Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
- Falcon
- Przyjaciele
- Posty: 889
- Rejestracja: 2008-08-25, 21:37
- VOLVO: V40
- Silnik: 1.9Di (D4192 T2)
- KW/KM/NM: 70/95/190
- Rok: 1999
- Był na spocie: 21
- Średnie spalanie: 6,0l ON
- Przebieg: 245
- Lokalizacja: WLKP
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
W ostatnich dniach dziennik Blick zorganizował konkurs na jak najszybszą i jednocześnie najbardziej ekonomiczną jazdę Volvo V50 1.6 DRIVe. W czasie wyścigu pobity został rekord spalania samochodów Volvo.
Największy szwajcarski dziennik Blick, zorganizował konkurs dla kierowców, którzy poprowadzą Volvo V50 DRIVe na trasie Zurych – Goteborg. Spośród wielu zgłoszeń, wyłoniony 3 tandemy – jeden męski, jeden kobiecy i jeden mieszany. Kierowcy byli osobami niedoświadczonymi w jeździe ekonomicznej.
Trasę od Zurychu do Goteborga najefektywniej pokonał tandem mieszany - Claudia Fortes i Christopher Saur. Spalili oni tylko 47,59 litra oleju napędowego - 3,1 l paliwa na 100km Ponadto osiągnęli najniższą emisję C02 w historii – tylko 82 g/km.
Pozostałe zespoły również uzyskały bardzo dobre wyniki – zeszły poniżej 3,2 l / 100 km. Tak niskie spalanie udało się uzyskać, utrzymując stałą prędkość na trasie w okolicach 80 km/h oraz używając funkcji Start/Stop.
V50 nie jest jedynym ekonomicznym modelem Volvo Cars. Spośród pozostałych warto wymienić chociażby XC60 2,4DRIVe oraz V70 1,6 DRIVe. W obu udało się uzyskać spalanie poniżej 5 l/ 100 km.
"Symbol DRIVe nadawany jest samochodom Volvo Cars wyróżniającym się najlepszymi wynikami ekologicznymi w swej klasie" – mówi Marcin Klimczewski z Volvo Auto Polska – "Pierwsze wersje modeli oznaczonych symbolem DRIVe Volvo zaprezentowało na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 2008 roku. Od tego czasu trwały dalsze prace nad zmniejszeniem wpływu tych samochodów na środowisko. Wszystkie obecne modele DRIVe, a są to C30, S40, V50, V70, XC70, XC60 i S80 wyposażono w tradycyjny silnik diesla oraz manualną skrzynię biegów zoptymalizowaną z myślą o bardzo niskim poziomie zużycia paliwa. Samochody te opracowano specjalnie pod kątem niskiego oporu toczenia się i oporu powietrza. Wyróżniają się najlepszymi w swej klasie poziomami emisji CO2".
źródło: onet.pl
Największy szwajcarski dziennik Blick, zorganizował konkurs dla kierowców, którzy poprowadzą Volvo V50 DRIVe na trasie Zurych – Goteborg. Spośród wielu zgłoszeń, wyłoniony 3 tandemy – jeden męski, jeden kobiecy i jeden mieszany. Kierowcy byli osobami niedoświadczonymi w jeździe ekonomicznej.
Trasę od Zurychu do Goteborga najefektywniej pokonał tandem mieszany - Claudia Fortes i Christopher Saur. Spalili oni tylko 47,59 litra oleju napędowego - 3,1 l paliwa na 100km Ponadto osiągnęli najniższą emisję C02 w historii – tylko 82 g/km.
Pozostałe zespoły również uzyskały bardzo dobre wyniki – zeszły poniżej 3,2 l / 100 km. Tak niskie spalanie udało się uzyskać, utrzymując stałą prędkość na trasie w okolicach 80 km/h oraz używając funkcji Start/Stop.
V50 nie jest jedynym ekonomicznym modelem Volvo Cars. Spośród pozostałych warto wymienić chociażby XC60 2,4DRIVe oraz V70 1,6 DRIVe. W obu udało się uzyskać spalanie poniżej 5 l/ 100 km.
