Witam wszystkich. Posiadam Volvo V50 2.4i 170KM '06r MY07 i w ostatnim czasie zakładałem do niego instalację LPG w jednym z renomowanych wrocławskich serwisów.
Różne instalacje proponowały mi różne warsztaty, natomiast ostatecznie stanęło na Q-Max Plus + AC R01 250 + wtryski Barracuda 8fi.
Kolektor zdejmowany do nawiercania, strojenie podczas jazdy itp. miały miejsce. Byłem oczywiście pouczany o tym że może się zdarzyć że wystąpi check engine i tak się stało - nie wiem po ilu km wystąpił błąd natomiast zarejestrowałem to po przejechaniu 130km i ponownym uruchomieniu silnika. Przełącznik posiadający 4 diody poziomu LPG po napelnieniu zbiornika jeszcze we Wrocławiu aktywował jedynie trzy z nich. Samo spalanie na trasie ok, bo wyszło mi 10,5l/100km. Po podpięciu pod komputer wywaliło błąd 250A - w tym wypadku była to "nieprawidłowa regulacja adaptacyjna lambda; nieciągły". Po usunięciu błędu kolejny pojawił się dzisiaj po kolejnych 150km - tego jeszcze nie sprawdziłem ale przypuszczam że jest to to samo. Wspomniany wcześniej przełącznik sygnalizował wyczerpanie gazu przy czym do odbicia zatankowalo 25l w butli o pojemności użytkowej (80%) 37l. Przypuszczam że przełącznik sobie, natomiast cały czas dalej miałem zapas gazu na którym jechałem. Na mój rozum cała mapa jest z du** za przeproszeniem.
Czy ktoś posiada w tym samochodzie instalację w podobnej specyfikacji? Na co zwrócić uwagę poza wystrojeniem w całym zakresie z naciskiem na zakres w którym występował błąd? Czy ciężko utrzymać jest parametry przy tym silniku i takim zestawie? Słyszałem o jakichś emulatorach, natomiast nie wiem czy to powiązać z tym problemem? Jeśli tak to czy warto w coś takiego iść? Na mój rozum emulator będzie jedynie symulował prawidłowe parametry dla oszukania systemu natomiast w rzeczywistości może być siane spustoszenie.
Parę dobrych miesięcy szukałem tego konkretnego modelu z tym konkretnym silnikiem w bardzo dobrym stanie i nie chcę go zabić przez jakąś głupotę. Proszę o pomoc. Dziękuję i pozdrawiam!!
[V50 2.4i '06r + problem z nową instalacją LPG]
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2018-09-26, 03:17
- Imię: Luke
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4t
- Rok: 2001
- Przebieg: 305000
- Status: Offline
- tomek5000
- VOLV
- Posty: 558
- Rejestracja: 2017-08-10, 18:36
- Imię: Tomek
- VOLVO: v50
- Silnik: 2.4B + STAG 300-6 QMAX
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2004
- Przebieg: 204800
- Status: Offline
Re: [V50 2.4i '06r + problem z nową instalacją LPG]
Mam niemalże taka samą konfigurację LPG i zero kłopotów już od ponad roku.
Chyba renomowany zakład renomowanemu zakładowi nie równy.
Pewnie masz to na gwarancji i pewnie wydałeś kilka tys PLN. Po co piszesz tutaj? Niech robią aż zrobią. Check ma się nie świecić i wszystko działać
Chyba renomowany zakład renomowanemu zakładowi nie równy.
Pewnie masz to na gwarancji i pewnie wydałeś kilka tys PLN. Po co piszesz tutaj? Niech robią aż zrobią. Check ma się nie świecić i wszystko działać
-
- V
- Posty: 6
- Rejestracja: 2018-09-26, 03:17
- Imię: Luke
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4t
- Rok: 2001
- Przebieg: 305000
- Status: Offline
Re: [V50 2.4i '06r + problem z nową instalacją LPG]
Spoko, jednak nie chcę co tydzień jeździć kawał drogi tylko po to by tracić czas lub by oni mieli zajęcie. Dlatego pytam i szukam informacji tutaj bo może ktoś miał podobne problemy gdzie przyczyną okazał się któryś z elementów zestawu?
-
- VOLV
- Posty: 948
- Rejestracja: 2013-03-03, 13:14
- Imię: Wojtek
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.0 turbognój detrzy
- KW/KM/NM: moc odpowiednia
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ile wleje, tyle spal
- Przebieg: 292000
- Lokalizacja: Gliwice
- Status: Offline
Re: [V50 2.4i '06r + problem z nową instalacją LPG]
regulacja do poprawy
-
- VO
- Posty: 163
- Rejestracja: 2015-07-20, 23:05
- Imię: Arm
- VOLVO: S60
- Silnik: Swap 2.4T>2.3T + LPG
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 213000
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: [V50 2.4i '06r + problem z nową instalacją LPG]
SIMBA, z wyświetlaniem poziomu gazu niestety nie pomogę, natomiast błąd 250A (ECM-250A Long-term fuel trim - Upper limit) dotyczy składu mieszanki, która jest uboga. Poczytaj kilka
moich postów na ten temat to Ci się rozjaśni sytuacja, ogólnie mówiąc jeśli gazownicy u których zakładałeś gaz nie są w stanie tego wyregulować to musisz poszukać w okolicy kogoś ugarniętego
w tym zakresie. Temat regulacji to podstawa, a niestety z doświadczenia wiem, że zakłady często nie mają odpowiedniej wiedzy jak należy to robić.
moich postów na ten temat to Ci się rozjaśni sytuacja, ogólnie mówiąc jeśli gazownicy u których zakładałeś gaz nie są w stanie tego wyregulować to musisz poszukać w okolicy kogoś ugarniętego
w tym zakresie. Temat regulacji to podstawa, a niestety z doświadczenia wiem, że zakłady często nie mają odpowiedniej wiedzy jak należy to robić.