roku, czyli spore opady śniegu, lód i błoto pośniegowe dały mi do zrozumienia, że to jest jednak bubel marketingowy. W szczególności manewry parkingowe to porażka, kompletny brak trakcji - jak na letnich (tu muszę dodać, że mam te opony na aucie z tylnym napędem).
Doszło do tego, że moje auto na crossclimatach, którym jeżdżę na codzień poszło do garażu na 2 tygodnie i jeździłem R-ką na zimówkach (i AWD). Tak więc, ja na szczęście miałem inne auta na zimówkach inaczej nie miałbym czym jeździć lub musiałbym kupić na szybko zimówki (aż tak źle).