"Symbol DRIVe nadawany jest samochodom Volvo Cars wyróżniającym się najlepszymi wynikami ekologicznymi w swej klasie" – mówi Marcin Klimczewski z Volvo Auto Polska – "Pierwsze wersje modeli oznaczonych symbolem DRIVe Volvo zaprezentowało na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 2008 roku. Od tego czasu trwały dalsze prace nad zmniejszeniem wpływu tych samochodów na środowisko. Wszystkie obecne modele DRIVe, a są to C30, S40, V50, V70, XC70, XC60 i S80 wyposażono w tradycyjny silnik diesla oraz manualną skrzynię biegów zoptymalizowaną z myślą o bardzo niskim poziomie zużycia paliwa. Samochody te opracowano specjalnie pod kątem niskiego oporu toczenia się i oporu powietrza. Wyróżniają się najlepszymi w swej klasie poziomami emisji CO2".
źródło: onet.pl
Żyj zawsze tak abyś nigdy nie został sam
- twójStary
- Przyjaciele
- Posty: 2555
- Rejestracja: 2007-11-23, 23:21
- VOLVO: V70 / 244
- Silnik: 2.5 TDi / 2,4 D6
- KW/KM/NM: 150 / 83 KM
- Rok: 1997
- Był na spocie: 31
- Średnie spalanie: 8 / 7
- Przebieg: 235
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
moje V70 traktorDRIVe jadąc 200 km z prędkością 110km/h z 5 osobami i bagażnikiem załadowanym spaliło 9 litrów wywalając przy tym tony sadzy:) ale to jego rekord best ever
- Wiewiór
- Przyjaciele
- Posty: 1942
- Rejestracja: 2008-04-20, 14:02
- Imię: Grzegorz
- VOLVO: V70 XC
- Silnik: 2,4T
- KW/KM/NM: 147/200
- Rok: 2001
- Był na spocie: 13
- Średnie spalanie: Nie wiem, mam LPG ;)
- Przebieg: 220
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
kogoś tam troszkę chyba pokopało... Przecież to się będzie ledwo toczyło...Falcon pisze:V70 1,6 DRIVe
Ciągle się mówi ''niemiecka jakość'' i ''chińska tandeta''.
Wielki Mur stoi już prawie dwa tysiące lat. A Mur Berliński? No?
Mój kolega bardzo lubi wszelkie kabarety. Ciągle je nagrywa, a potem robi z nich MP3.
Najwięcej ma nagrań z Ireneuszem Krosnym...
www.volvo480.fora.pl
Wielki Mur stoi już prawie dwa tysiące lat. A Mur Berliński? No?
Mój kolega bardzo lubi wszelkie kabarety. Ciągle je nagrywa, a potem robi z nich MP3.
Najwięcej ma nagrań z Ireneuszem Krosnym...
www.volvo480.fora.pl
- peja78
- VOLVO
- Posty: 2031
- Rejestracja: 2008-08-02, 16:08
- Imię: Pietrek
- VOLVO: V70 D5R
- Silnik: 2,5 teeeedeeeejiiiiii
- KW/KM/NM: 103/140/290
- Rok: 1999
- Był na spocie: 123
- Średnie spalanie: 7,31
- Przebieg: 385000
- Lokalizacja: Wolfenbüttel
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
109 koni, 240 Nm, starczy, to nie wyscigowkakogoś tam troszkę chyba pokopało... Przecież to się będzie ledwo toczyło...
529 z 570
- yarecki
- Przyjaciele
- Posty: 10820
- Rejestracja: 2007-05-03, 23:11
- Imię: Jarek
- VOLVO: S80 D3/S90 T6
- Silnik: D5204T/B420TT27
- KW/KM/NM: 181 320
- Rok: 2017
- Był na spocie: 300
- Średnie spalanie: ---
- Przebieg: 122
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
Falcon, oryginalny news z Volvo, myślę, że jeszcze pomoże na to spojrzeć szerzej :
"DRIVe Around The World unique challenge in connections
How well connected are you? With the contest "DRIVe around The World" Volvo Cars takes another step towards harnessing the power of social networking. The contest challenges people to virtually drive a Volvo C30 around the world in 80 days, using only their Facebook friends. Volvo Cars will donate 15,000 Euros in the winning team's name to a carbon offset project promoted by myclimate.
Facebook is a meeting place where at least a hundred million people log on every day. And this 80-days-around-the-world contest can be seen as a type of social experiment; a challenge for the participants to see how well connected they really are.
"DRIVe Around The World is based on the philosophy that any given person is connected to the rest of the world's population by only six degrees of separation. Our idea is to create a compelling experiment that encourages people to get in touch with one another in a new and unique way," says Lukas Dohle, who is in charge of Live Communication and Social Media at Volvo Car Corporation in Gothenburg, Sweden.
The contest will begin on November 16 and ends on February 5. It can be accessed either by logging on to VCC's Facebook page www.facebook.com/volvo where you can also read about it, or by logging on to the contest directly at apps.facebook.com/drivearoundtheworld <https://www.media.volvocars.com/support ... ndtheworld> .
Put simply, the purpose of the contest is to drive the economical, fuel-efficient Volvo C30 DRIVe round the world, using a network of contacts. The Volvo C30 DRIVe has a fuel consumption of only 3.8 litres per 100 kilometre. That enables it to cover 1,333 km (825 miles) on a tank of fuel. This means that each participant drives the car for 1,333 virtual kilometres before passing it on to a Facebook friend, who in turn does likewise. The circle is completed when the car returns to its original starting point.
The various teams' routes round the world can be followed on Volvo's Facebook page.
The winning team's reward will be in the form of a donation of 15,000 Euros to a carbon offset project through the organisation myclimate for the purpose of reducing global warming. Myclimate works according to the Gold Standard, which is certified by the U.N. and has been formulated by, among others, WWF International and Greenpeace International. The donation is enough to neutralise the amount of carbon dioxide generated by the average person during a long lifetime.
For each additional driver Volvo Cars will contribute funds that are the equivalent of 99 grams of carbon dioxide, which is the level of a Volvo C30 DRIVe's emissions per kilometre.
"This challenge ties in with Volvo's new campaign ‘There's More To Life Than A Volvo, that's why you drive one.' by highlighting how vital our personal connections are in making the world a better place. And when the competition is finally concluded, Volvo will have found in the winning team the world's arguably most well-connected people," says Lukas Dohle. "
"DRIVe Around The World unique challenge in connections
How well connected are you? With the contest "DRIVe around The World" Volvo Cars takes another step towards harnessing the power of social networking. The contest challenges people to virtually drive a Volvo C30 around the world in 80 days, using only their Facebook friends. Volvo Cars will donate 15,000 Euros in the winning team's name to a carbon offset project promoted by myclimate.
Facebook is a meeting place where at least a hundred million people log on every day. And this 80-days-around-the-world contest can be seen as a type of social experiment; a challenge for the participants to see how well connected they really are.
"DRIVe Around The World is based on the philosophy that any given person is connected to the rest of the world's population by only six degrees of separation. Our idea is to create a compelling experiment that encourages people to get in touch with one another in a new and unique way," says Lukas Dohle, who is in charge of Live Communication and Social Media at Volvo Car Corporation in Gothenburg, Sweden.
The contest will begin on November 16 and ends on February 5. It can be accessed either by logging on to VCC's Facebook page www.facebook.com/volvo where you can also read about it, or by logging on to the contest directly at apps.facebook.com/drivearoundtheworld <https://www.media.volvocars.com/support ... ndtheworld> .
Put simply, the purpose of the contest is to drive the economical, fuel-efficient Volvo C30 DRIVe round the world, using a network of contacts. The Volvo C30 DRIVe has a fuel consumption of only 3.8 litres per 100 kilometre. That enables it to cover 1,333 km (825 miles) on a tank of fuel. This means that each participant drives the car for 1,333 virtual kilometres before passing it on to a Facebook friend, who in turn does likewise. The circle is completed when the car returns to its original starting point.
The various teams' routes round the world can be followed on Volvo's Facebook page.
The winning team's reward will be in the form of a donation of 15,000 Euros to a carbon offset project through the organisation myclimate for the purpose of reducing global warming. Myclimate works according to the Gold Standard, which is certified by the U.N. and has been formulated by, among others, WWF International and Greenpeace International. The donation is enough to neutralise the amount of carbon dioxide generated by the average person during a long lifetime.
For each additional driver Volvo Cars will contribute funds that are the equivalent of 99 grams of carbon dioxide, which is the level of a Volvo C30 DRIVe's emissions per kilometre.
"This challenge ties in with Volvo's new campaign ‘There's More To Life Than A Volvo, that's why you drive one.' by highlighting how vital our personal connections are in making the world a better place. And when the competition is finally concluded, Volvo will have found in the winning team the world's arguably most well-connected people," says Lukas Dohle. "
Yarecki
Jest: S80 D3 '13 / S90 T6
Było:855x2,960,S70,V70,S80x2,S80 II,V70 IIx3
Zapraszam: język PL w Volvo, konwersja aut z USA,zmiana konfiguracji/modułów, VIDA Online,mechanika,elektryka,kosmetyka,kalibracja radarów i kamer,wulkanizacja. 22 201 3456
Jest: S80 D3 '13 / S90 T6
Było:855x2,960,S70,V70,S80x2,S80 II,V70 IIx3
Zapraszam: język PL w Volvo, konwersja aut z USA,zmiana konfiguracji/modułów, VIDA Online,mechanika,elektryka,kosmetyka,kalibracja radarów i kamer,wulkanizacja. 22 201 3456
-
- Przyjaciele
- Posty: 6130
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
V940 z 2 osobami, rozłożone siedzenia i załadowane pod dach + pełna przyczepka z plandeką, spalił w granicach 10 litrów przy prędkości przelotowej w granicach 100 km/h, sadzy nie było wiele, jakiś tam dym przy rozpędzaniu się pojawiał tylko. Więc coś mi się zdaje, że twój "audikowy" 2,5 TDI strasznie dużo pali.twójStary pisze:V70 traktorDRIVe jadąc 200 km z prędkością 110km/h z 5 osobami i bagażnikiem załadowanym spaliło 9 litrów wywalając przy tym tony sadzy
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
- yarecki
- Przyjaciele
- Posty: 10820
- Rejestracja: 2007-05-03, 23:11
- Imię: Jarek
- VOLVO: S80 D3/S90 T6
- Silnik: D5204T/B420TT27
- KW/KM/NM: 181 320
- Rok: 2017
- Był na spocie: 300
- Średnie spalanie: ---
- Przebieg: 122
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
twójStary, pali ci za dużo - kłeby sadzy powiadasz... polecam dobrego boszmana Bo zabijesz sobie katalizator oraz EGR
Yarecki
Jest: S80 D3 '13 / S90 T6
Było:855x2,960,S70,V70,S80x2,S80 II,V70 IIx3
Zapraszam: język PL w Volvo, konwersja aut z USA,zmiana konfiguracji/modułów, VIDA Online,mechanika,elektryka,kosmetyka,kalibracja radarów i kamer,wulkanizacja. 22 201 3456
Jest: S80 D3 '13 / S90 T6
Było:855x2,960,S70,V70,S80x2,S80 II,V70 IIx3
Zapraszam: język PL w Volvo, konwersja aut z USA,zmiana konfiguracji/modułów, VIDA Online,mechanika,elektryka,kosmetyka,kalibracja radarów i kamer,wulkanizacja. 22 201 3456
- p4vel
- VO
- Posty: 285
- Rejestracja: 2007-06-10, 18:57
- Imię: Pawel
- VOLVO: V70
- Silnik: D5252T/2.5 TDI
- KW/KM/NM: 103/140/290
- Rok: 1999
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: 6.5
- Przebieg: 335000
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
Jak dla mnie 4,5 litra na 100km to bardzo mało. Sam bym chciał tyle osiągnąćIwan pisze:V940 z 2 osobami, rozłożone siedzenia i załadowane pod dach + pełna przyczepka z plandeką, spalił w granicach 10 litrów przy prędkości przelotowej w granicach 100 km/h, sadzy nie było wiele, jakiś tam dym przy rozpędzaniu się pojawiał tylko. Więc coś mi się zdaje, że twój "audikowy" 2,5 TDI strasznie dużo pali.twójStary pisze:V70 traktorDRIVe jadąc 200 km z prędkością 110km/h z 5 osobami i bagażnikiem załadowanym spaliło 9 litrów wywalając przy tym tony sadzy
- twójStary
- Przyjaciele
- Posty: 2555
- Rejestracja: 2007-11-23, 23:21
- VOLVO: V70 / 244
- Silnik: 2.5 TDi / 2,4 D6
- KW/KM/NM: 150 / 83 KM
- Rok: 1997
- Był na spocie: 31
- Średnie spalanie: 8 / 7
- Przebieg: 235
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
p4vel, o to chodzi, koledzy nie poznali się na 4,5 kata nie mam, a o tej sadzy to był żart(parabola) wzlędem tego w temacie, dymu nie było widać wcale ale pewno bez kata troche zatrułem okolice szosy
- hellweaver
- VO
- Posty: 332
- Rejestracja: 2008-05-13, 21:55
- Imię: Witek
- VOLVO: ex855; V70 II
- Silnik: ex2,5 TDI; D5
- KW/KM/NM: 163
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: xxx
- Przebieg: 400000
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
My tam już swoje wiemy na temat tej sadzytwójStary pisze:p4vel, o to chodzi, koledzy nie poznali się na 4,5 kata nie mam, a o tej sadzy to był żart(parabola) wzlędem tego w temacie, dymu nie było widać wcale ale pewno bez kata troche zatrułem okolice szosy
A swoją drogą to mój traktorDRIVe załadowany w bagażniku na max + 5 osób na pokładzie (słownie pińć) - spalił na trasie z Łodzi nad morze 5,6l z powłączanymi pierdołami . Więc te ich mega testy są już po prostu śmieszne - nie zejdzie się poniżej pewnych wartości - a jesli tak bardzo chcą to niech zaczną jeździć na hulajnogach
- twójStary
- Przyjaciele
- Posty: 2555
- Rejestracja: 2007-11-23, 23:21
- VOLVO: V70 / 244
- Silnik: 2.5 TDi / 2,4 D6
- KW/KM/NM: 150 / 83 KM
- Rok: 1997
- Był na spocie: 31
- Średnie spalanie: 8 / 7
- Przebieg: 235
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
to prawda hulajnoga ile kosztuje a takie volvo drive ile? I doczytaliście jaka była prędkość podczas testu? 80km/h na niemieckich autostradach chyba jechali w eskorcie policyjnej żeby nie zmietli ich Tirowie mój spalił tylko 1,5 litra więcej ale jadąc 30km/h więcej i mając silnik od LTka traktor rulezzhellweaver pisze:a jesli tak bardzo chcą to niech zaczną jeździć na hulajnogach
- Nabu
- Przyjaciele
- Posty: 942
- Rejestracja: 2008-05-26, 21:42
- Imię: Mikolaj
- VOLVO: 360
- Silnik: B200F++
- KW/KM/NM: było ~140
- Rok: 1987
- Był na spocie: 41
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
Falcon pisze:Blick zorganizował konkurs na jak najszybszą jazdę
Autor artykułu sam sobie zaprzecza...80km/h to niby ma szybko być dobre Swoją drogą to co to za sztuka, na takich autostradach i do tego samochodem z silnikiem jak z większej kosiarki, takie wyniki osiągnąćFalcon pisze:utrzymując stałą prędkość na trasie w okolicach 80 km/h
A jak dla mnie to niech on sobie te 10l czy 12l pb/lpg na 100km pali, byle by mi pod maską nic nie klekotało
W volvo nie ważny jest rocznik tylko właściciel!
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
- AOW
- Przyjaciele
- Posty: 5151
- Rejestracja: 2008-11-18, 22:43
- Imię: Olaf
- VOLVO: S70 / S90II / 940 Turbo
- Silnik: D5252T / D4204 / B230FT
- Rok: 97
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: nie patrzę
- Przebieg: 430000
- Lokalizacja: Wawer :)
- Status: Offline
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
p4vel, twójStary, moja ostatnia wycieczka po kraju 1200km na pełnym baku i średnie spalanie na całym odcinku 5,7 - jazda po polskich trasach - Warszawa - Ryki -Dęblin - Ryki - Warszawa - Koszalin - Mielno/Unieście - Koszalin - Mielno/Unieście - Koszalin - Warszawa
jazda w trasie od 80-120km/h w dwie osoby, paliwo Lukoil.
pozd.
jazda w trasie od 80-120km/h w dwie osoby, paliwo Lukoil.
pozd.
- p4vel
- VO
- Posty: 285
- Rejestracja: 2007-06-10, 18:57
- Imię: Pawel
- VOLVO: V70
- Silnik: D5252T/2.5 TDI
- KW/KM/NM: 103/140/290
- Rok: 1999
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: 6.5
- Przebieg: 335000
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
AOW , zajebioszka zapewne czyszczenie wtryskiwaczy i zmiana oleju robią swoje. Mój niestety w trasie koło 7 jadąc ostatnio w Puławskie "góry" do Rąblowa w komplecie osób z nartami , a w mieście to już sam siebie przechodzi i pali nawet 9 :570:
- AOW
- Przyjaciele
- Posty: 5151
- Rejestracja: 2008-11-18, 22:43
- Imię: Olaf
- VOLVO: S70 / S90II / 940 Turbo
- Silnik: D5252T / D4204 / B230FT
- Rok: 97
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: nie patrzę
- Przebieg: 430000
- Lokalizacja: Wawer :)
- Status: Offline
Re: Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
p4vel, olej czyszczenie układu paliwowego i oryginalna mapa silnika - zaznaczam ze jeżdzę spokojnie ale jak bym pocinał to by wyszło pewnie więcej tak około 6,5
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
-
- Przyjaciele
- Posty: 6130
- Rejestracja: 2009-09-02, 16:04
- Imię: Lukasz
- VOLVO: 940 kombi/ 740 sedan
- Silnik: B230FK/M90 / B230F + ASB
- KW/KM/NM: 99/135
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: ok. 12 L/100 km
- Przebieg: 471000
- Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
- Status: Offline
Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
Wiem, że to dane z komputera auta, ale kiedyś na trasie Jasło-Kraków, Skodziną Octavią I 1,9 TDI zrobiłem spalanie 3,6 L/100 km. Emisji CO2 komp nie podawał.
Jechałem z firmowego zebrania, zrypany byłem, nic nie wyprzedzałem. Ta Skodzina na 5 biegu miała jakieś 1,5 tys obrotów przy 90 km/h. Wtedy nie było autostrady, więc jechałem z Jasła na Pilzno, potem dalej starą "czwórką" (obecnie) z obwodnicą Tarnowa.
Można się podniecać, że eDrive zrobił o 0,5 L mniej, ale jak pomyślę, jaka tu pewnie ą-ę technologia w porównaniu ze zwykłym wieśwagenowskim "klepokiem" jeden-dziewięć te-de-i...
Ta sama Octavia na trasie Hanower-Kraków, 5 os na pokładzie + jakieś bagaże, średnia prędkość pamiętam 116 km/h i spalanie było 5,6 L. Generalnie pamiętam, że dość szybko było. Taka średnia nie wynikała z równej jazdy 116 km/h bo tak się nie da.
Jak dla mnie, teraz może i silniki są efektywniejsze, ale auta są cięższe i efekt niższego spalania idzie w diabły. Pewnie jakby wziąć Golfa I diesla 1,5 i jechać nim super ekonomicznie, to też by spalił 3-3,5 litra. Tylko taki Golf ma masę pewnie 900 kg, a Volvo V50 pewnie o pół tony więcej.
Polecam http://www.vw.krakow.pl , www.miastorowerow.pl , www.nusiu.pl
Było: volvo 940 D24TIC.
Było: volvo 940 D24TIC.
-
- VOLVO
- Posty: 2666
- Rejestracja: 2018-04-25, 11:07
- Imię: Marcin
- VOLVO: V50
- Silnik: D4162t
- KW/KM/NM: 109
- Rok: 2010
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Cieszyn
- Status: Offline
Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
Jeżdżąc do pracy ekspresem przy 90km/h (obroty ok 1900) spala mi 4.6 litra. Jeżdżąc cały zbiornik 120km/h (obroty ok 2200) jest niecały litr więcej. Ostatnio zrobiłem na 47 litrach 1020km. Ale zauważyłem jedna tendencje jeżdżąc 80km/h spala 3.5litra czyli jeśli są to lokalne drogi krajowej bez korków gdzie średnio poruszamy się 70-90km/h. Da się bez większych cyrków zrobić takie spalanie. Można się bawić w ekodriving jeśli są to jakieś zawody. Ale na codzien.... Jest sens? Nie powiem chciałem w tych moich testach sprawdzić to. Zrobiłem od połowy stycznia 7000km tym samochodem jedna praktycznie taka samą trasę, ekspresem S52 z Cieszyna do Bielska. Praktycznie 95% trasy to ekspres bez korków. Więc jeżdżę na tyle ile mi się chce, jak nie spiesze się, bo kto śpieszy się do pracy... to jeżdżę 90, jak wracam do domu 120 albo czasem szybciej.
Mam DrivE, i stąd takie różnice pewnie. Natomiast kolega ma zwykła V50 z tym samym silnikiem też jedzie trasą, ale DK1, nie ma szans zejść poniżej 5.5 litra, mimo że jeździ wolniej (poniżej 90km/h), bo co chwilę radar, ograniczenie 70km/h, światła co parę kilometrów.
Jeśli porównywać tak spalanie tych samochodów, to faktycznie starsze diesle jeździły taniej. No ale co z komfortem w takim golfie a w V50.
Mam DrivE, i stąd takie różnice pewnie. Natomiast kolega ma zwykła V50 z tym samym silnikiem też jedzie trasą, ale DK1, nie ma szans zejść poniżej 5.5 litra, mimo że jeździ wolniej (poniżej 90km/h), bo co chwilę radar, ograniczenie 70km/h, światła co parę kilometrów.
Jeśli porównywać tak spalanie tych samochodów, to faktycznie starsze diesle jeździły taniej. No ale co z komfortem w takim golfie a w V50.
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Ponad 1500 kilometrów na jednym baku
Przy jeździe autostradą moim V70 z D5 na tempomacie 120 km/h u mnie wychodzi 7 litrów na 100 km.
Obciążenie: rodzina 2+2 z bagażem.
Do 6 mogę zejść jeśli lecę równo z tirami.
Może kiedyś zmierzę ile bierze przy 140 km/h ale to nie jest łatwe, aby na polskich autostradach w dzień utrzymać stale taką prędkość.
Obciążenie: rodzina 2+2 z bagażem.
Do 6 mogę zejść jeśli lecę równo z tirami.
Może kiedyś zmierzę ile bierze przy 140 km/h ale to nie jest łatwe, aby na polskich autostradach w dzień utrzymać stale taką prędkość.